1. En käytä
2. Käytän
Kun tuossa luin selkäpanssarin tarpeellisuudesta ja sitä kun ei minulla ole ollut näiden viiden ajokauden aikana kun olen aina sen ajatellut olevan tarpeellinen vain ratamotoristien keskuudessa, niin kysynkin nyt kun en tuon haunkaan perusteella löytänyt että kuinka yleinen tuo panssari sitten oikein on mopoilijoiden keskuudessa ?
Nimenomaan siis sellaista panssaria kyselen joka on erillinen, omassanikin takissa on jonkin sortin vahvike jonka varmaan on ajateltu ajavan panssarin asiaa.
Vaihtoehtoja en nyt laittanut enempää että saa selville yksinkertaisesti että oletko ajellut tähän asti panssarin kanssa vai ei? Itse ainakin ostan tälle kaudelle, kiitos SPL:n uudesti syntyneen jutun myötä.
No nyt kun sellainen tulisi hankintaan, onko noita panssareita ollut missä kotimaisessa lehdessä viimeksi testattuna?
shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
Tähän mennessä en ole vielä käyttänyt.Harkinnassa on ollut mutta en ole vielä saanut aikaiseksi ostaa sellaista.
![]()
Forcefield selkään heti kun lähde nakkikioskia pitemmälle.
Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
Viime kaudella aloitin Dainese Waven käytön, hankinta tuli oikeastaan ajankohtaiseksi nahkapuvun oston myötä; gore -puvussa suoja oli mukana. Alkuun tuntui jotenkin tukalalta, mutta kiinnitysremmien oikealla säädöllä ja puvun "mukautumisella" ei sitä enää huomaa kuin positiivisessa mielessä: suoja lämmittää selkää mukavasti vaikka lämpimällä kelillä ajaisikin, nakupyörällä on kuitenkin tuulen armoilla. Lopuksi laitoin suojan jo tekstiilipuvun allekin vaikka siellä se oma olikin.
Haittapuolia? Nyt ei pysty ilman selkäsuojaa lähtemään ollenkaan liikkeelle, on heti turvaton olo...![]()
www.motzcari.com
Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
Kerran ainakin suojannut hyvin highsiderin jälkeisessä ilmalennossa. Enää en mopon päälle mene ilman.
Honda cbr600rr
Viime kesän ajoin ilman panssaria mutta nyt tulevaksi kaudeksi pitää kyllä harkita, että ostaa semmosen. Noita juttuja lukenu tuolla niin on pelastunu monta selkää![]()
Ei ole, mutta harkinnassa olisi tuollainen hankkia. Pitää vaan käydä sovittamassa ensin, että miltä tuntuu ton uuden nahkatakin alla kun siinäkin se oma selkäpanssari kyl jo löytyy.
Mulla GSX-R1000 -08 (valkohopea)
Pikku-Broidilla CBR1000RR -08 (valkomusta)
Täksi kesäksi aion hankkia. Itse asiassa hankin jo Saksasta tilaamalla, mutta tuli väärän kokoinen.
Ja tästä päästäänkin kätevästi siihen että mulla on myynnissä käyttämätön Dainese Gilet Wave 2:
Tässä myynti-ilmoitus
Kawa ZXR750H1 (Green Meanie)
Aina ajellessa on erillinen selkäpanssari käytössä.
Alkuun käytin rukan ikiomaa takin sisälle tulevaa suojaa, mutta se ei oikeen tuntunut luotettavalta joten ostin erillisen.
Noi takin sisällä olevat on kyllä käteviä kun ei tarvitse erikseen pukea. Niiden ainoa huono puoli on se, että ne on aika lyhyitä. TUollainen erillinen suojaa ylemmäksi niskassa ja alemmaksi, melkein häntäluuhun saakka.
Sellainen mitä olen miettinyt lisäksi olisi niskatuki. Nyt kauden alkaessa pitänee ruveta kiertelemään kauppoja ja etsiä joku itselle sopiva niskatuki.
en ole ennemmin käyttäny,mutta nyt tulevalle kaudelle ostan selkäsuojan!
R1 -06
Käytän tai tulen käyttämään. Kaapissa on uusi odottamassa ajokauden alkua.
GSR 600 -06
XV 535 -92 Projekti
---------------------
SV 650 S -03
CB 500 -99
Ilman selkäsuojaa ei tule ajettua enää koskaan. Selän suojaamisen lisäksi se toimii todella hyvänä selkätukena. Ennen erillisen selkäsuojan käyttöönottoa selkä kipeytyi pidemmillä matkoilla, mutta selkäsuojan myötä katosivat kaikki selkäongelmat.
Mul kans Dainese Wave 2:n. Ihan sentakia että ostin takin, jossa ei ollu minkäänlaisia selkäsuojia.
Tuo Dainese menee hyvin takin alle ja ei häiritse yhtään, päinvastoin se mielestäni tukee hiukan selkää pitkiä matkoja ajettaessa. Ja sitä voi käyttää snoukkaillessa myös.
Tosin olen hiukan skeptinen sen suhteen, että mitä se oikeasti auttaa jos kaatuminen/kolari tulee. Mutta eipä tuosta haittaakaan varmaan ole.
Jux.
Ei ole vielä selkäsuojaa käytetty..Varmasti sitten kun "oikean" moottoripyörän hankin, niin tulee samalla tommonen ostettua
![]()
köhköh, putput, pampam..
Pidän tärkeämpänä oman turvallisuuden suojana pyörän luotettavuutta,joten sijoitan mielummin osiin ja huoltoihin. Toistaiseksi ennakoiva ajo on toiminut ylimääräisiä suojia paremmin.
tuli hommattua Forcefield. eli jatkossa aion käyttää.
ja tosiaan se tukee mukavasti selkää![]()
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Erillinen selkäsuoja on ollutt viime kesästä lähtien, vaan tahtoo unohtua kaappiin, pidemmille reissuille aina päälle.![]()
![]()
Savage 650
Kawasaki VN 800
Suzuki GSX 1400
Suzuki Bandit 1250
Kawasaki GTR 1400 FJR 1300
Kyllä se vaan on aika halpa henkivakuutus
Jotta kyllä sitä tulee käytettyä...
Rapa-akka
CFMoto 450MT -24
BMW S1000R -17
Gas Gas 300 EC -22
Stark Varg
Ducati 748s -95
#AdvAuntie
Panssari on selässä aina kun ajamaan lähden. On vaan turvallisempi olo sen kanssa eikä se haittaa menoa pätkääkään. Panssari (Dainese Wave) piti huoltaa kun tarrat pettivät. Onneksi sain panssarin takaisin ennen kauden alkamista. Sen kuntoon saaminen nimittäin kesti ~2½kk. Ei oo italialaiset niitä kaikkein hätäsimpiä näissä takuuasioissa.
Se on tuo panssarikin vähän niin kuin nahat päällä ajellessa...(jarru @ Maalis. 18 2007,16:07) kirjoitti
Tulee pian sellainen valheellinen turvallisuuden ja voittamattomuuden tunne![]()
Ei vaan kyllä mullakin on panssari aina päällä kun ajelemaan lähden.
Poikkeuksena on vain lyhyet tupakanhakumatkat![]()
ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Sen verran kalskahti korvaan että pakko puuttua tuohon lauseeseen... Omasta mielestäni juuri rata on se turvallisin paikka harjoitella konttaamaan kun siellä ei ole vastaantulevaa liikennettä, tolppia, ojarumpuja jne... Eli kyllä minä jos valita saan niin otan sen kopin mieluummin radalla kuin liikenteessä. Siellä liikenteessä kun jälki tahtoo yleensä olla rumempaa ja siitä johtuen kaikki mahdollinen suojaus siellä on kullan arvoista.(ShadowC2 @ Maalis. 18 2007,11:41) kirjoitti
Itse tulee pidettyä nahkojen alla kanssa selkäpanssaria kun tuo kyttyrä ei juurikaan alaselälle mitään turvaa tuo.
"Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
Aina radalla (tietysti!) ja yhä useammin myös "siviililiikenteessä"![]()
BMW S 1000 RR-10
Dainese wave2, mut tosin yleensä vaa radalla ajaessa..pitäs kyllä pitää muutenki..mut ei vaa..![]()
Hankinnan ajattelu on voimallisesti kääntymässä oston puolelle. Takissa on kyllä joku? Kovin yllättävä tulos.![]()
Kiire?? Muka, tässä valmiissa maailmassa.
Heitä se pefletti kuikkaan sieltä takin selästä hiostamasta ja osta Dainesen wawe2 tai Halvarssonin kokoselkäpanssari. Ja Äkkiä.
Jos lippaat niin on ihan kiva nousta ojasta omilla jaloilla.
Harley-Davidson
Road King Classic
SE120R Engine
Käytössä aina kun mopolla ollaan liikkeellä, todella hyvä ja edullinen vakuutus selälle.
Yamaha XT660X