Moro.. Hommasin kyseisen sarjan p1 mallin 7rääni. Alkasin ihmettelemään aika pientä suutin kokoa mikä sarjassa tulee.. Pääsuutimien koko dynojetissä tais olla 138. Vakiot 180. Elikkä onko jollain kokemuksia kyseisestä sarjasta? Tuntuu vain hullulta laittaa noin monta pykälää pienemmät suuttimet. Pyörästä löytyy K&N vapari ja yoshimuran slipari.
Dynojettien ja Keihin orkkissuuttimien kokonumerointia ei voi suoraan verrata.
Kuulemani mukaan nuo Dynojetit ei oikein pelitä seiskaärrissä.. käyttävät Factoryn satseja. Niissä kokonumerointikin on kohdillaan.
Joo Dynojetilla on omat lukemat suuttimien koossa. Itse laitoin Factory pro setin omaani kun suurin osa sitä suositteli 7R owners clubilla, ja hyvin kyllä pelitti jo perussäädöillä. Dynojetin setti on kuuleman mukaan vaikeampi saada säätöihin (nimenomaan 7r:ssä, muista ei tietoa) sekä kaasareita joutuu poraamaan.
Kawasaki ZX7R -01
* * * * "everyone loves you when you are dead..."
Kiitti neuvoista.. Pitää nyt miettiä mitä teen.. Palautanko dynojetin, ja hommaan Factoryn satsin tilalle, tai jos vain yrittäis saada pärrän toimimaan tolla dynon setillä.
Kyllä sen varmaan säätöihin saa Dynojetin setilläkin, penkiin vaan kiinni ja seokset kohdalleen.(Audisti @ Helmi. 26 2007,17:57) kirjoitti
Kawasaki ZX7R -01
Saa kohdilleen,ei ollut omassa mitään hankaluuksia säätöjen suhteen ja minun pyörässä oli Dynojetin suuttimet. Keskimmäisissä kaasareissa oli suutinkoko 136 ja laitimmaisiin laittoi penkkiukko nuo 138:sat,lämmön takia keskellä pienet suuttimet ja laidoissa nuo isommat.(jukepoksi @ Helmi. 26 2007,18:16) kirjoitti
"Mä oon tullu tänne voittamaan,en tekemään kavereita" J.Ruutu # 37
"Lähtökohtaisesti se johtuu siitä, että Kawasakin omistajiksi valikoituu henkilöitä, jotka syvästi vihaavat kaikkea toimivaa tekniikkaa ja tehdas on ottanut tämän huomioon tuotesuunnittelussaan..."
mun vehkeeseen ei olly dynojetin satsissa tarpeeks pieniä pääsuuttimia, jäi rikkaalle ylhäältä.. dynojetin jousia ei kannata laittaa, vakiot vaan. Slipari oli suora termignoni. 114 pukkas takaselta. Syttypyörä ei vaikuta hevonvittua noihin.(7ÄRRÄ @ Helmi. 26 2007,18:40) kirjoitti
"Jos viistoistavuotiasta sais."
990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
Pikkuisen rikkaalle ylhäältä jäi myös tolla Factoryn setillä mut "penkkiukko" sanoi sen tasaantuvan ajossa ram-air:in avulla. Teho- ja vääntökäyrät on kyllä tosi tasaiset.(uijui @ Helmi. 26 2007,18:46) kirjoitti
Kawasaki ZX7R -01
Hyvä kun muistit tuon,unohdin itse kokonaan mainita että vakiojouset paikoilleen. Mulla oli sliparina suora Ixil ja saman verran hepoja lähti takarenksulta myös.Syttypyöräkin oli(uijui @ Helmi. 26 2007,18:46) kirjoitti
![]()
"Mä oon tullu tänne voittamaan,en tekemään kavereita" J.Ruutu # 37
"Lähtökohtaisesti se johtuu siitä, että Kawasakin omistajiksi valikoituu henkilöitä, jotka syvästi vihaavat kaikkea toimivaa tekniikkaa ja tehdas on ottanut tämän huomioon tuotesuunnittelussaan..."
joo mullakin oli säädettävä syttypyörä. Kaasuunvastaavuus sillä ehkä vähän parani. Vääntö- ja tehokäyrähän noissa on jopa masentavan tasainen. Hyvä mutkapätkälle, voi avata "ajoissa"(7ÄRRÄ @ Helmi. 26 2007,19:05) kirjoitti
![]()
Kuulin yhdeltä äijältä joka noita on asennellu enemmänkin, että se reijän poraaminen luistiin on kuulemma aiva turha homma mikä ohjeiden mukaan pitäis tehdä.. Päätin tos et asennan sarjan, ja vien sitte jonnekin seokset tarkastettavaksi. Tein tos kans Float Bowl Vent modin.
"Float bowl mod":in lisäksi toinen "must do" seiskaan on rear ride height:in nosto. Kannattaa tehdä ehdottomasti, puolen tunnin homma ja pyörän ajo-ominaisuudet paranee todella paljon. Ei voi kuin ihmetellä miksi Kawasaki on pistänyt 7R markkinoille noilla jousituksen vakiosäädöillä(Audisti @ Helmi. 27 2007,15:20) kirjoitti
.
Kawasaki ZX7R -01
pitikös siinä rear ride heightin nostossa vain vaihtaa/lisätä prikka sinne takaiskarin yläpäähän, rungon ja iskarin väliin?
Ei tarvi vaihtaa/lisätä mitään, 7R:ssä on mutterilla säädettävissä tuo takapään korkeus. Täältä löytyy tarkemmat ohjeet (tech tips). Muistaakseni tankki & akku pitää irroittaa että mutteriin pääsee käsiksi.(Audisti @ Helmi. 27 2007,16:06) kirjoitti
Kawasaki ZX7R -01
rupee se lehmä kääntymään kun saa nokan alas ja perää ylös....parantuu selkeästi. Ja näyttää paremmalle.(jukepoksi @ Helmi. 27 2007,16:23) kirjoitti
Joo ei sinne mitään reikiä tarvii porailla. Mulla muistaakseni jouduttiin tyhjäkäyntipiiriä ja neula-aluettakin rukkaamaan. Vie vaikka kesällä Niskaselle, niin se kiskasee penkissä kohilleen (jos jossain välissä ehtii(Audisti @ Helmi. 27 2007,15:20) kirjoitti
)
nyt on suutinsarja ruuvattu kiinni... toimii kyllä pyörä nyt mahtavasti..kaasarit kävin synkronoimas, ja seokset tarkastettiin ja ne oli ok.. Pitää alkaa seuraavilla ajokeleillä katteleen itelle sopivaa ride height:ia, ja muutenki alustan säätöjä.![]()