Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
  1. #1
    http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?s...article=139336
    Lainaa kirjoitti
    Esimerkiksi Saksasta Ruotsin kautta ajamalla tuotava auto pitää Saksassa merkitä vientirekisteriin. Tällöin autolle joudutaan ottamaan saksalainen liikennevakuutus, joka on voimassa vähintään 15 päivää. Saksalaiset vientirekisterikilvet, jotka tunnistetaan punaisesta merkinnästä kilven oikeassa päässä, ovat voimassa yhtä kauan.

    Näin rekisteröidyllä autolla on laillista ajaa missä tahansa Wienin tieliikennesopimukseen liittyneessä maassa – paitsi tietenkin Suomessa, jos kuljettaja on Suomessa vakinaisesti asuva henkilö. Kun tällainen auto on tuotu Suomeen, sille on satamassa pitänyt lunastaa tullista siirtomerkit. Niihin on vaadittu myös suomalainen liikennevakuutus, ilman sitä siirtomerkkejä ei saa.

    Saksasta ostettuun autoon on siis pitänyt erikseen hankkia suomalaiset siirtomerkit vakuutuksineen, vaikka autossa on jo ollut lailliset rekisterikilvet ja voimassa oleva vakuutus. Näin, vaikka autolla ei olisi ajettu kuin satamasta kotiin.

    Tämä yleistä oikeustajua vastaan sotiva supisuomalainen käytäntö sai siis Euroopan yhteisöjen tuomioistuimessa tuomion, jonka sisältö oli kaikille selvä jo alusta alkaen: Suomen on luovuttava laittomasta siirtolupakäytännöstä.
    Ja paljonkohan tämäkin turha keikka tuli maksamaan
    Lainaa kirjoitti
    Yhteisöjen tuomioistuimen työjärjestyksen 69 artiklan 2 kohdan mukaan asianosainen, joka häviää asian, velvoitetaan korvaamaan oikeudenkäyntikulut, jos vastapuoli on sitä vaatinut. Koska komissio on vaatinut Suomen tasavallan velvoittamista korvaamaan oikeudenkäyntikulut ja koska Suomen tasavalta on hävinnyt asian, se on velvoitettava korvaamaan oikeudenkäyntikulut.
    On se vaan kumma juttu kun aina pitää väenväkisin lähteä EU:sta hakemaan päätöstä asiaan josta jo lähtötilanteessa tiedetään tulevan turpaan että tukka lähtee. Miksei näitä asioita voi koskaan hoitaa suosiolla kuntoon. Ei vaan tajua



    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  2. #2
    Lainaa (HiTec @ Maalis. 15 2007,15:12) kirjoitti
    On se vaan kumma juttu kun aina pitää väenväkisin lähteä EU:sta hakemaan päätöstä asiaan josta jo lähtötilanteessa tiedetään tulevan turpaan että tukka lähtee. Miksei näitä asioita voi koskaan hoitaa suosiolla kuntoon. Ei vaan tajua
    koska siitä menetetään ilmaisia tuloja valtiolle?
    KooTeeÄm
  3. #3
    Lainaa (shwoomie @ Maalis. 15 2007,15:55) kirjoitti
    koska siitä menetetään ilmaisia tuloja valtiolle?
    No siinäpä se! Kyllä mun mielestä pitäisi päättäjienkin pikkuhiljaa ymmärtää ettei tullin/suomen laittomat(EU) kiskuriverot tule säilymään. Miksi ihmeessä niistä pitää aina kynsinhampain pitää kiinni, kun niistä pitää luopua kuitenkin. Tällä pitkittämisellä ajetaan itsemme vain kuseen. Ei niistä voi kuitenkaan kerralla luopua. Esim. tuontiauton verotus.
    Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin.
  4. #4
    Moro !

    Joskus olen miettinyt että mitähän siinä olisi tapahtunut jos olisin jäänyt kiinni Saksasta tuodulla pyörällä ajamisesta armaassa
    Suomessamme, siis saksalaisilla siirtokilvillä. Mielenkiintoiseksi asia olisi mennyt kun olisi haastanut Saksan valtion oikeuteen yksityisen ihmisen
    harhauttamisesta/pettämisestä.

    Saksalaisessa siirtokilpi/vakuutuspapereissa mainitaan niiden
    voimassaolo maat, mukana Suomi. Ei voida olettaa että
    tavallinen kansalainen tuntee Suomen lainsäädännön joka kohdan
    eikä voi luottaa toisen EU-maan Saksan antamiin virallisiin,
    kirjallisiin tietoihin !

    Meillä istuu 200 pässinpäätä eduskunnassa joilla ei tässä asiassa
    ole mitään virkaa. Virkamiehet ministeriöissä valmistelevat
    esitykset eduskunnalle, ovat vain ilmeisesti aina olleet niin hyvin
    virallisten maahantuontiorganisaatioiden hellässä ohjauksessa.

    Euroviisutkin voitettiin, helevetti siis jäätyy, mutta virkamiehille ei voida mitään ?
    Juice oli siis oikeassa: Ei virkamiestä voi opettaa, ne pitää viedä saunan taakse ja ........

    Mutta kärsitään. kärsitään....
  5.  
  6. #5
    Mä toin pari vuotta sitten auton niin etten rekisteröinyt sitä itselleni saksassa ollenkaan. Hommasin saksan siirtokilvet bulvaanin kautta ja ajelin niillä Hankoon saakka.

    Oliskohan niiden kilpien pitäny toimia Suomessakin.

    Niissä oli vaan törkeän kallis vakuutus. 100,- / 5 päivää.