Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
  1. #1
    oli tässä ajatuksissa hommailla pmr-puhelimet kypäräpuhelimen virkaa hoitamaan.pitäis puhua takapenkille ja toiseen pyörään... lieneekö kellän kokemuksia esim.cobra-merkkisistä laitteista? akun kesto? kuuluvuus maantienopeuksissa jne...
  2. #2
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Cobrista on kokemuksia, kuuluvuuteen jne vaikuttaa se mitä sen pmr:n perässä on, eli onko vaan nappikuulokkeet vai ihan kypäräpuhelinsatsi.
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  3. #3
    ajattelin ihan kypäräpuhelinsatsin laittaa.niitäkin näyttää eri paikoissa olevan myytävänä eri malleja ja eri hintaisena...mikähän lie sitten se "hyvä"
  4. #4
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (zx-12r @ Maalis. 05 2007,20:04) kirjoitti
    ajattelin ihan kypäräpuhelinsatsin laittaa.niitäkin näyttää eri paikoissa olevan myytävänä eri malleja ja eri hintaisena...mikähän lie sitten se "hyvä"
    Itsellä ollu cobrat Autocomin active-setin perässä - ihan mukavasti toimineet. Kantomatka ei nois halpiksis ole toki parempien luokkaa, mutta karvan alle kilsaan pääsee kuitenkin.
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  5. #5
    Lainaa (Jassu @ Maalis. 05 2007,20:05) kirjoitti
    Lainaa (zx-12r @ Maalis. 05 2007,20:04) kirjoitti
    ajattelin ihan kypäräpuhelinsatsin laittaa.niitäkin näyttää eri paikoissa olevan myytävänä eri malleja ja eri hintaisena...mikähän lie sitten se "hyvä"
    Itsellä ollu cobrat Autocomin active-setin perässä - ihan mukavasti toimineet. Kantomatka ei nois halpiksis ole toki parempien luokkaa, mutta karvan alle kilsaan pääsee kuitenkin.
    Eikös ne mainosta että 2-5km ? Pikkasen pitäs pitää rotia noissa mainoslupauksissa
    Just "nyt" ei bikeä...
  6. #6
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (JanMac @ Maalis. 06 2007,10:25) kirjoitti
    Eikös ne mainosta että 2-5km ? Pikkasen pitäs pitää rotia noissa mainoslupauksissa
    Suoralla näkyvyydellä tuollainenkin toki onnistuu, mutta jos on vähääkään maastonmuotoja, puita, taloja tmv niin haaveeksi jää.

    Onhan pemareilla kunnon tropokeleillä vedetty tv-tornien välillä useiden satojenkin kilsojen yhteyksiä. Tosiasassa tollaset cobrat mopokäytössä (molemmilla oli rintataskussa) paukku jo aika pahasti noin 800m etäisyydellä kun testailtiin jossain tuol nurmijärven peltojen keskellä.
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  7. #7
    En ole noihin pmr-puhelimiin tutustunut, mutta olis kanssa aika hankkia uudet kypäräpuhelimet. Eikös tossa systeemissä tarvii takamatkustajakin tangentin ? Mihin olette sen sijoittanut, vai pitääkö kädessään ?
  8. #8
    lainaan tätä aihetta.
    onko kokemuksia Alan:in pmr seteistä . niihin näyttäis saavan sellasia kypärä headsettejä, jotka saa mukavasti aseteltua kypärään

    e: tarkennetaan sen verran että kyse siis 441 mallista



    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  9. #9
    Lainaa (Pieru_ite @ Maalis. 15 2007,09:51) kirjoitti
    En ole noihin pmr-puhelimiin tutustunut, mutta olis kanssa aika hankkia uudet kypäräpuhelimet. Eikös tossa systeemissä tarvii takamatkustajakin tangentin ? Mihin olette sen sijoittanut, vai pitääkö kädessään ?
    Ei sitä tangettia välttämättä tarvi, onhan noissa puhelimissa VOX-toiminto. Sen sujuva toimivuus on sitten eri asia. Jos linjan aukaisuviiveen säätää pieneksi, tulee kaikki yskimiset toisen kuultavaksi, pitkä viive taas hukuttaa ensimmäisen sanan puheesta. Eli heti ei kannata asiaa alkaa puhua
    Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!
  10. #10
    Lainaa (Salmon @ Maalis. 15 2007,10:06) kirjoitti
    lainaan tätä aihetta.
    onko kokemuksia Alan:in pmr seteistä . niihin näyttäis saavan sellasia kypärä headsettejä, jotka saa mukavasti aseteltua kypärään

    e: tarkennetaan sen verran että kyse siis 441 mallista
    Alan 443-pari on tullut ostettua, ja hiukan käytettyäkin. Pyörästä pyörään kuuluvuus muutama sata metriä, volumet saa tulppien kanssa olla täysillä vaikka ostin RXTX-tuotteesta ne kalliimmat kuulokkeet, toinen kuuloke ei oikein asettunut avattavaan AGV:hen. Toisessa pyörässä oli tosin halvat kuulokkeet, joilla ei ollut mitään virkaa.
    Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!
  11. #11
    Lainaa (Skeleton @ Maalis. 15 2007,21:52) kirjoitti
    Lainaa (Pieru_ite @ Maalis. 15 2007,09:51) kirjoitti
    En ole noihin pmr-puhelimiin tutustunut, mutta olis kanssa aika hankkia uudet kypäräpuhelimet. Eikös tossa systeemissä tarvii takamatkustajakin tangentin ? Mihin olette sen sijoittanut, vai pitääkö kädessään ?
    Ei sitä tangettia välttämättä tarvi, onhan noissa puhelimissa VOX-toiminto. Sen sujuva toimivuus on sitten eri asia. Jos linjan aukaisuviiveen säätää pieneksi, tulee kaikki yskimiset toisen kuultavaksi, pitkä viive taas hukuttaa ensimmäisen sanan puheesta. Eli heti ei kannata asiaa alkaa puhua *
    Eli vox toimintoko on semmoinen, että puhe avaa mikin ? Nyt olen entistä enemmän ulalla, kun tutustuin noihin asennusohjeisiin niin niissä neuvotaan asentamaan tangentti ohjaustankoon. Jossain kokeilussa sitten käyttäjät oli viritellyt niitä piuhoja hihankautta sinne tangolle ja vaikka miten. Eikös tämä kaikki ole nyt sitten turhaa jos on kerta tuo vox ? Onko joku sellainen jolla olis tuo systeemi käytössä nimen omaan kuskin ja takapenkkiläisen kesken ? Kuin on hyvä ? voxilla vai tangenteilla vai kuski tangentilla ja matkustaja voxilla ? Ja mihin olette virittäneet sen matkustajan tangentin jos sitä käytätte.
  12. #12
    Me hankittiin joku Doron PMR n. vuosi sitten, oli Stockan kanta-asiakashalvennuksessa. Tuolloin vertailin eri malleja, ja lopuksi oli tuo Doro ja Cobra loppuvertailussa. Cobran etu oli roiskevesitiiviys, Dorolla (luvattu) kaksinkertainen kuuluvuusalue. Kuuluvuusaluetta ei ole testattu, koska puhelimet ovat olleet itkuhälytinkäytössä... Ihan jees laite on ollut, mutta käyttökin on ollut kevyttä.
    <p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
  13. #13
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (CJ @ Maalis. 16 2007,08:46) kirjoitti
    Me hankittiin joku Doron PMR n. vuosi sitten, oli Stockan kanta-asiakashalvennuksessa. Tuolloin vertailin eri malleja, ja lopuksi oli tuo Doro ja Cobra loppuvertailussa. Cobran etu oli roiskevesitiiviys, Dorolla (luvattu) kaksinkertainen kuuluvuusalue. Kuuluvuusaluetta ei ole testattu, koska puhelimet ovat olleet itkuhälytinkäytössä... Ihan jees laite on ollut, mutta käyttökin on ollut kevyttä.
    Ne mitä noi lupaa mainospuheissa on ihan lööperiä kuuluvuusmatkoilta, PMR:n max lähetysteho on 500mW ja käytännössä testaamalla noi halpikset ei kauas kuulu vaikka lähelle tuota tehoa pääsisivätkin.

    Tuolla 150-200e/kpl hintaluokassa oleva Alinco DJ446 on sen sijaan hakannut jo muutaman vuoden kusomatkojen kärjessä.

    Kyseessä siis tämä : http://www.rxtx-tuote.fi/index.p....tuote=Y
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  14. #14
    Lainaa (Pieru_ite @ Maalis. 16 2007,08:29) kirjoitti
    Lainaa (Skeleton @ Maalis. 15 2007,21:52) kirjoitti
    Lainaa (Pieru_ite @ Maalis. 15 2007,09:51) kirjoitti
    En ole noihin pmr-puhelimiin tutustunut, mutta olis kanssa aika hankkia uudet kypäräpuhelimet. Eikös tossa systeemissä tarvii takamatkustajakin tangentin ? Mihin olette sen sijoittanut, vai pitääkö kädessään ?
    Ei sitä tangettia välttämättä tarvi, onhan noissa puhelimissa VOX-toiminto. Sen sujuva toimivuus on sitten eri asia. Jos linjan aukaisuviiveen säätää pieneksi, tulee kaikki yskimiset toisen kuultavaksi, pitkä viive taas hukuttaa ensimmäisen sanan puheesta. Eli heti ei kannata asiaa alkaa puhua *
    Eli vox toimintoko on semmoinen, että puhe avaa mikin ? Nyt olen entistä enemmän ulalla, kun tutustuin noihin asennusohjeisiin niin niissä neuvotaan asentamaan tangentti ohjaustankoon. Jossain kokeilussa sitten käyttäjät oli viritellyt niitä piuhoja hihankautta sinne tangolle ja vaikka miten. Eikös tämä kaikki ole nyt sitten turhaa jos on kerta tuo vox ? Onko joku sellainen jolla olis tuo systeemi käytössä nimen omaan kuskin ja takapenkkiläisen kesken ? Kuin on hyvä ? voxilla vai tangenteilla vai kuski tangentilla ja matkustaja voxilla ? Ja mihin olette virittäneet sen matkustajan tangentin jos sitä käytätte.
    Jos tuo VOX-toiminto(eli ääniaktivointi/itkuhälytys-toiminto) valitaan puhelimen käyttövalikosta, niin linja aukeaa, kun ääntä käytetään. Luonnollisesti tämä valinta pitää tehdä jokaiselle puhelimelle erikseen. Herkkyyttä voi säätää(ainakin meidän luureissa).
    Esim. kun itse olemme käyttäneet puhelimia itkuhälyttimenä, niin ipanan sängyssä on ollut puhelin VOXilla, ja itsellä puhelin "normaalilla", jottei linja aukea yskimisestä, telkkarista, jne...
    "Normaalikäytössä" painetaan puhelimen sivussa olevaa tangenttia, jos halutaan puhua linjalla toiseen/toisiin puhelimiin.
    Auttoiko?
    <p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
  15. #15
    Lainaa (Jassu @ Maalis. 16 2007,08:51) kirjoitti
    Tuolla 150-200e/kpl hintaluokassa oleva Alinco DJ446 on sen sijaan hakannut jo muutaman vuoden kusomatkojen kärjessä.

    Kyseessä siis tämä : http://www.rxtx-tuote.fi/index.p....tuote=Y
    noihin alincoihin olisi meillä hakusessa headsetit - olisiko jollakulla hyviä ehdotuksia?
    " kuolema kuittaa univelan "
  16. #16
    Itkuhälytin ja moottoripyörä toimivat yleensä täysin erilaisissa ympäristössä. Mikäli joku laite toimii VOX-ääniohjausta käyttäen itkuhälyttimenä, ei se todellakaan tarkoita sitä että ko. laite toimisi moottoripyörässä. Kypärämelu tulee ongelmaksi pyörässä ja tätä varten on esimerkiksi Autocom kypäräpuhelimet. Oikeiden kypäräpuhelimien avulla voidaan VOX-toimintoa harkita käytettäväksi, ilman Autocomia tms. on turha VOX-toiminnosta haaveilla, ellei omista moposkootteria ja hiljasta kypärää Dorossa tulee todennäköisesti ongelmia myös headsettien sopivuudessa, liitäntä kun voi olla radiopuhelimissa minkälainen hyvänsä.



  17. #17
    Itsellä käytössä pääasiassa Alanin K1+Albrechtin kypäräsarja.

    Tärkein havainto noiden kanssa on se, että kypäräsarjan asennus ainakin Albrectin kamojen kanssa on tosi tarkkaa puuhaa. Jos asentaa tosta vaan sinnepäin ja olettaa että kuuluu kunnolla, niin saattaapi mennä pahastikin pieleen. Muutaman millin heitto tekee sen, että hädin tuskin kuuluu 80km/h nopeudessa, kun tarkalleen oikeaan paikkaan asennetulla kuuluu täysin ongelmitta vielä 130-140km/h nopeuksissa ihan normaaliäänellä. (150 km/h on kovin nopeus, jolla olen noita testannut eikä mun halpiskypärällä tullut mitään ongelmaa, mutta huomattavasti kalliimmalla Roofilla kohina häiritsi jo aika pahasti. Shoei Raidilla ei kuulunut kohinan yli enää mitään)
    Kantomatkat mainoksissa on ihan huuhaata. Ehdoton maksimikantavuus tien päällä on 3 km mutta käytännössä käyttökelpoinen maksimietäisyys ei koskaan vielä ole ollut kuin alle 2 km ja kaupungissa jokunen sata metriä, joskus jopa alle 200 m jos on sopivasti taloja välissä. Tuota kantavuutta olen kokeillut useemmallakin merkillä ja niissä ei ole ollut mitään eroja käytännössä.
    Kantavuus ei silti ole koskaan ollut ongelma, lähinnä tuo on joskus ollut että on ollut väärässä paikassa kuulokkeet. Nykyisin mulla on kaikkiin kypäröihn merkitty asennuskohta, joten sekään ei enää ole ongelma.

    Pmr:n VOXilla ei muuten prätkäkäytössä tee yhtään mitään ainakaan vakioilla kypäräsarjoilla.



  18. #18
    Lainaa (Mopomies-Runar @ Maalis. 24 2007,19:11) kirjoitti
    Pmr:n VOXilla ei muuten prätkäkäytössä tee yhtään mitään ainakaan vakioilla kypäräsarjoilla.
    Jep ! Palaan sitten alkuperäiseen kysymykseeni. Jos kerran ei VOX toimi kypäräkäytössä, niin miten olette sijoittaneet takamatkustajan tangentin. Onko pyörässä kiini, vai piteleekö kädessään, vai kuin ?
  19. #19
    Lainaa (ämmä @ Maalis. 17 2007,17:00) kirjoitti
    Lainaa (Jassu @ Maalis. 16 2007,08:51) kirjoitti
    Tuolla 150-200e/kpl hintaluokassa oleva Alinco DJ446 on sen sijaan hakannut jo muutaman vuoden kusomatkojen kärjessä.

    Kyseessä siis tämä : http://www.rxtx-tuote.fi/index.p....tuote=Y
    noihin alincoihin olisi meillä hakusessa headsetit - olisiko jollakulla hyviä ehdotuksia?
    Tuo RXTX T:re, tietää kannattaa kysyy...

    Ja kokemuksesta tiedän et pemarit toimii kyllä, jos niihin ymppää kunnon headsetin eli lähinnä kunnon mikin....
    VOXia en oo saanu toimimaan liikenteessä....
    Eikä toimi sisäpuhelin käytössä, kahta headsettiä ohjaamaan, kaatuu....
    "On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
    -Nalle Puh-
  20. #20
    Lainaa (Pieru_ite @ Maalis. 26 2007,14:20) kirjoitti
    Lainaa (Mopomies-Runar @ Maalis. 24 2007,19:11) kirjoitti
    Pmr:n VOXilla ei muuten prätkäkäytössä tee yhtään mitään ainakaan vakioilla kypäräsarjoilla.
    Jep ! Palaan sitten alkuperäiseen kysymykseeni. Jos kerran ei VOX toimi kypäräkäytössä, niin miten olette sijoittaneet takamatkustajan tangentin. Onko pyörässä kiini, vai piteleekö kädessään, vai kuin ?
    Itsellä ei takamatkustaji ole kun on soolopyörä, mutta kaverilla jolla useinkin on, tangentti on useimmiten takamatkustajan takin vyössä.
  21. #21
    (poistettu tili)
    Mulla olisi 2 kpl Alan 456R radioita, latureita, tupakinsytytin töpseli. Ollut kerran matkalla mukana, sitte meni hermot piuhojen kanssa.

    Ostakee ostakee, halvalla lähtee, puoleen hintaan uuden hinnasta+ postilukut, ellet hae Lepuskista. (hintaa en nyt muista)

    Privalla tavoittaa.



  22. #22
    Joo Alan on ihan käyttökelpoinen tekele.
    --Tärkeintä on lähteminen - jäiden lähteminen--
    (-Tosimies ajaa säällä kuin säällä - eikä kumipukuja käytetä-)

    Gas Gas EC 300
    Kawa z750
  23. #23
    http://www.rxtx-tuote.fi/index.php?v...rphone&tuote=Y

    Toi pitäis olla hyvä mutta kyllä se maksaakin. Noita tarvitaan siis 2 kpl.

    j
  24. #24
    mitään tanko nappia ei tarvitse, toimii loistavasti jos on autocom hyper pro versio kiinni.. toki homman tekee mukavaksi jos on likka kyydissä ja muutama muu mopoilija , silloin kaikki vokottelu yritykset menee muidenkin mopoilijoiden korviin , ja jätkät ajaa ojaan kuunellesa epätoivoista vonkaamista... silloin se tangentti nappi on ihan jees.. vaan sekin tarvinnee käyttö koulutusta tuossa kesän pikku suomi turnee lenkillä kuunneltiin kaunista laulua, kun eräsin yamahalla ajeleva blondi lauloi niin että riitti...
    Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin

    Triumph Rocket
    Suzuki B-King
    Suzuki Hayabusa
    Agusta
    Kawasaki ZZR
    Kawasaki 800
    Honda Goldwing 1800
    Kawasaki ZZR
    MV Agusta
  25.  
  26. #25
    Lainaa kirjoitti
    tuossa kesän pikku suomi turnee lenkillä kuunneltiin kaunista laulua, kun eräsin yamahalla ajeleva blondi lauloi niin että riitti...
    Tykkäsit kuitenkin
    Yammutar