Turhaan kai näitä tänne kirjoittaa kun Suzukimiehet vaan innostuu, mutta parempi kai se on äijien tietää jospa kannattaisi odottaa vähän ettei ihan ensimmäisiä osta. Ensimmäisiä ei kyllä enää saakaan. Siksikin ihmettelen mistä ee-speed 1098 halpaan hintaan pystyisi myymään kun pyöriä ei enää ole oikeillakaan Ducati-dealereilla. Ilmoitelkaa jos joku oikeasti sieltä pyörän saa ostettua.
Koeajossa vakiopyörällä jo huomasin, että ruisku ei toimi niin hyvin kuin pitäisi tai yhtä hyvin kuin esim. Ducatin 999:ssä.
Mun pyörään laitettiin jo uutena Termin koko putki (ja lastu). Aluksi ajelin dB-eatereiden kanssa ja luulin, että ongelmat johtuu niistä. Niinpä otin ne pois. Välillä pyörä toimii ihan hyvin, mutta varsinkin kylmänä tyhjäkäynti on heikkoa.Liikennevaloihin tullessa pyörä sammuilee. Lämpimänä tyhjäkynti on välillä 1500-1650. Ehkäpä 1400-1500 olisi parempi, mutta sitä ei voi säätää. Ja kylmänä pitää kaasutella kun ei pidä tyhjäkäyntiä tai käy kunnolla. Raivostuttavaa. Muutenkaan ruisku ei ole optimaalisesti säädetty, mutta tämähän on vain persetuntumaa.
Etsin ulkomaisilta foorumeilta onko muilla ollut samaa ongelmaa ja onhan sitä lähes kaikilla. Syyksi on esitetty itse ruiskun karttaa, lastun asentamista ilman TPS:n nollausta ja nokka-akselien ajoitusta. Kaksi ensimmäistä putoaa jossain määrin pois, koska vikaa esiintyy myös vakioissa. Nokka-akselien ajoitus saattaa olla puutteellisesti tehty tehtaalta. Silloin on kuulemma myös raskas starttaamaan. Mun ei starttaa yhtä kevyesti kuin 999.
Voihan se olla, että ruiskun ohjelmakin parannetaan. Pian on eka huolto, jospa siellä tehdään jotain.
Toinen vika on kosteus lampuissa ja mittaristossa.
Takaiskaria olen haukkunut jo kauan. Ducatin tehdas oli väittänyt, että se on ihan hyvä mutta dealeri on sitkeä ja kun oli samaa mieltä kuin minä on nyt hommannut uuden jousen Öhlinsiltä.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Onkos penkitetty ja säädetty? Mulla oli Trumpassa tyhjäkäynnillä samaa vikaa parani kun laittoi aika rikkaalle...(mikkoyli @ Maalis. 14 2007,10:38) kirjoitti
Meinasikos laittaa jäykemmän jousen? Ilman pumpun shimmausta?
F = dp / dt
puhuivat pikku-sportistaki että ruisku ehkä liian laihalla suomen oloihin.
SS 620i.e
Ei ole penkitetty tai säädetty muuta kuin termin mukana tullut lastu laitettu dealerin toimesta. Kulkee muuten hyvin.
Pumppu shimmataan myös, jousi tulee pehmeämpi.
Olen aika varma, että vika on imupuolen nokka liian aikaisella tehtaan jäljiltä.
Powercommander voisi myös olla asiaa.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Ei oikein aina pysty ymmärtämään teitä Ducatilla päristelijöitä ja taas meni yli. Ei tullut sitten mieleen ennen kuin lähetit iskarin laittoon, että uusi iskari toimii aina alkuunsa tahmeammin kuin käytetty. Herkkyys tuntuu alkuunsa olevan hukassa. En kyllä olisi lähtenyt muuttamaan alustaa mihinkään päin ennen kuin olisin käynyt sillä radalla ja sitten osannu sanoa mitä sille pitää tehdä ja jos huoltomies kysyy miksi niin osannu vastata siihen.(mikkoyli @ Maalis. 14 2007,11:44) kirjoitti
Yamaha R6R -07
Olenpa tuota jo useamman viikon testannut ja todennut ettei se
se siitä parane. Parempi varmaan jo tehdä jotain säätämisen lisäksi.
Ostin pyörän nopeaan ajoon kadulle ja sinne sen myös säädän. Vielä en ole iskaria lähettänyt, mutta jousi on tullut.
Mulle sanottiin, että pyörä pitää synkata vielä ton dp:n ecun jälkeen, vaikuttaa kuulemma juuri tuohon tyhjäkäyntiin. Kysyppä dealerilta.
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Korkeapuristeisen pienimassaisen twinin tyhjäkäynti saattaa olla vaikeaa. Synkka pitää olla just ja samaten TPS:n (löytynee Ducatistakin) asetus.
Näissä joissain Japanin laitteissa puolien virta tulee turhan monimutkaisesti mistä seuraa jännitehäviötä. Tämä taas aiheuttaa huonoa käynnistyvyyttä, laiskaa tyhjäkäyntiä ja parin hepan tehovajetta. Vaikkei tän pitäisi olla niinkään uusien pyörien ongelma, niin ehkä kannattaa silti mittailla häviöt puolien ensiöpuolen jännitteissä.
TL1000R
998:sta vaihdettiin vauhtipyörä reilusti kevyempään, läppärungot synkkaan + TPS ja säädätin tyhjäkäynnin aavistuksen korkeemmalle ja sopat muutaman "karvan" paksummalle. Ei ole sammunut, eikä ole liikkeellelähdössä ongelmia.
Ennen tuota tahtoi välillä kuumana stumppaamaan.
sama "vika" oli Buellissakin (tosin siinä ongelman muodosti lambdan ja ECU.n välinen ideaaliseoksen automaattihaku), mutta siitäkin homma selvisi kun säädin kartan rikkaalle idle-ruudusta. Tämän jälkeen ei ole stumpannut kertaakaan, kylmänä tahi kuumana
Sammumisvikaa ei ole nyt enää vähään aikaan ollut. Kävin tänään dealerilla ja se sanoi, että asia johtuu monesta asiasta: tiukka kone, sisäänajoöljyt ja seos laihalla. Vakiot on aina laihalla, CO 2% pintaan. Mulla oli laitettu Termi ja lastu ja CO dB-killereillä 4%. Killerit oli sen takia kun epäilivät ettei ilman voi ajaa kun on niin kovat äänet. Tehtaan suositus on kuulemma 4-6% Termeillä eli aika rikkaalle (?). Kun sitten ajoin ilman dB-killereitä tai niillä itse modifioiduilla niin seos oli laihalla, + kylmä ilma jne. Lambdahan jää pois Termin myötä.
Eka huollossa pitää kokeilla säätää uudestaan näillä killereillä. Lisäksi dealeri meinasi, että nykyään järkiään kun on mitannut Ducateja penkissä parhaat tehokäyrät ja yhtä hyvät huipputehot tulee killereillä.
Mielellään en laittaisi kovin rikkaalle kun saa nytkin tankata tiheään. Tänään pääsin 114 km kun lamppu syttyi, ajoin vielä 10 km ja tankkiin meni 10.6 l. Jokin ei täsmää kun tankin pitäisi olla 15.5 l ja lampun syttyä kun 3 l on jäljellä. Pitää joskus ottaa bensapullo mukaan ja testata miten pitkälle pääsee.
Et sää mikko NIIN paljoa tyhjäkäynnillä sitä pidä/aja?, että idlen säätäis rikkaalle ja sopnakulutus kärsiis....vai![]()
Niin paljonkohan se vaikuttaa koko käyntialueella? Harrikan kun säätää optimiteholle niin tummat savut se päästää. Toisaalta kulutus saattaa laskea kun ei pärski takaisin kuten H-D on herkkä tekemään jos on just kohdallaan tai laihan puolella. Ainakin 2005 päästörajat sallii CO 5.5% niin silloinhan tuo 4-6% on ihan ok.
tuskinpa idle alueen rikastaminen muulle alueella vaikuttaa, ainakin mun vajaavaisen ymmärryksen mukaan ruiskupeleistä.. onhan siellä oma kartta-arvo TPS/RPM alueilla.
pare et työntää vähä mustaa, ei oo ainakaan kynttilät valkosena... vai ooksä varma ettei hooree työntäny rypsiä putkeen![]()
Terve!
Öljyvuoto-ongelmia on maailmalla ilmennyt. Mistään ei tosin ole ihan tarkkaan selvinnyt että missä vika on. Seuraillaan.
1098-forum
Ainoastaan kiihdyttäminen on moottorijarrutusta mukavampaa!