Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Terve

    Ostin nuo Denson IK22 tulpat ja ajettu on muutama kymmenen kilomeeetriä. Ei ainakaan "surkeiluun" ole mitään apua, siihen auttaa vaan kaasu ja pienempi pykälä piste (loivaa surkeilua, ei viitti 70€ maksaa, kun eivät saa kuitenkaan (kuullun mukaan) kohalleen, ite ei jaksa)

    edit: En saanu otzikkoo tarkennettua, mutta R1150R se kumminkin on.



  2. #2
    Itsellä auttoi NGK:n tulpat, ovat kolmikärkisellä elektrodilla...vakio on kahdella. Densosta en tiedä mutta jos on vain kaksi sivuelektrodia niin kokeile vielä NGK:ta, ei ne ole edes kalliit. Tuon vinkin antanut mp-liike sanoi, että sytytysvarmuus paranee paljon NGK.N avulla
  3. #3
    Täytyypä kokeilla niitäkin, et ko tulpan koodia sattuisi muistamaan?
  4. #4
    Ei noi tulpat mitään vaikuta.

    Laittaakaa kurkut tasapainoon, niin jo toimii.

    Vaikka tolla
    http://www.ostokset.fi/pd/cff3b468/
    Kannattaa vaikka ostaa itselle tai sitten omalle kerholle.

    Tai käykää huollossa, jossa ne osaa laittaa kurkut tasapainoon.

    Pekka


    PS. Tuolla on ohjeita siihen kurkkujen tasapainotukseen, kunhan kelaa vaan tarpeeksi pitkälle.
    http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?t=857



    Pekka
  5. #5
    Minä pistin Denson iridiumit IK22 ja IK24 jotka auttaa muuten käyntiin ja tietysti kestää pitkään mutta ei niitä surgingin vuoksi kannata ostaa. Ehkä käynnistymiseen voi olla jotain vaikutusta. Ainakin minun pyörä lähti laakista talven jälkeen ei edes ehtinyt pyörähtää kuin kierroksen tai kaksi kunnes kävi ihan normaalisti.

    Surgingiin auttaa parhaiten tarkka välysten säätö ja ruiskurunkojen synkkaus. Synkkamittari kannattaa tehdä itse. Halpa ja helppo.
  6. #6
    juu, eipä tuo kummoinen homma ole, mutta ääretön laiskuus vaivaa, eikä ilmiö ole mitenkään häiritsevä. Liikkeessä ko homma 70€ ja kirjoitusten perusteella eivät saa kohdalleen kumminkaan.

    Aikaisemmissa keskusteluissa on pohdittu noiden tulppien vaikutusta, joten jaoin kokemukseni.
  7. #7
    Soon toi surging yleensä kovin monen asian summa. Perimmäinen syy on tietty ISO twin, joka on tehtaalla säädetty (liian) laihalle / ympäristöystävälliseksi. Pienetkin häiriöt sytytyksessä, ruiskujen tai venttiilien balanssissa aiheuttavat nylpytystä. Enemmän tai vähemmän pahimmillaan tuo surge oli alkusarjan 1150-moottoreissa, joissa sitä pahensi vielä vialliset cat-code-plugit, mutta surgingiin kuuluu se, että se saattaa esiintyä eri pyörissä kovin eritasoisena.

    Se on siis ominaisuus ja jos tuosta oikeasti ja *pysyvästi* haluaa eroon, auttaa lastutus tai muu ruiskuboksin huijausmenetelmä.
    <p>2002-2014</p>
  8. #8
    CAD on ihan oikeassa, laihalla kun tuo käy ja yhdenkin kipinän hukkaa niin se kyllä tuntuu. Tietenkin balanseerauksen pitää olla myös kohdallaan. Tuolta katsoin www.ngk.fi.

    R1100RT:n näköjään tarjotaan 3-kärkitulppaa, R1150RT:n taas toisenlaista, se ei taida olla 3-kärjellä.
  9. #9
    Lainaa (JSo @ Maalis. 25 2007,10:16) kirjoitti
    Liikkeessä ko homma 70€ ja kirjoitusten perusteella eivät saa kohdalleen kumminkaan.
    Jos liike ottaa tosta synkronoinnista 70.- egee niin sitä suuremmalla syyllä hommaa itsellesi oma synkronointimittari.
    Ja jos huolto ei osaa sitä tehdä niin opettele itse. Ei se niin vaikeaa ole.

    Sillä saat kurkut tasapainoon ja pyorä toimii paremmin ja kulutus on pienempi.
    Homman voit sitten toistaa kymppitonnin välein, niinkuin huolto-ohjeissa sanotaan.

    Pekka
    Pekka
  10. #10
    *** Menee vähän mullakin sivuun tulpista, mutta
    Kuulin tuossa juuri, että paineensäätimen vaihtaminen auttaisi "surkeiluun". Tarjolla on kuulemma paranneltu versio, joka pitää paineen järjestelmässä korkeammalla ja siten ruokkii rikkaammalla.
    Nostaa kuulutusta n. 0,5 l satasella, mutta kun samalla vaihdan 1100RT:hen Gessun imuputket ja koodi plugin, niin tasoissa ollaan.
    - ja onko sillä niin väliä toisaalta kuitenkaan?

    Hinta paineensäätimelle olisi bauttiarallaa 60€, mutta hankaluutena on se, että melkein koko pyörä pitää purkaa jotta pääsee käsiksi...
    Katteet, tankki, airboxi (jonka takia joutuukin purkamaan melkein koko takapään ja vaihdelaatikko lähtee kanssa näköjään), akku telineineen yms. *
    Toinen vaihtoehto omata gynekologin näppärät kädet ja tehdä temppu irrottamalla pelkkä akku telineineen ja puikottaa vaijeri hässäkän välistä. Mahtaakohan onnistua näillä käsillä? *

    Mulla on mopo melkein tarvittavasti palasilla muun huollon takia, joten taidan koittaa pitemmän kaavan mukaan.



    Kaikkea kannattaa kokeilla paitsi omaa siskoa ja kansantansseja
  11. #11
    "Jos liike ottaa tosta synkronoinnista 70.- egee niin sitä suuremmalla syyllä hommaa itsellesi oma synkronointimittari.
    Ja jos huolto ei osaa sitä tehdä niin opettele itse. Ei se niin vaikeaa ole."

    Harmittaa, että kerroin kokemukseni noista tulpista. Näin vaan niistä keskustelua olleen ja ajattelin ....(ettei jonkun muun tarvitse tarkistaa samaa)

    Eka luokalle Monarkilla ajoin ....
  12.  
  13. #12
    Lainaa (JSo @ Maalis. 28 2007,00:22) kirjoitti
    Harmittaa, että kerroin kokemukseni noista tulpista. Näin vaan niistä keskustelua olleen ja ajattelin ....(ettei jonkun muun tarvitse tarkistaa samaa)
    Ei pahotella mieltä turhaan...hyvä vaan kun kerroit
    kokemuksesi meille muillekin.
    Elämä oli loppua niin kuin se alkoikin-reikä kumissa.

    Naisten suusta sen totuuden kuulee!!!

    Kawasaki ZR-7 ----> BMW R1100S ----> Moto Guzzi V11 Le Mans ----> KTM 950 SE ----> BMW R1200GSA