Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
    Moro.

Pyöräkuume alkaa vaivaamaan - tuntui jo aika varmalta että se ensipyörä tulisi olemaan jo autokoulusta tuttu FZ6 tai sitten vanhempi FZS 600...

Tänään osui silmiin kaksi pyörää, Thundecat ja TRX 850. Olisiko kummastakaan ensipyöräksi? Tuo TRX näytti ensin todella kamalalta, mutta silmä tottuu nopeasti. Sehän on vekottimena aika erilainen kuin nuo kaksi ensimmäistä, mutta yksin ajeluun ja ratapäiviin varmaan ihan pätevä peli? Varmaan paremmin kuin työmatka-ajoon ja kaupunkipyöritykseen...

Noita ei liene Suomessa liikaa, muutama mitä näin myynnissä olivat kohtuullisen edullisia... Nimellistehoa taitaa myös olla aiva vähän iskutilavuuteen suhteutettuna --> halvat vakuutukset?

t.Ville

moi ,
    kelaa tätä sivua yksi tai kaksi lehteä taaksepäin, siellä sitä kehuttiin vallan paljon.
    En viitsi enää tähän toistaa samoja juttuja, joku voisi luulla minua jonkin sortin TRX faniksi
    TRX850 -96
    XT500 -80
    Pari kertaa tien päällä TRX:n perässä körötelleenä ei voi kuin ihastella niitä ääniä..
    Kawasaki ZZR1400SP 2016
    (Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
    Kaunishan se on, eikä rumas!

http://irc-galleria.net/view.php?nic...ge_id=37291456

Itsellä on isommat pyörät olleet FZS600 (01), GSX-F 750 (90) ja nyt tuo TRX 850 (99). Ensipyöräksi TRX sopii mielestäni hyvin. Ei ehkä ihan niin hyvin kuin FZS600 jolla itse aloittelin, mutta mielestäni TRX saattaisi olla pidempiaikainen sijoitus. Siis ainakaan itse en tunnu kyllästyvän tuohon mitenkään. Ei tee yhtään mieli vaihtaa pyörää. Tehoa on tarpeeksi, muttei liikaa vasta-alkajallekaan. Vaihteista tuo on tarkempi kuin esim. FZS600. Eli vitosta (joka on isoin) ei Suomessa oikeastaan kannata käyttää kuin ehkä 100km/h alueella ja moottoriteillä. 3-4 vaihteet on maantieajoon ja 2-3 taajaamiin.

Vinkiksi vielä, että käytännössä ainakin minulla tuo TRX sekä kiihtyy paremmin, että kulkee paremmin kuin FZS600, vaikka jälkimmäisessä pitäisi olla enemmän tehoja.

Retired
    Vaikka Trixie on aivan ihastuttava peli ( mullakin jo toinen... ) niin kuitenkin on siinä jokunen huono puoli...
    ajoasento on aikas ultimate kyykky joten hitaammaassa vauhdissa saa keksiä pientä taukojumppaa.
    Takapenkin, -tapit saa heittää pois tarpeettomana.
    Jos tarvii jähteä reissuun niin tavarat saa kiinni vain takapenkin päälle.
    Eli sanat "järkevä", "mukava", "matkailu" saa unohtaa kun on Trixietä hankkimassa.
    Mutta omastani en luovu!
    TRX850 -96
    XT500 -80
    Lainaa (RHR @ Maalis. 19 2007,08:47) kirjoitti
    Vaikka Trixie on aivan ihastuttava peli ( mullakin jo toinen... ) niin kuitenkin on siinä jokunen huono puoli...
    ajoasento on aikas ultimate kyykky joten hitaammaassa vauhdissa saa keksiä pientä taukojumppaa.
    Takapenkin, -tapit saa heittää pois tarpeettomana.
    Jos tarvii jähteä reissuun niin tavarat saa kiinni vain takapenkin päälle.
    Eli sanat "järkevä", "mukava", "matkailu" saa unohtaa kun on Trixietä hankkimassa.
    Mutta omastani en luovu!
    Hiukan erimieltä. Eli itselleni (184cm) TRX ei tunnu kyykyltä juuri lainkaan. Pikemminkin on hyvin lähellä FZS:ää. En tiedä mistä tämä johtuu, mutta jalat ei väsy, eikä mielestäni tuossa joudu makaamaan käsienkään päällä paljoakaan. Ainakaan verraten oikeisiin kyykkyihin, kuten viime keväänä koeajamaani Aprilian RSV R:ään.

Sen sijaan samaa mieltä olen tuosta matkustajan paikasta. Kyllähän siellä kevyt kyytiläinen menee, mutta ei viihdy ja vaikuttaa myös pyörän ajettavuuteen vähän liikaa. Itse en yhden yön reissuja (= reppu riittää) pidempiä mopolla enää tee, joten itselle tuo reissupyöräilyyn soveltuvuus on yhdentekevää, mutta oikeassa olet varmaan siinäkin.

Kannattaa koeajaa TRX niin saa selville tuo ajoasennon mukavuuden itselleen. Minä en pidä kyykyistä, mutta TRX tuntuu kuin minulle tehdyltä. Ainostaan perse puutuu pidemmillä siivuilla.

Eli:
    Järkevä: Kyllä - varauksin.
    Mukava: Ehdottomasti!
    Matkailu: Juu siihen on muunlaisia mopoja tarjolla.

EDIT: Vakuutuksia pystyy laskemaan kätevästi monen yhtiön sivuilla, mutta muistaakseni tuolla tehopainosuhteella ei ole loppupelissä kauhean suurta merkitystä asiaan. Enemmän vaikuttaa esim. paikkakunta.

Retired
    no joo, minä olen 14 cm lyhyempi niin ei tuo tuuli kevennä rinnasta vaikka hartiat on kuin ladon ovet! vai miksi Trixien peileistä ei näy muuta kuin hartiat.
    TRX850 -96
    XT500 -80
    Catti se olla pitää.Laadukas ja erittäin hyvä ajettava.Taloudellinen ajaa ja kaikki ominaisuudet aivan riittävät ainakin suomen oloihin.
    Arvaa onko meillä catti,on tietysti.
    "Se joka väitti ettei rahalla saa onnea ja rakkautta oli unohtanut koiranpennut..."
    ----------------------------------------------------------------------------------
    http://www.moottoripyora.org/kuva-al....pos=230
    mulla oli trx ekana pyöränä aivan loistava peli
    -ajoasento vähän kyykky (ainakin mulla kävi käsille alussa)
    -äänet aivan mahtavat
    -osia saa ihan hyvin vaikka ei yleinen olekkaan
    -tehoa mukavasti ja se tulee tasasesti ei aiheuta yllätyksiä
    -kulutus 5-6l
    Sukisukisv650, onkos sulla nyt nyt tollainen oikealla Vee koneella oleva peli (650?)
    Voitko verrata TRX vs SV?
    TRX850 -96
    XT500 -80
    aikalailla samanlaisia vehkeitä vähän paha verrata suoraan kun kaksi vuotta väliä. Luulisin että t-rex oli vähän ripeempi vaikka sv on enemmän kierros kone
    Oman TRX:n kulutus - jos se nyt on oleellista - oli muuten mitattuna viime kesältä ihan reippaassa ajossa (yhtään en ajanut sillä mielellä, että olisin yrittänyt bensaa säästää) 6tkm matkalla keskimäärin 4,48l / 100km.
    Retired
    joo ei mikään mahdottomuus
    uskomattoman pieni ruokainen vehje se oli
    ps: ois ylimääräinen tee-rexin englannin kielinen korjausopas jos kiinnostaa

15.  
    Moro, TRX -96 tuli hommattua viime syksynä. Matka-ajossa ihan ok. Ei mua ainakaan 250km reissulla kolottanut vielä mistään (180cm / 98kg).

Itse meinaan rakentaa ko. pelistä Fighterin. Kokeilin kaverin rakentamaa TRX Fighteria, ja voi pojat... räyhää riittää ja aivan mahtava ajaa!

Kuva

Kuva: Ajattele ekologisesti, säästä eturengasta

Jos nyt ei ihan Fighteria rupee tekemään, niin ainakin kannattaa teräspunosletkut vaihtaa jarruihin (ellei satuloitakin), että saa etujarruun enemmän tutua. Monesti myös kannattaa ainakintämän ikäisestä etupamput huollattaa oman painon ja ajotyylin mukaan. Itselläni on aika heijaava keula tällä hetkelä, eikä tee miei nojata mutkiin kunnolla. Sitten on vähän noita muita, kuten kaasarien neulaputket kuluu ovaaliksi yllättävän nopeesti eli ne katsii vaihtaa vanhemmista. Samallahan voi laittaa Dynojetin kiinni * Kytkinlevyjen, jousien ym. vaihto on seuraavaksi edessä myös.

Summa summarum

Helkutin kiva peli ja halpa siihen nähden mihin se pystyy kun kunnostaa ne kohdat kun on tarpeen.

Kaikissa pyörissä on omat juttunsa, joita joutuu "laittelemaan".
    Ehkä mielenkiintoisimmat äänet, varsinkin tehoputkilla mitä monessakaan pyörässä on. Naapurusto tietää kyllä kun tulet kotiin. * Putkirunko on asiallinen!

Näillä on ajettu omaa sarjaa radalla ja onkin näppärä ja kevyt käsitellä.

Tehoa saa rahalla lisää. *
    YAMAHA TRX 850 -96 (Fighter)
    Suzuki DR 650 -90 Street Tracker -project
    Jäsenyydet: MMAF