Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
    Onko kellään CBX etujousituksen räjäytyskuvia???
    (eka reissulla tietysti tuli öljyt toiselta puolelta ulos)
    näin se kausi alkaa...kivaa
    Tai jos jollain olisi pieniä vinkkejä miten stefat saisi vaihdettua
    aiheuttamatta suurempaa tuhoa....
    (miten se ihme antidive toimii??)
    vuosimalli 1988 750cbx
    Onko kellään omakohtaisia kokemuksia stefojen vaihdosta??
    Yleisestikkään.. kaippa se haarukka toimii samalla tavalla
    muissakin Hondissa...

CEEBEEEX
    Tietäiskö joku viisaampi kuin minä..
    onko vifferissä sama etu telescooppi kuin ciibiixssä
    ?? on kait täällä viisampiakin ?jotka tiettää
    CEEBEEEX
    Minä olen pari kertaa vaihtanut stefat Pan European ST 1100 malliin. Eli öljyt ensin pois, sitten teleskooppiputki irti ja kun sen olen saanut irti teleskooppiputken alapäässä on kiinnitys ruuvi sisäputkelle, joka löysätään. Silloin saadaan vanha stefa pumppaamalla helposti irti. Uutta laitettaessa kannattaa laittaa liukastetta stefaan ja sitten sopivalla työkalulla se tasaisesti paikalleen rikkomatta uutta stefaa. Esim. sopivasta muoviputkesta voi saada saada sopivan työkalun siihen.

Tuolta voi löytyä räjäytyskuvia eri Honda -malleihin http://honda.bellssuzuki.com/fiche_select.asp
    Tunturista se alkoi, sitten CB 125, CB 350, T 500, XJ 650, GSX 750, GSX 750, XJ 900, ST 1100, 2007 ST 1300 ja nyt Triumph Trophy 1200 SE Launch pack
    Lainaa (ciibiiex @ Huhti. 08 2007,23:43) kirjoitti
    Tietäiskö joku viisaampi kuin minä..
    onko vifferissä sama etu telescooppi kuin ciibiixssä
    ?? on kait täällä viisampiakin ?jotka tiettää
    Ainakin -92 Sevenfiftyssä on samantapainen etuteleskooppi kuin vastaavan ikäisessä VFR:ssä; ainakin sisäjousi lienee sama. Tuo anti-dive on erona, sitä ei näistä 90 -lukulaisista enää löydy, sen sijaan esim. ekoissa CBR600:ssa on ja liukuputki sama 38 mm kuin Sevenfifty/VFR alkuversioissa.
    Joku kaivaa erikoistyökalulla sen stefan yläkautta pois, haittapuolena on helposti syntyvät naarmut jollei hommaa hallitse... Purkamalla tulee puhdistettua samalla vanhan pyörän keräämät moskat pois
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
    Lainaa (Panikka @ Huhti. 09 2007,00:49) kirjoitti
    Minä olen pari kertaa vaihtanut stefat Pan European ST 1100 malliin. Eli öljyt ensin pois, sitten teleskooppiputki irti ja kun sen olen saanut irti teleskooppiputken alapäässä on kiinnitys ruuvi sisäputkelle, joka löysätään. Silloin saadaan vanha stefa pumppaamalla helposti irti.
    Yleensä stefa on kiinni paikallaan sokalla jonka saa auki ottamalla ensin sen alaputken päällä olevan pölysuojan pois. Aukaisemalla sen jälkeen sen alaalla olevan kiinnitysruuvin kokonaan sisäputki tulee ulkoputkesta stefan kanssa pois vetämällä, räjäytyskuva putkista on hyvä olla käsillä niin näkee hilujen järjestyksen jos pääsevät leviämään. Niin ja aivan ensimmäiseksi kannattaa purkaa jouset pois.

Uuden stefan saa nätisi paikalleen kun kasaa paketin ensin ja hakee ulkoputken päälle menevän putken jolla lyö stefan paikalleen.

Suzukin täysin mekaanisen anti-diven voi ottaa teleskooppiputkesta irti sellaisenaan jotta jarrut voi jättää paikalleen putkia irroitettaessa, en tiedä sitten Hondan ratkaisusta mutta luulisi että siinäkään sen suurempaa ongelmaa ole.
    Lainaa (ciibiiex @ Maalis. 23 2007,21:18) kirjoitti
    .
    Vinkkinä sanoisin et ruuvaa putket ite irti ja vie irtonaisina pajalle.
    Tai sitten pyydät jonkun joka on homman tehnyt hätiin.
    Ei se vaihto mitään amerikan hommaa ole, mutta hyvilläkin vehkeillä on vaarana kolhia sisäputkia.
    Jos pärrä on paljon ajettu kandee vaihtaa samalla liukuholkit.

Ja tuo liukastetta stefaan tarkoittaa sisäpintaa.Ei ulkopintaa.Stefa naputellaan kuivana paikalleen

Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
    Suuret kiitokset hyvät ystävät vinkeistä
    Kyllä varmaan noilla eväillä saan stefat
    vaihdettua
    CEEBEEEX
    vuosimalli 1988 750cbx
    muissakin Hondissa...
    Lukaiseppa noi niin ehkä tulee muutakin tehtyä...
    1
    2
    3
    4

Viimeisin ehkä lähinnä...
    F = dp / dt
    Lainaa (wizard11 @ Huhti. 12 2007,20:27) kirjoitti
    vuosimalli 1988 750cbx
    muissakin Hondissa...
    Lukaiseppa noi niin ehkä tulee muutakin tehtyä...
    1
    2
    3
    4

Viimeisin ehkä lähinnä...
    Great... tosi hyvää tietoo
    tuhannet kiitokset...
    CEEBEEEX
    Hyvin onnistui,,siellä putken sisällä oleva lukkoprikka hieman
    teetti työtä kun oli pikkasen päässyt ruostumaan.
    kiitokset vielä kerran vinkeistä kaikille....
    CEEBEEEX
  11.  
    Kerrassaan mainion vinkin antoi nimimerkki huoltopäällikkö keväällä! Jos kysymyksessä on lievä vuoto ja vain pari kolme vuotta vanhat stefat: Pyöristettyreunaisella rakotulkkiliuskalla, jonka varovasti työntää stefojen läpi öljytilan puolelle, voi puhdistaa tiivisteen huulet. Liuskan sopiva paksuus on noin 0,15-0,20 mm. Varovasti vain pitkin liukuputken pintaa alas ja varovasti liu´utetaan liuskaa putken ympäri. Koko ajan on syytä sumutella CRC:tä tai vastaavaa voiteluainetta perään. Välillä kannattaa nostaa kapine ylös ja pyyhkiä mahdollinen lika pois. Pari, kolme kierrosta operaatiota, ja vielä ohutta voiteluainetta pinnnoille. Itse korjasin tällä menetelmällä Showan 41 millisen etuteleskoopin vuodon. Viime syksynä alkanut tihkuminen loppui täysin. Reilu tuhat kilometriä on sen jälkeen ajettu. Putki on puhdas ja kuiva kuin aivan uudessa jousituksessa. Suuret kiitokset vinkistä, suosittelen!
    Historiaa et voi muuttaa. Tästä, tai tulevista päivistä saatat onnistua tekemään vaikka kuinka hyviä, niin
    itsellesi kuin ympärillesi!