Tänään oli ensimmäinen teoriasessio ja yllätyin etten ollutkaan poppoon vanhin.Ja kevätkin tulee kauhu vauhdilla kohti.
Viikonloppuna olis tarkotus hakea uhkarohkeasti taxfree thundercatti talliin ja tarve olisi saada papereihin merkintää vajaatehoisuudesta. Paikallinen jammuhuolto ei osannut muuta kertoa kun että 1500e maksaa tehtaan kuristussarja, joka ei toivottavasti tule kysymykseen.
Onko joku moista toimenpidettä suorittanut custom kuristeilla?
Missä Hyvinkään lähettyvillä (Pk-seutukin kelpaa) on tehopenkit ja mahdollisuus moinen homma teettää?
Entä voiko kuristuksen teettää ennen rekisteröintikatsastusta, jotta voisi veropäätöstä odotellessakin ajaa kun kortti (tuleva) riittää vasta 25kW mopoon.
KTM 950Adv
Paljonkos sulla on tällä hetkellä ikää? Itse ostin ekan ison pyörän 19v ja laskin että sillä kuristusten hinnalla maksaa ainakin yhden sakon ajokorttiluokan ylityksestä, kertaakaan ei kukaan korttia kyselly tuon ajokauden aikana. Eikä ole kysytty kuin yhden kerran sen jälkeenkään, kuitenkin 25tkm tullu matkaa taitettua. Tuonkin kortin utelun syynä oli reiluhko nopeus.
Mut asiaan, saat kuristettua pyörän huomattavasti halvemmalla liikkeessä jolla on dyno. Teet itse, tai pyydät liikkeessä tekemään imukurkkuihin prikat, jotka kuristaa virtausta tarpeeksi, tai palikat luistien päälle etteivät nouse ylös asti(en tiedä mitkä kaasarit, joten en tiedä onnistuuko näin). Sitten vain katsastuskonttorille dynolappu, ja liikkeen paperi miten kuristus on toteutettu, kourassa näyttämään, että nyt se on sit mopo.
Superbike #7
Ikää tulee kauden jälkeen 20v, mutta kortin kanssa taas jälkijunassa eli 2 kautta pitäis vielä ajaa alitehosen papereilla.
Tuon dynokuristushomman tiesinkin, enää puuttuu vaan paikka jossa sen teettää/penkityttää. Järvenpäässä ainakin oli joku pulju, mites muualla?
KTM 950Adv
Itellä Catissa on erittäin yksinkertainen rajoitin. Kaasareitten välissä ihan vaan ruuvi rajoittamassa kaasun liikettä: *Klick* Ja tuossapa kaasu kiinni ja auki asennossa.
Että jos ei peukalo ole ihan keskellä kämmentä niin rajoittimen teko onnistuu myös itse. Ja sit eiku vaan dynolle *
Rekisteriotteessa muistaakseni lukee että kaasun liikettä on rajoitettu 30°:een tai jotain sinne päin. Ja on tosiaankin rajoitettu: aivan hurjan tuntuinen kun kaasua on "pohjassa" todella pienellä ranneliikkeellä!
Niin ja paperityöthän tietääkseni menee niin että dynosta saat lapun että maksimi tehot on alle 25kW ja sit sen lapun ja pyörän kans katsastuskonttorille ja homma sillä selvä. Paremmin tietävät korjatkaa jos olen väärässä.
~: *Honda VFR800 VTEC 2008 *:~
Fasussa on tehtaan 25 kW sarjassa kuristus tehty seuraavasti:
-Luistien kalvot poistettu
-Eri jouset luistien päälle estämään luistien liike
-Eri neulat
Tuo ei kyllä 1500,- maksa ja ymmärtääkseni ainakin kaasarit on samantyyppiset sekä fasussa että catissa?
Alkuperäisen asennukseen ei tarvi tehonmittauksia.
Huono tie, parempi mieli
muistaakseni Catissa oli 25kW versiossa pienemmät pääsuuttimet ja olikohan pakopuolellakin jotain kuristuksia..
2016 > Triumph 675 team member
2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
(.. DKW-RT175VS im holz schublade)
.. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
.. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
Tänään kävin yamahacenterissä shoppailemassa ja kysyin samaa, päälle tuhannen euron on hinta viralliselle paketille, jotain sähköpoksejakin pitää kuulemma vaihtaa.
Neuvoivat pari paikkaa penkitykseen, täytyy maanantaina soitella ja koittaa johonkin saada aikaa.
Nyt on härveli kuristettu, kaasukahvan liike 13-16mm mittaustavasta riippuen.
Enää pitäis mopo kiitutella konttorille näytille. Vilkut ja putki vaan vähän arveluttaa. Vilkut saan vaihdettua kyllä hyväksyttyihin.
Ei kellään satu lähimailla olemaan thundercatin putkea lainaan leimakonttorikeikalle?
KTM 950Adv
Löytyy Vihdistä jos haet ja palautat myös.Voidaan vaihtaa myös täällä.
"Se joka väitti ettei rahalla saa onnea ja rakkautta oli unohtanut koiranpennut..."
----------------------------------------------------------------------------------
http://www.moottoripyora.org/kuva-al....pos=230
Siis thundercattiin annettiin tuo vastaus.Tuntuu osittain ohi menneeltä jos kyse oli nimittäin juuri catista.(Larsanjus @ Maalis. 15 2007,22:09) kirjoitti
"Se joka väitti ettei rahalla saa onnea ja rakkautta oli unohtanut koiranpennut..."
----------------------------------------------------------------------------------
http://www.moottoripyora.org/kuva-al....pos=230
Cattiin nimenomaan tarjottiin tuota tehtaan omaa sarjaa. Nyt kuitenkin perinteisellä kahvarajottimella kuristettu ja penkitetty.
Minkälainen konttoripolitiikka vihdissä on, jos siellä leimauttaisi, saisi putken palautettuakin samalla reisulla.
KTM 950Adv
Se on ihan normaali,eli kun yhden oman katsastutin katsottiin (pakussa) valot,rungonnumerot ja paperit,Elikkä luulisin sen olevan ihan normaalia.Tarvitset vain ne dyno paperit eli käppyrä täystehollisena ja kuristettuna luulisin.
Tarpeesihan on siitä änkkäriosasta,eikä kokoputkesta?
Edittiä se verran vielä:laita tänne tai priva puolelle puh.no niin voin soittaa ja sopia homman jos tarvitsee.Ei sillä pöntöllä hengenhätä ole palautuksen suhteen ja sen voi lunastaakin jos haluaa.
"Se joka väitti ettei rahalla saa onnea ja rakkautta oli unohtanut koiranpennut..."
----------------------------------------------------------------------------------
http://www.moottoripyora.org/kuva-al....pos=230