monissa varuste listoilla on aina mainittu työkalut..
Mutta mitä työkaluja on yleensä matkassa?
Mitä työkaluja kannattaisi ottaa mukaa 2-3 viikon reissuun kun lähtee ajelemaan eurooppaan.
Onko jossain myynnissä Prätkiin tarkoitettua työkalusettiä?
Missä KTM miehet ratsastaa, siellä kuulet kumien ulvontaa...
KTM 640 adventure
Pullonavaaja..
"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx
CFMOTO 800MT-X -25
Kondoomeja
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Kyllä mä olen luottanut pyörän omiin työkaluihin ja siihen lisättynä koetinkynä ja Leatherman. Näillä onneksi pärjätty toistaiseksi.
Näillä mekaanikon kyvyillä minulle riittää Leterman, roudarinteippi, nippusiteet ja visa.
Olen aina oikeassa, jos en, niin olen kuitenkin.
BMW K 1200 RS
Oikean käden pysyvä pronatio...V..tu, haitta-aste 4%
http://www.bmwkltibmixof.com/
Aika samoilla linjoilla eli mitään hirveää "pakkia" ei nähdäkseni kannata ottaa, apua löytyy tarvittaessa aika helposti. Itse olen katsonut että saan pyörät tarvittaessa irti ja tubeless-paikkaussarja on ollut mukana. Näin Länsi-euroopassa, Venäjällä oli kyllä hieman enemmän kamaa mukana.
![]()
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
joo, kontoomit ja pullon avaajat on tuiki tarpeellisia kyllä...
KTM 640 adventure
Vähän riippuu pyörästä ja käytettävissä olevasta tavaratilasta.
Muutama vuosi sitten kun kävin heittämässä Euroopan reissun yli 20 vuotta vanhalla Motoguzzilla, niin otin piruuttaan mukaan aika paljon työkaluja aina hylsysatsista lähtien.
Käyttöä ei juuri ollut, mutta kun laukkuja oli 3x 44 litraa, niin mitään varsinaista tilanahtautta ei ollut, kun en ottanut mukaan edes telttaa tai makuupussia.
Ensi kesänä pitää lähteä ajamaan sissään tuo uudehko Bemari ja nyt en meinaa ottaa mukaan kuin pyörän omat työkalut, eli lähinnä yhden torx-avaimen ja ruuvimeisselin![]()
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Ei mitään työkaluja mukaan. Mitään en niillä kuitenkaan osaisi tehdä tosipaikan tullen. Ajelenkin kuitenkin melko uudehkolla kalustolla ja olen yrittänyt huollattaa pyörääni huolellisesti ikävien vastoinkäymisten varalta. Tähän asti missään pyörässäni ei ole ollut minkäänlaista vikaa/toimintahäiriötä. Täytyy toivoa että sama linja jatkuu.
Tai no, onhan satulan alla joku työkalupussukka jonka sisältöä en edes tunne. Renkaanpaikkausvaahtoa olen ajatellut ostaa purkillisen, saapahan ainakin ajettua lähimpään rengasliikkeeseen.
Moto Guzzi Breva V850
Vespa GTS 250ie
Oisko hyvä selvittää noi sulakkeiden sijainti ja muutama vararoppu mukaan, kun on noita känny ja gps vermeitä jo melkein joka pyörässä voipi sattua jotain.![]()
![]()
Savage 650
Kawasaki VN 800
Suzuki GSX 1400
Suzuki Bandit 1250
Kawasaki GTR 1400 FJR 1300
Eniten riippuu millä reuhkalla olet liikkeellä...![]()
Jos uudehko toimiva peli, pyörän omalla kalusetillä pärjää helposti. Renkaan paikka-ainepullo on ehdoton olla mukana.
![]()
Tulevana kesänä on reissussa alla varmaan DR 650 RSE -96 jos tuo gsx 600 F -98 menee kaupaksi.(Gari @ Maalis. 11 2007,09:41) kirjoitti
Tuolla GSX:llä heitettiin toissa kesänä norjan reissu ilman mitään työkaluja... jälkeen päin kävi mielessä josko jotain renkaan paikkaus aineita olis pitänyt ainakin olla matkassa.
KTM 640 adventure
Itse asiassa tuo kondoomi saattaa olla käteväkin ..(jussimh @ Maalis. 11 2007,00:07) kirjoitti
Tunnen naisen, jonka mp levisi hieman ja matka olisi jäänyt siihen,
mutta kun hänellä oli hätäpakkaus mukanaan, niin siellä oleella
kondoomilla(?) hän sai korjattua moponsa sen verran, että pääsi
kotiansa ja korjaamolle .. tulipa sille kondoomilekin jotain hyödyllistä
ja järkevää käyttöä.
![]()
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Niin..Mutta tuokin pätee vaan siinä tapauksessa,jos olet matkassa Hondalla(MattiR @ Maalis. 10 2007,20:36) kirjoitti
Naiset pörrää ympärillä joista ei huonompi pelimies ota selvää,että ovatko kiimaisia vai hirvee paskahätä.Hondamies tietää
![]()
Mukaan kannattaa ottaa GUMMIHAMMER ! Jos harrastaa leirielämää niin sillä voi tarvittaessa puolustaa kupolitelttaansa *Yhdellä reissulla kaveri ajoi kolarin Saksassa ja kaatumatapit pelasti jalan, lääkäri korjas käden ja seuraavana aamuna kasattiin pyörä roudariteipillä ja nippusiteillä. Letermani avusti hieman. Ihme ja kumma, mutta niillä pärjää tosi pitkälle.
KaKKaa PuKKaa
Hayabusa -08
ZX-10R -04
TL 1000 R -98
ER-5 -97
Nippusiteitä,jeesusteippiä, tupeles korjaussarja ja paikkausvaahtoa purkki.
Kaikkeen ei voi varutua ja kuiteski se tärkein puuttuu..niinku se kondooli![]()
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Paikkausvaahto, sulakesatsi, roudarinteippiä, polttimoita ja muutamia avaimia.
Kahteen asiaan maailmassa ei voi luottaa, eli mennään vaan yhdelle ja minä vaan kokeilen vähän sormella.
Sinun puheet on kuin Iitan pieru, puolet paskaa.
Jeesusteipin arvoa reissussa ei pidä väheksyä, sillä voi tehdä melkein mitä vaan.
-Sergei-
- Sergei-
"Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
Totta.(Sergei The Eagle @ Huhti. 02 2007,07:32) kirjoitti
Esimerkiksi oikein hyvää katteiden paikkaukseen "pikku lipsahduksen" jälkeen.
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Halpa Letherman tyyppinen työkalu alkuperäisten työkalujen sekaan ja sähköteippiä - eipä muuta. Renkaanpaikkauspullo ulkomaan matkoilla.
Sellaiset avaimet että pystyy reissussa säätämään ketjuja tarpeen vaatiessa. Joissakin pyörissä alkuperäisillä työkaluilla ei paljoa löysäillä/kiristellä akselimutteria.
Taivas saa odottaa
Pitänee hyvin paikkansa, viime kesänäkin Juuroopassa yks Kawa hieman kippasi sillä seurauksella, että öljykoppaan nirhautu poskeen reikä josta tietysti työnsi öljyjä pihalle. Pyörä suht kyljelleen, pikaliimaa valuttamalla reiän yli ja jeesusteippiä päälle. *(Ekku @ Huhti. 02 2007,11:20) kirjoitti
Jossain vaiheessa jeesusteippi rupesi baanan tuulessa irtoamaan, mutta pikaliima (
) vaan piti öljyt sisässä. Niillä eväin melkein Nitsasta asti Suomeen. *
Friends call me a LonelyRider, but freedom is just another word for nothing to lose anymore......
Renkaan paikkauspullo ja MITTARI jolla voit tarkistaa renkaiden paineet. Kannattaa tarkistaa aamuisin paineet jos ajelet baanalla lujaa, ja muutenkin aina välillä. Varsinkin etelässä huoltamoiden paineilmavehkeet usein alkeelliset. Muuten riittävät pyörän omat työkalut jeesusteipillä höystettynä. Trevlig resa![]()