Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
  1. #1
    Helsingissä autoillessa olen huomannut, että viemäreiden kannet ovat painuneet pahimmillaan noin 10-15 cm syvyteen. Tuohon monttuun kun ajaa moottoripyörällä, niin jälki saattaa olla todella pahaa. Pari kertaa olen autolla jysäyttänyt tuollaiseen painuneeseen monttuun, niin tuntuu, että pallit lähtee irti. Niitä on painautumia korjattukin, mutta eivät näköjään kauan pysy kunnossa, kun monttu on entistä syvempi. Olkaahan tarkkana siellä kaduilla, kun liikutte moottoripyörällä ja muutenkin



    Kahteen asiaan maailmassa ei voi luottaa, eli mennään vaan yhdelle ja minä vaan kokeilen vähän sormella.

    Sinun puheet on kuin Iitan pieru, puolet paskaa.
  2. #2
    tuusulan motari on kanssa aika karmeessa kunnossa monttuja siellä täällä. saman huomannu myös monessa muussa paikassa... suolaa suolaa enemmän suolaa...
    -Yamaha YZF600R Thundercat-
  3. #3
    joo, nyt varsinkin pahan talven (plussakelit) jälkeen tiet on päässyt ihan yleisesti hiton huonoon kuntoon. Vaikka onhan niiden annettu rapistua jo vuosia...
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  4. #4
    Alla olevaan linkkiin voi ilmoitella vaarallisista paikoista:
    http://www.liikkujat.com/katukanava/kk/default.asp
    ©
  5. #5
    Ainahan talven jälkeen tiet ovat huonossa jamassa, mutta tän kuluneen talven jälkeen tiet ovat kertakaikkiisen huonossa kunnossa kauttaaltaan. Ainakin Etelä - sekä Länsi - Suomessa. Urat ovat kohtuuttomia ja reikiä reikien perään löytyy lähes joka tieltä, jopa viime kesänä päällystetyiltä.

    Pahaa pelkään että renkaiden kuluminen on tänä kesänä normaalia suurempaa ilman burnauksiakin. No siitä vielä selviää rahalla.

    Niin ja pessimistisenä totean, että vielä sitä lunta tulee tänä keväänä vaikka ei niin kauheata tarvetta olis .
    All you´ve got is time - living is takin´ it.
  6. #6
    Päivittäin ajellessa samaa reittiä niin yks ärsyttävä kohta on jäänyt mieleen. Nimittäin kun tuut stadistapäin lahdentietä, laskeudut kehä III alas länteenpäin niin siinnä on kivasti juur mutkan jälkeen kiihdytyskaistan alussa useampi railo + kuoppa asfaltissa. Viime kesänä monenmonta kertaa sitä kironnu, varsinkin kun siihen on niin kiva lasketella kallellaan ja ei muista niitä...kunnes kuuluu se blatam ja ranteet on hellänä.
    04 Buell xb12s

  7. #7
    Ja nyt kun noita katuja/teitä aletaan putsaamaan hiekoista niin varokaa sitä märkää asfalttia koneen perässä. Se voi olla tosi liukas!
    Mukana on jotakin liuosta jonka pitäisi vähentää katupölyä. Viime keväänä moni oli kaatanu kun liuoksen teko ei ollut oikeen onnistunut.
    Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin.
  8. #8
    Tätä tää on joka kevät ja ei se taida siitä miksikään muuttua vuosien saatossa.
  9. #9
    Lainaa (Pena @ Maalis. 14 2007,14:25) kirjoitti
    Tätä tää on joka kevät ja ei se taida siitä miksikään muuttua vuosien saatossa.
    Totta, tässä siitä ollutkin juttua

    klick
    Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin.
  10. #10
    Kuoppia on.
    Esim. Vihdintiellä (H:ki-Vantaa-jne) aivan törkeitä kraattereita joihin EI tee mieli täräyttää. Mutta kun kumpikin silmä kyttää eri peltilehmää (ja kolmannenkin silmän soisi olevan näkevä) niin helposti jää ehtimättä väistää Jotenkin tuntuu että joku (minäkö?) vielä niihin tökkäsee...
    Ja urat samalla väylällä paikoitellen järkyttäviä. Kaikki tämä tietenkin meitsin työmatkalla
    Entinen singeristi ja ompeluseuran kukkahattutäti,
    nykyinen Bee-Äm-Wee -ämmä (F650GS -04)
  11. #11
    Niipperintiessä ei karmeampia monttuja ole, mutta muuten se on Niipperistä Juvanmalmille asti tosi karseessa kunnossa! Lisäks Juvanmalmilta kun lähetään kehä III:sta itäänpäin on muutama tosi iso kuoppa tiessä.
    Kör som du kan, om du kan inte köra som du vill.
    Puhun usein - mutta paskaa.
  12. #12
    Lainaa (Pena @ Maalis. 14 2007,14:25) kirjoitti
    Tätä tää on joka kevät ja ei se taida siitä miksikään muuttua vuosien saatossa.
    Itse asiassa se pahenee, koska tiemäärärahat ovat supistuneet. Tämähän on se perussyy sille, että tiehallinto haluaa laskea ajonopeuksia ja sysää valvontavastuuta poliisille. Tiet on menossa paskakuntoon ja lopullisena tavoitteena on 0 km/h, jolloin onnettomuuksia ei satu, vaikka tiet olisi viljelykunnossa.
  13. #13
    Lainaa (Anttoo @ Maalis. 15 2007,20:51) kirjoitti
    Lainaa (Pena @ Maalis. 14 2007,14:25) kirjoitti
    Tätä tää on joka kevät ja ei se taida siitä miksikään muuttua vuosien saatossa.
    Itse asiassa se pahenee, koska tiemäärärahat ovat supistuneet.
    No mitäs syytä tässä on asiasta itkeä? Onhan asiassa valoisakin puoli: Ministerien palkat nousee!
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  14. #14
    Lainaa (PrivateeR @ Maalis. 15 2007,23:38) kirjoitti
    Lainaa (Anttoo @ Maalis. 15 2007,20:51) kirjoitti
    Lainaa (Pena @ Maalis. 14 2007,14:25) kirjoitti
    Tätä tää on joka kevät ja ei se taida siitä miksikään muuttua vuosien saatossa.
    Itse asiassa se pahenee, koska tiemäärärahat ovat supistuneet.
    No mitäs syytä tässä on asiasta itkeä? Onhan asiassa valoisakin puoli: Ministerien palkat nousee!


    Ja niillähän on yleensä ilmajousitus, ei se kuoppa
    missään tunnu.
    - ihan turha tulla selittää mitään ennen aamukahvia -
  15. #15
    Samaa olen katsellut pk-seudulla että tiet on järkyttäviä reikiä täynnä. Taidanpa suosiolla odotella vappuun asti niin kerkeävät paikkailemaan noita niin ei romuta itteensä ja pyörää.
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  16. #16
    Onhan niitä ollu kokeiluissa erilaisia asfaltteja mutta aika heikkoja tuloksia kaiken kaikkiaan ollu niitten kestävyyden suhteen.

    Lohjalla kokeiltiin pari vuotta sitten ns. "hiljaista" asfalttia, jonka bitumirikkaampi pinnoite aiheutti uskomattoman hiljenemisen rengasmelussa. Mutta kuin tuossa pakkaskestävämmässä asfaltissakin, niin niitten käyttöikä on varsin lyhyt. Eli melkeen joka vuosi niitä teitä pitää korjata ku routa repii maat ja asfaltit rikki.

    Pitäs harkita hakeutuu johonki Lemminkäiselle kesäduunariks asfalttihommiin... ei ainakaa työt lopu
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  17. #17
    Lainaa (Tuppi Nurin @ Maalis. 14 2007,12:58) kirjoitti
    ..mutta tän kuluneen talven jälkeen tiet ovat kertakaikkiisen huonossa kunnossa kauttaaltaan. Ainakin Etelä - sekä Länsi - Suomessa. Urat ovat kohtuuttomia...
    Ne nastat, ne nastat.. Ja kuluneena talvena ainakin etelässä aivan turhaan. Järjetöntä leikkiä koko nastahomma - talvella tuhotaan ja kesällä paikataan.. Vuodesta toiseen, vuosikymmenestä toiseen...

    Ja tuo hiekoitusleikki myös aivan järjetön juttu, talvella sotketaan ja keväällä putsataan. Eikä ole ihan pikku vuori sepeliä se, mitä tuonne kaduille ja käytäville kylvetään.. Moni ei varmaan edes ajattele, että tässäkin tuhlataan uusiutumattomia luonnonvaroja. Ja sitä, mitä sen hiekoitussepelin tekeminen, kylväminen ja putsaaminen maksaakaan.. Mitenhän sitä ihmiset aiemmin pärjäsivät..?

    Ja kolmas suola.. Määrätyillä keleillä toki tarpeellista, mutta miksi normaalista lumisesta talvikelistä edes yritetään tehdä suolaamalla kesää..? Suolaa kylvetään jopa auraamattoman sohjon päälle, kuten taas pari päivää sitten sain huomata.. ***ka lentää ja harmaa suolakalvo peittää joka paikan. Pohjavedet pilaantuu ja kalusto ruostuu, mieletöntä.



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  18. #18
    Kahdeksan vuotta ajoin kitkarenkaat alla ja pärjäsin todella hyvin. Nyt on nastat alla, kun tulivat uudemman auton mukana. Mutta kun on uudet renkaat talveksi hankittava, niin palaan taas kitkasrenkaisiin. Sellainen hyvä, ennakoiva ajotapa on tullut minulle kitkarenkaiden myötä.



    Kahteen asiaan maailmassa ei voi luottaa, eli mennään vaan yhdelle ja minä vaan kokeilen vähän sormella.

    Sinun puheet on kuin Iitan pieru, puolet paskaa.
  19. #19
    Kyllähän nastatkin asfalttia syö, se on selviö, mutta tänä vuonna on ilmeisesti vetinen talvi aiheuttanut päällysteen reikiintymistä. Jokelassakin just eturenkaan mentäviä teräväreunaisia koloja, onneks ovat 40-rajoitusalueella. Sit niitä halkeamia, voi voi sentään...

    Mutta kyllä se ajaminen on silti kivaa, ei siitä mihinkään pääse!
    Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!
  20.  
  21. #20
    Lainaa (motari @ Maalis. 14 2007,13:56) kirjoitti
    Ja nyt kun noita katuja/teitä aletaan putsaamaan hiekoista niin varokaa sitä märkää asfalttia koneen perässä. Se voi olla tosi liukas!
    Mukana on jotakin liuosta jonka pitäisi vähentää katupölyä. Viime keväänä moni oli kaatanu kun liuoksen teko ei ollut oikeen onnistunut.
    tänään istuskelin linja-autossa ja kuuntelin jonkun yleisradion lähetystä jossa haastateltiin vantaa jotain kadunlakaisu chieffiä.

    kerto just siitä miten veteen lisätään mäntysuopaa että tiestä lähtis hienoinkin pöly pois.

    viime keväänä oli vissiinkin ollu seokset vähän persiilllään kun oli kohtuu liukkaaksi tiet tehneet.

    ja takas aiheeseen: huonossa kunnossa ovat tiet, aivan käsittämättöminä rakoja ja monttuja joten tarkkana pitää olla
    Poistettuja viestejä jo vuodesta 2006.