Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
  1. #1
    Minulle on jostakin keskustelusta jäänyt sellainen kuva (väärä?), että Bläkkärin viimeinen valmistuserä olisi tehty tässä kuussa ja uusia ei enää tehdä. Syynä uudet päästörajat.
    Uusi malli odottaisi nurkan takana.

    Mistähän tästä löytäisi faktaa ?
    Oliko syynä tosiaan päästörajat vai pelkästään mallin vanhentuminen ?
    Onko tosiaan tilanne tämä vai muistanko aivan omiani.
    Just "nyt" ei bikeä...
  2. #2
    Ainakin viis vuotta jo on uusi rastas ollut tulossa, joka kevät. Eiköhän nuo ilmoittele hyvissä ajoin kun oikeasti on. Enkä jaksa uskoa, että nuo katilliset mallit olis sen huonompia päästöjen suhteen kuin muutkaan mopedit. Mutta tämä on tietysti samaa mutua kuin muukin uusi-böödi-tietous..
    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

    CFMOTO 800MT-X -25
  3. #3
    Uuden mallin tulosta on huhuttu jo vuosia. Onhan XX jo kymmenen vuotta vanha. Alkaa olla jo aikakin tehdä isompi muutos. XX putoaa muuten kilpailijoiden kelkasta. En tarkoita tällä suorituskykyä ja ajettavuutta vaan varusteita ja ulkonäköä. XX on kilpailijoihinsa nähden peruspyörä. Päästöjen osalta XX on ajan tasalla. Se täyttää Euro3-normin. Suunnittelussa varmasti katsotaan eteenpäin, sillä päästövaatimukset tulevat kiristymään jatkossakin.

    Brandtin sivulla on muuten artikkeli nimeltä: "Hyvää syntymäpäivää, 10-vuotias Honda Blackbird". http://www.honda.brandt.fi/mp/uutiset.php?uid=146
  4. #4
    Kyllähän 10-vuotias "Taksi-Mersu" jo joutaakin hyvin palvelleena eläkkeelle...
  5. #5
    Lainaa (JanMac @ Maalis. 15 2007,10:38) kirjoitti
    Minulle on jostakin keskustelusta jäänyt sellainen kuva (väärä?), että Bläkkärin viimeinen valmistuserä olisi tehty tässä kuussa ja uusia ei enää tehdä. Syynä uudet päästörajat.
    Uusi malli odottaisi nurkan takana.

    Mistähän tästä löytäisi faktaa ?
    Oliko syynä tosiaan päästörajat vai pelkästään mallin vanhentuminen ?
    Onko tosiaan tilanne tämä vai muistanko aivan omiani. *
    Näin tosiaan ilmoitti paikallinen Honda-kauppias menneellä viikolla. Eli uusi malli tulossa syksyllä, mutta hinta nousee (kauppiaan arvelu) *kilpailijoiden tasolle eli lähes 20-tonniin.
    Saattaa "vanhojen" käytettyjen bläkkärien hinnat jopa nousta?
  6. #6
    Lainaus tuolta brandtin sivuilta
    Lainaa kirjoitti
    Joten pitkää ikää ja onnea seuraavalle vuosikymmenelle luokkasi kärjessä,
    Blackbird!
    "Onnea seuraavalle vuosikymmenelle luokkasi kärjessä", tämä kuullostaa selkeesti siltä että jotain uutta olis tulossa

    Yamaha FZS 600 -02
    "Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
  7. #7
    Ei niiden hinta nyt enää voi nousta. Hölmöt käytettyjen bläkkäreiden ostajat ovat jo saaneet omansa.
    On muuten aina mietityttänyt miksi tuttavanikin osti vanhan 70 000 kilsaa ajetun 99 vuosimallin 12 500 eurolla, kun uuden saa 13 850 €.... No kukin tyylillään.
    www.energiamestarit.fi
  8. #8
    Lainaa (mikko66 @ Maalis. 15 2007,18:09) kirjoitti
    Ei niiden hinta nyt enää voi nousta. Hölmöt käytettyjen bläkkäreiden ostajat ovat jo saaneet omansa.
    On muuten aina mietityttänyt miksi tuttavanikin osti vanhan 70 000 kilsaa ajetun 99 vuosimallin 12 500 eurolla, kun uuden saa 13 850 €.... No kukin tyylillään.
    Tarkoitan sitä jos ensi vuonna uusi maksaa lähes 20 tonnia niin tuskin (ensi vuonna) käytetty 2007 mallinen -vaikka onkin vanha malli- irtoaa esim. 13.900 eurolla, vaan hinta voi olla sama kun uuden hinta tänä vuonna esim. 15.000 euroa.
  9. #9
    Uusi 07 maksaa merkkilikkeessä 13 850 €. Tee pisnestä. Osta nyt pläkkäri ja kesän ajeltua myy se hönölle 15 000 €....
    Itse tein noin 90-luvulla yli kymmenen pyörän kanssa.
    Oikeesti voi myös käydä niin, että kun kohta kaikilla on muutama mopo jo tallissa, niin enää niitä ei ostetakkaan. Sitten käytettyjen hintatasokin tipahtaa sieltä älyttömyyksistä alas.
    www.energiamestarit.fi
  10. #10
    Sen verran utelias, että mistä uusi pläkkäri alle 14 donan?
  11. #11
  12. #12
    Vähän lipee, mutta ei haittaa
    Just "nyt" ei bikeä...
  13. #13
    Kuulin luotettavalta taholta huhun, että bläkkärin valmistusta ei voi lopettaa kustannustehokkuussyistä, duunarit linjalla kokoaa pyörän jo unissaan joten kaikki tauot kaput
    cb125-73 cb125T-79 cb350F-73 cb500F-74 cx500-83 vf750S-83 gl1100-81 vf500f-83 gsx750F-89 xj900-88 cbr1000F-99 cbr1100xx-06
  14. #14
    siistii tää joka vuotinen ankkojen pyörittely blackkäristä.....kiertäkää joka honda kauppias niin saatte aina eri vastauksen....viime keväänä oikein uuden mallin kuvien kera -se ei ajele joka odottelee....uutta mallia-
    -oman onnen puuttuessa naapurin epäonnikin riittää-
  15. #15
    Lainaa (mikko66 @ Maalis. 15 2007,18:09) kirjoitti
    Ei niiden hinta nyt enää voi nousta. Hölmöt käytettyjen bläkkäreiden ostajat ovat jo saaneet omansa.
    On muuten aina mietityttänyt miksi tuttavanikin osti vanhan 70 000 kilsaa ajetun 99 vuosimallin 12 500 eurolla, kun uuden saa 13 850 €.... No kukin tyylillään.
    No joku on kyllä tosi typerä ku ostaa noin kalliilla noin paljo ajetun pyörän ja varsinkin bläkkärin!!! [/B][B]
  16. #16
    Kiinnostavaa olis nähdä mitä ajatellaan tipun korvaajaksi. Teho- ja nopeuskilpailu alkaa tukehtua omaan mahdottomuuteensa, tarkoitan tällä sitä, että jo 89-tonninen ceebrani kulki aikoinaan niin kovaa, ettei sillä liikenteen vuoksi pystynyt silloinkaan kaasu auki koko päivää päästämään. Viime toukokuussa Reinin laakso reissulla ei päässyt kertaakaan, kaveri sai kerran bussilla 300 lasiin ja helvetinmoinen kiire jarruttamaan liikenteen vuoksi. Oma XX keräsi Questiin huipuksi 232, laukut mitoitettu alemmille vauhdeille. Kenties itäisissä osissa olisi paremmin tilaa, mene tiedä, mutta tahtoisi sitä muuallakin käydä. Mikähän minua sitten uudessa kiehtoisi? Kevyempi, notkeampi, iskareihin laatua, erillisjarrut, poiskytkettävä abs, kenties keppiveto ( ) tehon tuotto saisi olla enemmän alavääntöpainotteinen, tosin nykyisessäkin 100nm/3000rpm takapyörältä, kortti lähtee kyllä jos ei ole tarkkana. Mielenkiintoista tulee olemaan!
    Do you have premonitions of déjà vu?
  17.  
  18. #17
    Eipä mikään mahdottomuus olis vaikka tulis uus malli, veikkaisin että bussistakin tulee uus malli kun nykyistä ei saa enää rekisteriin kesä/heinäkuun jälkeen. RM Heinolta kun kuukautta takaperin hain ittelleni bussin totes että ei tullu kun 60 maahan ja uusia ei tule kun ei saa kohta enää rekisteriin. Kaiken järjen mukaan tulee uus malli jos ei sit kohtuu helposti pysty vanhaa muuttaan uusien päästömääräysten mukaseks.