Eli liityn nyt tähän seurueeseen...Kun tuo Ace vaihtoi jammunsa suzukiin, niin meikä teki päinvastaisen siirron.
Eli toissa aamuna klo 08.30 lähdin ajamaan pohjoiseen, ja rakas SHANYA oli pakettiauton takatilassa, onnellisesti tietämätön isännän aikomuksista.
noin 630 kilometriä myöhemmin saavuttiin Shanyan uuden omistajan tiloille, ja Shanya laitettiin talliin. Tallista tuli tilalle YASMIN. Yasminkin oli aika pihalla kun hänet työnnettiin pakettiauton takatilaan, mutta tyytyi mukisematta kohtaloonsa.
Eli, Yasmin on Yamaha YZF1000R "Thunderace", vuosimallia 2002, ja kilometrejä kerääntynyt vajaat 16 tuhatta kappaletta. Hopea/musta väriltään, ja varustettuna Wileycon pöntöllä. Pientä meikkiä on laitettu edellisen isännän toimesta, ja jotain pientä korjattavaa on, ennen kun Yasmin pääsee laitumille.
Mutta, olen täten liittynyt Yamahan onnelliseen (?) omistajaryhmään.
Yasminista ei saa parempia kuvia tällä hetkellä. Yasmin saapui uuteen kotikaupunkiin 04.00 yöllä, ja laitettiin talliin noin 5 tuntia myöhemmin. Samantien riisuin katteet pois, ja aloin tutkimaan pyörää, joten ei heru parempia kuvia vähään aikaan.
Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...
" Been there, wrecked that... "
En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!
The more I learn about women, the more I love my motorcycle
Hyvä meininki .... Rock'n'Roll ja eikun ajelemaan .. hyvät kelit tulossa ..
![]()
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Minä voin sitten kertoa mitä ei kannata tehdä sille ja mitä kannattaa...(GriZzLy @ Maalis. 22 2007,10:34) kirjoitti
![]()
Onnea uudelle hankinnalle!Tallista löytyy just samanlainen!
Tässä mallia allekirjotuksiin.
Ajattelin yrittää olla tekemättä kovin paljon, mutta onko jotain mitä kannattaa tehdä(JP_445 @ Maalis. 22 2007,11:21) kirjoitti
Mitäs nyt takajarru vähän laahaa -> jarrunesteen vaihto ja jarrujärjestelmän pudhistaminen
EXUP kilisee ja romisee -> exupin säätö tai mahd vaihto, mutta en viitsi poistaa
Takavalon kohdalla on melkoinen viritys...joutuu tekemään koko hela hoidon uusiksi.
Sitten vaan penkitykseen ja säätöön...toivottavasti![]()
Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...
Wiseco 1040 tai 1070 setti ja kanteen kevyt siiistiminen sekä kokoränni... Itse asiassa mulla olis todella hyvin virtaava putkisto (teetetty) joka toimii hyvin kevyesti avatulla kannella ja korkeammilla puristuksilla(GriZzLy @ Maalis. 22 2007,13:09) kirjoitti
![]()
Älä poista, häviää koneesta henki alakierroksilla kokonaan. Kilinä johtunee katkenneesta tai tosi löysästä vaijerista, kannattaa tarkistaa. Ja jos avaat EXUPin, ole huolellinen, ettet hukkaa takimmaista laakeriholkkia, ne on ihan törkysen kalliit. Ja hukkuu helposti, jos asiasta ei tiedä.(GriZzLy @ Maalis. 22 2007,13:09) kirjoitti
Niin, ja onnea uudesta moposta. aika painavahan toi on, mut ihan kivasti liikkuu
pösilö olet
..tolla saa ku korkeintaa haettuu kamuille pizzaa...
kesä on motoristin kulta-aikaa
Eivät ainakaan ehdi jäähtyä(rossimopo @ Maalis. 22 2007,16:38) kirjoitti
![]()
Jahas...eli toinen jarrusylinteri oli juuttunut kokonaan, meni paineilmalla leikkimiseksi ennen kun irtosi (ja meinasi sormi lähteä samalla). Eli tilaukseen menee jarrusylintereiden kumitiivisteet, ja yksi kappaletta jarrumäntä.
Takavalohässäkkä on kyllä mieleenkiintoinen viritelmä, täytyy katsoa mitä sille teen. Alkuperäinen on maalattu tuhanteen kertaan mustalla maalilla, eikä vissiin hiottu välillä. Sitten on leikattu reijän siihen punaiseen muoviin (joka on maalattu mustaksi) ja siihen on upotettu tarvikemalli leditakavalo, ja kiinnitetty kuumaliimalla. Jossain vaiheessa on liimattu kiinni ledejä kilpivaloksi, mutta vissiin projekti epäonnistunut, koska oli leikattu piuhat poikki. Melkoinen urakka siitäkin sitten tulee...
kappas poikaa ostit kunnon pelin
![]()
Suzuki rg125R
Kawasaki gpx600R Ninja
Kawasaki ZX9R Ninja
Yamaha YZF1000R Thunderace
Suzuki 1300R hayabusa
Ehkä seuraavaksi kawasaki *
...Hyvä kun ostit Jammun, koita saada se ny nippuun kelitkin paranee.....![]()
....se on sillä lailla, ettei oikeen millään lailla....
Kiirettä tulee olemaan, tai on jo! Tuo takavalo on suoraan sanottuna "straight from hell"... Joudun oikeasti ajattelemaan mitä teen sen kanssa, nyt ei mene ihan rutiinilla enään.(KUIKKIS @ Maalis. 22 2007,22:03) kirjoitti
Luultavasti hion sen vaan sileäksi, ja ensiavuksi laitan sellaista hiilikuitujäljitelmä-kalvoa päälle, ja annan sen ledivalon olla siellä. Pitäähän sitä nyt päästä ajamaankin, ei koko kesän voi viettää tallissa. Tänään menee jarruun tulevat osat tilaukseen + kateruuvit.
Oho, oho? Äijä on käyny mopokaupoilla..
Laitas kuva siitä kiinni olleesta takavalohässäkästä, kuulostaa aika mielenkiintoiselta viritykseltä..
Onko säädöille tehty mitään sen Wileyco-operaation jälkeen?
---ÄLÄ ota kesäkissaa!!!---
Olen samaa mieltä Petrin kaa, varo posliineja, ne on PAHOJA..(Petri12r @ Maalis. 23 2007,12:07) kirjoitti
![]()
![]()
Petturihåmå!!!! eiku onnea!
Se takajarru tulee varmaan uudestaankin jumimaan.
ainakin cateissa se jumii jatkuvasti...
![]()
Täydellisyyden ruumiillistuma ja vieläpä vaatimaton.
Sitä pitää vaan käyttää riittävästi(Kukko @ Maalis. 23 2007,12:19) kirjoitti
Toiselta nimeltään kulmansäädin. Säätää sekä etupumppujen kulmaa vaakatason molemmin puolin, että rungon pituusakselin kulmaa kulkusuuntaan nähden...
Madden lainaus suoraan "käyttäjän ohjekirjasta" vai?(MadMan @ Maalis. 23 2007,12:29) kirjoitti
![]()
![]()
Pyörä ei tietääkseni ole säädetty tai penkitetty sen enempää, tai ollenkaan. Ajattelin tehdä sen kunhan saan pyörän ajokuntoon ja vakuutuksiin. Alkaa taas se kirottu vakuutusrumba...,
Kävin äsken tappelemassa sen takavalon kanssa. Sain hiottua noin 3-4 mm maali- ja joku hartsikerrostuma pois, ja löytyi sitä punaista muovia sieltä alta. Nyt on sitten ongelmana mitä minä keksin sille. Yritin laittaa sitä hiilikuitujäljitelmäkelmuhässäkkää, mutta hitto että voi olla ärsyttävä tuote. Taittuu ja vääntyy, kuplii ja irtoaa... Ja sitten ne taitesaumat. Sormia kuumottaa kun äsken seisoin pari tuntia hiuskuivaajan kanssa vääntämässä sitä muovia, mutta ei se oikein halua onnistua. Varmasti jos olisi tosi pro, niin onnistuisikin, mutta tällaiselle harrastekelmuttajalle on vaikeeta *
Niin, valokuvaa siitä taideteoksesta ei onnistu, kun on jo viilattu ja elvytetty, tuloksetta toistaiseksi...Mutta aika mieleenkiintoinen oli kyllä, varmasti olisi johonki DIY-mopotuunausmuseolle kelvannut...
OIkeasti...jarrumäntä, siis yksi hikinen jarrumäntä, maksaa sitten 82 euroa...Tiivistesarjat 40 euroa kappale...Ei voi olla mahdollista. Tai niin ainakin luulisi.
Noh, Ifistä vakuutus olisi 1673 euroa kuudessa kuukaudessa.Siis, puolessa vuodessa 1673 euroa...MITÄ VITTUA?!?!? Pohjola halvin Yli puolet, ja paljon yli puolet, halvempaa kuin kuin Ifissä. Uskomatonta touhua tää moottoripyöräily...![]()
Uskokaa nyt, ei niitä vakuutuksia kannate vertailla eri paikkojen ja pyörien kesken. Samassa yhtiössä olevat muut vakuutukset vaikuttavat kans..
Et Griz eritelly miten tuo suht päätön vakuutussumma määräytyy mutta kaivelin omat paperini:
FireBlade 954 mallia ´03:
-liikennevakuutus vuodessa 868,10 € alennuksineen, 35 % bonus
-täyskasko 781,90 alennuksineen, 70 % bonus
puoli vuotta siis tuosta ynnäillen ja vähennellen 825 €. Tietty sijaintikin vaikuttaa.
Ja mitä muihin osiin tulee: Elämä ja moottoripyöräily HELVETIN kallis, DNA... jne..![]()
Ei sitä takajarrua tarvii edes käyttää... Mulla ollut koskemattomana jo 2 vuotta... No eilen hiplasin sitä hieman kun kasailin mopoa ja kyllä se vielä liikkuu ihan hyvin...(GriZzLy @ Maalis. 26 2007,15:43) kirjoitti
Usko itse...Ifissä, 40 % bonukset liikennevakuutuksessa, ja täydet 70 kaskossa...1673 euroa kuudessa ja puolessa kuukaudessa...boonuksien kanssa! Ihan täysin totta. Merkistä ja mallista johtuen tuli +68 % korotus, syytä en tiedä. Virkailija laski sen useampaan otteeseen, ja lopputulos oli joka kerta sama, kaikkine alennuksineen.(Kisu @ Maalis. 26 2007,19:29) kirjoitti
Meni äsken vakuutukset muuten pohjolaan...
Henkilökohtaisesti olen ahkera takajarrun käyttäjä. Hiljaisissa nopeuksissa en käytä kun takajarrua, ja varsinkin nyt kun on hiekkaa, pölyä ja soraa joka risteyksessä, niin en etujarrua kovin paljon käytä, ellei ole todella tiukka tilanne. Menee muuten lukkoon aika haipakkaa, ja sitten ollaan taas ihmeissään(JP_445 @ Maalis. 27 2007,12:48) kirjoitti
![]()
No, eilen sain hommattua stormilta tiivisteet, noin puoleen hintaan yamahan omista hinnoista, nyt on jarrumännän etsinnät päällä, ei viitsisi ihan 500 mummonrahaa maksaa tommosesta kupista...
Onko se mäntä pakko vaihtaa? Yleensä välttää kun vesihiomapaperilla silottaa sen männän ulkopinnan...(GriZzLy @ Maalis. 27 2007,13:00) kirjoitti
Oli sen verran syvä ja pitkä se skraidu, etten lähde kikkailemaan sen kanssa. Hioin kyllä, mutta oli kuitenkin sen verran syvä, että en lähde kokeilemaan turhaan.(MadMan @ Maalis. 30 2007,09:29) kirjoitti
Onnistuin löytämään yhden ainoan jarrumännän suomesta, ja sain sen suht edullisesti (kaikki on niin suhteellista) itselleni.
Nyt maannut 4 päivää sängyssä flunssassa, nyt ei jaksa enää, pakko päästä vähän hiplailemaan Yasminia!!!
Nonnih! Nyt taitaa takajarru olla kuosissa. Tiivisteet ja männät asennettu, ja vähän oli onkelmia jarrunesteen kanssa. Olin tietysti joutunut pudottamana wanhat nesteet pois, ja järjestelmä oli kuivana tossa viikon päivät. Ei oikein meinannu lähteä litkut valumaan, mutta onneksi sain ilmakuplat pois välistä, ja letkut täyteen (toivottavasti ilmatkin pois.
Ja takajarru toimii, mikä on yleensä ihan hyvä juttu.
Ilmasuodatin ja tulpat vaihdettu. Oli muuten yllättävän ahdasta puuhaa tuo tulppien vaihto, ei onnistuisi isokätisiltä. Oli aika ahdasta jo meikäläisen tassuille, ja oikean käden hermovaurio ei helpottanut asiaa ollenkaan. Mutta luulen että sain uudet tulpat kiinni kuten pitää.
Uusi ilmansuodatinkin on paikallaan, ja sain tankkikin paikalleen.
Käynnistin koneen, ja lämmitin sen, ja sen jälkeen uutta öljyä ja suodatinta koneeseen. Tankki paikalle, ja koekäynnistys. Pyörä kävi hyvin pari minuuttia, ja delas... Ai pirkule mä mietin ja ihmettelin, ennen kun muistin että tässä pyörässähän oli prkl bensahana...Kun on tottunut suzukeihin, missä sitä hanaa ei ole. Kiroilin pitkät siivut ennen kun muistin sitä pikkuseikkaa, ja pyörä käyntiin.
Huomenna on ketjujen huolto, eli pesu ja rasvaus edessä, ja tiistaina exuppi huoltoon. Sen jälkeen uutta jäähdytinnestettä kehiin, ja pyörä on valmiina ajoon, jos on vain kelejä.
Nyt on roplattu ja ruuvattu, jospa pääsis jossain vaiheessa kokeilemaan pystyykö sillä pyörällä myös ajaa, vai onko se tarkoitettu ainoastaan ruuvaamiseen *
Tuli vaan mieleen, mistä vedet pääsee pois tulppakoloista? 1 ja 4 koloistahan pääsee sylintereiden sivuista, mutta mistä 2 ja 3 kolojen vedet pääsee valumaan pois. Oli meinaan ihan läpiruosteessa ne tulpat niiden kohdalla.
Nyt on pyörä kuitenkin kasassa, ja kaikki toimii about niinkuin pitääkin. Takajarru on vähän pehmeän olonen, mutta ilmattu on, ja muuten säädetty/huollettu/rakastettu. Vinkuu vaan niin perkeleesti, kuullostaa vanhalta volvolta.
Uudet kyktinnesteet, ja exuppi kohdallan. Laakerit ja tärkeimmät pultit tarkastettu ja kiristetty.
Exuppi oli muuten säädetty edellisen omistajan toimesta vähän hassusti... Ne hampaat mitkä pitäisi osoittaa eteenpäin, sinne tarkistusreikään päin, osoitti suoraan taaksepäin? Tästäköhän johtui se exupin armotonta huutoa kun virrat kytki päälle?
Nyt vaan odotellaan uusia kateruuveja nousevan auringon maasta, jos vaikka sais nekin paikalleen. Sitten ei muuta kun lämpimämpia kelejä odottamaan.![]()
VALMIS!
...jos nyt vaan tuo lumisade loppuisi...