Sivu: 8 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6789 ViimeinenViimeinen
Tulokset 211:stä 240:een 252:sta
  1. #211
    Käväsin äsken lidlissä niin siellä oli sadeasuja? 30e kpl, joko 1 tai 2-osanen. Noita ei näkynyt netissä, oliko niitä jo maanantaina? Ei ainaskaan silmiini osunut silloin.
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  2. #212
    Ostin jo maanantaina naiselleni sen isomman tankkilaukun ja yllätyin. Sehän on paremmin varusteltu kuin oma kolme kertaa kalliimpi Oxford!! Laatukaan ei kyllä häpeä kalliimmalleen. Tänään sitten ruokaostosten mukaan lähti polvenlämmittimet, omat polvet kun ovat jo huonot, niin vähäkin on avuksi. Näyttävät jopa yllättävänkin laadukkailta mokomat. En usko että vajaa kahdeksan euroa hukkaan menivät.
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  3. #213
    Lainaa (attes @ Maalis. 15 2007,08:36) kirjoitti
    Lainaa (jyk4 @ Maalis. 14 2007,20:27) kirjoitti
    Olisiko jollain antaa linkkiä mistä voisi lukea faktaa siitä että auton / mp:n akku kestää paremmin kun sitä puretaan välillä? Tai osaisiko joku kertoa mihin tämä perustuu.

    Ostin muutes tänään rukan alusasun L-koossa, oli hieman erilainen vetää päälle mitä lidlin L-koon alusasut.. Lidlin paidan pukemisessa sai käyttää voimaa Oli hieman pienehkö.
    Eihän tuohon nyt mitään järkevää faktaa ole. (kait)
    Auton akkuhan latautuu joka päivä ja hyvin voi kestää monta vuotta päivittäisessä käytössä.

    Akussa kun pitää hapot ja nesteet kunnossa, niin silloin se kestää pitkään.
    Ei kannata ruveta kikkailee milään purkamisilla. Tietenkin on hyvä jos on sellainen akkulaturi joka vähän purkaa akkua välillä ja sit lataa, koska jos on pelkässä laturissa kiinni, turhaan yrittää silloin ladata akkua kun se on jo "täys" virtaa. Siinä saa akun pidemmän päälle rikki jos on laturissa koko ajan kiinni.
    Elikkäs, ihan selkokielellä tuota purkamisen järkevyyttä voidaan
    selkeyttää siten että akku kuluu luonnollisesti kun sitä käytetään.
    Jos sitä käytetään jatkuvasti vain tietyltä alueelta niin siihen kuluu
    niin sanotusti sellainen pykällys mitä laturi tai laite saattaa luulla
    akun rajaksi vaikkei se sitä olisikaan. Tämä on todettavissa helposti
    vanhoista kännykän akuista. Jos sitä lataili aina puolesta välistä
    niin ettei se päässyt tyhjentymään, puhelin oletti akun olevan
    tyhjä vaikka se todellisuudessa olisi puolillaan. Nykypäivänä tosin
    on niin kehittyneitä akkuja ettei tuollaisesta ole vaaraa ainakaan
    kännyköissä. Auton akuista en osaa sanoa mutta liittyneepi aiheeseen.
    On helvetin vaikeaa selvitä elämästä hengissä
  4. #214
    Lainaa (Decies @ Maalis. 16 2007,21:16) kirjoitti
    Lainaa (attes @ Maalis. 15 2007,08:36) kirjoitti
    Lainaa (jyk4 @ Maalis. 14 2007,20:27) kirjoitti
    Olisiko jollain antaa linkkiä mistä voisi lukea faktaa siitä että auton / mp:n akku kestää paremmin kun sitä puretaan välillä? Tai osaisiko joku kertoa mihin tämä perustuu.

    Ostin muutes tänään rukan alusasun L-koossa, oli hieman erilainen vetää päälle mitä lidlin L-koon alusasut.. Lidlin paidan pukemisessa sai käyttää voimaa Oli hieman pienehkö.
    Eihän tuohon nyt mitään järkevää faktaa ole. (kait)
    Auton akkuhan latautuu joka päivä ja hyvin voi kestää monta vuotta päivittäisessä käytössä.

    Akussa kun pitää hapot ja nesteet kunnossa, niin silloin se kestää pitkään.
    Ei kannata ruveta kikkailee milään purkamisilla. Tietenkin on hyvä jos on sellainen akkulaturi joka vähän purkaa akkua välillä ja sit lataa, koska jos on pelkässä laturissa kiinni, turhaan yrittää silloin ladata akkua kun se on jo "täys" virtaa. Siinä saa akun pidemmän päälle rikki jos on laturissa koko ajan kiinni.
    Elikkäs, ihan selkokielellä tuota purkamisen järkevyyttä voidaan
    selkeyttää siten että akku kuluu luonnollisesti kun sitä käytetään.
    Jos sitä käytetään jatkuvasti vain tietyltä alueelta niin siihen kuluu
    niin sanotusti sellainen pykällys mitä laturi tai laite saattaa luulla
    akun rajaksi vaikkei se sitä olisikaan. Tämä on todettavissa helposti
    vanhoista kännykän akuista. Jos sitä lataili aina puolesta välistä
    niin ettei se päässyt tyhjentymään, puhelin oletti akun olevan
    tyhjä vaikka se todellisuudessa olisi puolillaan. Nykypäivänä tosin
    on niin kehittyneitä akkuja ettei tuollaisesta ole vaaraa ainakaan
    kännyköissä. Auton akuista en osaa sanoa mutta liittyneepi aiheeseen.
    Miten niin.....
    Kännykän akku on ihan eri kamoista kuin mopon akku. Ihan sama kuin pitäisi 5 euron ja 1000 euron seteleitä samana asiana. Molemmilla voi ostaa ärrältä tikkarin....
    Tämäkään ei liittynyt asiaan.
    www.energiamestarit.fi
  5. #215
    Meidän perheeseen tuli hankittua sukat, ajohanskat sekä polvenlämmittimet. Tänään olleet ekaa kertaa käytössä ja varsinkin polvenlämmittimet olivat omiaan! Uskomma että hinta/laatusuhde kohdillaan!
    Yamaha YZF Thunderace 1000R -97
    Kawa GPZ500S -91

    Dulce et decorum est pro patria mori...
  6. #216
    Tänään oli kokeilussa tuo aluskerrasto ja kypärähuppu.
    Täytyy kyllä sanoa, että molemmat ajo asiansa paremmin kun hyvin!
    Kerrasto piti hyvin lämpöä ja vaikka selkä vähän hikosikin niin se ei silti tuntunut inhottavalta selässä kun paita henggitti.

    Kypärähuppu piti tosi hyvin tuulta ja istu paremmin päässä ku pari vuotta sitte ostettu 5x kalliimpi. Saumatkaan ei painaneet ollenkaan!!

    Täytyy sanoa, että laadukasta tavaraa vaikka ei ollutkaan hinnalla pilattua! Ei onneksi tarvi kaikesta hyvästä maksaa miljoonia
    Ex - Honda VFR 800 2009
    Ex - Bmw F650GS 2004
    EX - Kawasaki ZX-9R 2001
    EX - Suzuki Hayabusa 2004
    EX - Honda VFR 750 F 1992 x 2
  7. #217
    Lainaa (jyk4 @ Maalis. 14 2007,20:27) kirjoitti
    Olisiko jollain antaa linkkiä mistä voisi lukea faktaa siitä että auton / mp:n akku kestää paremmin kun sitä puretaan välillä? Tai osaisiko joku kertoa mihin tämä perustuu.

    Ostin muutes tänään rukan alusasun L-koossa, oli hieman erilainen vetää päälle mitä lidlin L-koon alusasut.. Lidlin paidan pukemisessa sai käyttää voimaa Oli hieman pienehkö.
    Akkuloista
    And I looked, and behold a pale horse: and his name that sat on him was Death, and Hell followed with him.
  8. #218
    Lainaa (mikko66 @ Maalis. 16 2007,21:29) kirjoitti
    Lainaa (Decies @ Maalis. 16 2007,21:16) kirjoitti
    Lainaa (attes @ Maalis. 15 2007,08:36) kirjoitti
    Lainaa (jyk4 @ Maalis. 14 2007,20:27) kirjoitti
    Olisiko jollain antaa linkkiä mistä voisi lukea faktaa siitä että auton / mp:n akku kestää paremmin kun sitä puretaan välillä? Tai osaisiko joku kertoa mihin tämä perustuu.

    Ostin muutes tänään rukan alusasun L-koossa, oli hieman erilainen vetää päälle mitä lidlin L-koon alusasut.. Lidlin paidan pukemisessa sai käyttää voimaa Oli hieman pienehkö.
    Eihän tuohon nyt mitään järkevää faktaa ole. (kait)
    Auton akkuhan latautuu joka päivä ja hyvin voi kestää monta vuotta päivittäisessä käytössä.

    Akussa kun pitää hapot ja nesteet kunnossa, niin silloin se kestää pitkään.
    Ei kannata ruveta kikkailee milään purkamisilla. Tietenkin on hyvä jos on sellainen akkulaturi joka vähän purkaa akkua välillä ja sit lataa, koska jos on pelkässä laturissa kiinni, turhaan yrittää silloin ladata akkua kun se on jo "täys" virtaa. Siinä saa akun pidemmän päälle rikki jos on laturissa koko ajan kiinni.
    Elikkäs, ihan selkokielellä tuota purkamisen järkevyyttä voidaan
    selkeyttää siten että akku kuluu luonnollisesti kun sitä käytetään.
    Jos sitä käytetään jatkuvasti vain tietyltä alueelta niin siihen kuluu
    niin sanotusti sellainen pykällys mitä laturi tai laite saattaa luulla
    akun rajaksi vaikkei se sitä olisikaan. Tämä on todettavissa helposti
    vanhoista kännykän akuista. Jos sitä lataili aina puolesta välistä
    niin ettei se päässyt tyhjentymään, puhelin oletti akun olevan
    tyhjä vaikka se todellisuudessa olisi puolillaan. Nykypäivänä tosin
    on niin kehittyneitä akkuja ettei tuollaisesta ole vaaraa ainakaan
    kännyköissä. Auton akuista en osaa sanoa mutta liittyneepi aiheeseen.
    Miten niin.....
    Kännykän akku on ihan eri kamoista kuin mopon akku. Ihan sama kuin pitäisi 5 euron ja 1000 euron seteleitä samana asiana. Molemmilla voi ostaa ärrältä tikkarin....
    Tämäkään ei liittynyt asiaan.
    Juu, olet aivan oikeassa. Ei ole Li-ion-akku varmastikkaan viisain vaihtoehto ajoneuvoon... kerroimpa vaan miksi akkuja on päästetty
    tyhjäksi ennen uudelleen latausta.

    Kliiks

    Tuossa aika kattavasti tietoa akuista ja huolloista
    On helvetin vaikeaa selvitä elämästä hengissä
  9. #219
    Itse en Sakuliiterin ajokamppeisiin sorru
    Kaverilla Litukan ajosaappaat, ne piti kyllä
    hyvin veden sisäpuolella.

    ....köyhän ei kannata ostaa halvinta.
  10. #220
    Nyt ostin saappaat. Ei vielä ajokokemusta mutta hyvältä ja tukevalta tuntuu jalkaan. Ostin myös polvenlämmittimet ja pienen tankkilaukun. Tuntuvat kaikki laadukkailta sekä työnlaadun että materiaalien puolesta. Uskoisin että hinta/laatu kohdallaan.

    Ajelen yleensä melko lyhyitä siirtymiä jalassa vaan farkut (ei siis edes pitkiä kalsonkeja) koska jalat ei pahemmin palele. Polvet kuitenkin tulehtui viimasta niin ettei pariin kolmeen viikkoon pystynyt ajamaan, siis viime kesänä tämä. Heti kun lähti kotipihasta polvia alkoi juilia niin ettei ajamisesta tullut mitään. Minulla nuo polvenlämmittimet saattavat olla aika hyvät koska ne voi tipauttaa nilkkoihin kun vähänkin pitemmäksi aikaa pysähtyy.

    Kypäräpuhelimesta vain huonoja kokemuksia viime kesältä. Liian korkea korvan kohdalta ainakin minun iso pää ja piukka kypärä-yhdistelmään. Paha laittaa ja sattuu ihan tajuttomasti kun ottaa kypärän pois. Kuuloke runnoo korvaa ja päätä oikein kunnolla. Kuuluu hyvin vain kaupunkinopeuksissa (eli alle 100) heko heko...
    HD flhtcui, Trapper XL400 irs, Sea-Doo RXP215 ym...
    ------------------------------------------------------
    --en ole latomaalari--
  11. #221
    Mites onkos joku muu yllättynyt kerraston kireydestä? pituudessa kyllä riittää mutta herranjestas että on melko pinkeet oisinkin kyllä varmaan ottanut kokoa isomman mutta kun ei ollut enää kokoja...
    K750 -61
  12. #222
    Tulipa aikoinaan hankittua nahkaiset ajohanskat lämpimille keleille ja hyvin ovat toimineet (vrt.hinta/laatusuhde) jo kolme vuotta.Viime keväänä mukaan tarttui "coolmax"-sukat ja niin ovat olleet mukavat, että taas tehtiin saksalaisten kanssa kaupat toissa viikolla. Jostakin saa varmaan laadukkaampaa tavaraa, mutta luultavasti ei tähän hintaan...
  13. #223
    Eipä ollu enää täs meiän Liidelissä mopotavaraa niin jouduin lähtemään vaan Olvin mäyräkoirat molemmissa käsissä
    Trying is the first step towards failure
  14. #224
    Itellä tullu tuo aluskerrasto ja huppu testattua kunnolla nyt niin ei voi muuta sanoa kun että TOIMII!!
    Huppu ei kyl läpäse tuulta ja kerrasto tekee sen mitä pitääkin,eli hengittää!!

    Ja toimii tuo laturikin!
    Ex - Honda VFR 800 2009
    Ex - Bmw F650GS 2004
    EX - Kawasaki ZX-9R 2001
    EX - Suzuki Hayabusa 2004
    EX - Honda VFR 750 F 1992 x 2
  15. #225
    Jo het ens rytinässä ostin kengät ja tankkirepun, sekä tänään kypäräpuhelimet. Hyvin toimi, istuttiin akan kanssa kahtapuolen keittiön pöytää kuulokkeet/kypärät päässä ja naurettiin niin perkeleesti. Kuuluu, kuuluu niistä.
    Niin ja kengät kans ostin jo aiemmin ja minusta hyvät/lämpimät. Tämmöselle välttää.

    EDIT: ei ollu kun alupaitoja enää. En ostanu, mille se nyt näyttää jos Bemaristi pelkässä alupaidassa... hyvälle....



  16. #226
    Lainaa (jyk4 @ Maalis. 14 2007,20:27) kirjoitti
    Olisiko jollain antaa linkkiä mistä voisi lukea faktaa siitä että auton / mp:n akku kestää paremmin kun sitä puretaan välillä? Tai osaisiko joku kertoa mihin tämä perustuu.

    Ostin muutes tänään rukan alusasun L-koossa, oli hieman erilainen vetää päälle mitä lidlin L-koon alusasut.. Lidlin paidan pukemisessa sai käyttää voimaa Oli hieman pienehkö.
    Akun on hyvä olla täyteen ladattu, mutta ylilataus kuluttaa normaalista rikkihappoakusta nestettä, joka taas saattaa ajan mittaan paljastaa akun kennot, jolloin lataus ja purkauskyky pienenee. Purkaminen ja lataaminen on hyvästä, koska tuolloin akun happo elää ja pysyy tasavahvuisena akun pohjalla ja pinnalla. Tosin akkuhappo ei tarvitse sen kummempaa sekoitusta. Levyjen pinnat kuitenkin kennoissa pysyvät hyvässä kunnossa kun akkuneste pidetään oikealla tasolla. Koskee myös ns. huoltovapaita nesteakkuja. Eli niidenkin hapon pinta kannattaa tarkistaa kerran vuodessa ja tarvittaessa lisätä akkuvettä ja ladata sopivalla MP-akun tapauksessa n. 0,5 A virralla, ettei akku ala keittää ja hukata nestettä. Lataaminen nimittäin nostaa akun lämpötilaa, jolloin ylikuumeneminen keittää happoa pihalle ja pilaa akkukennojen levyjen pintoja haurastuttamalla niitä. Latauksessa vapautuva höyry on myös myrkyllinen kaasu, joten ladata pitäisi vain hyvin tuulettuvissa tiloissa tai ulkona.



    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  17. #227
    Lainaa (Decies @ Maalis. 16 2007,21:16) kirjoitti
    Lainaa (attes @ Maalis. 15 2007,08:36) kirjoitti
    Lainaa (jyk4 @ Maalis. 14 2007,20:27) kirjoitti
    Olisiko jollain antaa linkkiä mistä voisi lukea faktaa siitä että auton / mp:n akku kestää paremmin kun sitä puretaan välillä? Tai osaisiko joku kertoa mihin tämä perustuu.

    Ostin muutes tänään rukan alusasun L-koossa, oli hieman erilainen vetää päälle mitä lidlin L-koon alusasut.. Lidlin paidan pukemisessa sai käyttää voimaa Oli hieman pienehkö.
    Eihän tuohon nyt mitään järkevää faktaa ole. (kait)
    Auton akkuhan latautuu joka päivä ja hyvin voi kestää monta vuotta päivittäisessä käytössä.

    Akussa kun pitää hapot ja nesteet kunnossa, niin silloin se kestää pitkään.
    Ei kannata ruveta kikkailee milään purkamisilla. Tietenkin on hyvä jos on sellainen akkulaturi joka vähän purkaa akkua välillä ja sit lataa, koska jos on pelkässä laturissa kiinni, turhaan yrittää silloin ladata akkua kun se on jo "täys" virtaa. Siinä saa akun pidemmän päälle rikki jos on laturissa koko ajan kiinni.
    Elikkäs, ihan selkokielellä tuota purkamisen järkevyyttä voidaan
    selkeyttää siten että akku kuluu luonnollisesti kun sitä käytetään.
    Jos sitä käytetään jatkuvasti vain tietyltä alueelta niin siihen kuluu
    niin sanotusti sellainen pykällys mitä laturi tai laite saattaa luulla
    akun rajaksi vaikkei se sitä olisikaan. Tämä on todettavissa helposti
    vanhoista kännykän akuista. Jos sitä lataili aina puolesta välistä
    niin ettei se päässyt tyhjentymään, puhelin oletti akun olevan
    tyhjä vaikka se todellisuudessa olisi puolillaan. Nykypäivänä tosin
    on niin kehittyneitä akkuja ettei tuollaisesta ole vaaraa ainakaan
    kännyköissä. Auton akuista en osaa sanoa mutta liittyneepi aiheeseen.
    Tuo koskee tietyin varauksin ainoastaan Nikkeli Cadmium ja Nikkeli metallihydridi-kennoja. Nekin ovat enemmän alttiita ylilatauksesta johtuvalle ylikuumenemiselle kuin vajaalle purkamiselle tai lataukselle. Se vanha tarina akun muistista ei varsinaisesti pidä paikkaansa. Akun lataus-purkaussyklin kesto vaihtelee ja parhaiten tuolta osin toiminee yleisistä akuista Litium ion akkukenno, joka ei ole siltä osin kriittinen vaan kestää huomattavasti enemmän syklejä, eli sitä voi ladata aina kun haluaa.

    Oleellista on, että latauksessa käytetty virta ei aiheuta akun ylikuumenemista, joka lyhentää kuivakennoakkujen elinikää huomattavasti.

    Sama koskee rikkihappoakkuja, joiden happo on sidottu geelimuotoon. Se tuhoutuu helposti kerralla, jos akku ylikuumenee kunnolla.

    t. Pekka Shopista
    (prosessi-ins.)



    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  18. #228
    Lainaa (Italowestern @ Maalis. 24 2007,07:49) kirjoitti
    ............. Latauksessa vapautuva höyry on myös myrkyllinen kaasu, joten ladata pitäisi vain hyvin tuulettuvissa tiloissa tai ulkona.
    Vaikka ei nyt tämä akkukeskustelu kuulu oikein tuohon PM tavara aiheeseen niin ......

    kuten esim. autossa tai muussa sellaisessa jossa jonkinsortin hälytin tai muu kytkettynä auton virtaan pitää aina pienellä kulutuksellaan elektronit liikkeellä jonka ansiosta käynnistettäessä akku purkaa helpommin starttiin tarvittavan energian.

    Tuosta latauksessa tulevista kaasuista, pahin niistä on vety.
    Ei tarvi kummosta kipinää kun tömähtää.
    Troppasie pitin tulimma, tukkusissa on vesselämbi matata.
  19. #229
    Tukivyön ostin ja tyytyväinen olen ollut. Kelkkailussakin toimii hyvin ja lämmittää mukavasti tauoilla.
    Tässä mallia allekirjotuksiin.
  20. #230
    Yep yep... Kaiketi pitää itsekkin mennä ostamaan laturia ja tankkilaukkua mikäli vielä löytyy...

    LIDL = Hitlerin siwa
    -Setä voi olla ruma, mutta ei välttämättä paha-
  21. #231
    mä ostin hanskat ja olen helevetin tyytyväinen! 24,99€. Halvat ja hyvät! lämpimät! sadekelistä ei ole kokemuksia vielä mutta kuivalla ja viileemmällä (0.7c) kelillä.. ei ole tarttenut kahvanlämppäreitäkään!



  22. #232
    Lainaa (wille- @ Maalis. 17 2007,21:02) kirjoitti
    Mites onkos joku muu yllättynyt kerraston kireydestä? pituudessa kyllä riittää mutta herranjestas että on melko pinkeet oisinkin kyllä varmaan ottanut kokoa isomman mutta kun ei ollut enää kokoja...
    Pitää itsekin kommentoida tuota kerrastoa nyt muutaman päivän kokeilun jälkeen. Tiukkahan se on, mutta hyvä niin koska se menee silloin mukavasti nahkojen alle. Myös iho pysyy mukavan kuivana. Olen positiivisesti yllättynyt ja täytyy sanoa, että hintalaatu on kohdallaan. Harmi kun ne jo loppuivat lidlistä, olis voinut toisenkin hakea.

    Lisäks täytyy vielä mainita, että toi kerrasto ei edes ala haisemaan kovin pahalle vaikka se on jo neljänä päivänä ollut päällä eikä kertaakaan oo vielä käynyt pesukoneessa
    Kawasaki ER-5 '99 --> Kawasaki Z 750 '05 --> Yamaha YZF R1 '05 --> polkupyörä (Mitä kivaa ensi kesälle radalle?)
  23. #233
    Lainaa (Decies @ Maalis. 16 2007,21:16) kirjoitti
    Lainaa (attes @ Maalis. 15 2007,08:36) kirjoitti
    Lainaa (jyk4 @ Maalis. 14 2007,20:27) kirjoitti
    Olisiko jollain antaa linkkiä mistä voisi lukea faktaa siitä että auton / mp:n akku kestää paremmin kun sitä puretaan välillä? Tai osaisiko joku kertoa mihin tämä perustuu.

    Ostin muutes tänään rukan alusasun L-koossa, oli hieman erilainen vetää päälle mitä lidlin L-koon alusasut.. Lidlin paidan pukemisessa sai käyttää voimaa Oli hieman pienehkö.
    Eihän tuohon nyt mitään järkevää faktaa ole. (kait)
    Auton akkuhan latautuu joka päivä ja hyvin voi kestää monta vuotta päivittäisessä käytössä.

    Akussa kun pitää hapot ja nesteet kunnossa, niin silloin se kestää pitkään.
    Ei kannata ruveta kikkailee milään purkamisilla. Tietenkin on hyvä jos on sellainen akkulaturi joka vähän purkaa akkua välillä ja sit lataa, koska jos on pelkässä laturissa kiinni, turhaan yrittää silloin ladata akkua kun se on jo "täys" virtaa. Siinä saa akun pidemmän päälle rikki jos on laturissa koko ajan kiinni.
    Elikkäs, ihan selkokielellä tuota purkamisen järkevyyttä voidaan
    selkeyttää siten että akku kuluu luonnollisesti kun sitä käytetään.
    Jos sitä käytetään jatkuvasti vain tietyltä alueelta niin siihen kuluu
    niin sanotusti sellainen pykällys mitä laturi tai laite saattaa luulla
    akun rajaksi vaikkei se sitä olisikaan. Tämä on todettavissa helposti
    vanhoista kännykän akuista. Jos sitä lataili aina puolesta välistä
    niin ettei se päässyt tyhjentymään, puhelin oletti akun olevan
    tyhjä vaikka se todellisuudessa olisi puolillaan. Nykypäivänä tosin
    on niin kehittyneitä akkuja ettei tuollaisesta ole vaaraa ainakaan
    kännyköissä. Auton akuista en osaa sanoa mutta liittyneepi aiheeseen.
    Älkää kuitenkaan purkako akkuja täysin tyhjäksi, automaattilaturi ei varmaan näin teekkään. Auton tai MP:n lyijyakku menee rikki tai tykkää kyttyrää jos sen purkaa ihan tyhjäksi. Sama juttu lyijyhyytelöakuissa.

    Matkapuhelimen NiMH & NiCa akut on hyvä purkaa välillä tyhjäksi, mutta nykyiset Li-Ion akut eivät tykkää olla tyhjänä, ne olisi hyvä pitää mieluummin täytenä kuin tyhjänä.
    Victory Hammer S 2011, Honda GL1000 GoldWing -76, GSXR-600 -98 (kilvetön)
  24. #234
    Ostin itse hanskat ja tankkilaukun.
    Täytyy sanoa että noi hanskat on kyllä hintaansa nähden erittäin hyvät!! Hyvin pitää lämpöä, vedenpitävyyttä en vielä ole ennättänyt testaamaan.

    Pätevältä vaikuttaa myös tankkilaukku, sitä en vielä ole testannut
    Espoo on paska paikka
  25. #235
    Tuntuu monella olevan se pieni tankkilaukku lompsan säilytykseen, kannattaa ottaa huomioon yks asia *
    Jos lompsassa olevan kortin esim. pankkikortin magneettiraita
    (se tumma reilun sentin leveä kääntöpuolella)
    koskettaa laukun magneettia, niin kortti menee vaihtoon *
    Sillä magneettiraidalle tallenetun (kortin) tiedot saa kätevästi
    tuhottua pyyhkäisemällä sitä magneetilla

    Vaimo on kehaissut hanskoja ja alusasua, ja itellä on huppu ja polvenlämmittimet hyvät *
    Mutta neljäseiskani ei oikein mahdu ajosukkiin, kokomerkintä: 46-48
    Kypäräpuhelimesta piti hakea rahat takas, kun ei mahtunut vaimokkeen kypärään. Omakin tuntui, että pitemmänpäälle epämukava
    Bat.Power:sta löytyis uusi Scala litteäkaiutin radio/puhelin/kommunikointi zydeemi, lagattomalla Bluetooth:lla täytyy testata



    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  26. #236
    Lainaa (wesba @ Maalis. 27 2007,11:01) kirjoitti
    Tuntuu monella olevan se pieni tankkilaukku lompsan säilytykseen, kannattaa ottaa huomioon yks asia *
    Jos lompsassa olevan kortin esim. pankkikortin magneettiraita
    (se tumma reilun sentin leveä kääntöpuolella)
    koskettaa laukun magneettia, niin kortti menee vaihtoon *
    Sillä magneettiraidalle tallenetun (kortin) tiedot saa kätevästi
    tuhottua pyyhkäisemällä sitä magneetilla
    Joo, ei tyhjene. Vaatii jo niin kovan magneetin kortin tyhjennys, että siihen tarttuu jo lähiympäristöstä huomattava määrä rautaesineitä.
    Kannattaa vaikka juutuubista etsiä Mythbustersien pätkä, jossa asiaa tutkittiin. Eikä kyllä oma Oxfordin laukku tyhjentänyt viime kesänä yhtäkään korttia. Siinä kun pitää kääntää magneettilerpakkeet laukun pohjaa vasten, kun sen ottaa mukaan pyörän päältä.
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  27. #237
    Lainaa (TunturiTT @ Maalis. 27 2007,12:51) kirjoitti
    Lainaa (wesba @ Maalis. 27 2007,11:01) kirjoitti
    Tuntuu monella olevan se pieni tankkilaukku lompsan säilytykseen, kannattaa ottaa huomioon yks asia *
    Jos lompsassa olevan kortin esim. pankkikortin magneettiraita
    (se tumma reilun sentin leveä kääntöpuolella)
    koskettaa laukun magneettia, niin kortti menee vaihtoon *
    Sillä magneettiraidalle tallenetun (kortin) tiedot saa kätevästi
    tuhottua pyyhkäisemällä sitä magneetilla
    Joo, ei tyhjene. Vaatii jo niin kovan magneetin kortin tyhjennys, että siihen tarttuu jo lähiympäristöstä huomattava määrä rautaesineitä.
    Kannattaa vaikka juutuubista etsiä Mythbustersien pätkä, jossa asiaa tutkittiin. Eikä kyllä oma Oxfordin laukku tyhjentänyt viime kesänä yhtäkään korttia. Siinä kun pitää kääntää magneettilerpakkeet laukun pohjaa vasten, kun sen ottaa mukaan pyörän päältä.
    No ite en oo testannu, mut naapuri testas vahingossa, kun osti kännyn autopidikkeeksi magneettinapin ja laitto samaan taskuun lompakon kanssa

    Mun Viperissa on samanlaiset lerpukkeet, mut tuntuu taitettuna ottavan myös laukun sisäpuolelle.

    Tässä Lidlin pikkulaukussa (joka mullakin on) magneetit on suoraan pohjassa kiinni. Käyttöohjeen tapaisessa (myymälässä) varotettiinkin säilyttämästä lompakkoo laukussa.

    Ps. ainoa rautaesine joka on lähiympäristöstä tarttunut on Trumpan tankki
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  28. #238
    Polvenlämmittimet ja kypärähuppu tuli testattua aamulla -1 asteen kelissä (nopeus 60 - 120 km/h). Molemmat toimivat todella hyvin.
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
  29. #239
    Kengät testailtu. Ihan paskat. Eivät hengitä yhtään. Lämminhönkäys kävi kun vetäs jalasta ja sukat märkänä jo näillä keleillä. Mitäs sitten kun on se 20+



  30.  
  31. #240
    Lainaa (TunturiTT @ Maalis. 27 2007,12:51) kirjoitti
    Joo, ei tyhjene. Vaatii jo niin kovan magneetin kortin tyhjennys, että siihen tarttuu jo lähiympäristöstä huomattava määrä rautaesineitä.
    Kannattaa vaikka juutuubista etsiä Mythbustersien pätkä, jossa asiaa tutkittiin. Eikä kyllä oma Oxfordin laukku tyhjentänyt viime kesänä yhtäkään korttia. Siinä kun pitää kääntää magneettilerpakkeet laukun pohjaa vasten, kun sen ottaa mukaan pyörän päältä.
    Siihen tarvitaan 300 Oe (LoCo) tai 2750+ Oe (HiCo). Loco-kortti tuhoutuu todella helposti. Vaikka Visa ja Mastercard ovat siirtyneet HiCoon, niin Loco-kortteja on edelleen kosolti liikenteessä muussa käytössä. Kosketusajalla on merkityksensä eli vähemmällä teholla aika tekee tehtävänsä. Ei tuo varoitus aivan turha ole.

    Eipä noiden HiCo-korttien koodaus vedä raudan kappaleita puoleensa, vaikka Mythbusters niin olisi päätellyt. Jos ihan tarkkoja ollaan, niin edes kompassin neula ei värähdä kuin vasta aivan vieressä. Kyse onkin kohdistuksesta, kooderissa teho kohdistetaan pienelle alueelle. Gauss-kanuuna.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
Sivu: 8 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6789 ViimeinenViimeinen