Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Elikkä dynojetin suutinsarja kyseiseen pyörään. Eikö suutinsarjan tarkoitus ole, ettei kone kävisi laihalla putken vaihdon jälkeen? Ja eikö tämä tarkoita myös suurempia pääsuuttimia? Kuitenkin sarjassa tulleet pääsuuttimet olivat kokoa 120 tai 124(riippuen onko slipari), kun Yamahan vakiosuuttimien koko on 155. Äkkiä ajateltuna ei kone ainakaan rikkaammalle mene.

    Toiseksi mitä muita säätöjä olette joutuneet /oletteko joutuneet tekemään sarjan vaihdon jälkeen?

    Kiitos vastauksista jo etukäteen!
    1290 Super Duke R
  2. #2
    Lainaa (Juspa @ Heinä. 01 2004,07:16) kirjoitti
    Elikkä dynojetin suutinsarja kyseiseen pyörään. Eikö suutinsarjan tarkoitus ole, ettei kone kävisi laihalla putken vaihdon jälkeen? Ja eikö tämä tarkoita myös suurempia pääsuuttimia? Kuitenkin sarjassa tulleet pääsuuttimet olivat kokoa 120 tai 124(riippuen onko slipari), kun Yamahan vakiosuuttimien koko on 155. Äkkiä ajateltuna ei kone ainakaan rikkaammalle mene.

    Toiseksi mitä muita säätöjä olette joutuneet /oletteko joutuneet tekemään sarjan vaihdon jälkeen?

    Kiitos vastauksista jo etukäteen!
    Dynojetin numerointi ei vastaa Mikunin/Keihinin suuttimien numerointia. Factoryn suuttimet taas vastaa. Siinäkin on yks hyvä syy käyttää Factoryn suutinsarjoja -> tietää suoraan numeroinnista kuinka paljon suuremmat pääsuuttimet sinne tuli.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  3. #3
    No niin, nyt on sit suutinsarja kiinni. muuten toimii hyvin, mutta keskialueella, noin 6-9000 r/min puutuu. Eli mun kannattaa nyt sit varmaan nostaa neulaa?
    1290 Super Duke R
  4. #4
    Joo-o! Itte laitoin samaiseen härveliin (-96 Thundercat) just Dynojetin sarjan. Ohjeen mukaisesti laitoin neulat ylhäältä kolmanteen lukkouraan. No, penkittäjä sanoi kun myöhemmin mopoa siellä käytin että Dynojetin neulat saa laittaa Suomen olosuhteissa melkein aina yhtä ylemmäs. Minun mopo nimittäin "booasi" samalla tavalla. Ei kiertäny kertapierasulla yli 5000rpm:n. Neulojen noston jälkeen toimii hyvin

    Noista suuttimista, kun ovat pienemmät kuin vakiot. Ymmärtääkseni kuuluu ollakkin? Neulat ovat ihan erilaiset vakioon verrattuna. Dynojetin paljon ohuemmat. Ja seos kuulemma rikastuu sillä mukana tulevalla "pronssiholkilla" jolla tukitaan kaasuttimen imuaukolta reikä. Hassua mut tein niin kuin ohje käski. Eikä oo vielä särkyny.

    Kuinka sitten toimii ni penkitettiin 95,5Hp takarenkaalta, vääntöä 59Nm ja nämä n.11000-12000rpm:llä. Ei mielestäni vastannu poltettua rahamäärää (putsari+putki+suuttimet+penkitys) mut tulipahan tehtyä
  5. #5
    Joo täytyy tänään kokeilla samaa. En oo ite penkittäny enkä aiokaan, mut jotenkin tuntuu et siinä 9000 kierroksen jälkeen lähtee paremmin kuin ennen. Mul on itellä vaan slipari, enkä varmaan laitakaan putsaria kun rahaa on siihen sit menny jo ihan tarpeeks

    Kiitoksia vaan neuvosta!
    1290 Super Duke R
  6. #6
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Ainakin omassa catissa kun vaihdettiin dynojetti kiinni niin tukittiin jotain ilmaholeja sieltä kaasarin puolelta...
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  7. #7
    Ja tämmönenkin piti kaivaa ylös...

    Onkos useammallakin kokemuksia tuosta neulojen nostosta, että laitanko samantien neljänteen pykälään ennenkun vien penkkiin?
    K750 -61
  8. #8
    Lainaa (wille- @ Marras. 27 2006,18:37) kirjoitti
    Ja tämmönenkin piti kaivaa ylös...

    Onkos useammallakin kokemuksia tuosta neulojen nostosta, että laitanko samantien neljänteen pykälään ennenkun vien penkkiin?
    älä turhaan ellet pääse kokeilemaan vaikutusta. kyllä penkittäjä näkee mitä muutoksia tarvitaan. mielummin itse säädän mopoa joka on jossain todennettavassa kunnossa kun sitä aletaan säädellä. pahimmat ovat melkein sellaisia joihin on tehty monenlaisia peruskonffauksen muutoksia. yksi muutos ei vaikuta pelkästään yhden kierros-alueen asioihin vaikka siellä vaikutus suurin onkin. toki mopon pitää mielellään olla siinä kunnossa että se kiertää rajoittajalle. mikäli kaikki on totaalisen pielessä on säätäminen aikaa (lue rahaa) vievää touhua.
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  9. #9
    Oletko Juspa kattonu työntääkö mustaa putkesta (rikkaalla) siinä hyytymisalueella tai vastaavasti nouseeko lämmöt tavallista enemmän (laihalla)? Tuota laihalla käymistä voi testata laittamalla ryyppyä siinä ongelma-alueella -> jos laihalla niin pitäs jeesata..
  10. #10
    Lainaa (Jaskax @ Marras. 28 2006,16:17) kirjoitti
    Oletko Juspa kattonu työntääkö mustaa putkesta (rikkaalla) siinä hyytymisalueella tai vastaavasti nouseeko lämmöt tavallista enemmän (laihalla)? Tuota laihalla käymistä voi testata laittamalla ryyppyä siinä ongelma-alueella -> jos laihalla niin pitäs jeesata..
    Hiukan myöhässä vastaan, en oo pahemmin taas lueskellu foorumia ja pyöräkin vaihtu 2.5 vuotta sitten...

    En mä semmosta sillon katellu, nostin kanssa neulaa yhden pykälän ylemmäs ja sitten toimi ihan hienosti... muistaakseni...
    1290 Super Duke R
  11. #11
    Juu muutes kun tossa tallissa kierrättelin suuttimien vaihdon jälkeen niin selvästi siinä viiden tonnin hujakoilla pätkäsee jonninverran... neulat siis kolmannessa pykälässä ohjeen mukaan..
    K750 -61
  12. #12
    Lainaa (wille- @ Maalis. 08 2007,16:33) kirjoitti
    Juu muutes kun tossa tallissa kierrättelin suuttimien vaihdon jälkeen niin selvästi siinä viiden tonnin hujakoilla pätkäsee jonninverran... neulat siis kolmannessa pykälässä ohjeen mukaan..
    Oliko pyörä varmasti kunnolla lämmin? Tulpatkin voivat olla likaiset, jos pyörää ei ole ajettu lämpimäksi. En tekisi mitään ennen kuin pääsee ajossa testaamaan; se on ihan eri asia kuin paikallaan kaasuttelu. Pitäisi päästä tekemään täyskaasukiihdytyksiä keskialueen läpi.



  13.  
  14. #13
    No se nyt oli vaan semmosta "pakko pistää käyntiin ja kattoo räjähtääkö" kaasuttelua... ei siis aiheuttanut mitään toimenpiteitä vielä
    K750 -61