Tuota tuota, mitenkäs toimii tuo ebay jos tilaa samalta toimittajalta useita eri tuotteita (erillisiä huutoja), niin näkevätköhän sen verran vaivaa, että pakkaavat tuotteet samaan pakettiin vai tullenneeko kaikki tavarat erillisenä lähetyksenä? Meinaan vaan, ettei joka tuotteesta tarvittis maksella sitte toimitus/rahtimaksuja erikseen.
Sitten voisitte näin ebay-rookieta vähän opastella, kuinka toimii tuo maksuhommeli tuolta ebayn kautta tilattaessa. Ottaako myyjä yleensä yhteyttä sähköpostilla vai kuinka tuo homma oikein pelittelee?
Kaikki opastus aiheesta ompi tervetullutta. *![]()
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty ja sehän on ennenkin riittäny....
Aika usein tuolla on mukana systeemi joka tunnistaa autom. samalta myyjältä ostetut tuotteet ja niihin luvatut "tukkualennukset" => tulee myös autom. PayPal-laskulle näkyviin. Mutta usein itse olen vielä varmuudeksi kysynyt myyjältä tuon total-loppusumman ja maksanut sen sitten könttänä![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Samoin olen itse tehnyt. Isot pojat hiekkalaatikolla kerto että jos on tullut usasta, niin maksanu erikseen ja kieltänyt myyjää laittamaan kuittia mukaan. Tullista sit käyny jollain pienellä paypal kuitilla hakee jossa lukee "motorcycle parts".(HiTec @ Maalis. 12 2007,16:12) kirjoitti
Jos myyjä ei ota yhteyttä sähköpostissa, kysäse itse IBAN ja BICC/SWIFT koodeja, näillä voit maksaa EU:ssa ilman lisäkuluja. Paypal toimii myös hyvin.
Sähköpostilla vaan kyselemään myyjältä toimituskuluja suomeen, toimittaako yleensäkään härmän perälle, jne.
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
Tähän "kuittiin" on syytä merkitä mukaan myös toimituskulut ja loppusummaltaan sen pitää silti olla edes about uskottava. Jos niillä herää epäilys ja kourassa on sulta saatu mustaa valkoisella huijausyritys + valvontakamerakuvaa paikan päältä, voi tuosta olla aika ikävätkin seuraukset - lievemmässä tapauksessa tullirikos, mutta pahimmassa jopa tullipetos(juaalton @ Maalis. 12 2007,16:34) kirjoitti
Ja on heillä itselläänkin internet siinä aspassa käytössä => jos "kuitistasi" löytyy yksikin tunnistenumero tms. pääsevät kyllä siihen oikeaankin tietoon käsiksi välittömästi. Jos taasen moiset tunnisteet puuttuu + että he käsittelevät päivittäin satoja aitojakin vastaavain kuitteja => kärähtäminen jo melko varmaakirjoitti
Mutta jokainenhan taaplaa tyylillään ja valitsee itse ottamansa riskit![]()
Minulla on ainakin näiden useiden tuotteiden samalta myyjältä ostettujen kamojen kanssa mennyt usko siihen halvempaan postitukseen mitä mainostavat. Yleensä alennus on ollut $0.5-2.
esim. kaksi muistikorttia jotka ei paina paria grammaa enempää, toimitus yhdelle $5 ja kahdelle tuli lopulta $9. Eli painoa ei tullut enempää, mutta yleensä katsovat siitä olevan senverta vaivaa, että pistävät reilusti hintaa sille paketoimiselle (minun kokemukset siis ~7 combined tilausta ympäri mailmaa). Nohh. onhan nuo aina ollu silti huomattavasti halvempia kuin suomessa, vaikkakin sitten kävi niin ettei toinen muisteista toiminutkaan
Onkohan muuten rikos jos jättää tullin maksamatta, jos kamat tuleekin suoraan kotiin -> noin tuhannen taalan edestä tuli jenkeistä tavaraa ja suoraan postilaatikkoon.. Aijon kyllä olla asiasta hyshys, mutta jos joku teistä nyt sitten paljastaakin minut? Oli myyjä laittanut paketinpäälle ovelasti että "warranty return", niin tullilla ei vissiin kiinostanut semmonen..
Sitten taas on käyty välillä 3 euron muoviosia ja tiivisteitä tullista, ja uusiksi meni kun piti kotona käydä erikseen sitten PayPal kuitti tulostamassa näytille, kun ei uskonut lähettäjän merkitsemää arvoa. Eikä voineet sitä kattoa kännykän näytöltä, vaan heille pitää jäädä siitä tarvittaessa todiste jota sitten eivät kuitenkaan ottaneetNohh.. jatkossa sitten aina muistanut tuon kuitin tulostaa, mutta en ole vielä joutunut tulleja makselemaan..
-
Exät:
Ducati Monster 1000S DS '05
Yamaha V-max 1200
Suzuki XN85 Turbo
Tähän lisättäköön että nykysysteemin mukaan vain yli 10e menevät tullin osat laskutetaan(Jazu79 @ Maalis. 13 2007,10:42) kirjoitti
Elikkäs tuotteeseen kun ensin lasketaan tulli ja siihen päälle ALV, näistä laskutetaan vain se/molemmat jotka menee yli 10e. Ennen jos laskun loppusumma meni yli, laskutettiin.
Esimerkki:
- tulli yhteensä 5e ja alv yhteensä 15e
- ennen maksettiin (5+15) 20e tuosta tavarasta
- nykyisin maksetaan vain 15e alv osuus kun tulli jäi alle 10e.