MInkä nimistä se kalvo oli mitä laitetaan suojaamaan maalipintaa? Onko merkki kohtaisia ja mistä saa? Kiitos!
Ps. En viitsiny käyttää hakua.
Fun is not a straight line
Miksi laittaa mitään suoja kalvoa tankkiin kun se kalvo menee pilalle niin luultavasti myös maalipinta kun kalvo on niin vitun lujassa kiinni että taltalla saa paukutta irtiMalli pinnan pystyy aina myllyttää melkein uuden veroiseksi kunhan sen homman vaan taitaa
![]()
04-2006 Yamaha YZF R1 vm-00
06-07 Suzuki GSX-R 1000 limited edition vm-04
08- Honda CR 250 vm-04
13- Ei pyörää
Tässä nyt haetaan varmaan Tankslapperiä...
Täältä lisää tietoa KLIK KLIK
...niin ja löytyy merkki/mallikohtaisia ja kyllä lähtee irti...
-C9B5R4-
Mietelause:
Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä
Taidat tarkoittaa "tankslapperia" ...http://www.thetankslapper.biz/(Sebu @ Maalis. 12 2007,19:19) kirjoitti
"Monsterilla ajaminen on kuin ratsastaisi krapulaisella härkäsammakolla. Eli siis hel-vetin siistiä!"
"Ei se ole vika, se on ominaisuus"
Spagettihirviö 800i.e
Jep just tuota tankslapperia meinasin! Saakohan suomesta mistään? Tuolla sivuilla ei mainittu mitään suomen jälleenmyyjistä!
Fun is not a straight line
Kyllä se kalvo suojaa nykyisiä maaleja/lakkoja aika kiitettävästi, eikä siihen tarvitse mitään liimallisia kalvoja, itse tein viimekesänä staattisesta kalvosta suojat tankkiin eikä niitä erottanut tankista jos ei tiennyt että siinä on sellaset. Turhaan sebu ostat kalliit tanslapperit jos löytyy pikkasen askartelu intoa ja kärsivällisyyttä niin tee itse kalvot tankkiin. Muistaakseni sain paikallisesta mainoslahjasta näytepalat muutamalla eurolla(welmu @ Maalis. 12 2007,19:24) kirjoitti
Kysy staattisia kalvoja
Luulin kerran olevani väärässä, mutta erehdyin.
Tokko tuolla jälleenmyyjää on, tilaa suoraan Ameriikasta jos justiin tuota haluat. Ei kestä kauaa eikä maksa paljoa.
Aiheesta lisää täällä.
1000
3M jotain "staattista" kalvoa tjsp... hyvin hieroo veden kanssa sen kiinni tankin sivuille niin on lähes huomaamaton ja pysyy kiitettävästi paikallaan
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
-Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
-Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>
<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
Jep tuli sitte tilattua sitä staattista kalvoa.... pittee sitte askarrella. Kiitokset!(Hannula @ Maalis. 13 2007,12:57) kirjoitti
Fun is not a straight line
Et viittis kertoa mistä tuota staattista kalvoa saa tilata?(Sebu @ Maalis. 13 2007,15:49) kirjoitti
//CBF600SA -11
Jep voin kertoa. Ostin kaikki mitä niillä oli varastossa, joten voin ilmoitella kun tavara saapuu. 8€ metri eli saman mitä mä maksoin!(SPL @ Maalis. 13 2007,15:55) kirjoitti
Fun is not a straight line
Köyhän miehen versio on tietenkin kontaktimuovi eli tämä kalvo mitä laitetaan koulukirjojen kansiin.
Mikä olisi paras työjärjestys tuota staattista kalvoa laittaessa.
Keväällä:
1. Pyörän pesu ja vahaus autoglymin punaisella ja kultaisella
2. Kalvon fiksaus paikoilleen
(3). Mahdollisesti uusi vahakerros vielä tankkiin.
Onko tuolla järjestyksellä nyt mitään väliä, vai pysyiskö se kalvo paremmin jos lopuks vetäis vahat?![]()
[ZZR-1100 D3][KTM 690 Enduro R][Ratapärrä Suzuki GSX-R 750]
Ei tuolla mun mielestä ole merkitystä. Kunhan kalvoa on jemmassa sen päivän varalle kun painepesurilla tulee huuhtaistua vähän turhan suurpiirteisesti. Huollostakin mopo saattaa tulla joku kaunis päivä ilman kalvo(j)a kun pojat ovat pikkaisen pesaisseet.
1000
Kontaktiteipistä jää maalipintaan todella vittumaisesti/ei kokonaan koskaan pois pestävä liima. Ei kannata.(smario @ Maalis. 13 2007,17:09) kirjoitti
Nothing beats cubic inches. Except turbo.
premier
emeritus
Tulipa tilattua sarja.
Saapi nähdä miten äijän käy asennuksen kanssa.
Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.
BMW F900R K23
BMW K1300S K15
BMW Nine T Pure K17
BMW K1300S K14
Suzuki GSX-R 1000 K9
Honda CB 1000R K8
Suzuki GSR 600 K6
Tuntuu löytyvän kovastikkin kokemusta tämän mielipiteen takaa....(welmu @ Maalis. 12 2007,19:24) kirjoitti
Itse tilasin viime vuonna tankslapperin jenkeistä. Maksoi postikuluineen n.20e. Oli tosi hyvä ja ystävällinen palvelu ja toimituskin oli aika nopea. Kalvot voi asentaa miljoona kertaa uudestaan, kun se lähtee pois veden kans, joten siitä ei kannata mämmikourankaan repiä stressiä.Liimaahan siinä ei siis ole. Suosittelen!
~ Tässä maailmassa on aina vaaroja niille, jotka ovat peloissaan. ~
- Bernard Shaw
Jep kalvot tankissa, helppoa kuin heinän teko. Isommatkin olisi voinu laittaa, mutta jos sitte seuraavalla kerralla ja ihan tyytyväinen jälkeen.
![]()
Fun is not a straight line
No ei jää. Kontaktimuovia irroitettaessa, sitä kannattaa hieman avittaa naisväen föönillä. Jos liimaa jää, se irtoaa kuin itsestään esim wd40:llä tai vastaavalla, kuten myös vahalla.(gold @ Maalis. 13 2007,20:05) kirjoitti
Staattinen kalvo tietty mitä ilmeisimmin iisimpi. Itsellä on käväissyt mielessä bagsterin hankinta. Toisaalta ei sekään mopo paremman näköiseksi tee, turhamaisia kun ollaan, mutta laukkusysteemi itsessään on ymmärtääkseni varsin fiksu.
Vieläkö tota tankslapperia myytävänä suomessa? Ei ainakaan tietoa ollut tuolla em. mainitussa linkissä mc.lifestylen sivuilla... Ja onkohan tää sama myyjä/suojamuovi, jota oli tarjolla esim. J-kylän pyöränäyttelyssä viime keväänä? J-kylän näyttelyssä kaveri esitteli suojamuoveja, jotka oli merkki/malli kohtaisia, ja niissä oli tankin lisäx suojat myös katteisiin...! Kellään tietoo, mitä haen...?
100m/s mopolla
100mp/h kelkalla
100km/h veneellä
Itse ajettuna, omilla kulkineilla....
No kyllä jää. Aikanani laitoin tota köyhän miehen versiota, jotta ei naarmuuntuisi. No sitten sai naarmut aikaan kun sen otti pois ja se ei lähtenyt vd40, ei puhaltimella, ei liottimella, ei voilla, ei asetonilla, ei hankaavalla vahallakaan. Ainut toimiva konsti oli tulikuuma vesi + kangasrätti jota piti käydä sillä aina kastelemassa. Tätä n.4 tuntia ja sit irtos.(isojussi @ Maalis. 24 2007,07:53) kirjoitti
ARVATKAA LAITANKO ENÄÄ KONTAKTIMUOVIA YHTÄÄN MIHINKÄÄN!!![]()
<p>oli miten oli, mutta näin on</p>
Itselläni oli tankslapper tuote RR:n tankissa ja hienosti ajoi asiansa, suosittelen![]()
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Savon seudulla ainakin JP Autotunig myy ja asentaa myös moottoripyöriin kalvojutskia.
CB 1300 -07
Thanks Tämä pulju onkin "nuoruus vuosien tutun tutun paikka". Tulispahan käytyä sielläkin...Mut eikö kukkaan muista firmaa, joka oli J-kylän näytelyssä esittelemässä kalvoja...?(mustapera @ Joulu. 15 2007,20:36) kirjoitti
100m/s mopolla
100mp/h kelkalla
100km/h veneellä
Itse ajettuna, omilla kulkineilla....
Jyväskylän seudulla tietääkseni ainakin vaikuttaa tarra-mies, varmaan myös jollain lailla erikoistun noihin tankinsuojiin.(BussiJussi @ Joulu. 15 2007,20:55) kirjoitti
googlella tarra-mies niin jo löytyy
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Olen tarramuovit ottanut irti lämmittämällä hieman kuumailmapuhaltimella ja kiinni jäänyt liima lähtee yleensä poistettavan tarran palasella "töpöttämällä". Jos liimaa vielä jää voi sitä varovasti liuottaa esim. kaasutinspriillä. Olisin kyllä halukas käyttämän tankin kyljessä noita staattisia kalvoja juuri tuon irrottamisen helppouden vuoksi.
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Ja jos halvalla haluaa päästä, niin silloin kandee suunnata Etolaan ja ostaa sieltä noin 0,3mm staattista kalvoa. Myyvät sitä isosta rullasta ja muutamalla eurolla saa jo riittävästi kalvoa. Keväällä laitoin ja nyt syksyllä otin tankista ja hyvin on ajanut asiansa![]()
Suzuki B-King (white edition)
exät: R1200GS Rallye, K1300R, GSX1300R, TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..
Tavallinen kontaktimuovikin lähtee irti helposti, kunhan tankin on ensin pessyt ja vahannut hyvin. Voi tosin joutua uusimaan jonkun kerran ajokaudessa, jos alkavat erottua liian selvästi, paikat alkavat vaalentua reunoilta ilmeisesti juuri vahan takia.
Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
-- DL650 -04 --
Keväällä 2007 tilasin Tankslapperit RR Exportista. Paketti kolahti postitse parissa päivässä.(BussiJussi @ Joulu. 15 2007,18:24) kirjoitti
RR Export
Mallikohtaisia eli muotoon leikattuja ovat. Leikkaukset reunat eivät olleet rispaantuneet tai teräväsärmäiset eli laatu kohillaan.
Ainakaan 600RR:ään ei ollut katesuojia tuolloin eli voi olla eri tuote kuin mitä jaakaat. Tuossa tilaamassani paketissa oli kolme tankinsuojaa, kylkiin ja "munille ja siitä korkkiin".
Kannatti herätä.
Hypermotard 950