Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Mitä olet mieltä postin hinottelusta onko kokemuksia ja minkälaista:
    mulle tuli Oulusta jarruvalo 300g laatikon koko 20x14.5x16 cm eli pieni laatikko rahdin ja postiennakon osuus 10.75 € osa maksoi 30 €
    Raahesta tuli Matkahuollon kautta Tuuttiin putket 18 kg / 4 laatikkoa kulut olivat 25.75 € pakoputkien tilavuus oli isohko.
    matkahuolto 1.43€ kilo
    posti 35.83 kg
    tämä mun laskujen mukaan

    http://kartelli.suntuubi.com/



    nappe
  2. #2
    Tragikoomisia nämä fennomaan kuljetuskulut välillä. Kahden juniorin mopottimen muutaman sadan gramman osan ostohinta Pohjanmaalta 11.45 e, kuljetus postiennakon myötä Uudellemaalle 9.50 e. Loppusumma: 20.95 e. Hmm... mutta vielä kalliimmaksi olisi tullut lähteä hakemaan...

    -hh-
  3. #3
    Jotenki vielä yritän sietää sen et rahdit on kalliita mutta kun posti ei tuo mitään edes ehjänä perille. uudet ajo kengät oli meinannu tippua laatikosta ku se oli potkittu niin palasiks ja viimeisin anttilan laatikko oli kans potkittu päätystä rikki. ei sellaista matkahuolto ole koskaan tehny. ei käytä postin palvelua enää jos ei ole ihan viimeinen pakko. ai niin.. unohtu vielä se että lehdet on ollu taas hukassa jo toisen kerran viikon sisään
  4. #4
    Tämän takia itsekin päädyin ostamaan jenkeistä (ebay) yhden tarvitsemani muovisen sivukopan museointia varten.

    Ensin arvelin, että Suomesta sivukoppa irtoaisi jostain romikselta n.50 eurolla, mutta siihen tulisi postikulut tai ajomatka päälle.

    Löysin jenkeistä 9.90$+23,20$(airmail) eli huikeat 24e kotiovelle kannettuna.. tai katotaan nyt kun ensiksi tulee..
    Paypal tosin takaa tuosta puljusta ostokset 2000$ asti..
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  5. #5
    PikkuNiilo:n avatar
    Liittyi May 2004
    Kahden ison järven välissä
    Lainaa (nappe @ Maalis. 07 2007,15:59) kirjoitti
    ...Tuuttiin putket 18 kg / 4 laatikkoa kulut olivat 25.75 € *pakoputkien tilavuus oli isohko.
    Postin kautta vissiin 28,55€, eli aika pieni ero.
    Postin sivuilta laskettuna (olettaen että menee yhteen pakettiin): "Tuote: Postipaketti (toimipaikasta noudettava). Paino: 18kg, Lisäpalvelut: Postiennakko, suuri lähetys (lähetys on suurempi kuin 100cm x 60cm x 60cm) ."

    Yleisesti rahtihinnat ovat Suomessa kyllä pirun alhaisia. Kaiken maailman ruostuneita vanteita ja muuta p*skaa kulkee ympäri maan rahtina aivan pirusti. Sekin kertoo rahtien hinnoista jo aika paljon. Yksityiselle ihmiselle, jolla ei mitään rahtisopimuksia tms. ole lähettäminen on sen sijaan melko kallista ja rahdin hinta tietysti korostuu suhteellisen edullisen tavaran lähettämisessä. Postihan nosti joitain vuosia sitten hintoja rajusti, siihen asti lähettäminen oli halpaa kuin saippua (joka muuten sekin maksaa tänä päivänä aivan p*rkeleesti, joten sanonta joutaa vanhentuneena ö-mappiin).
    GSX 1100F › Honda CBR 1100XX
    "Kaikki jotka ajavat sinua lujempaa ovat raivohulluja
    ja kaikki jotka ajavat hitaammin ovat taukkeja tientukkoja!"
  6. #6
    Rahdit kalliita? Ajatelkaa, että sen yhden paketin siirtämiseen asiakkaalta asiakkaalle vaatii lähes aina vähintään kolmen autoilijan työt: yksi auto noutaa paketin lähettäjältä ja tuo sen terminaaliin, josta se lastataan ns. runkoautoon, mikä kuljettaa tavaraa terminaalien välillä, josta se sitten lastataan jakoautoon. Jokainen heistä on ns. aliurakoitsija jotka kaikki ajavat saman kuljetusliikkeen ajoja. Jos rahti tältä lähetykseltä on vaikka 15€, niin siitä pitäisi saada jaettua jokaiselle aliurakoitsijalle muutama lati. Kuljetusliikkeen ottaen tietysti välistä. Rahat pitäisi riittää mahdollisten renkien palkkoihin (voi laskea n.23€/h vakuutuksineen) ja autolainaan, vakuutusmaksuihin, ja naftaan. Kulutus on jakoautossa n.25-35l/100km ja yhdistelmässä 35-45 l/100km. Kuljetusliikkeet tekevät nykyään todella paljon töitä ns. hyväntekeväisyytenä rahtien hintatason takia. Keikat, josta ei saa edes naftarahoja takaisin ovat melko yleisiä. Ne, jotka pitävät rahdin tasoa tyyriinä, pitäisi ajatella paljonko sen oman pikkupaketin eteen nähdään vaivaa, että se saadaan sitten omalle kotiovelle.

    Jep. Töistä tultiin justiinsa kotiin ja tämä viesti otti ensimmäisenä silmään.
    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
  7. #7
    Kumit tuli Saksasta alle viikossa, kotiovelle. Rahti oli 25€. Kyllä on Suomen suojatyöpaikkapostilla opeteltavaa. Hinnoittelussa
    Herrasmies ei juokse dösään, eikä suutele savuke suussa...
  8. #8
    Lainaa (Seeber @ Maalis. 08 2007,20:32) kirjoitti
    Rahdit kalliita? Ajatelkaa, että sen yhden paketin siirtämiseen asiakkaalta asiakkaalle vaatii lähes aina vähintään kolmen autoilijan työt: yksi auto noutaa paketin lähettäjältä ja tuo sen terminaaliin, josta se lastataan ns. runkoautoon, mikä kuljettaa tavaraa terminaalien välillä, josta se sitten lastataan jakoautoon. Jokainen heistä on ns. aliurakoitsija jotka kaikki ajavat saman kuljetusliikkeen ajoja. Jos rahti tältä lähetykseltä on vaikka 15€, niin siitä pitäisi saada jaettua jokaiselle aliurakoitsijalle muutama lati. Kuljetusliikkeen ottaen tietysti välistä. Rahat pitäisi riittää mahdollisten renkien palkkoihin (voi laskea n.23€/h vakuutuksineen) ja autolainaan, vakuutusmaksuihin, ja naftaan. Kulutus on jakoautossa n.25-35l/100km ja yhdistelmässä 35-45 l/100km. Kuljetusliikkeet tekevät nykyään todella paljon töitä ns. hyväntekeväisyytenä rahtien hintatason takia. Keikat, josta ei saa edes naftarahoja takaisin ovat melko yleisiä. Ne, jotka pitävät rahdin tasoa tyyriinä, pitäisi ajatella paljonko sen oman pikkupaketin eteen nähdään vaivaa, että se saadaan sitten omalle kotiovelle.

    Jep. Töistä tultiin justiinsa kotiin ja tämä viesti otti ensimmäisenä silmään.
    Eikä sovi unohtaa että sekä vastaanottopäässä että luovutuspäässä on myös ihminen töissä, eli se joka vastaanottaa paketin/lähetyksen, vie koneelle tarvittavat tiedot ja hinnoittelee lähetyksen ja luovutuspäässä luovuttaa paketin asiakkaalle sekä kenties veloittaa ennakkon.. palkka sillekin on maksettava joten kuluista osa menee hänen palkkamenoihinsa... *

    Ap:lle vinkiksi, mikäli tuote painaa alle 500g pakkauksineen, tulee se edullisemmin maksikirjeenä perille, tässäkin tapauksessa maksikirjeen kulut postiennakon kera olisi ollut 9,25€ *
    moottoripyöräily, parasta mitä voi housut jalassa tehdä
  9. #9
    Mutta kulkeehan se suomen postin kautta monesti se paketti vaikka tuliskin esim saksasta!Ja kai ne samat henkilöt käsittelee niitä sillonkin, mut matka on vaa hitusen pidempi ja taitaa siellä ulkomaanpäässäkin olla niitä käsittelijöitä varsinkin jos se lähetys kulkee jonkun toisen maan kautta, vai eikö?
    Ex - Honda VFR 800 2009
    Ex - Bmw F650GS 2004
    EX - Kawasaki ZX-9R 2001
    EX - Suzuki Hayabusa 2004
    EX - Honda VFR 750 F 1992 x 2
  10. #10
    Lainaa (Seeber @ Maalis. 08 2007,20:32) kirjoitti
    Rahdit kalliita? Ajatelkaa, että sen yhden paketin siirtämiseen asiakkaalta asiakkaalle vaatii lähes aina vähintään kolmen autoilijan työt: yksi auto noutaa paketin lähettäjältä ja tuo sen terminaaliin, josta se lastataan ns. runkoautoon, mikä kuljettaa tavaraa terminaalien välillä, josta se sitten lastataan jakoautoon. Jokainen heistä on ns. aliurakoitsija jotka kaikki ajavat saman kuljetusliikkeen ajoja. Jos rahti tältä lähetykseltä on vaikka 15€, niin siitä pitäisi saada jaettua jokaiselle aliurakoitsijalle muutama lati. Kuljetusliikkeen ottaen tietysti välistä. Rahat pitäisi riittää mahdollisten renkien palkkoihin (voi laskea n.23€/h vakuutuksineen) ja autolainaan, vakuutusmaksuihin, ja naftaan. Kulutus on jakoautossa n.25-35l/100km ja yhdistelmässä 35-45 l/100km. Kuljetusliikkeet tekevät nykyään todella paljon töitä ns. hyväntekeväisyytenä rahtien hintatason takia. Keikat, josta ei saa edes naftarahoja takaisin ovat melko yleisiä. Ne, jotka pitävät rahdin tasoa tyyriinä, pitäisi ajatella paljonko sen oman pikkupaketin eteen nähdään vaivaa, että se saadaan sitten omalle kotiovelle.

    Jep. Töistä tultiin justiinsa kotiin ja tämä viesti otti ensimmäisenä silmään.
    ja ainakaan yhtään paremmin ei kannata ku just odotan yhtä pakettia ja se lähti turusta, meni ouluun, tuli melkein tänne ja lähti takas ouluun. eli se tekee 800km ylimääräistä lenkkiä joista 400km on jostain virheestä johtuvaa taas. eräs valtion kuljetus liike toi varaosa kauppaan tänään kans tavaraa ja heitti viimeisen paketin lattialle oikein tunteella niin et kilinä kuulu ison aikaa. ihme ku ei särkyny mitään. ja siitä pitäs sitte vielä maksaa jotain . perseestä sanon minä. niin posti kuin muutkin on asiakaspalvelu ammatteja ja pakettien heittely ja tahallinen särkeminen ei kuulu sinne. ihan sama mitä se maksaa ku sen saa vaan perille luotettavasti ja silloin ku pitääki.
  11. #11
    Lainaa (Juuzoppi @ Maalis. 09 2007,00:33) kirjoitti
    ja ainakaan yhtään paremmin ei kannata ku just odotan yhtä pakettia ja se lähti turusta, meni ouluun, tuli melkein tänne ja lähti takas ouluun. eli se tekee 800km ylimääräistä lenkkiä joista 400km on jostain virheestä johtuvaa taas.
    Mikäli lähetys viivästyy postin toiminnasta johtuvasta virheestä, seikkailee toimipaikkojen välillä yms. on asiakkaalla mahdollisuus vaatia vahingonkorvausta.... yleensä se on kuljetuskulujen osuus, mutta onhan sekin kotiinpäin... mikäli lähetys taas rikkoutuu postin kuljetuksessa varomattoman käsittelyn johdosta, kannattaa aina tehdä vahinkoilmoitus, jos niitä ei tule, jatkuu toiminta samanlaisena.. riittävästi kun tulee negapalautetta ja posti joutuu korvailemaan asiakkaiden rikkoutuneita pakettteja, menee viesti lopulta perille sinne missä sitä kaivataan, eli useimmiten kuljetuksen puolelle
    moottoripyöräily, parasta mitä voi housut jalassa tehdä
  12.  
  13. #12
    Mulle kesti tulla paketti postin kautta Vantaalta Saloon yli viikon. Matkaa n.110km. Tämä kuten suurimmaksi osaksi muukin viivästys / harhailu johtuu yleensä puutteellisista osoitelapuista tai rahtikirjoista. Pakettini päällä ei ollut täytetty pakettikorttia, vaan tussilla vetäisty nimi. Siitä johtuen paketilla ei ollut seurantanumeroa ollenkaan ja ilmeisesti joku postin lajittelukeskuksen lemppaaja ei ollut tiennyt missä kohtaa Suomea Salo sijaitsee ja mahdollisesti heittänyt paketin väärään autoon.

    Toisen omaisuuden paiskominen on kyllä väärin ja siitä pitäisi laittaa tavaran käsittelijä (kuski tai terminaalimies) vastuuseen eikä kuljetusliikettä. Omalla työmaalla vastaavaa toimintaa harrastavat saavat kyllä kuulla kunniansa, jos vaan ottaa silmään.

    On totta, että kuljettajan työ on asiakaspalvelua, mutta aikanaan omaa kokemusta tästä työstä keränneenä voinen sanoa, että sitä saa mitä tilaa. Asiakkaan ylimielinen käytös raskasta työtä tekevää kuljettajaa kohtaan saa myös vastinetta, vaikka kuinka yrittää niellä kiukkunsa. Monta kertaa kuskia kohdellaan kuin koiraa tai juoksupoikaa. Onneksi vain yksityissektorilla, ja melkein poikkeuksena vastaanottaja on ollut joku hesalainen mökinrakentaja, jolle on noussut pissi päähän siellä pilvenpiirtäjän maisemakonttorissa. Eivät ymmärrä, että kuljetusliikkeet kuljettavat tavaran vain toimitusosoitteeseen. Muuttofirmat ovat erikseen, joiden työmiehiä voi nakittaa sitten tarkempaan tavaran sijoittamiseen.

    Hyvää lauantai-iltaa!
    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94