Bläkkärin etupää kolisteli viimekesänä hiekkateillä ajellessa. Ravistelin tuota etujarrua varten ja luulen, että ääni tulee etupumpuista. Ohjauslaakeri tuntui tiukalta enkä mitään irto-osia etupäästä löytänyt. Onko heittää ennakkotapauksia tai tyyppivikoja ennen kuin alan purkaa tuota palasiksi?
Blackbird 1998 (2004-2008)
Fireblade 2006 (2008-2011)
KX450F 2011 (2011-2012)
RC8 2008 (2012-2013)
Adventure R 2011 (2013-2015)
R1 2012 (2016-2017)
EXC 500 6Days SM/Enduro 2017
MG1000 Cafe racer
Voipi kolista jarrulevytkin, etenkin jos jarrua vasten pumppasit etupäätä, kelluvat kun varmaan ovat => normaalia. Löystynyt ohjauslaakeri on se toinen vaihtoehto. Nosta etupää ilmaan ja kokeile etupyörästä tuntuuko välystä kun eteen-taakse nitkuttaa sitä.
Testaappa varsin myös mittarikotelon kiinnitys. Mulla nimittäin oli sama juttu toissa kesänä, etupää kolisi välillä ja yritin siinä kesän mittaan jäljittää kolinan lähtöpisteen. No sitten talvella kun purin katteet remontin yhteydessä huomasin, että mittariston kotelo oli löystynyt kiinnikkeistä ja aiheutti kolinan.....vähän ruuvien kiritystä ja sinne häipyi kolinat...![]()
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty ja sehän on ennenkin riittäny....
Mulla oli sama vika...(GhostSpider @ Maalis. 14 2007,16:16) kirjoitti
Sukisukimies
Ja mulla. Johan löytyi paha tyyppivika tästäkin vehkeestä! Olisko takaisinkutsun paikka?(Jooney @ Maalis. 14 2007,16:20) kirjoitti
![]()
"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx
Moto Guzzi California EV Touring
ja minä olen aina haaveillu xx ja nyt selvis että se on ihan husimalla kasattu... taidan pysyä 1000 äffässä.![]()
No jopas. Eipä tarvinne keulaa sittenkään purkaa. Pitää heti viikonloppuna kokeilla, kun ehtii taas talliin. Mistä noihin löystyviin mittariston ruuveihin pääsee helpoiten käsiksi?
Blackbird 1998 (2004-2008)
Fireblade 2006 (2008-2011)
KX450F 2011 (2011-2012)
RC8 2008 (2012-2013)
Adventure R 2011 (2013-2015)
R1 2012 (2016-2017)
EXC 500 6Days SM/Enduro 2017
MG1000 Cafe racer
(Juuzoppi @ Maalis. 14 2007,17:05) kirjoitti
![]()
![]()
![]()
Onko HONDAN jälkeen elämää?
CBR 1000F-91. XX-00, XX-03
Juu sieltähän löytyi kiristeltävää. Lisää prikkoja mutterien alle ja hyvä tuli. Eikä tarvinnu purkaa muuta kuin tuulilasi irti. Kiitokset vinkistä.
Blackbird 1998 (2004-2008)
Fireblade 2006 (2008-2011)
KX450F 2011 (2011-2012)
RC8 2008 (2012-2013)
Adventure R 2011 (2013-2015)
R1 2012 (2016-2017)
EXC 500 6Days SM/Enduro 2017
MG1000 Cafe racer
Upataan tämä..
Olen pitkään ihmetelly tota etupään kolinaa. Mulla ainaki tulee jarrusatuloista. Tuntee ja kuulee, kun kokeilee kädellä satuloita.
Suzuku Hayabusa Gsx 1300 R T -08
Suzuki Hayabusa Gsx 1300 R -06
Suzuki Hayabusa GSX 1300 R -05
Suzuki SV 1000 S -04
Yamaha Yzf-R1 -06
Honda CBR 1100 XX
Honda CBR 1100 XX
Yamaha Yzf-R1
Suzuki GSX 750 R
Suzuki GSX 750 F
Yamaha FZR 1000
Tervehdys,
Itellä aikanaan bläkkärin etupää kolisteli kuopissa, varsinkin terävissä. Ongelma oli se, että keula on bläkkärissä hieman alimitoitettu (ainakin vm. 1998), jolloin se pääsee pohjaamaan pahemmissa kuopissa (lyö käsille ja keula rämisee ja kolisee). Tasaisella baanallahan bläkkäri menee kuin unelma, mutta hiekkateiden kuopat ja asfaltissa olevat poikittaiset terävät railot ovat myrkkyä. Sittemmin laitoimme keulaan Hyperpron progressiiviset jouset (myöskin taakse, jolloin mopo on enemmän balansissa), minkä jälkeen pyörän ajettavuus parani merkittävästi (jämerämpi), enää ei keula kolissut ja terävätkin kuopat meni ongelmitta. Ja eron entiseen kyllä huomaa, suosittelen progressiivisten jousien harkintaa yhtenä vaihtoehtona, jos kuopissa kolistelu häiritsee.![]()
2019 Honda Goldwing "isolohko" Bagger
EX: 2011 BMW K 1600 GT
EX: 2002 Honda GL 1800 Goldwing
EX: 1998 Honda cbr 1100xx
EX: 2001 Honda nsr 125r
Suzuku Hayabusa Gsx 1300 R T -08
Suzuki Hayabusa Gsx 1300 R -06
Suzuki Hayabusa GSX 1300 R -05
Suzuki SV 1000 S -04
Yamaha Yzf-R1 -06
Honda CBR 1100 XX
Honda CBR 1100 XX
Yamaha Yzf-R1
Suzuki GSX 750 R
Suzuki GSX 750 F
Yamaha FZR 1000
JSK:lle, Kyllä mopon korkeus nousi, huomasi varsinkin, jos vieressä oli bläkkäri johon ei oltu tehty muutoksia. Takaiskariin tuli spaceri, joka korotti perää hiukan (yleisilme oli ryhdikkäämpi alkuperäiseen verrattuna). Istumakorkeus nousi jonkun verran, mutta mielestäni ei mitenkään hurjasti. Kuitenkin hyvät ajo-ominaisuudet muuttuivat vieläkin paremmiksi päivityksen jälkeen ja etupään kolahtelut kuopissa olivat historiaa.
Rytköselle: Jokunen vuosi taaksepäin eräs suomalainen firma tyhjensi varastoa (en enää muista nimeä), josta sain ostettua 110e (muistaakseni) hyperpron paketin, johon kuului progressiiviset jouset eteen ja taakse (spaceri mukaanlukien) ja uuet öljyt. Onhan niitä muitakin valmistajia maailmalla ja kannattaakin kattoa ebayn tarjontaa, sieltä saattaa löytyä sopiva satsi, parempaan hintaan (kunhan muistaa, että jouset on progressiiviset).
2019 Honda Goldwing "isolohko" Bagger
EX: 2011 BMW K 1600 GT
EX: 2002 Honda GL 1800 Goldwing
EX: 1998 Honda cbr 1100xx
EX: 2001 Honda nsr 125r
Itse tilasin bläkkäriin viime kesänä brittien ebaystä eteen juurikin Hyperpron progressiiviset jouset ja taakse iskunvaimentajan. Näyttivät olevan vielä äskenkin myynnissä![]()
Honda CBR 1100 XX -99