Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Bläkkärin etupää kolisteli viimekesänä hiekkateillä ajellessa. Ravistelin tuota etujarrua varten ja luulen, että ääni tulee etupumpuista. Ohjauslaakeri tuntui tiukalta enkä mitään irto-osia etupäästä löytänyt. Onko heittää ennakkotapauksia tai tyyppivikoja ennen kuin alan purkaa tuota palasiksi?
    Blackbird 1998 (2004-2008)
    Fireblade 2006 (2008-2011)
    KX450F 2011 (2011-2012)
    RC8 2008 (2012-2013)
    Adventure R 2011 (2013-2015)
    R1 2012 (2016-2017)
    EXC 500 6Days SM/Enduro 2017
    MG1000 Cafe racer
  2. #2
    Voipi kolista jarrulevytkin, etenkin jos jarrua vasten pumppasit etupäätä, kelluvat kun varmaan ovat => normaalia. Löystynyt ohjauslaakeri on se toinen vaihtoehto. Nosta etupää ilmaan ja kokeile etupyörästä tuntuuko välystä kun eteen-taakse nitkuttaa sitä.
  3. #3
    Testaappa varsin myös mittarikotelon kiinnitys. Mulla nimittäin oli sama juttu toissa kesänä, etupää kolisi välillä ja yritin siinä kesän mittaan jäljittää kolinan lähtöpisteen. No sitten talvella kun purin katteet remontin yhteydessä huomasin, että mittariston kotelo oli löystynyt kiinnikkeistä ja aiheutti kolinan.....vähän ruuvien kiritystä ja sinne häipyi kolinat...
    Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty ja sehän on ennenkin riittäny....
  4. #4
    Lainaa (GhostSpider @ Maalis. 14 2007,16:16) kirjoitti
    Testaappa varsin myös mittarikotelon kiinnitys. Mulla nimittäin oli sama juttu toissa kesänä, etupää kolisi välillä ja yritin siinä kesän mittaan jäljittää kolinan lähtöpisteen. No sitten talvella kun purin katteet remontin yhteydessä huomasin, että mittariston kotelo oli löystynyt kiinnikkeistä ja aiheutti kolinan.....vähän ruuvien kiritystä ja sinne häipyi kolinat...
    Mulla oli sama vika...
    Sukisukimies
  5. #5
    Lainaa (Jooney @ Maalis. 14 2007,16:20) kirjoitti
    Lainaa (GhostSpider @ Maalis. 14 2007,16:16) kirjoitti
    Testaappa varsin myös mittarikotelon kiinnitys. Mulla nimittäin oli sama juttu toissa kesänä, etupää kolisi välillä ja yritin siinä kesän mittaan jäljittää kolinan lähtöpisteen. No sitten talvella kun purin katteet remontin yhteydessä huomasin, että mittariston kotelo oli löystynyt kiinnikkeistä ja aiheutti kolinan.....vähän ruuvien kiritystä ja sinne häipyi kolinat...
    Mulla oli sama vika...
    Ja mulla. Johan löytyi paha tyyppivika tästäkin vehkeestä! Olisko takaisinkutsun paikka?
    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

    Moto Guzzi California EV Touring
  6. #6
    ja minä olen aina haaveillu xx ja nyt selvis että se on ihan husimalla kasattu... taidan pysyä 1000 äffässä.
  7. #7
    No jopas. Eipä tarvinne keulaa sittenkään purkaa. Pitää heti viikonloppuna kokeilla, kun ehtii taas talliin. Mistä noihin löystyviin mittariston ruuveihin pääsee helpoiten käsiksi?
    Blackbird 1998 (2004-2008)
    Fireblade 2006 (2008-2011)
    KX450F 2011 (2011-2012)
    RC8 2008 (2012-2013)
    Adventure R 2011 (2013-2015)
    R1 2012 (2016-2017)
    EXC 500 6Days SM/Enduro 2017
    MG1000 Cafe racer
  8. #8
    Lainaa (Juuzoppi @ Maalis. 14 2007,17:05) kirjoitti
    ja minä olen aina haaveillu xx ja nyt selvis että se on ihan husimalla kasattu... taidan pysyä 1000 äffässä.
    Onko HONDAN jälkeen elämää?
    CBR 1000F-91. XX-00, XX-03
  9. #9
    Juu sieltähän löytyi kiristeltävää. Lisää prikkoja mutterien alle ja hyvä tuli. Eikä tarvinnu purkaa muuta kuin tuulilasi irti. Kiitokset vinkistä.
    Blackbird 1998 (2004-2008)
    Fireblade 2006 (2008-2011)
    KX450F 2011 (2011-2012)
    RC8 2008 (2012-2013)
    Adventure R 2011 (2013-2015)
    R1 2012 (2016-2017)
    EXC 500 6Days SM/Enduro 2017
    MG1000 Cafe racer
  10. #10
    Upataan tämä..

    Olen pitkään ihmetelly tota etupään kolinaa. Mulla ainaki tulee jarrusatuloista. Tuntee ja kuulee, kun kokeilee kädellä satuloita.
    Suzuku Hayabusa Gsx 1300 R T -08
    Suzuki Hayabusa Gsx 1300 R -06
    Suzuki Hayabusa GSX 1300 R -05
    Suzuki SV 1000 S -04
    Yamaha Yzf-R1 -06
    Honda CBR 1100 XX
    Honda CBR 1100 XX
    Yamaha Yzf-R1
    Suzuki GSX 750 R
    Suzuki GSX 750 F
    Yamaha FZR 1000
  11. #11
    Tervehdys,

    Itellä aikanaan bläkkärin etupää kolisteli kuopissa, varsinkin terävissä. Ongelma oli se, että keula on bläkkärissä hieman alimitoitettu (ainakin vm. 1998), jolloin se pääsee pohjaamaan pahemmissa kuopissa (lyö käsille ja keula rämisee ja kolisee). Tasaisella baanallahan bläkkäri menee kuin unelma, mutta hiekkateiden kuopat ja asfaltissa olevat poikittaiset terävät railot ovat myrkkyä. Sittemmin laitoimme keulaan Hyperpron progressiiviset jouset (myöskin taakse, jolloin mopo on enemmän balansissa), minkä jälkeen pyörän ajettavuus parani merkittävästi (jämerämpi), enää ei keula kolissut ja terävätkin kuopat meni ongelmitta. Ja eron entiseen kyllä huomaa, suosittelen progressiivisten jousien harkintaa yhtenä vaihtoehtona, jos kuopissa kolistelu häiritsee.
    2019 Honda Goldwing "isolohko" Bagger
    EX: 2011 BMW K 1600 GT
    EX: 2002 Honda GL 1800 Goldwing
    EX: 1998 Honda cbr 1100xx
    EX: 2001 Honda nsr 125r
  12. #12
    Lainaa rytkönen kirjoitti Katso viesti
    Upataan tämä..

    Olen pitkään ihmetelly tota etupään kolinaa. Mulla ainaki tulee jarrusatuloista. Tuntee ja kuulee, kun kokeilee kädellä satuloita.

    Niin että ajaessa kokeilee..?
    Honda CB350K4

    "Work Less - Ride More"
  13. #13
    Lainaa mauni4 kirjoitti Katso viesti
    Tervehdys,

    Itellä aikanaan bläkkärin etupää kolisteli kuopissa, varsinkin terävissä. Ongelma oli se, että keula on bläkkärissä hieman alimitoitettu (ainakin vm. 1998), jolloin se pääsee pohjaamaan pahemmissa kuopissa (lyö käsille ja keula rämisee ja kolisee). Tasaisella baanallahan bläkkäri menee kuin unelma, mutta hiekkateiden kuopat ja asfaltissa olevat poikittaiset terävät railot ovat myrkkyä. Sittemmin laitoimme keulaan Hyperpron progressiiviset jouset (myöskin taakse, jolloin mopo on enemmän balansissa), minkä jälkeen pyörän ajettavuus parani merkittävästi (jämerämpi), enää ei keula kolissut ja terävätkin kuopat meni ongelmitta. Ja eron entiseen kyllä huomaa, suosittelen progressiivisten jousien harkintaa yhtenä vaihtoehtona, jos kuopissa kolistelu häiritsee.
    Nousiko pyörän istumakorkeus jousien vaihdon myötä?
  14. #14
    Lainaa vanha kirjoitti Katso viesti
    Niin että ajaessa kokeilee..?
    voithan sitäkin kokeilla , mutta mulla sen huomaan ku pyörä on parkissa ja kokeilee jarrusatuloita
    Kuulee kyllä aika selkeästi et sieltä tulee semmonen klonkse.

    Mauni:
    Mistä tuommoset eteen saa. Muistatko mistä tilasit ?
    Suzuku Hayabusa Gsx 1300 R T -08
    Suzuki Hayabusa Gsx 1300 R -06
    Suzuki Hayabusa GSX 1300 R -05
    Suzuki SV 1000 S -04
    Yamaha Yzf-R1 -06
    Honda CBR 1100 XX
    Honda CBR 1100 XX
    Yamaha Yzf-R1
    Suzuki GSX 750 R
    Suzuki GSX 750 F
    Yamaha FZR 1000
  15. #15
    JSK:lle, Kyllä mopon korkeus nousi, huomasi varsinkin, jos vieressä oli bläkkäri johon ei oltu tehty muutoksia. Takaiskariin tuli spaceri, joka korotti perää hiukan (yleisilme oli ryhdikkäämpi alkuperäiseen verrattuna). Istumakorkeus nousi jonkun verran, mutta mielestäni ei mitenkään hurjasti. Kuitenkin hyvät ajo-ominaisuudet muuttuivat vieläkin paremmiksi päivityksen jälkeen ja etupään kolahtelut kuopissa olivat historiaa.

    Rytköselle: Jokunen vuosi taaksepäin eräs suomalainen firma tyhjensi varastoa (en enää muista nimeä), josta sain ostettua 110e (muistaakseni) hyperpron paketin, johon kuului progressiiviset jouset eteen ja taakse (spaceri mukaanlukien) ja uuet öljyt. Onhan niitä muitakin valmistajia maailmalla ja kannattaakin kattoa ebayn tarjontaa, sieltä saattaa löytyä sopiva satsi, parempaan hintaan (kunhan muistaa, että jouset on progressiiviset).
    2019 Honda Goldwing "isolohko" Bagger
    EX: 2011 BMW K 1600 GT
    EX: 2002 Honda GL 1800 Goldwing
    EX: 1998 Honda cbr 1100xx
    EX: 2001 Honda nsr 125r
  16.  
  17. #16
    Itse tilasin bläkkäriin viime kesänä brittien ebaystä eteen juurikin Hyperpron progressiiviset jouset ja taakse iskunvaimentajan. Näyttivät olevan vielä äskenkin myynnissä
    Honda CBR 1100 XX -99