Kokeile ajaa sataa km/h toisen persuksiin, jos vaikka silloin tärppäisi? (tai älä kokeile, mun syykshän sitä sitten luettaisiin...)(Rib@55 @ Maalis. 09 2007,18:06) kirjoitti
Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...
" Been there, wrecked that... "
En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!
The more I learn about women, the more I love my motorcycle
tahallaan tehtyä kuolemantuottamusta kutsutaan formulapiiressä tapoksi(HarriS @ Maalis. 09 2007,11:16) kirjoitti
Edit: ps. Sasi koventaisi jutun mukaan rangaistuksia "törkeissä liikennerikkomuksissa". Rikkomus on rikosta lievempi teko. Joten Sasi ilmeisesti oli koventamassa sellaisten tekojen rangaistuksia, jotka eivät ihan vielä ole rikoksia, mutta tuhmuuksina tuohtumusta aiheutavia.
Saatko jäädä himaan, jos poliisi on viikonloppuna vienyt sinulta ajokortin tai aamulla on liikaa alkoholia veressä?(Ton @ Maalis. 09 2007,21:15) kirjoitti
![]()
Huono tie, parempi mieli
Sasi taisi oppia kantapään kautta sen, mikä pitäs muidenkin oppia...
Kannattaa vaatia rangastuksia ja päätä vadille... vasta sit kun on ajatellut, ettäpä jos se sattuukin omalle kohdalle...
Olihan se jo uljaasti muuttanut mielipidettään sairaanhoidostakin ;)) kun joutu konttorihuoneeseen...napsahti omalle kohdalle se sairaaloiden tilanahtaus....
"People are more violently opposed to fur than leather
because it's easier to harass rich women
..... than motorcycle gangs." - Unknown
Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
Ei kolarista voi rangaista. Mieti nyt parkkipaikkakolareita yms. pieniä peltikolareita. Sakkoa jokaisesta ihan vaan siksi, että vähän pelti rytistyi?(Koris @ Maalis. 09 2007,17:51) kirjoitti
Eipä tässä mitään, teoriassa vähän väsyttää, mutta käytännössä kyllä pysyn hereil...krooh.
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Toivottavasti saa kovimman mukaan, jos on ollut koventamassa rangaistuksia.
Kunnon sakot vaan päivärahojen mukaan, niin tuntuu tuossakin jeesustelijassa. Ehkä alkaa miettiä uudelleen.
Dixi et animam levavi
Taitaapa se sasikin nyt ymmärtää miksi tuomio kuolemantuotosta
liikenteessä ei ole niin kova. Myönnän kyllä että tuttuni joka ajoi
kortitta ja todella sekavassa olotilassa auton lepikkoon ja tappoi
kanssamatkustajansa, pääsi todella vähällä. 500€ ja vuosi ehdollista.
Kimble taitaa päästä tästä hyvinkin helpolla. Se pahin tuomio on
kantaa loppuelämänsä kuolleen osapuolen taakkaa niskassa.
On helvetin vaikeaa selvitä elämästä hengissä
Noh. Kummaa jeesustelua esiintyy täälläkin. Kakkaa nyt vaan tapahtuu, ja joskus se osuu tuulettimeen. Ei auta jälkiviisaus, raha eikä rangaistukset tuomaan vainajia takaisin. Näistä kantaa eloonjääneet aina seuraukset tavalla tai toisella, ihan tarpeeksi kukin kykyjensä mukaan. Oliko tosiaan muuta?![]()
Entinen singeristi ja ompeluseuran kukkahattutäti,
nykyinen Bee-Äm-Wee -ämmä (F650GS -04)
Kyllä voi, ja kyllä kirjoitetaan. Ulosajoistakin sakotetaan, vaikka siinä olisi yksin koko tilanteesta. Ei nyt ehkä aina, mutta silti.(NOx @ Maalis. 11 2007,10:38) kirjoitti
Ei tuo edesmenneitä takaisin, ei. Mutta se voi auttaa ennaltaehkäisemään monen muiden ihmisten ennenaikaista poistumista keskuudestamme, tavalla tai toisella.(Volpe @ Maalis. 11 2007,15:47) kirjoitti
Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...
Mua ainakin sakotettiin..."turvallisen tilannenopeuden noudattamatta jättäminen, 5 päiväsakkoa".(GriZzLy @ Maalis. 11 2007,17:28) kirjoitti
Jooh ja mä pääsin syyteharkintaan asti kaatumisesta...(Köpi @ Maalis. 11 2007,18:01) kirjoitti
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Aika mieleenkiintoista sinänsä, koska liukuma kyseisessä tapauksessa on 6-16 päiväsakkoa. Vetivät kotiinpäin kunnolla(Köpi @ Maalis. 11 2007,18:01) kirjoitti
![]()
Onneksi oli naispoliisi kun tuli sairaalaan perässäni sakottamaan, sain varmaan säälistä pienemmät sakot (vaikka olihan tuokin iso summa erkkejä).(GriZzLy @ Maalis. 11 2007,18:03) kirjoitti
Sun tuloilla paljon mitään tee(Köpi @ Maalis. 11 2007,18:07) kirjoitti
![]()
Kuulostat ihan vaimoltani, sekin aina sanoo ettei mun tuloilla mitään tee(GriZzLy @ Maalis. 11 2007,18:10) kirjoitti
![]()
Täysjärkisyydellä, selviöllä saatikka "maalaisjärjellä ajateltuna" ei ole mitään jakoa silloin kun lähdetään käräjiä istumaan.(Bomber @ Maalis. 09 2007,12:49) kirjoitti
Vai lyötkö isonkin vedon sen puolesta, että Sasi saa "täysjärkisen" tuomion![]()
Kyllä, ihme mussutusta.(Volpe @ Maalis. 11 2007,15:47) kirjoitti
Vaikken Sasin kannatusjoukkoihin kuulukaan, sympatiat on hänen puolella. Hän teki virheen, ja muistaa sen _takuulla_ lopun elämänsä. Siinä voi tosiaan mielipiteet muuttua muustakin kuin sairaanhoidosta, kun ajaa vakavan kolarin, jossa vastapuoli kuolee.
Onneksi täällä ORGissa tuntuu olevan paljon semmoista porukkaa, joka ei tee virheitä elämässään. *![]()
Niin, no, noista "virheistä" Sasi ihan henkilökohtaisesti itse on vaatinut huomattavasti kovempia rangaistuksia.(Nomad @ Maalis. 11 2007,18:18) kirjoitti
Ymmärrätkö pointin?
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Tämän topicin jeesustelut eivät taida paljon auttaa liikenneturvallisuuden parantamisessa tai muussakaan ehkäisyssä.(GriZzLy @ Maalis. 11 2007,17:28) kirjoitti
Mutta yksimielinen nyökkäys auttaisi?(blackgate @ Maalis. 11 2007,18:31) kirjoitti
En lausunnossani tarkoittanut pelkästään tätä foorumia, vaan jokainen tahto jossa tätä asia tullaan puimaan, ja puidaan tällä hetkellä, mm onnettomuustutkintalautakunta, ym sellaisia mestoja.
Ei kaikkea pohtimista ja mielipiteiden julkiintuomista voi tuomita jeesusteluksi. Se sana on menettänyt merkityksensä jo aikoja sitten, johtuen sen liiallisesta käytöstä. Jossain määrin "jeesustelua",pohtimista voi jopa opettaa jotain. Ehkä tämä topicki estää jonkun ajamasta väsyneenä, ja joutumasta vastaantulevien kaistalle. Ehkä ei.
Samaa mieltä. Ei asioiden analysointi ole aina pelkkää vahingoniloa tapahtuneista vahingoista.(GriZzLy @ Maalis. 11 2007,19:32) kirjoitti
Tosin tässä _nimenomaisessa_ tapauksessa tuo "syytön heittäköön ensimmäisen kiven vuonna 2002" tuo lisää mielenkiintoa siihen pohdiskeluun, milloin ihminen on tehnyt:
- vähäisen virheen
- moitittavan mokan
- paheksuttavan virheen
- oikean mokan
- todella pahan mokan
- aivan sikaison virheen.
Nykykäytännössä prätkällä yli 100 km/h ylinopeus on "todella pahan mokan" ja "aivan sikaison virheen" välimaastossa, mutta kuolemantuottamus ei oikeuskäytännön valossa ole välttämättä kovin paha fiba.
Huonon kuskin ajelut omaan taito- ja vireystasoon nähden liian vaativassa liikenneympäristössä ei ole nääs kovinkaan tuomittavaa...
... mukamas tahallisuus puuttuu.
![]()
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
minä vissiin sitten kuulun sasin kannatusjoukkoihin. Elikäs tässä taas yksi esimerkki siitä, että nopeusrajoituksilla ei ole loppupeleissä paljoakaan virkaa, jos meinataan vähentää kuolonkolareita. Enemmän rahaa tienpitoon ja liikennekasvatusta järkevämmäksi. Ennen kuin päättäjät tämän ymmärtävät(Nomad @ Maalis. 11 2007,18:18) kirjoitti
ja maksellaan vain sakkoja..
Niin tai näin näiden tietojen pohjalta sasi tappoi jonkun huolimattomuudellaan. Kuka meistä sellaista on elämässään tehnyt?? Minä en voi sympatiseerata ihmistä, joka tappaa toisen, olipa se sitten huolimattomuutta tai tahallisuutta. Mikäli Sasi ei väistänyt ennen törmäystä pientä lasta tms.., autoon ei tullut fataalia vikaa tai hän ei saanut oikeasti yllättävää ja vakavaa sairaskohtausta, jota ei voinut ennakoida, Sasi on tappanut ihmisen. Repikää siitä!
e: ai niin.. Vissiin se kuolleen leskikin muistaa tuon tapahtuman lopunelämäänsä ja sen kuinka hänen miehensä kuoli ilman omaa syytään jonkun tunarointiin. Ja vielä, eihän me vielä oikeasti tiedetä mitä on tapahtunut. Mutta tämä noin niin kuin yleisellä tasolla..
Suomi on kukkahattujen terrorisoima maa, jossa muille ei jää kuin kasa kylttejä, joissa lukee "ei saa!"
Rakentavaa palautetta, eli konstruoivaa feetbackiä voit antaa: *Iisalmen OP 506806-43594
Lukeeko jonkun sakon perusteena ulosajo, kolari tms?(GriZzLy @ Maalis. 11 2007,17:28) kirjoitti
Rangaistus annetaan niistä teoista tai tekemättä jättämisistä, jotka johtivat ulosajoon tai kolariin. Nämä jälkimmäiset ovat vain seurauksia, eivät syitä.
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
aika heppoisin perustein ne kyllä joskus sakon kirjoittelevat ulosajon vuoksi. Varsinkin nämä nuoret isänmaan toivot ja villet saavat lähes automaattisesti sakon, jos poliisi saa tietää penkalla käynnistä. Ainaskin joillakin paikkakunnilla. Oli tässä taannoin poliisi saanut tietää jälkeenpäin kaverin ulosajosta. Sakko oli tullut postissa liikenteenvaarantamisesta vaikka tuskinpa siellä hiekkatiellä kauheasti on ollut mitään skidmarkseja enää poliisien siellä käydessä (jos ylipäänsä ovat paikanpäällä käyneet).(NOx @ Maalis. 12 2007,10:27) kirjoitti
Suomi on kukkahattujen terrorisoima maa, jossa muille ei jää kuin kasa kylttejä, joissa lukee "ei saa!"
Rakentavaa palautetta, eli konstruoivaa feetbackiä voit antaa: *Iisalmen OP 506806-43594
Näin on, herkästihän se lappu kirjoitetaan. Kokeillaan kepillä jäätä. Eri juttu tarviiko siihen alistua. Ilmeisen moni alistuu ja sitä kautta myöntää syyllisyytensä, kun into jatkuu.(pronka @ Maalis. 12 2007,16:44) kirjoitti
Jannuna paikallinen poliisi yritti saada minua kuulusteluun ylinopeudesta. Innoissaan kiilasi meikäläisen ojaan. Onneksi fillarilla ajelin enkä sen raskaammalla pelillä. Kun se oli rauhoittunut räyhäämästä pääsin vihdoin kysymään kenelle oikein on asiaa. Oli nolo kun huomasi erheensä. Veli oli pari viikkoa aiemmin huristellut moottoripyörällä tutkaan.![]()
![]()
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Näköjään luiskaotsat Tampereella - nääs - valitsivat ko. herran taas kansanedustajaksi. Siellä päin on ilmeisesti meriittiä, että aiheuttaa toisen henkilön kuoleman törmäämällä tämän autoon. No, sopii odottaa, että oikeudessa aikanaan Sasi saa runsain mitoin rangaistuksen muodossa sitä verta pakkiin-oikeutta, jota on itse ollut vaatimassa v. 2002.(tmo @ Maalis. 12 2007,18:10) kirjoitti
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
Sasi arveli eilisen haastattelun jälkeen saaneensa sympatiaääniä ihmisiltä sekä, että monet ihmiset olivat olleet pahoillaan hänen puolestaan. Mitään pahoittelua ei kuulunut onnettomuudessa menehtyneen uhrin puolesta. Merkillistä, että tuollaisestakin saa lisää kiiltoa kilpeensä. Pudota tuollaisen nassesedän olisi kuulunut !
Aikuinen nainen nexusti
Niin kai sitten. Kesäisen lämmin järvi ei kuitenkaan jäädy, jos sinne heittää yhden, tai jopa useamman, kylmäksi pakasetun kiven. Kimmon onnettomuutta voi käyttää lyömäaseena häntä vastaan, jos jo ennestään ei hänestä tai Kokoomuksesta tykkää.(Bomber @ Maalis. 19 2007,12:06) kirjoitti
Turha toivo, jos yrität yllyttää minua sosialidemokraatteja äänestämään. Oletan, että Kimmo Immeri ei ollut ainoa Kokoomuksen ehdokas Tampereella, joten hänen tilalleen olisi varmaan ollut tarjolla sellaisiakin päteviä ehdokkaita, jotka eivät ole nukahtaneet rattiin, törmänneet sen jälkeen toiseen autoon ja aiheuttaneet sen kuljettajan kuoleman.(vepa @ Maalis. 19 2007,12:24) kirjoitti
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.