Mitähän slipareiden yhteydessä tarkoittaa termi "huilu"?
Olisiko sittenkin pitänyt kuunnella äitiä ja valita joku muu ala
kuin sähkötekniikka, ei tarttis kysellä tyhmiä. Kiitos!
![]()
Se piirtää jol´on liituu...
Ennen kutsuttiin pakoputkia huiluiksi, äänen ja ulkonäön vuoksi.
-Sergei-
- Sergei-
"Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
Mitään en yleensäkään tiedä, mutta oisko kyseessä se sisäputki reikineen?
edit: Ja sähköpuolella itsekin.
Kyllä sitä sisäputkea kutsutaan huiluksi. Se on se reiitetty putki ja jossain pöntöissä irroitettava.
![]()
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Nimenomaan huilun irroittamisesta tässä onkin kyse.
Kiitos!!![]()
Se piirtää jol´on liituu...
Taisi ekat "huilut" olla Kuplien putkien sisällä.
Dirty Nasty Furriner
Eiköhän ne löytynyt myös Jawan ja IC:n putkista(Staga @ Joulu. 14 2007,11:43) kirjoitti
Taivas saa odottaa
TUli vielä mieleen, että mikähän mahtaa olla noiden huilujen funktio putkessa? Ja mitä niiden poisto vaikuttaa?
Tarkemin sanottuna: Pyörä on säädetty yoshimuran slipareilla ilman noita huiluja. Jos ne laittaa takaisin, mikä on vaikutus??
![]()
Se piirtää jol´on liituu...
Varsinkinkin kaksitahtisissa puhuttiin huilusta eli laitettiin folkkarin huilu pakoputken päähän jatkeeksi. Kyseessä on absorptiovaimennin (meniköhän sana oikein). Siinä reikä jatkuu saman kokoisena kuin tehoputken pää ja näin ollen toimii äänenvaimentajana(vert. ase), joka vaikuttaa mahdollisimman vähän virtauksiin. Nykyisissä nelitahtisissa se supistaa jonkin verran ja sen takia "ahistaa".
Tosimies saa salaatista ripulin.
Birra finito propello stoppo.
Kawasaki ZZR 1400 Turbo
Sipoo 260MPH club