vituttaako sua jotenkin jos jollain köyhemmälläkin on varaa hankkia pyörä? taidat olla joku "piip"(T_T @ Maalis. 19 2007,13:18) kirjoitti
sun mielestä vissiin motoristin pitäs olla se niin sanottu hyvätuloinen jne... voi per.....
![]()
Otin lauantaina prätkän ajoon ja eikun baanalle. Vasta kuudes vastaan tullut motoristi tervehti takaisin. En menetä tästä yöunia, mutta maaliskuu ja nämä kelit niin luulisi vielä jaksavan. Eihän tätä juhlaa joka vuosi saa kokea.
Näin alkukaudesta käpälä nousee jopa motarilla. Kättä lippaan siis...![]()
T U O N O 2 0 0 5 R
Aprilia Club Finland
Ranskassa tekivät tota samaa. Ohi ajaessa jalka heilahti. Mukava tapa ja turvallisempi kuin kaasukädellä moikkailu ohi ajaessa.(Ninnair @ Maalis. 20 2007,08:48) kirjoitti
T U O N O 2 0 0 5 R
Aprilia Club Finland
Eli juurikin näin. Jalka heilahtaa mullakin jos satun ohitse pääsemään...(MattiR @ Maalis. 20 2007,23:32) kirjoitti
On näköjään niin mukava aihe näin aurinkoisena päivänä, että pitää oikein kolmasti tokasta ennen kuin saa kirjattua aatoksensa..
T U O N O 2 0 0 5 R
Aprilia Club Finland
Kyllä lapa nousee... En ymmärrä miksi rätkien morjestelua verrataan täällä autoiluun tyyliin: "en mä morjesta kaikille autoillekkaan niin emmää sit rätkiäkään morjesta..."![]()
ZX12R -03
Aina morjenstus motoristeille... se on sitten toisen asia, jos katsoo, ettei vastaavaan ole aihetta.
-hh-
Ilmaisin itseni hieman väärin. Omakin pyörä on lainarahoilla ostettu. Tarkoitin tuossa että nykyään taitaa opiskelijakin saada niin helposti lainaa että ei ole enää rahoitus ongelma jos pyörän haluaa. Pyöriä ostetaan "tuosta vaan" eikä harrastus ole enää vakavasti harkittu "motorismi" vaan pyörä vaan ostetaan hauskanpitoon. Pyörien halpeneminenkin on toki vaikuttanut asiaan. Koska harrastus ei vaadi enää niin suurta harkintaa syntyy uusia moottoripyörän omistajia kuin sieniä sateella eikä heille ole välttämättä merkitystä loataanko motoristien maine kaahailemalla autojen välissä, moikkaillaanko toisille moottoripyörällä ajaville tai pysähdytäänkö auttamaan moottoripyörällä pulaan joutunutta.(tonppa @ Maalis. 26 2007,00:25) kirjoitti
En pidä itseäni mitenkään "motoristina" vaan muitakin harrastuksia ja elämää löytyy. Kaikki rahat ja aika ei mene moottoripyöräilyyn. En tunne että kaikki motoristit olisivat sielunkumppaneita vaan pelkästään samanlaisia ajoneuvon kuljettajia kuin autoilijatkin. Valitettavasti.
Kyllä joku raajoista liikahtaaaina kun kanssamotoristi ohitetaan/kohdataan ajossa. Nyt +700 kilsaa ihan tässä KehäIII sisäpuolella tullut työmatkojen ja muun kruisailun ohella päristeltyä... vielä jaksaa lapanen heilahtaa vaikka pyöriä alkaa olemaan liikkeellä uskomattomat määrät vuodenaikaan nähden ;) *Tapana mukava ja en aio tuota lopettaa nyt n. 20:n vuoden aktiivisen heilauttelun jälkeenkään *
Kawasaki ZZR1400 -08
Tänään oli se päivä, kun ekan pärräni kävin Tuusulasta noutamassa. Eka ajo ja matkalla stadiin tuli pärrä vastaan. Huomasin tervehdyksen, mutta en uskaltannut irroittaa otetta stongasta... *![]()
Live fast, die young.
Jep jep ... jos ehtii, huomaa, uskaltaa. Ei itketä, jos ei tule vastausta, olipa POLISI, HD tai kuka tahansa, jota ei kenties huvita olla tuttavallinen.
Kopukka
Apu tulee ylhäältä, mutta onko siitä enää apua ...
yleensäkin tulee sen verran tangosta kättä irrotettua, että motoristille morjenstan..![]()
JustJust
Kyl mä nostan käden aina 120- vauhdeissa. Huomasin tossa vain toissapäivänä että noin 60% vastaantulleista vastasi siihen tervehdykseen. En tiedä sitten sattuivatko kattomaan väärään suuntaan, vai eikö vaa huvittanut tehdä tätä ystävällistä elettä. Itellä päivä piristyy kummasti joka kerta ku joku tervehtii mopon selästä. Tulee sellanen fiilis että kuuluu johonki isompaan juttuun.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Aina se lapanen heilahtaa, vaikka pyörässä jotain HD:n ja customin piirteitä onkin. *![]()
Eivät kovin usein nuo moottoripyöräpoliisit morjensta takaisin vaikka niille on tullu moikkailtua. En tiedä sitten onkos niillä edes lupa moikata.
Sai eilen jo muutaman kilometrin matkalla täällä Kouvolassakin kättä heilutella monta kertaa![]()
Suzuki RF 900R
Tämä on se hassu juttu! Ajelen kahdella mopolla ja toinen niistä on kevariskootteri. Minä kyllä morjestan, mutta skootterilla ajaessa katu-uskottavuuden kanssa lienee vähän niin ja näin eli vastaan tuleva kuussataskuski ei juurikaan noteeraa!(adez @ Maalis. 19 2007,13:52) kirjoitti
Kun olen FJR:n puikoissa, niin lapaset kyllä heiluu!
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Aika vaihtelevasti ovat kanssamotoristit vastailleet viime päivinä, minusta vähemmän kuin viime keväänä. Tosin otantakin aika vähäinen vielä tähän mennessä, ehkä 100-200 mopoa tullut tien päällä kohdattua. Karkeasti arvioiden 3/4 tai 4/5 vastasi.
-hh-
Kyllä sitä moikkaillaan,jos ei ole muuta ohjelmaa sillä hetkellä.Mutta kuten 57 pannu tuossa aiemmin sanoi,niin ei mulla ole mitään tarvetta mennä bensiksellä kyselemään tuntemattomilta ihmisiltä henkilökohtaisia,kuten paljonko oot ajanu,mihin oot menossa,miksi sinne ja paljonko sulla on velkaa/veroprosentti?
Todellakin tervehditään!
Näillä mennää!
Juu, mäki jokaiselle tänään morotin.. Yks ei vaan vastannu ja yks ei todennäköisesti edes huomannu, mutta loput heilautti kättä tai nyökkäs.. Jatketaan tällä linjalla!![]()
köhköh, putput, pampam..
Tänään ajelin tommosen ~3km lenkin niin nostelin lapaa 3 kertaa... joka kerralla nousi takaisin...![]()
ZX12R -03
Samma här(Kenguru @ Maalis. 19 2007,14:02) kirjoitti
Tosin olen huomannut, ettei moottoritiellä kauheasti moikkailla. Liekö syynä kova vauhti vai keskikaide (toinen on niin "kaukana" tms.) vai mikä, mutta ne kerrat jolloin olen moottoritiellä saanut morjenstuksen takaisin ovat laskettavissa yhden käden sormilla.
Nöpö.
Kyllä mää morjenstan yleensä vastaan- ja sivuiltatuleville motoristeille. Täytyy vaan katsoa, että salliiko liikennetilanne tervehtimisen. Jos vasen lapa ei ole "vapaana", niin nyökkään.
Ei se niin vaikeaa ole!
Onko koriksen kolmenpisteen heitto mennyt ohi?(tonppa @ Maalis. 28 2007,01:51) kirjoitti
?
-Heikki-
FXDB -07
Tervehdys pakollista vaikka nurin menisi? Niin monta topiccia.
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Ku oon ajellu skootterilla niin käytännössä kukaan ei moikkaa takaisin. Ihme mulqvisteja. Käyny mielessä että pitääkö alentua samalle tasolle ja kehittää sellainen kaksiosainen tervehdys.
Ready to race
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Itse olen moikkaillut myös pappatunturisteja ja muita. Mutta vähän hankala on tämä moikkailukulttuuri. Voin ihan hyvin moikkailla tai olla moikkailematta. Jos vastaantulija moikkaa iloisesti ja reippaasti, siitä tulee hyvä fiilis. Mutta jos vastaantulijaa näyttää ketuttavan moikkalu, ja sieltä tulee tympääntyneen näköinen vastaus, tai ei moikkaa ollenkaan, jää siitä vähän huono fiilis. Itse ajelen Wingillä, ja olen yksinäinen ratsastaja. HD kuskit ja cruiseristit moikkailee useimmiten, mutta sporttisemmat kyykkypyöräilijät vähän enemmän kyllästyneen näköisenä. Kaupunkiliikenteessä tai motareilla täytyy enemmän keskittyä ajamiseen, eli siellä moikkailu usein jää. Mutta moikkaillaan kun kohdataan!![]()