Kun tässä lueskelee vaikkapa Keltaisen pörssin myynti-ilmoituksia, tuplaäksä näyttää säilyttävän aika hyvin hintansa. Ainakin pyyntihinnat. Muutama esimerkki:
03, ml 36000 km, 11500 eur.,
03, ml 24000 km, 12500
05, ml 16000 km, 13500
99, ml 17000 km, 10500
Viime kesänä ja edellisenäkin myi eräs virallinen diileri tuliteriä hintaan tasan 14500, 4. vuoden takuu jne.
Sanokaas viisaat, eikös uusi ole kuiteski uusi ja miten paljon hinnan pitäisi pudota ollakseen suhteessa 14500 euron uushintaan.
Ja nyt toverit. Hirvee vääntö.
"If a..holes could fly, this place would be an airport"
Bläkkärissä pitää huomioida, että -99 -> jälkeen pyörä on ollut käytännössä sama, mittaristo, väri, pleksi ym.merkityksetöntä lukuunottamatta. Joten vuosimalli ei niinkään ratkaise ainakaan 2000 puolella. Eikä ne kilometritkään ihan kauheasti meinaa, mopeti on erittäinkin kestävää plaatua.
Olisit ostanut sen tosi vähän ajetun -03:n tuosta mistä väännettiin taannoin täällä.
Eli mikä vaan missä varustus, yleisilme ja hinta kohtaavat. Tuossa em. tapauksessa mopo oli tosi vähän ajettu ja laukkuvermeillä 10500. On se 4k halvempi kuin uusi, vaikka uudenveroinen käytännössä. Säästetyllä 4k:lla tekis 2 rehvakasta euroopanreissua tai säästäväinen kolmekin....
Osta multa ikäisensä näköinen muttä hyvä ja kaatamaton suomimopo 1.omistajalta -99 67tkm takalaukulla ja akralla 7,3k€?![]()
"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx
CFMOTO 800MT-X -25
Tuplaäksän hintataso on mielenkiintoinen seurattava, olen odotellut sitä "romahdusta" jo jonkun aikaa. Pyörää on myyty melkoisesti viime vuosina ja Saksasta roudataan lisää joka kuukausi. Tietenkin ilmoittelussa on paljon huuhaata eli jos myyjä ei saa haluamaansa hintaa niin sitten ajellaan vanhalla... Lisävarusteethan ovat kaupanpäällisiä, mahdollinen ostaja ei niitä välttämättä arvosta tai ei ainakaan halua maksaa niistä lisähintaa.
Itse pitäisin lähtökohtana -97 mallien kohdalla hinta 5000 € eikä yksikään vuosimalli yli 10000 € . Huom tämä on siis mahdollisen ostajan mielipide![]()
www.motzcari.com
Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
Mitä nuihin hintoihin täällä voi vaikuttaa, ei mitään.
Kysynnän ja tarjonnan laki pätee joka peliin, ihan turha alkaa itkeen ostaessa että "tällä saisi 5v uudemman kawan", mitä sitte, ostakoon kawan jos siltä tuntuu.
Ihmeesti vaan nuo hondatkin sikahintoineen silti kauppansa tekee..tulisko tästä vääntö...
![]()
GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
yritetään ainakin...
Kattokaas vaan mitä kymmenen vuotta vanhoista pystymallin avokusiaisista pyydetään, ja sanokaa että xx on kallis...![]()
Edit: älkääkä kysykö paljonko se maksoi aikanaan, ja mitä siitä nyt sais, jos kaikkien epäluulojen jälkeen mitään...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
No ajetaan se loppuun prkl, nyt ne halvat kilsat alkaa kun mopo ei oo edes täyden pensatankkinsa arvoinen..
Aina ei voi voittaa![]()
"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx
CFMOTO 800MT-X -25
Ei se ole hullu joka pyytää vaan se joka maksaa. Käsittääkseni nuo ovat pyyntihintoja. Todellinen kauppahinta on varmaankin alempi.
![]()
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Mutta viisi tonttua kannattaa aina maksaa 'vähän'ajetusta cbr1000f:stä, niitähän saa saksasta viisitoistakin vuotta ja viisitoistatuhatta ajettuna.
Haukkumatta f1000:tta mutta on se lehmä, kohta jo kalliimpi kuin xx![]()
![]()
hullu maailma
CFMOTO 800MT-X -25
Onhan markkinoilla aina joku pyörämalli, jonka hintatasoa ei "tavis" aina käsitä: yksi menneiden vuosien kummajaisista on ollut Hondan Paneuropean. Vielä viime vuonna 90 -luvun alkupuolen peleistä pyydettiin reippaastikin yli 10 k€ vaikka uusi malli oli ollut jo vuosia markkinoilla. Nyt taso on pudonnut melkoisesti, liekö ostajat sitten loppuneet
Oman pyörän kohdalla, siis Sevenfifty -92, on markkinoilla myös todella optimistisia pyyntejä. Siksi kai niitäkin tuodaan Saksasta tänne, niin tein itsekin vuonna 2002 ja sain pyöräni 2000-3000 € silloista markkinahintaa halvemmalla. Nyt mittarissa on yli 100 tkm ja myyntiarvoksi veikkaisin n. 2500 € jos rahaksi haluaisi muuttaa. Myyntipalstoilla hinnat liikkuvat 5 k€ kahden puolen, en tiedä miten kauppa käy...
Mutta kaupanteossa oikea hinta on juuri se millä tavara vaihtaa omistajaa, kysyntä/tarjonta kohtaa toisensa. Jos kauppa ei käy, kumpi on väärässä; myyjä vai ostaja![]()
www.motzcari.com
Siinäpä oikein osuitkin oikeaan(kap57 @ Maalis. 10 2007,00:24) kirjoitti
Ei sun pyöräsi enää juurikaan halpene, hullut maksavat enemmänkin..
Mieleni tekisis vaihtaa pyörätyyppiä, hillot ja mihin ne tarvittais ensisijassa yms. onkin toinen, pitkä juttu.
Mennään vanhan uskollisen kanssa hautaan..![]()
![]()
CFMOTO 800MT-X -25
-07 XX 13850 juuroa![]()
Olikos se Moto-lehti -02 kun Honda mainosti XX.ää 21950e !(Ninja9r @ Maalis. 10 2007,08:05) kirjoitti
Että osasyy nihkeään hintojen tippumiseen löytyy vuonna -02 bläkkärin ostaneiden vi#uksesta ?![]()
Just "nyt" ei bikeä...
Tuo voisi minua ehkä vähän kiinnostaa... onkos tuo jossain netissä myynnissä? Onko säädetty Akralle?(mopedman @ Maalis. 09 2007,20:00) kirjoitti
*** Triumph Speed Triple ***
* Ex. Honda CBR 600 *
No tuota, ei se nyt ihan varsinaisesti ole ollenkaan myynnissä, kunhan vähän jurripäissäni heitin. No kaikkihan on tietysti periaatteessa myynnissä.. mutta kun ei nyt ole varaa siihen toisenmalliseen, niin tällä mennään ainakin tämä kesä kun tuli tuo iso huoltokin venttiilintarkistuksineen kaikkineen rehkittyä.(lemonade @ Maalis. 10 2007,14:40) kirjoitti
Lähinnä heitin tuon omana näkemyksenäni xx:n hinnoista, tinkivaralla varustettuna tuo olis mun näkemys, ja on siinä pieni reikä yläkatteessa, joka olis kai korjattavissa jos jaksais.Kiitos mielenkiinnosta!
Täys akra siinä on, pitihän siihen powercommanderi laittaa mutku en saanu halvalla™
mistään niin se jäi. Hemmetin hyvin kukkuu ja kulkee ilmankin jo vuotta monetta.. yläpään kierroksilla on perstuntumalla lisätehoa, alaväännöt on orkkistasolla. Ja sopivat äänet. Ainakin nää vanhat ruiskut ei käy laihalla säätämättäkään, tarinat kertovat että jos laittaa vapaavirtausilmanputsarin niin sit pitäis se commanderi olla. Muuten, jos jollain on pc2 kuleksimassa, niin ostan kokeeksi sopuhinnalla™
Anteeksi harhaanjohtava viesti, voin minä varmaan sen sulle myyrä jos ens keväänä vielä kiinnostaa, ja riippuen miten muut asiat luistavat tai eivät.![]()
CFMOTO 800MT-X -25
-07 xx 14000 eur. Uusi pakasta vedetty. Ja virallinen diileri, 4 v. takuu.
Juu mä sain viel vähän halvemmalla Moto-Seinäjoelta ku ennen joulua kaupat tehtiin ja 4 v takuulla. Pakko oli ostaa ku halvalla sai(FJ20 @ Maalis. 10 2007,16:41) kirjoitti
![]()
"Voit myydä jos ensi keväänä kiinnostaa" nythän on jo kevät pitkällä(mopedman @ Maalis. 10 2007,15:04) kirjoitti
Vai tarkoitatko kevät 2008
nyt olis ylimääräistä rahaa, tiedä sitten tilannetta 2008
No joo en painosta, ei ole pakko myydä jollet halua, onhan noita muitakin myynnissä![]()
*** Triumph Speed Triple ***
* Ex. Honda CBR 600 *
Halavalla tuli. Tuliko kilpiin samalla rahalla?(Ninja9r @ Maalis. 11 2007,14:40) kirjoitti
Maksoin -04 xx:stä 33 tkm ajettuna 11200 euroa. Omassa mielessäni maksoin mopottimesta 10500 ja lisäkilkkeistä (devilin kokoputki komentajineen, tuplakupla ja undertail) 700 euroa.
Myyntihinta sitten aikanaan myydessä on jotain muuta ja se on sen ajan murhe.
Siis sulla ei oo enää Magna. Oot vissiin tyytyväinen. Koskas vaihdoit.(MagnaMan @ Maalis. 11 2007,17:50) kirjoitti
On mulla Magna. Ostin joulukuun alussa ton kakkosmopottimen.(FJ20 @ Maalis. 11 2007,17:56) kirjoitti
Ja tyytyväinen olen, toistaiseksi...![]()
Juu tuli kilpiin, samalla sit tuli ostettua 3x Givinlaukut+teline(FJ20 @ Maalis. 11 2007,17:37) kirjoitti
Mulla Saattaa tulla myyntiin -97 bläkäri jolla menty vasta 36tkm. tosin hinta ei tule olemaan joidenkin esittämä 5000€(lemonade @ Maalis. 11 2007,15:35) kirjoitti
Yamaha FZS 600 -02
"Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
Sääli...(666F @ Maalis. 13 2007,09:33) kirjoitti
![]()
www.motzcari.com
Vain alkomahooli ja xx on aina hintansa väärtti![]()
cb125-73 cb125T-79 cb350F-73 cb500F-74 cx500-83 vf750S-83 gl1100-81 vf500f-83 gsx750F-89 xj900-88 cbr1000F-99 cbr1100xx-06
Veit jalat suustani(percebes @ Maalis. 15 2007,20:39) kirjoitti
![]()
"Jos sinulla ei ole vihollisia, sinulla ei ole luonnetta"
"Anna minulle voimaa hyväksyä ne asiat joita en voi muuttaa, rohkeutta muuttaa ne asiat joita en voi hyväksyä, ja viisautta piilottaa niiden ihmisten ruumiit, jotka olen tänään vittuillessani listinyt, koska he ovat ottaneet minua päähän"
Tartteeks sitä ny ittestään selvyyksiä..?(percebes @ Maalis. 15 2007,20:39) kirjoitti
![]()
Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
CFMOTO 800MT-X -25
Sitä vaan että minä tuon "-03:n vähän ajetun" (vajaa 17000km) kävin ostamassa. Ja oli hinnassa vielä vähän tinkimisvaraakin. Tyytyväinen olen ollut kauppaan.(mopedman @ Maalis. 09 2007,20:00) kirjoitti
![]()
Honda CBR 1100XX
säilyttää hintansa ainakin lehden sivulla(FJ20 @ Maalis. 09 2007,16:52) kirjoitti
totuus toinen jos meinaa myydä
mitä käytetystä maksaa (n)
-03 h. 9 -10 te
-99 h. 5 -7 te
blue busa -> black äffä
oman -98 3:lla pyörän värisillä givin laukuilla, jolla oli rullattu 61tkm ostin aika tasan 2 vuotta sitten, hintaan 8000 e.
Tällä hetkellä ei taida montaa alta 7500 olla myynnissä, ja ajokilometrit ovat naurettavan pieniä, ei voi pitää paikkaansa, tyyliin 96- vain matka-ajoa 32tkm.
Onhan se hyvä ja vahva pyörä, paras tähän mennessä omalla kohdalla, mutta hinnat ovat reilusti yläkanttiin.
Ja ehkä pieni miinus, että on niin yleinen, paljonkohan niitä suomessakin on.
XX: moottoripyörien corolla.
-98 xx KTM 300 exc
TURHA tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!