tahtoisin rillipäänä avattavan kypärän, kaikki on kalliita mut mikä on hyvä?![]()
<p>gubbe</p>
Varmaan ainakin se nolanin potta, jota mopopaskalakitkin käyttää. Perse, kun en muista mallia mutta eiköhän stormin kataloogeista tai sivuilta löydy...
Arain umpipottiin (kokemusta chaserista ja condorista) saa ainakin muitta mutkitta prillit hyvin istumaan päähän.
"Monsterilla ajaminen on kuin ratsastaisi krapulaisella härkäsammakolla. Eli siis hel-vetin siistiä!"
"Ei se ole vika, se on ominaisuus"
Spagettihirviö 800i.e
jaako n101?![]()
<p>gubbe</p>
Nolanin potassa on tosi ahdas leukaosa. Jos on järeämpi leuka, niin muuten sopiva potta ottaa kiinni, jos ei muuten niin viimeistään haukotellessa. Päädyin Shoein Syncrotec II:een sen vuoksi. Ei ole maailman hiljaisin, mutta muuten hyvä ja sopiva ainakin mulle.(Marcel @ Maalis. 17 2007,22:39) kirjoitti
PPK
EDIT. Lisätty matkan varrelle tipahtaneet kirjaimet...
C2 - kallis, mutta hyvä .. edellinen oli Nolan .. menetteli ihan OK ..
Kaikki ne ääntä sisäänsä päästävät ja tulppia olisi hyvä käyttää olipa kypärä mikä hyvänsä ..
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Mull on HJC Symax. Avausmekanismi hyvä, mutta aika meluisa.
Schubert:ia kaikki kehuu. Aika ahdas oli siinäkin leukaosa. Se sisisään integroitu aurinkolippa on kyllä kätevä.
![]()
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Kehutan sitten kun pyydettiin...
Consept oli hyvä, mutta C2 vielä parempi.
Sopivan hiljanen ja kaupungissa helteellä tuli ajeltua leukalevy auki, joten ilmastointikin pelas.
Ja juu se aurinkolasi siellä visiirin alla on kiva lisä
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Mulla on toi HJC Symax kakkoskypäränä, ja Shubertin C2 ykköspottana. Shubertti on mun päähän parempi, ja hiljasempi.
Symaxiin mahtuu suurempikin leuka, shubertin leukatila on hiukan ahtaampi. Symaxissa on parempi avausmekanismi, shubertissa on parempi tuuletus ja on käytännössä laadukkaampi kypärä.
Busa -03
(hondamania @ Maalis. 18 2007,00:12) kirjoitti
Mikä ihmeen aurinkolippa?? Täytyykin tutkia seuraavan kerran kun potan päähän laittaa.
e: Hups kun luin väärin. Siis schubertissa on aurinkolippa ja symaxista sitä on turha ettiä.
e: jos nyt jotain topikkiinkin... prillien takia mäkin päädyin avattavaan ja symax oli sopivasti tarjolla. Suhiseehan se melko paljon mutta tulpat korjaa asian. Avausmekanismi on tosiaan helppo käyttää mutta lukituksen varmuutta hiukan epäilen. Kävipä viime kesänä niinkin että toisen puolen lukituskieli alkoi takerteleen. Pienellä herkistelyllä alkoi taas pelaamaan. Ajaessa tulee sillon tällön kokeiltua onko räppänä kines.
FZ6S-05
tosta mieleen, et tosiaanko yleiseen käytetää korvatulppia?(allu72 @ Maalis. 18 2007,01:11) kirjoitti
ei ole tullu mieleenkää?
no jaa, täytyyhän olla moottorin ääni korvissa, muuten ajelisin autolla aina vaan![]()
<p>gubbe</p>
Empä oo tulppia käyttänyt - voi tosin olla, että kuulo ei ihan paras mahdolinen ole enää meikäläisellä.
Varsinkin C2 on senverran hiljainen, että ei ole tullut mieleen. Tosin se on myös aika "tiivis" kaikkine kaulureineen ja leuan alus tiivisteineen. Vähän kun sellanen "whisper kit" joita jotku myy, mutta potassa valmiina.
Eihän se mikään kaunis tai seksikäs ole, mutta toimiva. Tyypillinen saksalaisen insinöörin tuote ;)
Joo pikkasen on palautettu illan peliä bissellä...
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Juupad.mulla rillit,leukakin, schuberth concept;tia oon käyttänyt ja hyvin oon tykännyt ja avattava ilman muuta rillien käyttäjällä oltava. ja ehdoton hieno ominaisuus tuo vivusta toimiva aurinko visiiri(siis et tarvitse aurinko laseja muuta ko esson baarissa jos elvistellä haluut).
ehdottomasti avattava,ei tartte ottaa laseja pois kypärää päähän laitettaessa eikä pois ja tupakka miehenkään tartte.
ilmastoinnit on hyvät säädöt...kehuinko tarpeex.
mulla on yksi concept(hopea)koko 58/59 tuliterä paketissa,mulle liian iso,vain kokeiltu päähän hupun kanssa,myyn sen.TARJOA!
vaihdan sopivaan jos ei kukaan osta suoraan!
omani consept(musta)ruhjoutui lintu/prätkä yhteenotossa (ei saa enää käyttää tieliikenteessä).ja kestää sen minkä minäkin...sinäkin....tai joka tapauksessa,pelasti pahem.em.em.em.em.em......
KEPPI-G
Kypärä on x-liten 1002.(Marcel @ Maalis. 17 2007,22:39) kirjoitti
On helvetin vaikeaa selvitä elämästä hengissä
HJC FS-MAX tän vuoden uutuus,avattava,aurinkovisiirillä hinta 299€-329€ (oolrait)
HJC FS-MAX
Vähä harmittaa ku viimevuoden loppukaudesta tuli hommattuu ton edeltäjä joka oli ilman tuota aurinkovisiiriä,mut näillä mennään... Muuten ollu ihan jees paitti kyllähän tuo tahtoo vähä suhista/pihistä... mut täytyis joskus koittaa shuuuberttia jotta ois vähä vertailupohjaa !![]()
-Miehen elämä on yhtä taistelua, päivällä leivästä ja yöllä lihasta.
* *
** KAWA *
Nolanin N100 oli aikanansa ihan hyvä ja vaihdoinkin sen N102:seen johon en täysin ole tyytyväinen. Tuossa aikaisemmin joku jo mainitsi sen että leukaosa on ahdas ja sitä se tuntuu olevan. Nyt laitoin tilaukseen C2:sen ja kokeilen sitä ja pistän puoli kesää ajetun 102:sen kiertoon. Parin kolmen viikon päästä jouten jos jotakuta kiinnostaa sininen S-koko.
Vinkkinä sanoisin, et kokeile itse. Toinen sopii toiselle ja toiselle ei taas yhtään.
Itse ostin 310 eur possun säkissä ku toiset kehu ja oli halpa...Kerran käytetty...15 km....![]()
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Helkkari, vai on HJC myös lisännyt valikoimaan integroidun sisäisen aurinkolipan ? Tuota pitää kokeilla. Olen nimittäin pientä meluisuutta lukuunottamatta aika tyytyväinen HJC:n pottaan mutta tuo lippa on todella fiksu keksintö (kun on lasit, pitää aurinkosuojana virittää aurinkolasit normaalien päälle tai vaihdella visiiriä tummempaan ==> hankalaa). Pienissä vauhdeissa voi ajella kuulemma varsinainen visiiri auki ja aurinkovisiiri vain alhaalla ?
Oli aiemmin Nolan, jonka kiinnityssyteemi oli hankala käyttää ja alkoi vielä övanhemmiten jumittaan ==> ei hyvon !
Messuilla koitin Schuberttia, mutta kovin oli ahtaan ja "umpinaisen" tuntuinen (tuosta se hiljaisuus varmaan tulee eli potta on kyvin suljettu joka puolelta). Olen viimeisen 25 vuotta käyttänyt tulppia jolloin tuo melu nyt ei ole ensimmäisenä listalla. Pitänee käydä testaamassa FS-Max Allright:ssa ja ostaa netistä
![]()
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Ei kai niitä jatkuvasti jaksa käyttää *(peepee @ Maalis. 18 2007,01:26) kirjoitti
. Iltapöröttelyille kaupungille lähtiessä en ole käyttänyt mutta pitemmälle matkalle lähtiessä laitan.
Myös jos tiedän poikkeavani mutkapätkille laitan tulpat. Tulee ajamisesta toiseen potensiin nautittavampaa. Vähän sama kuin kulmahiemakoneen kanssa, ilman kuulaimia sitä rääkyvää konetta hiukan pelkää mutta kuulaimien kanssa rälläkällä viuhtoo miten päin tahansa *. Niin, ja kunnollista silmien suojaakaan ei saa unohtaa.
Ja kyllä ne moottorin äänet sinne tulpan taaksekin kantautuu *![]()
FZ6S-05
Viimeisessä Motorrad lehdessä on avattavien testi.Itsellä on Concept ja C2 olisi jos en olisi hankkinut Kunnon korvatulppia.
Mä kävin tänään testaamassa tota HJC:n pottaa ja h.lvetin hyvin sopi päähän, kunnes länttäs sen kiinni ja johan alkoi leuka ahistaa kypärän sisällä, se kun painaa leukaosaan kiusallisesti.(hondamania @ Maalis. 18 2007,12:52) kirjoitti
Ei ole mitään bodarileukaa mulla, joten lienee yleinen ja häiritsevä trendi nykykypärissä (miettii avopotalla ajeleva)??
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
Itsellä Caberg Justissimo. Potassa aurinkovisiiri . Ei ihan hiljainen, muuten olen ollut tyytyväinen.
Scuderia Schiamazzo
-----------------------------
Ducati 1198S | 749R | Monster S4RS
hei!
ostin kyytiläiselle (lasit kun on) AGV:n LONGWAY silver-kypärän. Menee varmaankin meidän ajoissa ihan ok (viikonloppuisin, kun asutaan eri paikkakunnilla, ehkä kesällä pari pitempää reissua). Lähtöhinta 199;-, käteisalennusta sai. Säästyvät sataset voisi käyttääkin vaikka selkäsuojaan. Noista korvatulpista vielä (vanhana muusikkona) sen verran, että kuulosolut eivät uusiudu. Siis, yli 10 km:n matkalle aina korvatulpat. Yhden kesän ajelin pitkiäkin reissuja ilman ja mietin, miksei jaksa ajaa kuin 300 km/pv
....
..soittaminen on toiseksi mukavinta, mitä voi tehdä housut jalassa...
Kawasaki 750 GPZ vm. -84 2004-2007 -> Suzuki Bandit 1200 S vm. -04 2007->2012 - Suzuki RF900R vm 1996 2013 -> 2018 Kawasaki ZZR 1200 vm 2004 2018 >-
Minulla oli aiemmin AGV:n avattava. Muuten hyvä, koko M ehkä pikkasen liian väljä. Tuppaa vain visiiri sateella huurtumaan. Nyt tilasin Louisilta alesta Airohin avattava Sv:n., istuu kuin hanska käteen ja tuuletusaukkoja löytyy riittävästi sekä sokerina pohjalla myös aurinkovisiiri. Extra bonus kypärän ulkonäöstä. Nyt se on alessa 139 €, välillä koot loppu, mutta kannattaa tarkkailla, kokoja tulee varastoon jatkuvasti.
Omani tilasin sovittamatta, MP-messuilta ei löytynyt edustajaa. Jotkin liikkeet Suomessa myy kypärää, mutta ei Pohjanmaa. No, ei se mitään, Kypärä tuli kolmessa päivässä DHL:n kuljetuksena kotiovelle saakka ja istuu ainakin minulle kuin hansa käteen sekä tuntuu mukavalta.
Näytti myös Schubertin avattava olevan myös alessa, nyt 229,-.
Siispä ostoksille louis. Postituskulut 15 egee, kannattaa tehdä kimppatilaus, niin kulut laskee.
Aikuinen nainen nexusti
Tuollanen just tulossa. Tilasin FC-motosta kokeilematta. Kokolukemat menee kai suurinpiirtein kuten J1-mallissa ... toivon(jarkkolainen @ Maalis. 19 2007,23:13) kirjoitti
No, taon sen kumilekalla nuppiini tai myyn sen täällä halavalla, jos ei istu. Eihän se vissiin ihan paras avattava ole, mutta tarjoushinnalla noita saa kaks yhen suupertin hinnalla.
Edit: Jaa, olishan tuolla louisilla ollut schuberthia halvalla, mutta joskus kokeilin semmoista päähäni, eikä tuntunut oikein hyvältä. Cabergin testipää on ilmeisesti enemmän omani kaltainen, vanha on J1-ruukku.
"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx
CFMOTO 800MT-X -25
Justissimosta; tilasin kanssa talvella sellaisen ja mitoitus piti hyvin paikkansa ilmoitetun kanssa. Ts. pään ympärysmitalla tilattuna sopiva tuli.
Ja mitä siitä testejä lueskelin, niin maailmalla se ainakin sai todella mairittelevia arvosteluja joka paikassa. Kehuttiin yhtä hyväksi kuin puolta kalliimmat ruukut jne. Hinta/laatu-suhde käsittääkseni on siis erinomainen.
Airoh matisse...eikä maksa paljon...hihna painaa kaulaa...korvatulpat tarpeen...![]()
Ab alio exspectes, alteri quod feceris.
Onkos hintatietosia paikalla,mihinkäs hintaan suupertti C2:sta myydään perusmustana näinä päivinä ja entäs sitt consept:ia myös mustana,eikös värillä oo väliä hinnoissa...![]()
KEPPI-G
Katoppa tuolta ORG! shopista...siellä on erittäin kilpailukykyiset hinnat Schubertheille suomen mittakaavassa.
no niin, paljon on kokeiltu malleja, mut monta on vielä kokeilematta, onneks tuli kokeiltua, nimittäin kehuttu suupertti ei kerrassaan mahtunu mun kaaliin
vaikkolis vähä ylikokoa, nolan102 on kärjessä tällä hetkellä, toisena KBC FFR, mutta pari mielenkiintosta vielä löytymättä
kyllä toi vanha työmatkat välttää..............
<p>gubbe</p>
Eipä mahtunut Schubert minullekaan, mutta Shoei Multitec sopii kuin hanska käteen(peepee @ Huhti. 04 2007,09:47) kirjoitti
Ensivaikutelma parin sadan km:n matkalta: meluisampi kuin vanha RXR, mutta muuten tosi miellyttävän tuntuinen kypärä. Plussaa vielä "spoilerista" niskapyörre katosi!
- life is too short to drink bad wine -