Onko muilla vastaavaa ongelmaa havaittavissa ? Tuolla kierrosluvulla meno hyytyy ja jopa nyykäyttää muutaman kerran ennen kun kierrokset viimein nousee naminami alueelle 7000 tonnin nurkalle. Siitä ettenpäin menee huolella.
Tiedän että jo tehtaalta lähtiessä tuossa kohtaa on jonkun sorttinen tehotaantuma, mutta tämä oire on pari astetta vakavempaa.
Mietin tehtyjä muutoksia ja en tunnusta kuin yhden - ilmanputsari vaihtui talven aikana K&N vapaavirtaavaan.
Olisko nyt sitten seokset meneet liian ohuiksi ? Mutta miksi vetää korkeilla kierroksilla taas ok ?
Lievästi ryyppy päällä en saanut mitään parannusta, rauhallisesti kiihdyttäen tilanne hieman parempi, mutta silti ei viimesen päälle.
Niin ja kyseessä -98 kaasari versio.
Comments ?
Just "nyt" ei bikeä...
Omassa oli samaa vikaa viime kesänä samasta syystä. Homma ratkesi, kun laitoin Dynojetin satsin. Saattaa toi kyllä hävitä ihan seokset säätämälläkin, jos ei välttämättä halua alkaa Dynojettii laittamaan.
Laihalla käy. Omassa 97-mallissa oli orkkis pöntöistä päästetty pitkällä poralla laipoista läpi, pörisi hienosti mutta kuvailemasi kuoppa oli tässä tapauksessa n. 4000rpm. Laitoin sliparit ja Factoryn suutinsatsin + huom. orkkis putsari jäi paikoilleen Motokeitaan gurun ehdotuksesta, nyt toimii.
Do you have premonitions of déjà vu?
Oliko tuosta K&N + Dynojet mitään TODELLISTA hyötyä ?(Pahus @ Maalis. 24 2007,19:22) kirjoitti
Kuoppa poistui ? Kulutus lisääntyi ? Ehkä jotakin muuttui ei osaa sanoo ??
Niin ja vielä : Putkia ei ole tarkoitus vaihtaa alkuperäisistä. Suutin sarjan asennus, onnistuuko ensikertalaiselta vai suosista expertille ja penkin kautta ?
Just "nyt" ei bikeä...
voin todeta että slipari+neulat+ilm.putsari ja säädöt siihen viellä niin pärräs on ihan eri vekotin kuin ennen...ja siis positiivisella tavalla erilainen *![]()
04 Buell xb12s
Paha sanoa ihan numeroiden valossa, kun en käyttänyt alkuperäisillä putkilla penkissä. Vaihdoin ensin siihen Sharkin 4-2-1 putkiston ja säädätin sen, vaikka ei se tuntunu sitä tarvitsevan. Seuraavan huollon yhteydessä vaihdoin K&N-filsun ja silloin sekosi. Sitten laittelin Dynojetin ja säädätin/säädin sen kohdalleen. Ainakin siinä kohtaa eroa tuntui olevan alkuperäiseen, kulki pehmeämmin ja tehoa ainakin tuntui olevan hiukka enempi.(JanMac @ Maalis. 25 2007,14:05) kirjoitti
Kyllä sen Dynojetin osaa laittaa paikalleen, jos hiukankaan osaa lukea ohjeita ja on jotain tehnyt noiden laitteiden kanssa. Säätö sitten kannattaa tehdä ammattilaisen ohjeistamana tai jättää se kokonaan ammattilaisen tehtäväksi.
Jos sen kuitenkin sitten pitää säätää ja penkittää ammattilaisella ei taida olla mitään järkeä alkaa askartelemaan neuloja sinne? Samallahan se koko satsi menisi.(Pahus @ Maalis. 25 2007,18:31) kirjoitti
Pikahaulla Dynojet sarja tekis noin 120e ja tuo säädätys sitten - kuinka paljon se on teillä tehnyt lisää kustannuksia ?
Just "nyt" ei bikeä...
Voi sen toki jättää kokonaan ammattilaiselle, siinä on vaan se, että ne ottaa siitä yleensä varsin kohtuullisen tuntikorvauksen. Tietty jos saat jonkun sopivan könttähinnan koko hommalle niin mikäpäs siinä. Onhan se kuitenkin mukavaa itse päästä räpläämään noita koneita, vai mitä?
Mulla siinä paloi kuitenkin n. 160 € , käytin 3 kertaa dynossa ja sain aina ohjeet suuttimien vaihtoon ja seosten säätöön.
Nyt olisi siis lähdössä yli 300e kiertoon tuon K&N takia, just just
Ratkaiseva kysymys on -> vaikuttaako vapaavirtaus suodatin + Dynojet käytännössä mitään menoon ?!
En varmasti vaihda hienoja alkuperäisputkia mihinkään sikakalliisiin pikku lirputtimiin !
Just "nyt" ei bikeä...
No ainakin sen olet huomannut, että pelkkä K&N vaikuttaa käytännössä menoon.(JanMac @ Maalis. 25 2007,21:25) kirjoitti
Mielestäni tässä on kaksi vaihtoehtoa: hommaat sen suutinsarjan. Tai pistät alkuperäisen paperisuodattimen.
Itse ajoin 1/2 päivää pelkällä K&N suodattimella- lähimpään kauppaan ja hommasin dynojet sarjan, ja ite pistin paikalleen, ei vaikeaa mutta aikaavievää kokeilla eri suuttimia.
Jos amerikkaa ymmärtää niin aika hyvät ohjeet tulee sarjan mukana.
Käytännössä huipputehoihin ei vaikutusta, mutta juurikin tuo tehokuoppa poistuu ja ehkä hieman enenmmän vääntöä keskikierroksilla. itellä kulutus 8 molemmin puolin, pienemmälläkin varmasti pääsisi mutta en ole ikinä halunnut kokeilla.
-98 xx KTM 300 exc
TURHA tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
kaiveleppa sieltä kaasareista ne pääsuuttimet esiin ja puhdista niistä toi lyijyttömän tekemä möhnä pois.jos liian vapaa hengitys niin kaasareiden alipainekalvot ei avaa luisteja oikein,siitä tulee yleisimmin nuo "nyykähtämiset".(JanMac @ Maalis. 25 2007,21:25) kirjoitti
Mulla tekee -99 fireblade samaa tossa "tehopiikin" kohdalla..
Vaihdoin myös k&n suodattimen talvella...Täytyy kokeilla tota paperi mallia takas jos se noin paljon vaikuttaa,ei millää viittis ruveta säätämään kaasareita..
1290 superduke
Ajelin Veturilla 1kk vapaavirtaus suodattimella ja pyörä v..tuili koko ajan. Pyörässä on devilin sliparit ja dynojetin suuttimet , jotka on säädetty normi putsarille. Pitäis säädättää uusiks vapaavirtaus suodattimella , mutta orggis putsarilla pelaa paremmin joku väitti.
Koskien veturia.
Siis millä tavalla "vittuili"?(Tonto @ Maalis. 27 2007,08:36) kirjoitti
04 Buell xb12s
Alaväännöt hukassa ja 4000-5000 välissä kuoppa jonka jälkeen vasta alko lähteen paremmin , mutta kuten jo sanoin pyörä penkitetty vakio putsarilla. Jossakin vanhassa ketjussa sanottiin , että veturi toimisi vakioputsarilla vähintään yhtä hyvin kuin vapaasti virtaavalla.
Tuo käytös korjaantuu ihan neuloja nostamalla eli pykälä tai pari neuloja ylös jos eivät ole vielä ylimmässä lovessa. Ja niitä neuloja ei kannata nostaa kuin tarpeellinen määrä, ainakin omassa gsx:ssä kulutus on suoraan verrannollinen neulojen asentoon, litra per lovi.(Tonto @ Maalis. 27 2007,21:48) kirjoitti
Paitsi että tuplaX:ssä on kiinteät neulat, eli ei ole sokkaa vaan prässätty prikka päähän.(naukkis @ Maalis. 27 2007,22:28) kirjoitti
Pätee varmasti joihinkin pyöriin, mutta jotkut vaativat neulan profiilin muuttamista, esim. vanhassa gs 500 ei saanut vakiokamoilla säätöihin, vasta dynojet auttoi.
-98 xx KTM 300 exc
TURHA tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
Kyseisellä sivulla esimerkki kaasarimallin xx:stä säädettynä.Bikefox
mulla on -97xx:ssä Dyna 2000 sytkäboksi.Joka edellisen omistajan mukaan oli paras ostos hondaan
nyt on vääntöä alemmillakin kierroksilla![]()
CBR 1100XX -97