Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
    Moi kaikille! Tuli viime kesänä aloiteltua 30-vuoden
    tauon jälkeen pyöräily uudelleen. Aluksi Jammun piikillä ja skootterilla. Toinen on nyt myyty ja toinen menossa. Ei homma näy olevan selkärangasta ainakaan kokonaan kadonnut ja mieli tekisi isompaa.
    Paikat eivät ihan vetreimmillään ole joten mukavaa olisi jalat maahan saada. Otsikossa mainitut ovat tietenkin aivan eri vehkeitä
    mutta ajotarkoitus sama.Matkaa maantiellä ja vähemmän kaupungissa. Vauhdista ei niin väliä kunhan moottoritienopeus ja vääntöä löytyy joskus kuormallakin. Hinta on uutena samaa luokkaa
    mutta miten pitävät arvonsa ja kummanlaista on halvempi huoltaa?
    Mikä oli paras tapa etsiä käytettyä?Entäpä Ducatin tai Trumpan
    vastaavat? Vehkeitten kestävyys ja huoltovälitkin ovat tietysti merkittäviä asioita. Saisinpa vastauksia.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
    älä nyt vaan osta customia. Maailmassa on kymmenen suhde yhteen hiekkateitä.
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Lainaa (jaket @ Maalis. 21 2007,19:13) kirjoitti
    älä nyt vaan osta customia. Maailmassa on kymmenen suhde yhteen hiekkateitä.
    Niin, mitä se on se moottoripyöräilyn vapaus jos on vain pikiteiden vanki?

Osta vaan se TA, on yksi lujimmista pyöristä.
    @, AT, RD07A
    Osta custom, sillä pystyy ajamaan niin soratiet kuin pikitietkin. Tien vierellä se on vähän kehnompi kulkija.

Tai osta Transu, silläkin pystyy ajamaan kaikkia teitä ja vähän tien vierelläkin.

Eli osta se mikä itseä miellyttää enemmän. Koeajo suositeltavaa, mutta ei välttämätöntä. Voihan sitä sit vaihtaa jos siltä tuntuu.
    Ehdottomasti Ransu !
    Ei lopu tiet eikä tutkiminen kesken. Hyvä ajoasento ja helppo ohjastettava. Customi on enemmän yhden asia pyörä. Tietenkin näkyvyysarvo on isompi jos siitä perustaa.
    Just "nyt" ei bikeä...
    Jos tykkäät fiilistellä, osta customi. Jos tykkäät ajaa, osta transu.
    "Monsterilla ajaminen on kuin ratsastaisi krapulaisella härkäsammakolla. Eli siis hel-vetin siistiä!"

"Ei se ole vika, se on ominaisuus"

Spagettihirviö 800i.e
    Jos pitkän tauon jälkeen ajamisen varmuus on vielä hieman hakusessa, niin nuo sorallekin sopivat pyörät on kaikkein helpoimpia ajettavia. Niissä ajoasento on tehty ihmisen mukaan eikä tyyliseikkojen sanalemana. Leveällä ohjaustangolla, pystymmällä keulakulmalla ja ajoasennolla sekä asiallisella akselivälillä varsinkin kaupunki- ja parkkipaikkapyöritys on mahdollisimman helppoa. Korkeasarvisella ja takakenoisella pyörällä ei pysty edes kääntymään jyrkästi, kun ei ylety edempänä olevaan ohjaustangon päähän kiinni. Customin eduksi tulee matalampi istuinkorkeus, mutta TransAlp on BMWF650GS:n jälkeen varmaan yksi matalammista katuenduroista ja satulan sekä jousituksen modifioinneilla korkeutta pystyy muokkaamaan vielä lisää. Toisaalta hieman korkeammalta näkee paljon paremmin ympärilleen ja ainakin TA:n satulasta näkee henkilöautojen yli, mitä ympärillä tapahtuu. Kaupunkiajossa mukava asia.

Monelle moottoripyöräily on tyyliasia ja customin selässä se piirre on yleensä kohdallaan. Itse lasken plussaksi sen, että TA:n kanssa voi olla jopa tyylitön. Musta matala pyörä, musta ajopuku, musta kypärä ja mustat aurinkolasitkin vielä huonoihin valoihin yhdistettynä ei näy liikenteessä parhaalla mahdollisella tavalla. Katuenduron kuljettaja voi pukea ylleen kelin mukaan vaikka kumisaappaat ja huomioliivin ilman tunnontuskia tyylittömyydestä. TA:n kylkiin voit pultata kiinni vaikka 48litran kovat laukut ja taaksekin vielä samanlaisen, jos reissu vaatii mukaan paljon tavaraa. Customiin kovat laukut eivät sovi. Katuenskan ei tarvitse aina olla edes puhdas.

"Vaikka ydinsodan jälkeen tältä pallolta olisi kaikki elämä ja liike loppunut niin TransAlpin moottori vielä käy" olen kuullut sanottavan. Samaa moottoria löytyy kyllä custominkin rungossa Honda Shadow kylkeen kirjoitettuna.

Ja nyt odotellaan kommentteja ihmisiltä, joille moottoripyöräily on uskonto.
    -Timppa-

Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
    Lainaa (Timo Tasakaasu @ Maalis. 22 2007,09:34) kirjoitti
    "Vaikka ydinsodan jälkeen tältä pallolta olisi kaikki elämä ja liike loppunut niin TransAlpin moottori vielä käy" olen kuullut sanottavan. Samaa moottoria löytyy kyllä custominkin rungossa Honda Shadow kylkeen kirjoitettuna.

Ja nyt odotellaan kommentteja ihmisiltä, joille moottoripyöräily on uskonto.
    Ja se Shadow käy vaikka elämä pallolta loppuisi *
    Shadow on kiva pyörä ajaa lähes kaikenlaista, koneesta riittää potkua normaaliin ajoon (ainakin vt 600:sta) ja lisäksi pyörä on hyvän näköinen...
    Ja mitä uskontoon tulee, moottoripyöräily ei ehkä ole uskonto mulle, mutta yksi niitä harvoja asioita mihin uskon on että Hondan pata kestää *
    moottoripyöräily, parasta mitä voi housut jalassa tehdä
    Itse ajelen 600:lla satovilla ja customi tulee olemaan aina pyöränä minulla, mutta tuo transu ei ole huono valinta ollenkaan. Jos olisin rikas, niin ottaisin molemmat. Enemmän tuo transu kyllä antaa mahdollisuuksia ajella erillaisilla teillä, joten siinä mielessä ota transu. Polkupyörällä kun taas vastaavasti ajan, niin silloin alla on cännärin maastopyörä ja kaikki tiet ja polut on käytössä, joille ei maantiepyörällä pääse. Mieti sitä, että mitä ominaisuuksia tarvitset pyörältäsi ja vaikka customiukko olen henkeen ja vereen, niin ota se transu.
    Kahteen asiaan maailmassa ei voi luottaa, eli mennään vaan yhdelle ja minä vaan kokeilen vähän sormella.

Sinun puheet on kuin Iitan pieru, puolet paskaa.
  10.  
    Lainaa (Timo Tasakaasu @ Maalis. 22 2007,09:34) kirjoitti
    "Itse lasken plussaksi sen, että TA:n kanssa voi olla jopa tyylitön. Musta matala pyörä, musta ajopuku, musta kypärä ja mustat aurinkolasitkin vielä huonoihin valoihin yhdistettynä ei näy liikenteessä parhaalla mahdollisella tavalla. Katuenduron kuljettaja voi pukea ylleen kelin mukaan vaikka kumisaappaat ja huomioliivin ilman tunnontuskia tyylittömyydestä. "
    ASIAA !!! Juuri näin !
    Annan ehdottoman ääneni Transulle, helppo hallittava, satulasta hyvä näkyvyys, jos karttaan on merkitty jonkunmoinen tie sen voit varmasti ajaa TA:lla.
    Jos taas on asiaa nakki kioskille niin sitten se Custom.
    Tyyli kysymys, mutta joka tapauksessa Hondahan tekee hienon pyörän.
    -Matka on määränpää-

R 1200 GS