Pikkubroidi hankki vanhan suzukin. Se on tällä hetkellä atomeina sen makuuhuoneessa ja runko autotallissa. Ennenkuin se kastaan taas niin olisiko teillä jotain vinkkejä miten siitä saisi nätimmän?
- Voiko pakoputkiston maalaa? Se kun on ollut musta mutta nyt ruoste kukoistaa
- Miten saada mustaksi maalattu moottori nätiksi
- Miten kiillottaa esim vanteen reunat
F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
- Täältä pinnote putkistolle
- Lasikuulapuhallus vois olla kova sana tolle koneelle... Sitten vaan uusi maali pintaan.
- Vanteisiin maalinpoistoainetta, esim. Nitromorse, ja anna vaikuttaa hetken. Sitten kun maalit on lähtenyt niin peset vanteen huolella. Pesun jälkeen hiekkapaperia, esim. 600 -> 1200. Lopuksi vielä joku metal polish tahna pintaan.
Pain is just weakness leaving the body
Moottorin saa puhtaaksi ainakin lasikuulapuhalluksella. En tiedä kuinka arvokasta sen teettäminen on, mutta hieno siitä ainakin tulisi
Vanteiden reunojen kiillotushan menee kiteytetysti näin:
Nitro Mörssillä lakka pinnasta pois, hio karkealla syvät naarmut pois sitten hio hienommalla karkean hiontajäljet pois. Jatka tätä niin kauan kun mielenkiintoa riittää. Viimeiseksi hiontakarkeudeksi olen itse jättänyt motivaatiosta riippuen 1000 tai 1200:sen. Tämän jälkeen metal polishilla kiillottaen peilipintaiseksi.
Niin ja kannattaa rajata teipillä alue jonka meinaa kiillottaa ettei lähde lakat koko vanteesta pois. Sitten ei auta kun kiillottaa koko vanne.
Edit: hidas kun on, niin jää kakkoseksi kirjoittamisessa. No kertaus on opintojen äiti..
Suzuki RF 900R
Omassa pikkuprojektissa pestiin ja hinkattiin moottori puhtaaksi ja vedettiin 2-komponenttimaali ruiskulla päälle.
Hyvin on pysynyt sylinterissäkin kiinni maali![]()
Kannattaa kuitenkin käydä kysymässä maalarilta, että kestääkö normi automaali mp:n koneessa kiinni. Mutta jos 15V pojannulkin moponmoottorissa pysyy kiinnni, niin kyllä isommassakin pitäisi.
Toisessa projektissa kiillotin koko koneen.
Ensin hiekkapaperin kanssa pinnat tasaisiksi, sitten rättilaikkaa + vahaa ja loppusilaukset autoglymillä.
'03 ZX-9R
Saattaapi olla kallis kokeilu. Meinaan vaan että kun heti alkuun sanotaan että suosittelemme pinnoitusta ainoastaan uusille osille.(mekanik @ Maalis. 19 2007,09:03) kirjoitti
"Abstraktin vaaran satunnainen aiheuttaja"
"Kiihdytti protestina hitaasti madanneelle moottoritien ajoneuvoletkalle"
Kone tuskin oli musta kuten tämä?(ArhPos @ Maalis. 19 2007,11:20) kirjoitti
F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
....Biltemasta löytyy kuuman kestävää maalia (n.600 astetta celssiusta) esim. mustana ja koneen voi pestä huolella ja maalata samalla maalilla kuin putkenkin...
....se on sillä lailla, ettei oikeen millään lailla....
En tiiä sit... Tuolla B-foorumin puolella ovat pinnoitelleet noita putkia tolla Black Satinilla enemmänkin. Kannattanee sieltä kysellä noita kokemuksia... Mutta tuskin tulee ongelmia vanhankaan putkiston kanssa jos sen hiekkapuhaltaa ensin, sitten vetää sen aluskeraamin siihen ja sitten vasta sen varsinaisen pinnotteen... Näin ainakin onnistuin järkeilemään itelleni(jarmojs @ Maalis. 19 2007,20:50) kirjoitti
![]()
Pain is just weakness leaving the body
Totta. "Paskan päälle ei voi pinnoittaa" totesi lehtori pintakäsittelyopintojen varmaankin ensimmäisellä luennolla aikanaan. Eli siinä mielessä pohjatyöt ovat onnistunee lopputuloksen kannalta kaiken A ja O.(mekanik @ Maalis. 20 2007,08:29) kirjoitti
Tuollaisen pinnoituksen hintahaarukka olisi mielenkiintoinen tieto. Usein käy niin että jos ostaa tonnin "projektin" kunnostettavaksi niin omaa työtä ja aikaa siihen voi kyllä uhrata runsaastikin mutta 2xpyörän hinta alkaa helposti sylettää muita kuin tosiharrastajia.
"Abstraktin vaaran satunnainen aiheuttaja"
"Kiihdytti protestina hitaasti madanneelle moottoritien ajoneuvoletkalle"