Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
    Tervehdys uudelta foorumilaiselta. Tuli hetken mielijohteesta hankittua kauheassa pyöräkuumeessa uusi pyörä ja tälläkertaa allekirjoittaneen ensimmäinen Ducati. Mites tuossa seiskapuolikkaassa on hihnanvaihtoväli? Kuultua on 20tkm/2v välein, pitääkö paikkaansa? Edellinen hihnanvaihto ostamaani laitokseen on tehty ilmeisesti vuonna -04 jonka jälkeen ajettu n. 7tkm.
    Ajokelithän alkaa jo oulussakin näyttää kohtuullisille
    ZX-10R '06
    edelleenki huomautettaisiin etsimään jo luoduista topiceista vastausta.

mutta mutta, ite kans muistelisin että se oli se 20tkm vaihtoväli
    SS 620i.e
    Jep 20tkm/2v. Hätävarjelun liioittelua mielestäni, muttakun vaihtamattakaan ei uskalla jättää

Helppo ja nopea homma. Ja jos en ihan pieleen muista jonkun ducatistin ylläpitämä webbishoppi noita hihnoja kaupitteli sen verran naurettavaan hintaan, ettei oikeen kannata jättää vaihtamattakaan
    Jälleen yksi tehottomaan pastakoneeseen hairahtunut
    Itse tilasin tuolta:
    http://www.desmorados.com/index.html

hihnat SS750HF:ään, kaikkine kuluineen (pankkisiirto ulkomaille, toimitus, hihnat) maksoi ~37 euroa viime kesänä. Paikan pääpiru puhuu puhelimitse englantia ja palvelu toimii mainiosti.

Vaihdoin itse tuolta:
    http://www.ducatisuite.com/

löytyneiden ohjeiden mukaan, kunhan peukalo ei ole keskellä kämmentä niin homma onnistuu kohtuu vähillä työkaluilla.

Muista tsekata kireyttä tiheämmin heti vaihdon jälkeen.

Hassua kyllä, oli sama efekti kuin öljynvaihdollakin - ihan kuin olis ajanut uudella pyörällä hihnojen vaihdon jälkeen =)
    Helppo homma vaihtaa itte. Kattoo vaan ajoitusmerkit hihnapyöristä ja pistää sopivaan kireyteen. Samalla voi kätevästi kattoa, että hihnankiristineten laakerit on ehjät.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
    mikä ois se sopiva hihnojen kireys, kun en oo vieläkään saanu siihen kunnon vastausta.
    SS 620i.e
  7.  
    Itse vaihdoin just -01 750 ss:ään.

Kieritä kaikki kolme merkkiä kohdalleen hihnapyöristä sekä se v-polkimen puolelta silmästä.

Laitoin itse omaani taaemman hihnan kireyden niin että 6 mm akseli, esim. poranterän sileä pää menee sopivan napakasti hihnan ja ohjain laakerin välistä. Siis ei kiristinlaakerin välistä. Etummaisen kokeilin 5 mm akselilla. Tämä siksi että pytyt lämpölaajenee erilailla.

Mutta mielummin vähän löysälle kuin kireäksi.

Niin ja laakereiden kiinnityspulttien rikat halkeaa kuulemma
    joskus.

Hihnakolen irrotusta ja kasauta helpottaa kun irrottaa öljynjäähdyttimen pitimistää, niin letku antaa vähän enemmän tilaa.

Viisaammat korjatkoon ja täydentäköön.

arto