Pitkän odottelun jälkeen posteljooni toi paketin kotia.. Mp-näyttelyssä tuli tilattua pyörään Akrapovicin slipari. No kun pääsin asentelemaan niin huomasin siinä et mihinkäs se lamda anturi sit laitetaankaan siinä uudessa putkessa? ei uudessa "väliputkessa" ollut mitään paikkaa sille anturille niin kuin vakioputkessa oli. Pitääkö siihen putkeen itse patentoida se reikä vai teippaako anturin katetta vasten vaan.. Veikkaisin tuota ensimmäistä, mut en kehdannut vielä alkaa räpeltämään mitään uuteen putkeen. Niin ja pyöräni on Honda CBR 600 F vm. 2005. elikkä mitäs sille anturille nyt uskaltaa tehdä?![]()
Otapa kuule ihan ekana yhteys siihen narikkaan, josta sen tilasit. Ettei olis tullut väärän vuosimallin pönttö. Mun tietääkseni niissä kyllä pitäis olla kaikki palikat mukana, että sen voi vain heittää suoraan paikalleen. Jos on oikea osa, kokeile orggisväliputken kanssa, josko sopisi pönttö suoraan siihen. Kolmas vaihtoehto on alkaa tinaamaan sitä anturia paikalleen.
En tiedä Akran slipareista, mutta ainakin Micronin sliparissa oli valmiiksi paikka lampdalle. Pyöräkin oli juuri sama.
jeepjep... pittääpi sit soitella sinne maanantaina ja kysästä sieltä paremmin.. ei siinä muuten mitään vikaa ole, muuta kuin se anturin paikka vaan uupuu..alkuperäistä käyrää en kehtaa alkaa rälläköimään auki.. joten patentoin itse tai lähettäköön uuden tilalle..
JustJust
joo serkku tilasi putken messuilta niin sille tuli joku hussen putki... tupla x,,,,, ei käynnyt
![]()
jep.. tuo ongelma on nyt ratkaistu.. Olivat sit lähettäneet mulle kaasari koneen putken.sit kuulemma akra ei valmista tällä hetkellä juuri minun pyörään käypää putkea..
pitää sit varmaan ajella vakioputkella.. tai ostaa jokin toinen merkki
Leovinceä ne kaupitteli mulle, mut en tiedä vielä ostaisko sen.. Onko kellään Leovincestä kokemuksia? onko laadukas merkki?
JustJust
Hmm, kyllä Akrapovicin nettisivun mukaan 05 cebariin on slipari.(Tpoint @ Maalis. 20 2007,17:57) kirjoitti
tls -99
Vähän OT, mutta ihmettelen mikähän noissa pikku-Cebareissa nyt on:(Tpoint @ Maalis. 20 2007,17:57) kirjoitti
kaveri oli tilaamassa jotain kilpiviritelmää 05:een eikä kuulema just siihen malliin saa – vanhempiin kyllä. Mä yritin SW Motechin takaboxitelinettä 06:een – noup, olisi vaan tonniseen. Pikku-Cebareita on kuitenkin myyty aivan pilvin pimein.
Siihen malliin missä on jo lamda niin sitä ei akra tällä hetkellä edes valmista.. joten joudun aloittelemaan alkukauden vakioputkella.. kattelee sit kesemmällä uudestaan, jos vaikka hommais toisen merkkisen sitten..![]()
JustJust
Kyllähän tuota Leoa paljon on näkynyt. Ja eiköhän sekin laadukas ole. Tosin...itellä ollu aiemin Akra, Yoshi ja nyt taas Akra. Välillä oon himoinnu Leoa/Termignonia/MIVV:iä.(Tpoint @ Maalis. 20 2007,17:57) kirjoitti
Viisas pääsee vähemmällä!
pittää jättää nyt toi slipari asia hautumaan vähäks aikaa.. mut eiköhän se kipinä iske taas kesemmällä..(Compañero @ Maalis. 20 2007,22:00) kirjoitti
![]()
JustJust
Eikö se lamdan vois siihen putkeen sitten näpätä kätevästi ? Eikö se ole vaan kierteellä putkeen hitsatussa nipassa. Jossakin käyttäsit metalli pajassa niin ne äkkiä nappais siihen sopivan paikan sille.
Kiva on kallista ja tosi kiva on tosi kallista
zx-12r 02
Mitenkä muuten mahtaa olla, jos putkessa ei ole paikkaa lamdalle, niin onko olemassa jotain kikkakolmosta, jolla homma hoituu ok
Esimerkiksi laittaa joku vastus tilalle tms...
ZH2 2020
Löytyy kyllä eliminointikitti esim. Duellilta voi tilata. Maksoi muistaakseni 20e. Palikka sisältänee vastuksen jolloin ECU luulee saavansa vakioarvoa lamdalta. Tämä O2sensor elimination kit kannattaa hommata muutoinkin jos aikoo laittaa PC:n kiinni. Muutoin pyörän oma ECU pyrkii alakierroksilla korjaamaan PC:llä tehtyjä muutoksia lamdan signaalin mukaan.(Attitude @ Maalis. 21 2007,07:32) kirjoitti
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Kävi jo aika lähellä et en tehnyt lamdalle jo paikkaa siihen.. mut sit ajattelin et en ala patentoimaan mitään siihen..(kawa @ Maalis. 20 2007,22:28) kirjoitti
JustJust
Ei se onnistu pelkällä vastuksella. Anturi syöttää jännitettä seoksen mukaan, eli tarvitaan virtalähde. Käytännössä pitäsi onnistua säädettävällä regulaattorilla. Anturin lämmittimen voi korvata vastuksella, mutta periaatteessa virtaa menee niin paljon, että tarvitaan melkoisen järeä vastus.(TeroT @ Maalis. 21 2007,08:06) kirjoitti
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Ok, mihinkä sitten tuon eliminointikitin toiminta mahtaa perustua ja mahtaako lamdat olla erilaisia joka pyörämerkissä?(B12 @ Maalis. 21 2007,18:04) kirjoitti
Duelin luettelosta löytyi O2-kittiä ainoastaan Hondaan ja Jammuun...
ZH2 2020
Moi,
Ainakin vielä vuosi sitten löytyi Akralta parikin mallia CBR600F 2004:seen jossa on jo lambda.
Kuva pyörästä, jos tarkasti katsoo niin siellähän se lambdan piuhakin näkyy.
Tilasin koko paketin Bikefoxilta (slipari, voimakomentaja ja dyno). "Street legal" malli E-leimalla ja irroitettavalla huilulla meni kylläkin tehdastilaukseen. Sama malli näyttäisi olevan edelleen ainakin Carpimoton sivulla.
Powercommanderin kanssa lambdan olisi voinut ohittaa, mutta bikefoxilla suosittelivat jättämään paikalleen.
Noissa kapeakaistaisissa 4 johtoisissa (lämmitysvastus, signaali ja maa) ohitus "melko" varmasti, perustuu kahden vastuksen sarjaankytkentään.(Attitude @ Maalis. 21 2007,20:24) kirjoitti
Vastukset sarjassa lämmitysvastuksen tilalla ja niiden välistä otettu jännite signaalijohtimellle.
Vastukset oikein mitottamalla saadaan singaalijohtimelle haluttu jännite.
Siihen käy normaalit 0.25 watin vastukset, kun ne on oikein mitotettu.
Ei se ota virtaa yhtään enempää, mitä vastusten mitoitus määrää.
Ohmin laki I=U/R
Tuskin se ecu "seuraa" paljon se lämmitysvastus ottaa virtaa.
Jos sen mokkulan hinta on noin 20e, niin luulis, että se on tehty mahdollisemman yksinkertaisesti.
edit
Tuolta on jotain juttua yhdestä vastuksesta.
http://cbrworld.net/forums/thread/231776.aspx
O2-palikka näyttää samannäköiseltä kuin 1000rr:ssäkin. Liekö vastusarvo sama.(Timo3 @ Maalis. 21 2007,22:22) kirjoitti
Onkos kellään tietoa millainen kierre tuossa lamda-anturissa on? Jätin omaan putkeen anturin paikalleen ja voisi poistaa ja korvata pultilla sen kunhan tietäisi millainen kierre siinä on.
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Kertoivatko mitään syytä miksi kannattaa lamda jättää paikalleen?(jjsalo @ Maalis. 21 2007,21:45) kirjoitti
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
En kyllä millään muista enää keskustelun yksityiskohtia.(TeroT @ Maalis. 22 2007,13:30) kirjoitti
Allrightin heppu sano et tehdas ei valmista tällä hetkellä kyseiseen malliin muuta kuin koko putkistoja.. en nyt kehtaa paria tonnia putkeen vielä sijoittaa..(jjsalo @ Maalis. 21 2007,21:45) kirjoitti
![]()
JustJust
Itse laitoin viime viikolla Yoshimuran koko putkiston cbr 600f 2006. Uudessa putkessa ei ollu paikkaa lambda-anturille. Duell luettelosta löytyi kuitenkin Power commander sivujen lopusta lisävarusteet kohdasta happitunnistimen ohituskitti. Otin lambda-anturin liitoksesta irti ja pistin ton palikan tilalle niin ei etes häiriö valoja syttyny. hinta oli 20€ ja on hyin eristetty ettei pääse kosteutta.
DASH!! elkää kääntäkö enää veistä mun haavassa..(hondayoshi @ Maalis. 22 2007,17:46) kirjoitti
![]()
JustJust
Itse asennutin omaani -05 seepraan, yoshin putkeen nutikan mihin lambda-anturin sai kierrettyä kiinni. Makso kaikkiaan n.60 e.
Pirun siistiä jälkeä ja homma toimiii varmasti. Kaikki 2-kympin härpättimet (happitunnistimen ohituskitti) joutaa roskiin..![]()
Jos luit tuolta ylempää viestini niin ehkäpä siitä selviää miksi tuo happitunnistimen ohituskitti kannattaa asentaa...(jika @ Maalis. 23 2007,12:30) kirjoitti
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Tuosta lamda-anturista tuli vielä mieleen, että mitäs silloin mahtaa tapahtua, jos ei laita anturia ollenkaan paikalleen (esim. viriputkessa ei ole paikkaa), eli johdot ovat kiinni anturissa ja anturi on ilmassa.
Varmaan sytyttää vikavalon tai antaa jonkun vikakoodin, mutta mahtaako aiheuttaa mitään todellisia ongelmia?
Äkkiseltään vois ajatella että kone kävis rikkaammalla, kun anturi ei ole putkessa nuuhkimassa pakokaasuja![]()
ZH2 2020