Mistäköhän lähtisi etsimään vikaa kun kawa naputtaa? Venat kerkesin jo säätämään eikä ketjukaan tuntunut olevan yhtään löysä.
Nakutus kuuluu pienillä kierroksilla ja katoaa kun kierrokset nousee yli 5000rpm. Tyhjäkäynnillä käy täristen ja kun kaasua painaa vähän,niin kierrokset pompahtaa heti ylös. Tehot tallessa koko kierrosalueella. Pari kertaa koeajossa on kesken ajon kadottanut n.80% tehoista ja samalla kone kiertääkin "väkinäisesti" vain n.5000rpm.
Sytytys witusti ennakolla tai ketju heittää muutaman hampaan verran? Ei muutakaan tule mieleen eikä pyörään tehdyistä remonteista ole tietoa.Onko muita vaihtoehtoja tai neuvoja?
Ääninäyte naputuksesta ja tyhjäkäynnistä voisi auttaa, kokeile kuitenkin onko ääni sama kytkin pohjassa. Niin ja oliko venttiilien säädöllä vaikutusta asiaan?
Victory Hammer S 2011, Honda GL1000 GoldWing -76, GSXR-600 -98 (kilvetön)
Kytkin\venojen säätö ei vaikuttanut ääneen. Kokeilin äänittää näytettä kännykällä,mutta pakoäänet peittivät tuon naputuksen nauhoituksesta. Kokeilen huomenna uusiksi.
katsoisin ekana kaasarit, josko olisi jotain pielessä siellä.
-98 xx KTM 300 exc
TURHA tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
Naputus tuskin johtuu kaasareista ja tuo käyntihäirio myöskin muualta,koska ajoittain pyörään tuli täydet tehot n.2-5 sekunnin ajaksi. (siis kun koeajolla milloin ilmeni tuo hetkellinen käyntihäiriö)(mika69 @ Maalis. 13 2007,21:25) kirjoitti
- Selailin tuota manuskaa huonolla kielipäälläni ja iski epäilys,ettei pyörän sytytystä pysty säätämään? Eli vikaa täytyisi etsiä muualta? Ketjun ajoitukset pielessä kenties? Pyörän entisestä omistajasta ja hinnasta jäi sellainen fiilis ettei pyörää ole käytetty merkkikorjaamolla.![]()
Pahin kauhuskenaario on että kiertokangen alapää leiponut.Siitä ainakin lähtee naputtava ääni ja vähän ajan päästä ei kuulu koneesta minkään valtakunnan ääntä...tsekkaa puolat ja tulpat.
Yksi vaihtoehto voisi olla tuo koneen ketjunkiristäjä.
Kun se löystyy eikä kiristä enää niin nokat eivät toimi
niinkuin pitää. Tästä seuraa monesti nakutusta / rallatusta.
Monesti kun se alkaa vaivaamaan niin kylmällä koneella on kovempi ääni ja lämpimällä taas sitten vähemmän.
Mitä enemmän se kuluu niin koneen lämpötilalla ei ole vaikutusta.
Ittellä oli aikoinaan 6pätkä z kava, ja siinä oli samoja onkelmia.
Stormi myi silloin kiristäjän viritys-sarjaa. Pistin semmosen paikalleen ja se vähän paransi tilannetta.
Venan välykset laitoin sitten 0.05-0.08mm, ja sen jälkeen alkoi viheltämään.
No jokaisella pyörällähän on omat niksinsä, mutta mulla ainaki alko näillä hommilla pelittään...
Kawa Z650F vm82 -> suska gsx 1100 f vm88 -> Suska Bandit 1250 S vm 07"RIP"-> Yamaha FJR 1300 vm07 -> Hayabusa 09/10 -> BMW K1300S vm 2012
Jos käy ajoittain vain yhdellä pytyllä, kuuluu hakkaava ääni. Siis vika voi olla kaasuttimissakin, tai tulpan/puolanjohdoissa/puolassa jne.
No niin, no
Ettei vaan olisi se kiertokangen alapää leipassut. Ei olis ensimmäinen, eikä viimeinen gpz, joka tuon tekee. Avaa öljypohja ja tarkasta tilanne sieltä.
nimim. kolme kertaa saman ajokauden aikana.
Pitpro Prolite
VTR kilo F
Mulla meni joskus vanhassa cb 350 twinissä kiertokangen alapään laakeri toiselta puolelta ja oireina oli juurikin epämääräinen kilkatus ensialkuun. Vaivan pahentuessa tuli "ampumista" ja tehojen katoamista kun toinen mäntä hääräili hommiaan väärässä kohdassa. Lopuksi kone kilahti jumiin ja männät olivat nätisti vatupassissa kun otin koneen auki. Toivottavasti sulla on joku muu vika.![]()
Toivottavasti vika löytyy viikonloppuna,et pääsis kautta jatkamaan. Kiitti vinkeistä.