Tahdon tässä tehdä eron merkkiliikkeen ja erillisen säätöpajan välille. Täysin eri homma.![]()
Suzuki SV650S 2007 (Myyty)
Honda CBR600F 2003 (Myyty)
KTM 690 SMC 2008 (Varastettu)
Triumph Street Triple R 2012 (Myyty)
KTM 690 Duke 2008 (Ajossa)
Onkos jollain kokemusta tuosta Triump Street Triple vuoden 2014 mallista. Tarviiko itse pyörän lisäksi ostaa jotain muuta tilpehööriä. Onko esim etuvisiirit ja katteet pakollisia siihen lampun päälle.
Mikäs pakko niitä on, valitsee ne muovit mitkä haluaa ja jättää loput tilaamatta![]()
Tuono V4 factory
ex Street Triple R
ex 10R
Noh. Kolme viikkoa omistettuani ei tunnu moottori omalta. Kaipa se pitää tässä jo hakata kaaliin ettei rivimoottorit ole se mun juttu, olkoon kuinka vajaapyttyisiä.
Tuskinpa tästä threadista ketään ostajia löytyy, mutta nettimotossa komeilee 2012 ärrä.
Suzuki SV650S 2007 (Myyty)
Honda CBR600F 2003 (Myyty)
KTM 690 SMC 2008 (Varastettu)
Triumph Street Triple R 2012 (Myyty)
KTM 690 Duke 2008 (Ajossa)
Tulipas siirryttyä trumppaleiriin hetken mielijohteesta. 10 tkm huolto edessä vajaan tuhannen kilsan päästä. Olisiko kenelläkään mitään lähdettä, mistä voisi kurkkia mitä tuohon huoltoon sisältyy? Missä porukat on näitä huollattanu pk-seudulla? Aikaisemmat pyörät tullu itse huollettua mutta nyt aattelin olla likaamatta näppejä![]()
Teretulemas trumpetistiksi!
Tuolta löytyy huoltotaulukkoa:
http://www.3xmotorcycles.com/cmsAdmi...triumph-6k.pdf
Royal Enfield Classic 2024
Voi v sentää, onko kellään ollu vaihteiden kanssa mitään ongelmia? Ei suostu menemään kunnolla alaspäin, varsinkaan 3 ja 4 vaihteilta...
Ja just tuli asennettua toi sc-projectin koko putki, aiai mitkä äänet![]()
Honda CB350f -75
Ex: Honda vlx 600 bobber, Street Triple -09, KTM superduke -06, zx6r -02,
Alaspäin vaihdettaessa on näissä ongelmia esiintynyt, varsinkin 4 -> 3. Pieni takaisinkutsukin on ollut muistaakseni, tosin ongelmia on ollut sellasissakin pyörissä, joita takaisinkutsu ei koske. Omassakin on joskus (hyvin harvoin) kys. oire, että poljin polkee vaan tyhjää. Sulla sama oire, vai onko polkimessa vastusta?
Esimerkiksi tässä jotain aiheesta, googlesta lisää.
Toisaalta pielessä olevat kytkimen säädöt ja ketjunkireys voi saada vaihteet takkuamaan myös. Joka tapauksessa kannattaa kysyä diileriltä, onko sun VIN-numerolla takaisinkutsuja, veikkaan että jännitteensäätimestä ainakin, ellei ole jo hoidettu.
Honda CB350f -75
Ex: Honda vlx 600 bobber, Street Triple -09, KTM superduke -06, zx6r -02,
Nyt kokeiltu 15t eturatasta -13 malliin, kaupungissa parempi, motarilla kuutonen aika lyhyt.
Ducati Multistrada 1200S
Ktm 990 SMT 2011
Street Triple R 2013 ex
Street Triple R 2011 ex
terve taas, tosiaan tuli tuon putken mukana tällainen http://www.sc-project.com/afm_e.htm . Pitäisi O2 sensoriin kytkeä, ei pidä sekoittaa kuulemma lamdaan niin osaako joku tarkemmin sanoa missä toi O2 sensori on? Ei näkynyt oikein yhteensopivia palikoita kun koitin penkin ja tankin alta katsella
Honda CB350f -75
Ex: Honda vlx 600 bobber, Street Triple -09, KTM superduke -06, zx6r -02,
O2 sensori on lambdaMut nakkaa mäkeen moinen boksi, ei trumpat tarvi tuollaisia kun on ohjelmoitava moottorinohjaus.
Noniin huollosta soittivat ja syy noiden vaihteden toimimattomuuten oli kuin olikin kulunut tähtiratas siellä. Oliko silloin aikoinaan juuri tämän takia niitä takasinkutsuja?
Ja tosiaan oman pyörän kohdalla ei ole takaisinkutsuja ollut.
Honda CB350f -75
Ex: Honda vlx 600 bobber, Street Triple -09, KTM superduke -06, zx6r -02,
Hei!
Kysymystä street tirple omistajilta. Onko tullut tehtyä pitkiä matkoja tällä pyörällä? Tarkoitan esim lapin/euroopan yms matkaa.
Onko tämä niitä kysymyksiä, joka oikeastaan riippuu niin paljon kuljettajasta. No sen tietää sitten kun pääsen pyörän selkään. Viimeiset teoriatunnit tänään ja sitten teoriakoe. Tämän jälkeen pääsenkin jo ajotunneille![]()
Kuskista ja reissuista se on kiinni. Street Triplen ajoasento on varsin mukava eikä ainakaan minulla mikään paikka ala puutumaan vaikka ehkä olen hieman kookas pyörään nähden (185cm). Itse en ole ajanut kuin reilun parin sadan kilometrin siivuja eikä nuo ole oikeastaan tuntuneet missään. Eihän se mikään matkapyörä ole ja jos matkaa aikoo tehdä moottoriteitä pitkin niin on varmasti pyöriä, joilla ajo olisi vähemmän riepottelevaa kun nakussa ei ole minkään tason tuulensuojaa. Mitään varsinaista ongelmaa pidemmissä reissuissa ei ole jos saa kamat kulkemaan mukana. Jos aikoo lähteä moottoriteitä pitkin kiertelemään Eurooppaa niin siihen varmasti jokin katettu matkalehmä sopii paremmin.
Lykkyä ajokouluun ja kun pääset ajelemaan omalla pyörällä niin maltti mukaan. Pyörän teho ja painosuhde on sellainen, että vahinko on helppo saada aikaiseksi jos ei saa pidettyä kaasukättä kurissa. Tämä erityisesti kun kokemusta on alla rajallisesti. Siitä huolimatta pyörä on äärimmäisen hyvä käsitellä ja ajaa rauhallisesti. Itsellekin tämä oli ensipyörä eikä sitä tarvi pelätä siitä huolimatta, että se tarvittaessa liikkuu varsin rivakasti. Muistaa vain ajaa riittävällä marginaalilla omiin taitoihin ja kokemukseen nähden ja kannattaa käydä ratapäivillä suorittamassa tuo Ajotaito II kurssi, jossa käydään mutkailun perusteita läpi turvallisesti radalla. Hyviä kilometrejä!
Viimeksi muokannut: Crassus; 01.07.2014 klo 11:10.
Triumph Street Triple
Tänään elettiin mielenkiintoisia hetkiä, kun kone jäi kiertämään 10k rpm, vaikka virrat oli pois. Tai ainakin tavallaan, kun kierroslukumittari jumitti. Ajossa se menikin sitte melkein ympäri. Muutaman hard resetin jälkeen askelmoottori löysi ilmeisesti paikkansa ja neula nollakohdan. Saapa nähdä mitä on luvassa jatkossa, kokemuksia?
Tänään 500 km motaria ja pienempiä teitä, muuten toimii hyvin, mutta takamushan siinä puutuu, tuntuu että penkki on liian pehmeä, sekä viettää eteenpäin. Taukoja ei tullut pahemmin pidettyä. Pienen katteen puolesta ei mitään ongelmaa - toimi hyvin, ja ajoasentokin muuten hyvä. Triumphiltahan löytyisi tuohon comfort -penkki, ja Sargeantilta tulossa myös malli. Ainakin jotkut säämiskähousut pidemmälle matkalle oltava.
edit: tänään sitten toiseen suuntaan sama siivu, reiden takaosat ihan jumissa, pitänee etsiä joku verhoomo joka vois modata tuon vakionpenkin paremmaksi, jotain geeliä tms. satulan pohjassa olevien kiskojen kohdalle satulan sisään. Muuten ihan loistava peli tuolla pikkukatteella myös matka-ajoon, kädet tai selkä ei rasittunut yhtään kun niin hyvä asento.
Viimeksi muokannut: Striple; 10.07.2014 klo 18:10.
Ducati Multistrada 1200S
Ktm 990 SMT 2011
Street Triple R 2013 ex
Street Triple R 2011 ex
Puutuuhan se, yleensä jo yhellä tankillisella, riippuen hieman tiestä. Alkuperänen penkki aiheuttaa sellasia pistemäisiä kuormia persaukseen ja reisiin ja aika nopeasti varsinkin isommalla tiellä hymy hyytyy. Techspecsit liimailiin tankkiin ja ne vähän helpotti tuon penkin viettävyyden kanssa. Penkeistä on tullut kateltua Triumphin, Sargentin ja Corbinin penkkejä, mutta ei huvittaisi investoida vain huomatakseen ettei niistä ollut apua. Tietysti jos asiaan vihkiytyneen verhoomon löytäisi, mutta harvassa taitavat olla.
Luimoto myy vakiosatulaan asennettavaa geeli -inserttiä, eikä hinta paha. Pitänee tilata tuollanen, kukaan sitä ei ainakaan ole haukkunut.
Ducati Multistrada 1200S
Ktm 990 SMT 2011
Street Triple R 2013 ex
Street Triple R 2011 ex
Tuo on tietenki vaihtoehto, jos jaksaa näprätä. Törmäsin vahingossa tämmöiseen firmaan ihan omalla kylällä: http://geelipenkki.com/ ja varmaan tuonne tulee vietyä, jos tekevät pelkän kuskin osuuden eikä koko penkkiä. Lähelle tuota rahaa tosin alkaa jo löytyä Triumphin omaaki geelipenkkiä..
Yay minustakin tuli juuri tämän pyörän onnellinen omistaja. Pyörä oli Triumph Street Triple, vm 2014. Pääsen ajelee vasta 1-2vkon päästä kun madallukset sun muut vermeet on saatu mestoille ja asennettua.
Hei!
Nyt kun olen ajanut muutaman päivän street triplelläni, niin olen huomannut valoissa tai ihan parkkipaikalla. Vaihde ei mene vapaalta ykköselle ja kerran on myös käynyt niin, että vaihde ei mene kakkoselta ykköselle. Mutta viisastuneena olen huomannut miten saan sen vaihtumaan.
1) Jos vaihde vapaalla ja ei vaihdu ykköselle, niin vapautan kytkimen ja liikutan pyörää 1-2 pientä askelta eteen tai taakse ja laitan kytkimen taas päälle ja sit se vaihtuu.
2) Jos vaihde ei vaihdu kakkosesta ykköseen, niin ainoo keino minkä keksin siinä vaiheessa oli sammuttaa pyörä ja laittaa virta päälle mut ei käyntii ja liikuttaa taas 1-2 askelta eteen tai taakse ja kytkin pohjaan ja vaihde ykköselle tai vapaalle ja pyörä käyntiin.
Onko tämä ihan normaalia täysin uusille pyörille, vai kandeeko mun soittaa huomenna huoltoon? =D
Pyörä: Triumph Street Triple ABS, vm 2014
Uusi pyörä?? Ei toimi, jos multa kysyy. Kyllä vaihteiden pitää mennä päälle ilman, että joutuu välillä sammuttamaan. Eikä mun järkeen ainakaan mahdu, että käyttämällä alkais toimimaan paremminEi muuta kuin soitto, ja ainakin jos jotain menee rikki, niin olet ilmoittanut asiasta. Helpottaa takuuseen menevien asioiden kanssa kinastelua.
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
mm yksi tuolla toimistolla sano, että saattaapi johtua nesteistä. Eli kun käynnistät pyörän aamulla, niin sen on hyvä antaa pyörii vapaalla vähän aikaan ja sit vasta laittaa vaihdetta silmään. Tämä siksi, että nesteet ehtii jotenkin kaikkialle moottoriin jne.
Ja valoissa jos ei mee vaihde vapaalle tai just kakkoselta ykköselle, niin esim etujarru pohjaan ja vapauttaa kytkintä hieman jolloin en muista mikä levy löytää rattaisiin ja vaihdetta voi taas vaihtaa...Toi on kuulemma normaalia.
Kandeeko mun silti soittaa sinne liikkeeseen ja kysyä onko toi vika vai ihan uuden pyörän juttuja. 800km huolto on vielä ee 600km päässä :P
Pyörä: Triumph Street Triple ABS, vm 2014
Moottoripyörien laatikot toimivat eri tavalla kuin autoissa. Juurikin paikallaan saattavat käynnissä ollessa mennä vaihteet vähän nihkeästi päälle (vapaalta ykköselle ja ykköseltä/kakkoselta vapaalle pitää toimia) ja joutuu eestaas työntelemään jaloilla pyörää ja kytkimellä lipsuttelemaan. Valoihin tullessa pitäisi vaihtaa pienempää ja juuri ennen pysähdystä vapaalle. Vauhdissa laatikko sitten toimii jouheasti.
Varsinkin trumpassa laatikko vähän notkistuu sisäänajon aikana. Kytkinvaijerin säätökin kannattaa tarkastaa, vetääkö vaijeri riittävästi. Kantaa ei toki saa, mutta sopivan pieni välys.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Jos kytkinvaijerissa väljää niin tuo ongelma pahenee. Kyllä paikallaan vaihtaessa auttaa jos käyttää kytkintä välillä puoliksi auki jos vaihdon aikana nihkeilee. Vaihde vaihtuu kylmänäkin![]()
Ducati Multistrada 1200S
Ktm 990 SMT 2011
Street Triple R 2013 ex
Street Triple R 2011 ex
Jos pyörän ajaa valoihin ja alkaa paikallaan polkea vaikka neloselta alaspäin kohti ykköstä niin ihan normaalia ettei pykälät mene paikalleen. Vaihteet ei toimi kuten autossa. Kannattaa vaihdella moottorijarrulla jo valmiiksi ennen pysähdystä. Jos on paikallaan ja esim kakkoselta ei mene ykköselle niin vapauttaa kytkintä sentin pari, jolloin yleensä se pykälä loksahtaa paikoilleen ja voi hakea seuraavaa. Pyörä siis ei ole rikki jos paikallaan ei mene putkeen useampi pykälä paikalleen. Missään nimessä pyörää ei kuitenkaan pidä tai tarvi sammutella (enkä keksi mitä sammuttelu edesauttaisi kun kyse on laatikosta jolle sammutus ei tee mitään).
B-King
Itselläni oli ihan samanlainen homma Streetin kanssa eli kannattaa vaihdella vaihdetta alaspäin silloin kun pyörä vielä liikkuu (moottorijarrutus vain käyttöön) niin toimii varmasti.
Jos nyt joutuu pysähtymään ison vaihteen kanssa niin sitten tosiaan tuon kytkimen vapautus auttaa.
Välillä on sama homma Speedin kanssa mut selvästi harvemmin.
Triumph Tiger 800 XCx -18
ex- Triumph Speed Triple -08
ex- Triumph Street Triple -09