Onko täällä tietoa "yksilöllisistä korvatulpista" eli sellaisista jotka tehdään sopivaksi omaan korvaan. Millainen mahtaa olla hintataso noilla? Ja toimitusajat?
Löysin kyllä netistä tietoa tuollaisista tulpista mutta hinta/toimitustiedot ei silmään osuneet. Ja jos vielä mahdollisia käyttäjäkokemuksia löytyisi![]()
FZ6S ABS --> Nishiki 422 ;)
Elac, Finfonic ja kuulonhuoltoliitto. Siinä kolme vaihtoehtoa. Kaikkia on käsitelty tällä foorumilla ja peistä taitettu. Haulla löytyy.
Itsellä Finfonicit. Kelpo kapistukset vaikkakin arvokkaat, bonuksena mahdollisuus käyttää myös kuulokkeina. Muista ei ole kokemusta, mutta niitäkin on kehuttu ja ainakin tuo kuulonhuoltoliiton versio on halvempikin.
Toimitusaikaa noilla tuppaa olemaan jonkin verran. Viime vuonna Finfonicilla kesti MP-messujen jälkeen yli kuukauden toimittaa tulpat, tästä varoittivat etukäteen. www.finfonic.fi
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Tuollainen löytyi toisaalta foorumista:
-klik-
Jälleen yksi tehottomaan pastakoneeseen hairahtunut
Tuolla oli viimeisintä keskustelua tulpista.
Ex:t
Aprilia RS125 -99
Ducati SS750FF -00
Yamaha 1000R Thunderace -02
Nykyiset:
Ducati 999S -06
Honda CR250R -06
Yamaha R1 -04 (kilvetön)
Juuri eilen soittelin FinFonic Oy:hyn Vaasaan koskien korvatulppia. Siellä on tavallisia vaahtomuovitulppia (vaimennustaso mx 30 db), sitten nimenomaan moottoripyöräilyyn tarkoitettuja tulppia (hinta 28 €, kuuluu tulpat, säilytyspussi, tikku jolla asennetaan paikoilleen, tulppa laajenee kehon lämpötilasta korvaan sopivaksi, pestävät) ja myös korvien muotoon valettavia, yksilöllisiä tulppia, jotka tietysti ovat aivan eri hintaluokkaa. Esitteet tulossa, sieltä ainakin löytyy erilaisia vaihtoehtoja. Olivat myös MP 07 messuilla mukana. www.finfonic.fi
![]()
Erilainen "nuori".
Itse tilasin yksilölliset tulpat messuilta eikä ole ainakaan vielä näkynyt, joten kyllä, toimitusajoissa on ehkä hieman parantamista.
Z1000 -07 Pearl Wildfire Orange
Finfonicin osastolla sanoivat että messujen jälkeen on pitkät toimitusajat.. Itsekin omia tulppia odottelen.(Lasoli @ Maalis. 13 2007,11:42) kirjoitti
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
Mulla on ollu nyt yhden kesän Earfoon tulpat.(kaverilla useampia vuosia, ja hänen suosituksestaan rohkaistuin) www.earfoonsuomi.fi
Muotin mukaan tehty kova tulppa.
Omat on matalat, motoristi mallia. mut niitä saa narulenkillä varustettuan, erivärisenä jne. Istuu hyvin vaimennusta mulla 25db. ei vääristä ääntä juurikaan.
Puhdistus satsin kanssa oli 191e muistaakseni. (tulppa tais olla n 171e), tuo pudistus paketti riittää motoilu käytössä vuosiksi. Normaali kesto ikä about 5 v työkäytössä muistaakseni.
toimitus aika vaihtelee mut n 1 kk muistaakseni oletus. Tais mennä 1,5-2 kevään sesongin aikaan, vielä kun piti sopia sovitus.
Erittäin tyytyväinen oon ollu,menee näpärästi kerralla kohdalleen joten viittii käyttää lyhyissäkin ajoissa. helppo pitää puhtaana.
Kypärässä on korville sen verran tilaa ettei paina ollenkaan, vaikka on kovat ja on kypäräpuhelimen kuulokkeet vielä välissä..
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Tilasin helmikuun alussa Finfonicin muottien mukaan tehdyt kuulokkeet. Vielä ei ole näkynyt. Muotit otettiin diacorissa ja toimitettiin sieltä Ouluun. Hintaa tulee vajaa 250e.
Käyttökokemusta ei ole, mutta kovasti on kehuja kuulunut eri suunnista.
Minä teetin kesällä Kuulonhuoltoliitossa tulpat, teko kesti ehkä tunnin ja sain ne heti mukaan, hinta oli muistaakseni 40 €. Yhteystiedot löytyvät tästä:
Kuulokappale
Toimii mun mielestäni mainiosti kypärän sisällä, ei tosin takuuta eikä varmaan kestä vuosia, niin kuin kalliit valetut tulpat, mutta eipä maksakaan satasia.
Hyvä maksaa, mutta jotenkin vähän kummastuttaa 250 eskoo korvatulpista maksaa...Ite oon pitäny normitulppia joita saa eurolla parilla ja hyvin on pärjänny. Tuo 40 euroo kuulostaa ihan kotuulliselta, mutta 250 euroo!! ennemmin ehkä satsaisin kypärään sen pari hunttia ku tulppiin...
zx-6r -02
Tossa tais olla kuulokkeet mukana.. Messutarjous oli pelkistä tulpista yksillä suotimilla 160e.(Soija @ Maalis. 13 2007,18:05) kirjoitti
Yleensä jos joku lähtee noita tulppia hankkimaan, on taustalla muitakin harrastuksia jossa laadukasta vaimennusta tarvitaan.. musiikki nyt tulee ensimmäisenä mieleen. Mopoillessa toimii hyvin mitkä vaan paljon vaimentavat tulpat jotka vaan omaan päähän sopii.
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
Taisin jo jossain topicissa kokemukseni FinnFonicista jaakaakin, mutta pistänpä tähän uudestaan. Soittelen bändeissä musiikkia ja siihen käyttöön nuo valetut tulpat ovat ihan ehdoton juttu. Mopoillessa ne eivät ole minulla toimineet läheskään niin hyvin. Syy on yksinkertainen ja perustuu fysiikan lakeihin. Valetut tulpat ovat kovat ja johtavat mekaanisesti matalaa taajuutta erittäin hyvin. Kun on potta päässä, se siirtää suoraan kosketuksella matalia huminoita korviin ja tulppiin, ja ne kuuluvat todella isosti ajaessa. Tämä ongelma saattaisi ratketa erimallisella kypärällä, kesällä sitten tiedän enemmän kun saan Schuberthin hommattua. Kyseessä on siis sellainen efekti, että kun pistät pehmeän vaahtomuovitulpan korvaan ja koputtelet sitä vaikka kynällä, ei ääntä kuulu, mutta tuollaista kovaa tulppaa koputellessa ääni on korvassa sangen voimakas.
If you ride like there's no tomorrow, there won't be. ~Author Unknown
No itte tyydyn noihin ihan normaaleihin eareihin, ku kerran niitä saa ilmaatteeksi pöllittyä työpaikalta![]()
Mulla on ollut nyt yhden kesän Finfonicit - noin 15tkm. Olen todella tyytyväinen. Mulla ongelmana on se että nuo earit jne aina alkoi painamaan jostain jonkun ajan päästä. Kypränä mulla on Shoei XR-900. Hyvin vaimentaa ao. yhdistelmällä.
Näillä ei ole ollut vielä kertaakaan ongelmia. Hintahan on kova noin pikaisesti ajatellen mutta pieni jos kuulonsa pystyy säilyttämään. Varmaan en olisi näitä laittanut jos olisin halvempien kanssa selvinnyt.
Ja syy miksi Finfonic - nämä on pehmeää materiaalia. Mussa oli selkeästi kovempi pinta ja kovemmat materiaalit. Oletin että nämä sopii itselle paremmin.
entisenä basistina tiedän että muusikoille tarkoitettuja korvatulppia saa alan liikkeistä.ne karsii pahimmat äänet pois ja kumminkin vielä kuulee jotakin.mutta varmaan kalliit.
![]()
oli lapsuudessa puiset leikkikalut ja kireä pipo ,siksi olen mikä olen madenzo
Kertokaas muotoon valettujen käyttäjät, onko niissä tehokkaampi vaimennus kun perus-EAReissa tai vastaavissa?
Mulla käytössä jotain keltaisia perus bilsoneita, kun normaalit earit liian isoja, eikä pysty pitämään kauaa. mutta kyllä niidenkin jälkeen pidemmän ajon jälkeen kuulo soi jos on painanut esim. moottoritietä jonkin matkaa.
Pohdin, siis saanko muuta lisäarvoa kuin mukavuutta? Nykyiset nytkin melko mukavat korvissa.
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Jos lähelläkään pk-seutua asustelet, niin mikset kävisi Kuulokeskuksessa teettämässä itsellesi muotoonvaletut tulpat, hintaa on 40 € per pari. Saa näitä toki muualtakin, mutta todellakaan mitään satoja euroja tuohon ei tarvise laittaa jos vain melun vaimennusta halutaan.
1000
Tänään tuli vihdoin nuo finfonicin tulpat. Mukana 15db ja 25db suodattimet ja kahdet eri kuulokkeet kokeiltavaksi. Hyvin istuu korviin.(Earthend @ Maalis. 13 2007,11:46) kirjoitti
Finfonicin sivuilla kun ei ole noista tulpista sen enempää tietoa, niin etymoticin sivuilta löytyy -> Linkki
Hankin pari vuotta sitten Kuulonhuoltoliiton tulpat ja olen tyytyväinen.Ensi havainto oli että voiko moottoripyöräily olla näin hiljaista.Kalliimpien tulppien valmistajat selvittävät aina venttiilistä ja säädettävästä vaimennuksesta.En ole ongelmiin törmännyt,matkanteko on sopivan hiljaista.
olen ite käytellyt jo noin reilut kymmenkunta vuotta noita erilaisia halpoja euron tai kolmen korvatulppia. niillä olen pärjäillyt. siis häh?! mitäääh!!? ei kuuuluuu!!? sellaista se on siis kypärä päässä ja tulpat korvissa. ne kuitenkin leikkaavat sen äärimmäisen melupiikin sopivasti, vaikka olisivat huonotkin tulpat. parempi nekin kuin ei mitään. joskus nekin halvat tulpat ovat olleet korviin täysin muotoutuneet ja pikimustat, oltuaan samat kappaleet käytössä jo kolmatta kesää ja pyörittyään liivintaskujenpohjilla kaiken maailman guanossa. hehiö.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Alkaa kyllä meneen usko kyseisen firman tuotteisiin. Olen nyt odotellut tulppien saapumista 2kk. Itseasiassa aikaa on jo mennyt 3kk siitä kun otin ekan kerran yhteyttä diacoriin. Valokset siis tehtiin diacorissa. Eli kun soitin sinne, niin ajan sain parin viikon päähän jolloin havaittiin muottiaineen kovettuneen. Eli ei voitu ottaa muottia. uusi aika 2vko myöhemmin jolloin muotit otettiin. Tästä on jo yli 2kk aika.(wolvie @ Maalis. 13 2007,12:18) kirjoitti
Ihan uskomattoman pitkät toimitusajat!
Saksasta saa uuden autonkin nopeammin kuin oulusta tulpat!
Laitoin itse mailia finfonicille, kun ei tulppia kuulunut.. (2kk kesti lopulta). Seuraavana päivänä kaveri soitti perään ja sanoi tulppien olevan viimeistelyssä. Siittä pari päivää ja tulpat kolahti postiluukusta, eli ainakin noiden suunnalla palvelu pelaa. Taitaa olla tuo Diacor sössinyt jotain..(wolvie @ Huhti. 07 2007,14:11) kirjoitti
Mulla oli Earfoon tai joku.. Jäi työtakintaskuun ja hukkui siis pesureissulla.
Hyvät ja kalliit oli, kun niitä pari vuotta ehdin käyttää.
Valumalleja kuulemma säilyttää pari vuotta, joten uudet saisi "halvalla" (120€).![]()
Kaikki adrealiiniä tuottava aiheuttaa riippuvuutta!
[QUOTE= (wolvie @ Huhti. 07 2007,14:11)]Kohta varmaan heiluu meikäläiselle häkki kun erehdyn arvostelemaan jotain firmaa täällä... itse tosiaan ostin omat FinnFonicit Vaasasta kun en kerta kaikkiaan saanut Oulusta minkäänlaista palvelua. Soittelin liikeesessn monen monta kertaa, ja edes muottien valuaikaa en saanut sovittua, työn ja tuskan takana oli edes saada ketään puhelimeen siellä.wolvie,Maalis. 13 2007,12:18 kirjoitti
Ajelin sitten Vaasaan, ja siellä sitten lekurin kanssa juteltiin pitkät pätkät tulppien käyttötarkoituksesta, ja lopulta päädyttiin tekemään minulle hieman tavallista lyhyemmät mallit jotta kosketuspinta kypärän täytteisiin jäisi mahdollisimman pieneksi.
If you ride like there's no tomorrow, there won't be. ~Author Unknown
Tänään tulivat tulpat Vaasasta, kyselemättä vei näköjään 3,5kk.(Earthend @ Huhti. 07 2007,15:54) kirjoitti
Itsekin olen käyttänyt sekä Eareita että Finfonicin yksilöllisiä tulppia. Finfonicit hankin aikanaan lääkärin suosituksesta suojelemaan vielä jäljellä olevaa kuuloa musisoidessa. Tuotehan on siitä kätevä, että vaimennusta saa lisää suodattimia vaihtamalla ja olen sitten motskarilla ajaessa laittanut suodatusta lisää eli muistaakseni 25 dB. Tosin Pan Europeanissa ne ovat olleet sitten tarpeettomat, koska ääntä on todella vähän aiempaan Hondaan verrattuna.
Itse ostin apteekista korvakittiä.
On silikonia ja muotoillaan korvan reijän päälle ei työnnetä korvaan.
Erinomainen suoja, maksaa 5- 10 ekuu atpeekista riippuen.
Sopii herkillekin korville kun ei tartte tunkee korvaan.
muotoiltavana sopii kaikille korvatyypeille.
Huru Ukko Huristaa, Fazerin sinisellä
Ei tuo korvakitti kauaa kestä sellaisena, että pysyy korvassa sen vertaa että saisi kypärän päähän. Muutaman kerran se pysyy, mutta ihossa on sen verran rasvaa ettei sitten enää pysy, korvaan tunkematta. Kalliiksi tulee, vaikka tuota kittiä saakin muualta halvemmalla kuin apteekista.