Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Kokemusta moposta satapiikkiin, crossia ja enskaa harrastepohjalla huAnolla menestyksellä..
    MP-kortti vuodesta -92.
    Lehmän lannan hajua ja pörriäisiä alkanut kaipaamaan.. Suurin käyttö työmatkoihin ja rinksan vetelyyn, mutta Hammerfest on syöpynyt ajatuksiin kotilon ikkunasta.

    Tarttis löytää helppo käsiteltävä, ei kierroksilla käskettävä pyörä. Työstökoneena ollut suunnitelmissa: pikkubandit, (750GSx on ollut myös ajatuksissa) taikka Hornetti.
    Vuosimallit -97 etipäin ja 6000 ecua max..
    Entäs 2-vaihtoehdot: Hyosung Comet, Ducati Monster, Cagiva Raptor, Triumph Speed four?
    Muita varteen otettavia vaihtoehtoja?

    Mites tupperware ja kyykkÄmallit? Omaan lyhyen/huonon selän ja nilkat/polvet on makaroonina..

    Jääkö 600-satanen auttamatta ”pieneksi” kesässä? Joo, joo tiedän. Mopollakin henki on löyhässä..
    Haaveena sitten joskus kun on ”iso” ja rikas että tallista löytyisi 1000gsx-r ja 1584fxstc ja joku Buellin lighting vois olla aikas namu.

    Kokemuksia, mielipiteitä, ehdotuksia, vinkkejä, linkkejä uudelle harrastajalle, kiitos.

    Nim. entinen liikenneasennerajoittunut vai tuleva vetomies

    Ps. Käy koeajamassa kommentit- jätän omaan arvoonsa jos et ole tarjoamassa omaa pyörääsi noviisin käsiin opastuksen kera..

    Jälkikirjoituksen jälkikirjoitus kun kirjoituksen makuun päästiin; Tuohon vetomieheen palatakseni niin olen singlekäyntinen ja kaipaan myös sitä kauniiman osapuolen persiiseen potkimista edetäkseen.. Noni nyt tuli hoidettua esittely ja seuranhaku samassa viestissä
  2. #2
    Osta tonninen monsteri. Puhtia ja vääntöä piisaa. Kaikki rivi nelikot on huudatettavia. Ainakin alle tuhannen kuutioo. Hups sullahan ei ollut kun 6 donaa. Huudata vaan, saat tolla rahalla parhaan hinta laatu suhteen. Ai niin 6 satkut ei kulje huudattamatta, öö se tulikin jo tuossa aikaisemmin, väsyttää ja sikittää, liekkö aika mennä nukkumaan

    hornetti on kiva peli, hauskuus kerrointa piisaa aikansa. Vuoden välein pärrä pitää kuitenkin vaihtaa.

    Ja tarjoon ne tyypitkin, tosin hornettia ei ole...



    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08


    m 72 projekti
  3. #3
    Kyllä alle kuuden tonnin pitäisi löytyä jo vaikka mitä vehkeitä, kunhan ei erehdy "virallisiin" maahantuontiliikkeisiin. Niissä tuppaa olemaan aika suolaiset hinnat. Itellä ollu pari kuuspuolikasta ja kyllä niilläkin pärjää tien päällä, jos vähän käskee. Viikko sitten ostin eka ISON pyöräni, gsx1100g:n vuodelta -94 (meni muuten myös alle 6000 haarukan) ja täytyy myöntää, että on se mukavaa kun ei tarvi kaiken aikaa räplätä vaihdetta. Jos jotain väännökästä, ei kierroksilla käskettävää meinaat, kannattaa varmaan katsoa vaikka 1200 bandittia tms isompaa pyörää
  4. #4
    No, jos "vääntävää" haluat niin katselepas Triumphin mallit, mikään ei ole extreemi kierroskone.
    An adventure is incompetente without the Explorer
    Triumph Tiger Explorer 1200
    Triumph Tiger 1050 (35K)
    Triumph Legend TT (40K)
    Japseja...
    MZ ETZ
  5. #5
    1200 bandit, 1200 xjr tai joku muu vastaava on mielestäni hyvä aloittelijalle. Tehoa ei ole mahdottomasti, mutta vääntöä löytyy rentoon liikkumiseen. Toisaalta nakupyörällä ei huvita ajaa tuppi nurin kovin pitkiä aikoja mikä lisää elossa säilymisen mahdollisuutta.
    Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
  6. #6
    Ite alottelin (ja ajelen vieläkin) SV650s llä. Ollut mielestäni onnistunut valinta. Tehoa riittää suomen oloihin ihan riittävästi. Ei ainakaan .org in ajeluissa ole jalkoihin jäänyt. Vetoa riittää aina 2000 kierroksesta eteenpäin. 90 km/h jälkeen ei tartte 6-vaihteelta tiputella edes ohituksissa. Eikä tule sellaista tehopiikkiä kun noissa rivikoneissa. Mutta joku sitä kaipaa. Mielestäni twini on helpompi aloittaa....mutta.....tuleehan ne tehot aina joskus vastaan...kai...kaikille.

    Cometeissa on tietääkseni ollut kansi / venttiiliongelmia. Itsekkin sellaista mietin, mutta en enää.....Uusi r-comet on kyllä tyylikäs.

    Ducatithan on ihan kivoja, paitsi ne "kilisee" (anteeksi, ducatistit :=) )



    Et tu, Brute

    - Ducati Multistrada 1200 S Touring - 2012
  7. #7
    Lainaa (DiiDii @ Touko. 07 2007,00:21) kirjoitti
    Tarttis löytää helppo käsiteltävä, ei kierroksilla käskettävä pyörä. Työstökoneena ollut suunnitelmissa: pikkubandit, (750GSx on ollut myös ajatuksissa) taikka Hornetti.
    Vuosimallit -97 etipäin ja 6000 ecua max..
    Kun on muutaman kesän vanhimman mallin (oliko se vuoteen 2000 sakka?) pikkubanditilla ajellut, niin lähinnä siitä voisi kommentoida: ajoasento on suhteellisen pysty ja tilava, joten tällainen pitkäajalkainen 190-senttinenkin mahtuu hyvin ilman suuria jalkojen laskostamistemppuja ja pystyy myös ajamaan pidempää matkaa. Esim. Hornet on mitoiltaan paljon "tiiviimpi" - itse en sillä varmaan pidempää matkaa pystyisi ajamaan polvikulman takia.

    Tuo Bandit-malli edustaa aikansa perustekniikkaa, eli on tänä paäivänä raskas ja hallintalaitteeltaan kolhohko, mutta kyllä silläkin ajelee. Ja kuudella tonnilla saa jo uudemmankin pikkubandin. Vanhan 600-kuutioisen koneen vääntö on hyvin ohutta ja lisäksi siinä on vielä kiusallinen kuoppa taajama-ajossa tyypillisen 4000 kierroksen kohdalla. Eli kyllä sillä ajelee, jos ei paremmastakaan ole tietoa. Hankintahinta on edullinen, joten tuolla budjetilla saa uudemman pelin kuin muista vaihtoehdoista. Tuokin on hyvin ajanut asiansa kohtuuhintaisena mopokuumeen siedätyshoitona.
    Lainaa kirjoitti
    Mites tupperware ja kyykkÄmallit? Omaan lyhyen/huonon selän ja nilkat/polvet on makaroonina..
    Kannattaisi ehkä etsiä hieman pidempää ajoasentoa (eli ei aivan pystyä), koska se, että joutuu keskivartalon lihaksilla hieman kannattamaan yläkroppaa. Kuopissa taitaa iskeä pahemmin, jos istuma-asento on aivan pysty. Hieman kyykympi asento jakaa painoa myös raajoille, mutta ihan kyykyissä ollaankin sitten paino käsien varassa, jos ei osaa keskivartalolla tukea (tai on oikeastaan pakko, koska hartialinjna on kuitenkin pakko pitäöä ajaessa rentona). Polvet ovat joskus itsellänikin saaneett sen verran osumaa, että staattinen tiukka polvikulma alkaa nopeasti muistuttamaan. Eli jotakin siltä väliltä?

    Lainaa kirjoitti
    Jääkö 600-satanen auttamatta ”pieneksi” kesässä? Joo, joo tiedän. Mopollakin henki on löyhässä..
    Riippuu asenteesta. Kuusisatanen on kaupunkinopeuksissa koneeltaan kuin mopo, mutta (varsinkin näissä perusmalleissa) painoltaan kyllä ihan täysi mp. Eli jos ei pidä tiuhaa vaihtamistarvetta ongelmana. Kaikki vähäkin rivakampi liikkuminen merkitsee jatkuvaa vaihtamisrumbaa. Tonnisissa taas löytyy vääntöä, mutta välitykset ovat yleensä niin pitkiä, että taajamassa mennään monesti kytkintä luistattamalla tyhjäkäynnillä. Siis taitolaji sekin, mutta tämä ei taustastasi päätellen ole ongelma?

    Maantiellä taas voi käyttää enemmän kierroksia, jolloin kuusisatanen on siellä enemmän kotonaan. Mutta vingutusta ei voi välttää...
    Se, mikä ei vahvista, tappaa...

    "soivat pelit": viulu -> trumpetti -> poskisolisti -> toinen ja kolmas trumpetti
  8.  
  9. #8
    DL650 ollut ajossa kuukauden. 2500 km takana, ajoasento on pysty joten näkyvyys on hyvä mutta motarilla tulee paljon matalataajuista huminaa peliin. Koneessa on hyvin vääntöä. Minusta dl650 tai sv650 sopivat hyvin ensimmäisiksi isoiksi pyöriksi. Alussa arvostaa ison pyörän keveyttä ja helppoa käsiteltävyyttä. Hyppy tonnisiin on tosi iso jos taustaa on vain mopoista ja enskoista kuten mulla.
    GTR 1400