Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
    Siis onko kukaan omistanut tuplaäksää mutta sitten onkin vaihtanut matkaenskaan esim africa twiniin? Mitä mieltä siten jälkeen päin kun mopo onkin ihan erilainen? Kannattiko? Enskallahan ajo jatkuu mukavasti kun asfaltti loppuu... VAI HÄH?
    kysytään "laajemmin"... No onko joku ajanu kyykyllä ja vaihtanut sen sitten enskaan..?
    No mulla kaveri ajanyt ikänsä pää edellä, viimeksi zetorilla tosi paljon, tänä talvena vaihto at:hen ja sanoi että ois tarttenu jo aikasemmi!
    Do you have premonitions of déjà vu?
    Aloitin MP-harrastuksen assulla ja olen sittemmin siirtynyt sorateiden maailmaan. Kyllä kannatti

Rykkösellä ajan enää aniharvoin, pääasiassa työmatkoja.
    KTM950SE
    jaa että sekö on sitten niin paljon hauskempaa kun kuvittelinkin sen olevan... kuka ottais xx vaihdossa.. ei kai sit kukaan kun se (at) on kerran kivempi laite

Samaa mieltä edellisten kanssa. Endurolla - on se sitten ihan oikea tai matkasellainen - harrastuksesta saa paljon enenemmän. Eihän mikään ole mukavampaa kuin kurvata pikitieltä johonkin "tuntemattomalle" pikkutielle ja katsoa mitä sieltä löytyy.
    Itse ainakin olen huomannut, että ei ne kilometrimäärät ole tärkeitä vaan mistä ne hankkii.
    Itse ajan "möhköendurolla" BMW R1100GS ja senkin kanssa pärjää aika monenlaisella tiellä.

Joten - vaihda sorateiden maailmaan.
    asfaltista saa vain ihottumaa...
    joskus miekka ja kypärävuonna hairahduin myymään vanhan kurapyöräni pois ja ostamaan katupyörän,yhden kesän sillä päristelin ja kaatuilin
    kunnes totesin ei ole mun laji ja myin pois

Ostin tilalle dr 800 jatkoin taas kaatuilua soralla
    se olikin oikein maamagneetti aina kylki maassa myin senkin pois ja ostin Triumph Tigerin,se oli taas vastaavasti poliisimagneetti oli jo korttikin niin höllässä oli pakko myydä pois

sitten tuliki bemari f650 gs dakar sillä pääsikin sitten ihan minne vain ja oli se supertylsä asfaltilla jos oli molemmat renkaat yhtäaika maassa...
    nyt sitten ollaakin evoluution huipulla ja ajetaan KTM 950 SE:llä

niin mikä se kysymys olikaan...
    ~~ KTM990Adv ~~

Yamaha xt350.Honda VF750.Suzuki DR800.Triumph Tiger900.BMW F650GS Dakar.KTM950Adv.Aprilia Caponord.KTM950SE.KTM990Adv.KTM 1190ADVRJotenkin se elämä on vaan paljon parempaa SORALLA
    johan sieltä tuli yksipuolista mielipidettä hyvä niin.. tollasta africatwiniä oon ajatellu vähän ja katellukkin netistä. jotain 97-98 vm, kilsoilla ei niin väliä. nehän kai kestää..?kulutusosilla ja varustelulla enemmän merkitystä, kaatumaraudet yms laukkutsydeemii... jooh. ettei heti tartte varustaa sitä rämeikkökelpoiseksi
    Ekana pyöränä meillä oli Kawan ER-5 joka sitten vaihdettiin Suzukin RF900. Rähvä on kaikinpuolin aika samanlainen kun tuplaäksä. Viime kesänä ostin sitten itselle Suskan DR750 matkaenskan miehen pitäessä edelleen rähvänsä. En ole katunut. Olihan se kyykkykin kiva ajaa, mutta olisi pitänyt ajaa vaan niin paljon kovempaa että olisi tuntunut yhtä kivalta. Uutta haastetta tuli harrastukseen roimasti. Paljon jännempää ajaa mutavellissä tai nyrkinkokosilla kivenmurikoilla. Ja mukavia ajoreittejäkin löytyy huomattavasti enemmän kun ei tartte tyytyä vaan mukaviin mutkapätkiin hyvällä asfaltilla.

Kannattaa kokeilla. Jos ei tykkää niin vaihtaa pois.
    Itse aloitin harrastuksen FZ6S:llä. Pari kesää sillä ajelin ja sitten vaihdoin DL1000 Suzukiin, mikä osoittautui varsin mukavaksi pyöräksi....tosin hieman raskas se on hiekkateillä ajella. Niinpä päätin vaihtaa vielä hieman kevyempään, KTM 690SM:ään...saa nähdä millainen se sitten on kun pääsee tien päälle.
    Yamaha Grizzly 450 -07 (eli nykyään motoristi wanna be)
    KTM 690 SM -07
    Suzuki DL1000 V-Strom K5
    Yamaha FZ6S -04
    Yamaha RD 125 -87
    Ensimmäinen pyörä oli GXS-R 750. Kesä meni innostusta täynnä ja oli mukavaa, mut otinen kesä oli jo hieman tylsempi ja kilometrit tippuivat huomattavasti... Sit tuli kesä ilman pyörää ja tänä kesänä KTM lc4 sm... Voin sanoa että löytyi aivan uusia ulottuvuuksia pyöräilystä ja nappula kumit alle ja vain taivas rajana... Nyt voin sanoa että olen löytänyt oman pyöräni... Pyörän malli ei vaihdu enää varmasti, mut koko saattaa kasvaa....
    "Elämä alkaa kun asfaltti loppuu"
  12.  
    Lainaa (jippo1 @ Maalis. 30 2007,18:50) kirjoitti
    Ensimmäinen pyörä oli GXS-R 750. Kesä meni innostusta täynnä ja oli mukavaa, mut otinen kesä oli jo hieman tylsempi ja kilometrit tippuivat huomattavasti... Sit tuli kesä ilman pyörää ja tänä kesänä KTM lc4 sm... Voin sanoa että löytyi aivan uusia ulottuvuuksia pyöräilystä ja nappula kumit alle ja vain taivas rajana... Nyt voin sanoa että olen löytänyt oman pyöräni... Pyörän malli ei vaihdu enää varmasti, mut koko saattaa kasvaa....
    Kattos kummaa, jollakin mennyt suunnilleen samoin kuin mulla. Aloitin gsx-r 750:llä ja viime kesänä peli vaihtui lc4 smotoon. No, smotosta hankkiuduin äskettäin eroon ja nyt on hakusessa taas katupyörä. Silti, jos olisi varaa niin tallista löytyisi katupyörän lisäksi enska. Kunnon soratiesurauttelusta ei pääse nauttimaan katupyörällä. Tuollainen lc4, tai oikeastaan mikä tahansa pienempi enska on vain melko suolesta pikitiesiirtymillä. KTM:n iso adventure olisi aika bueno, riittäisi voima siirtymiin ja voisi riuhtoa menemään soralla.
    Jälleen suzukisti