No nyt on muutama sata km takana R1100RT:llä vm. 2000. Kilometrejä vehje väittää nähneensä 24 tuhatta.
Olisin sangen kiitollinen mikäli arvoisa raati voisi raottaa tietopankkiaan ja antaa uudelle bemaristille vinkkejä seuraaviin juttuihin (liike lupasi jopa takuuta ja mahdolliset viat voisi vielä korjauttaa takuun piikkiin):
Vapaavalon kytkin on ilmeisesti sökö, toimii välillä aika mahtavalla viiveellä. Vaatiiko sen vaihto ihan laatikon irrotuksenkin?
Yritin tutkailla tuosta service manuaalista, mutta kun ei ole bemaria tullut ennen huollettua, en hoksaa kuvan perusteella että missä välissä se vapaakytkin oikein on.
Ajossa esiintyy lievää nykimistä jotakuinkin kierrosalueella 2-4 tuhatta. Onkos se tämä sitä "surgingia" tai siihen liittyvää?
Onkos vaimeahko kolahtelu toisinaan kytkintä löysättäessä normaalia?
Entäpä käynnistys? Nythän on ollut vielä melko viileitäkin ilmoja, mutta jotenkin tuntuu viivästyneeltä tuo käynnistyminen. Useamman kierroksen saa yleensä pyörähtää (3-4) ennen kuin hörähtää. Tänä aamuna (-9 astetta) saikin kokeilla muutaman kerran ennen kuin heräsi (ei viitsi sahata kerralla kovin pitkään ja polttaa starttia).
ABS:n kilahteluun osasin jo onneksi varautua tämänkin foorumin tarinoiden perusteella. Sitä olis varmasti ihmetellyt jos ei olisi ollut hajuakaan asiasta.
Tässäpä näitä ihmettelyn aiheita olikin. Mukavaa on bemarilla ollutja vehjas olisi ollut suorastaan täydellinen ilman noita pieniä mieltä askarruttavia asioita.
Vapaavalo: Tyyppivika (ei kun ominaisuus). Vaihto vaatii Paraleverin irroituksen. On lootan takaseinässä. Tosin vaihdettuasi sen, saattaa uusi kytkin alkaa tehdä tuota muutaman kuukauden päästä.
Tuo "nykiminen" nyt varmaan on sitä surgingia. Itse luonnehtisin sitä enemmän "empimiseksi". Ajaessasi tasakierroksilla, pyörä välillä himmaa. Vaikea selittää, mutta todennäköisesti tuo kuvaamasi on juuri sitä.
Tuo pitkä vieteri on tuttu ilmiö ja ominaisuus. Pyörittäminen kestää juuri sen verran pitkään, että ehtii alkaa miettiä "onko tämä normaalia". Hyvä akku lyhentää tuota hieman, mutta ei poista. Muista, että huono akku saattaa polttaa starttireleen kärjet jumiin. Sitten tuleekin kiire irroittaa akun johtoja.
"Vaimea kolahtelu" ei kyllä minulla yhdisty mihinkään. Jos ei sitten siihen, että vetää vetolinjasta löysät veks. Tuollahan on melkoiset välykset. Jos nuo kilometrit ovat lähelläkään oikeaa, ei tuolla mitään vikaa ole. Ajoa se kaipaa...
<p>2002-2014</p>
Tähän ei lisättävää. Melkein kaiken tunnistin omastanikin.(C-A-D @ Huhti. 05 2007,07:04) kirjoitti
Täällä
http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?t=857
on R1100 huolto-ohjeet.
Tohon surgingiin voi auttaa imukurkkujen synkronoinnin säätö. Siitäkin on ohjeet ketjussa.
Pekka
![]()
![]()
![]()
Pekka
Hep!
Kiitoksia kaikille vastauksista, arvelinkin ettei ne varsinaisia vikoja ole, mutta nytpä saan mielenrauhan. Ei sitten muuta kuin kilometrejä kerryttämään, tulee varmasti tänä kesänä reissattua enemmänkin.