Joo, toi Bonen kokema on ihan tosi, mulla tosin ihan eri liikkeessä.
Stormilla aikoinaan (tais olla 80-luvun puoltaväliä) ihan samanlainen menttaliteetti, Hesan puljussa ei ollut putkistoa silloiseen GS750:een, Turussa oli. Tilattiin, ja pari viikkoa kävin Hesan liikkeessä pokapäivänä kysymässä, eikä tullut.
Putket sain, kun tuli muuta reissua Turkkuseen, niin poimin sieltä mukaan. Taitaa vieläkin Hesan päässä roikkua se mun tilaus pölyttymässä, jollei joku ole siivonnut roskiin.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Bone,
olisit tilannut R.M.Heinon verkkokaupasta. Olisit saanut paketin lähipostiisi postiennakolla maksamalla postimaksut 15€. Myös kotimaisia nettikauppoja voi käyttää, eikä tarvitse ulkomailta tilailla.
Varmasti tämä yritys yrittää keskittää kuljetuksiaan, jotta välttyisi näiltä ylisuurilta Itellan postimaksuilta.
Jos asiakas haluaa toimituskulut maksaa, kaikista toimipisteistä lähetetään paketti postiennakolla ihan soitosta parin päivän toimitusajalla. Myös sähköposti on oiva tilauskanava, jos puhelinlinjoilla on ruuhkaa.
Minulla on asiasta kokemusta.
Jos menen mihin tahansa vaatekauppaan kyselemään onko haluamaani vaatekappaletta muiden kaupunkien myymälöissä, tuskin missään toimitetaan tunikaani erikseen haluamaani liikkeeseen. Jos palvelu on erityisen hyvää, joku saattaa soittaa toiseen myymälään ja tiedustella asiaa ja jopa saan tuotteen varaukseen.
Sitten minun vaan on itse haettava tunikani.
Ja eikös moottoripyörä ole hankittu ajamista varten?![]()
Kyl mulle ainakin esim Allright on toimittanut liikkeestä a liikkeeseen b tuotteen jota ei ole ollut liikkeessä b saatavilla. Naisten rättikaupoista ei ole kokemusta, sen sijaan ajovaruste ja tarvikekaupoista senkin edestä, niin täällä kotimaassa että ulkomailla. Eikä ole tarvinnut maksaa mitään ylimääräisiä kuluja muuta kuin mitä hintalapussa on lukenut.
XX 06>>>GSX-R K7, kilvetön R6R, kilvellinen R6R, Kutter K9, PuimuriGSA, PuimuriGSA wasserboxer, Honda CB1300, Puimuri1250GSA, KTM1290SAR
Itse kävin Turun Stormilla tiistaina kokeilemassa nahkapukua. Sopivaa kokoa ei ollut, mutta kaveri tilasi toisesta liikkeestä. Tänään tuli tekstari että on tullut ja voi tulla sovittamaan. Pitivät minulle varattuna ilman ostovelvoitetta, ja totesi, että jos en osta niin ei haittaa, laittavat hyllyyn myyntiin.
Näinkin siis voi saada asiakaspalvelua. Kyse on vain ja ainoastaan ASENTEESTA. Ei noiden firmojen talous kaadu tavaran lähettämiseen toiseen liikeeseen... Hyvällä asiakaspalvelulla saavat vain lisää asiakkaita.
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Jukka,
Kokemusta on myös minulla varustekaupoista ja jopa naisten rättiputiikeistakin:
Käsittäkseni R.M. Heino ei Bonen kertomuksessa ollut kieltäytynyt toimittamasta laukkua toiseen toimipisteeseen. Eikä mistään lisäkuluista ollut mainintaa. Kysymys oli siitä, ettei osattu ilmoittaa tarkkaa toimituspäivää, eikä toisessa liikkeessä heti vastattu puhelimeen.
Ilmeisesti kuljetukset toimivat tarpeen mukaan, kun on muutakin kuljetettavaa kuin 1 laukku.
Kerroin vain miten sujuvimmin tavaraa olen saanut tilattua.
Allright on varusteisiin erikoistunut maahantuontiyritys, jossa logistiikka toimii vähän toisella lailla, kuin näissä mp-kaupoissa.
Mulla oli positiivinen kokemus R.M.Heinon Espoon myymälästä.Kävin toukokuussa kysymässä SW-motechin keskijalkaa Fasuun,panivat tilauksen ja sanoivat että voi mennä joku viikko,yllätys tekstiviesti tuli 10 päivän päästä keskijalka noudettavissa.Tilattaessa sovittiin jos jalka ei sovikkaan niin jättävät hyllyyn myyntiin.SW-motechilta olisi voinut tilata nettikaupasta hintaan 119e + toim.kulut R.M.Heino 125e.
Suzuki GSX 1400-04 Honda CB 900 hornet-03 Suzuki GSX 1400-07 Aprilia Mana 850-08
Kawasaki ZR-7-99 Yamaha FZ6N-07
Sanni Sanni Sanni....... Jospa pysytään asiassa ja aiheessa.
En nyt ihan häveliäisyyssyistä kehdannut ladata koko puolen tunnin episodia kaikkine
myyjän /kauppiaan mahdollisine ja ihan mahdottomiltakin tuntuvista perus.... ihan oikeesti.....
idioottimaisuuksista.
Se viittaus siihen, ettei Spede tiennyt komiikasta mitään, kertoo siitä, kuinka
absurdi koko tuo sessio oikein oli.
Olisit tilannut nettikaupasta.... Hienoo hei.
Olisko kyse kuitenkin liikkeessä asioinnista?
Ihan pikku teaserina Sanni......
Kun asioi maanantaina päivällä kaupassa.... myyjä hoohoilee päättämättömänä ja
epävarmana.... todeten tarkkaan ottaen.....
Keeeeeskiviikkona oooooon kuorma tulossa (Tommmmpereelta nääsnääs)...... muutta......
ei nyt tiedä..... MAHTUUKO SE SIIHEN..... että..... jooo....
Koskas seuraavan kerran?
Eeeehkä..... ensi viikon..... toooorstaina....
Toiseksi..... "lähipostiin" parin päivän päästä..... 15€....
ÖH.... 20€ pensaan ja kaksi tuntia aikaa, tavarat kotona ja pinossa.
Kunhan ensin itse hoitaa asiakaspalvelun myyjän hoohoillessa tiskin toisella puolella.....
ja hoitaa myyjän..... minkä vitun myyjän?työn selvitellen onko tavara ostettavissa
toisesta liikkeestä
Joo.... ei kieltäytynyt mistään ei, ei liioin saanut tikkua ristiin
Eikä tiennyt..... ilmaantuuko tavara naapurikaupungista 10:ssä päivässä vai ei.....
Enkä minä liioin sanonut, että kymmenen päivää on liian kauan
Elämä on
Todetaan vielä, on tässä tullut kioskia ja toimintaa ihan syystä kehuttuakin,
siksi on hieman hassua, että suurin piirtein joka toinen kerta
vedetään "pohjat" sanan varsinaisessa merkityksessä ja siinä ei enää
"Porvoonmitta" riitä edes introksi...... sitten vedetään
siihen malliin että TEXASKIN jää vaatimattomaksi.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Omat kokemukseni Heinolta (Espoo) ovat hieman kaksijakoiset. Huollon porukka tuntuu osaavan asiansa ja maahantuojan takaisinkutsu hoitui mallikkaasti.
Huollon toiminnasta jäi vähän ikävä maku kun olivat menneet vaihtamaan akun "kysymättä". Tässä tapauksessa akulle tuli hintaa 150 €. Väittivät yrittäneensä olla puhelimitse yhteydessä varmistaakseen onko vaihto ok. Jostain syystä yhtään puhelua ei päivän aikana tullut, vaan ainoastaan tekstiviesti, jossa ilmoitettiin, että pyörä ja yli 600 € lasku on noudettavissa. No akku olisi pitänyt vaihtaa joka tapauksessa, mutta olishan siinä jonkun euron säästänyt kun olisi päässyt itse tekemään.
Asia joka ärsyttää ja ihmetyttää Espoon toimipisteessä on myymälässä olevat nuoret myyjät, jotka ovat aivan kujalla kaikesta mikä liittyy moottoripyöriin. Olen asioinut kevään ja kesän aikana moneen otteeseen siellä ja nämä tulevaisuuden lupaukset eivät ole osanneet hoitaa yhtään asiaa kysymättä toiselta myyjältä. Tällä viikolla kävin vaihtamassa tuottteen, niin tämäkin vaati lopulta kolmen myyjän panoksen, että asia saatiin koneeelle oikein. Minulla ei ole mitään nuoria ja kokemattomia myyjiä vastaan, mutta näiden tapauksessa vaikuttaa siltä, etteivät nämä neidot ole koskaan ajaneet moottoripyörällä tai olleet edes kyydissä. Ehkä heistä kehittyy vielä asiantuntijoita, mutta parin kuukauden kokemuksella ei vaikuta siltä. Meininki sopisi paremmin esim. H&M:n kassalle kuin varaosamyyntiin.
Asetelma on vähän sama kuin meikäläinen myisi kosmetiikkaan Stokkalla. En ymmärrä asiasta mitään, en käytä itse meikkiä enkä myöskään ajatellut aloittaa.
Oli siellä viime kesänä ainakin yksi osaavampikin nuorempi neitokainen, jolta tulikin sitten osteltua kaikenlaista. Mihin lie kadonnut, ei ole enää näkynyt. Nyyh![]()
Onhan ymmärrettävää, että jos on kiire saada tavaraa, on tuskallista odottaa, että se löytyy/toimitetaan.
Jos kesätytöt eivät tiedä miten jokin asia hoituu, se ei ole heidän vikansa, varsinkaan, jos yrittävät kuitenkin parhaansa mukaan toimittaa asiat. Työnopastuksessa on pikemminkin ollut puutteellisuuksia.
Jos kesätyöntekijällä ei ole alasta mitään aikaisempaa kokemusta, pitää työhönopastukseen tietenkin panostaa selvästi enemmän kuin jos on konkari kyseessä.
Mutta ovathan ne tytöt niin kauniita katseltavia, että sitä viipyy tiskillä ihan mielellään pidempäänkin.![]()
![]()
BMW R1200GSA LC
BMW R1150GS
ex: K1600GT, K1200GT
Wilhelm heitti aika oivan tuossa omassaan.
Tässä aiemmin moni koittanut tiukassa etukenossa "liemettää" varsinaista asiaa ja kääntynyt
sujuvasti puhumaan jostain ihan muusta.
1. Jos ihminen "haluaa"...... minkä perään moni kauppiaskin, ainakin lähtökohtaisesti tuntuu huutavan....
asioida myymälässä, silloin on jo peliä avattaessa siirretty "nettiostostaminen" muuksi kuin 1. vaihtoehdoksi.
Tähän saattaa myös olla monta perusteltua syytä, eikä luottokelvottomuus tai osaamattomuus
verkossa asioimisen suhteen välttämättä ole relevantteja syitä
2. Jos ihminen (asiakas) kävelee..... aivan sama meneekö Stockkan kempparihelvettiin, vai Heinolle.....
on hänellä oltava edes jonkinlainen varmuus siitä ettei...... aivan
Koko homma ole käytännössä kuin olisi asioimassa..... hieman väärässä putiikissa väärien asioiden kanssa.
......jos ymmärrätte mitä tarkoitan viittaamalla tuohon Wilhelmin heittoon.
Moni myös tuossa aiemmin jankuttaa "kiireestä saada tavaraa".
Ajalla on toki oma merkityksensä, mutta se taas riippuu.....
Pakkohan nykyisin on olla sen verran realistinen käsitys nykyisen kaupankäynnin realiteeteista.....
eli vaikka joka paikka "pursuaa tavaraa", tuntuu välillä että homma on puhdasta "tilausmyyntiä".....
ellet ole hakemassa maitoa ja leipää.
Toisaalta.... Mikä on se olennainen asia toimituksissa..... mikä tuntuu olevan täysin kadoksissa ?????
ILMOITETUN TOIMITUSAJAN PITÄMINEN !!!!!!! Öhh... Jos ylipäänsä sellaisen saa jollain konstilla
puristettua joltain.... vaikka myyjältä.... myymälässä.
Ei tässä nyt olla sen kummemmin Heinoa kivittämässä, osaa ne muutkin hölmöillä hartaudella.
Joku roti hommassa sentään pitää olla ja sitä lupa odottaa.... asiakkaankin.
...... ja kai tuo menee ihan raameihin joista "risuja / ruusuja" täälläkin jaetaan ?
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Todella mukavaa kaupankäyntiä. Odottelen edelleenkin tarjousta moponvaihdosta, lupasivat kohta ottaa yhteyttä. Olen kohta 3v odottanut.
Ruusuja Tampereen Heinolle ja etenkin Mikaelille onnistuneista pyörä kaupoista jälleen![]()
Mä en päässyt kyseisen tyypin kanssa edes "samalle viheriölle" välirahan kanssa.......Rosenlundin kanssa tein kaupat nykyisestä pyörästä ja tavoittelin kyllä miestä nytkin mutta eipä alkanut näköjään lomaltaan tekemään kauppaa kanssani vaan pisti ton kaverin asialle.
Olen asioinut monta kertaa Heinon Espoon toimipisteessä ja aina on homma toiminut hyvin.
Ainoa miinus on liikkeen syrjäinen sijainti.
Suzuki Hayabusa
Heinäkuussa yhden mopon ostin Espoosta ja ensi viikolla renkaanvaihtoa ja etupään huoltoa. Nämä kaikki kohtuullisen sopivasti ja heinäkuun lopussa kun ehdin kaupan vääntää, tuli siihen tuhannen euron varustelahjukset kaupan päälle. En nyt ainakaan vielä moittimaan pääse, toisaalta on hyvä tietää mitä on tekemässä. Päättäkööt tai neuvotelkoot, käykö. Yhden Vantaalaisen firman oven suljin takanani myöskin heinäkuussa. Siellä loppui myymänhoitajalta kokonaisuuksien ymmärrys. Useampi kymppitonni tuli sinnekin vietyä, mutta ilmeisesti tulosta syntyy ilman meikäläistäkin, eli mitäpä sitä miettimään sen enempää. Sääli kuitenkin.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Sähköposteihin vastaaminen tuntuu olevan kohtuu nihkeätä tässä(kin) liikkeessä.
Kyseessä RM Heino Tampere.
Kawasaki KMX 125 -> Honda CB 350 Twin -> Suzuki GSX 750 -> Suzuki Bandit 1200 N -> Yamaha FZS 1000 -> Yamaha MT-01 -> Yamaha FZ1N -> Kawasaki Z 1000 SX -> Yamaha MT-09 -> Kawasaki Versys 1000 -> Suzuki Katana 1000
Ajoneuvomyynnin kanssa olen asioinut muutamaan otteeseen tänä kesänä.
Kawasaki KMX 125 -> Honda CB 350 Twin -> Suzuki GSX 750 -> Suzuki Bandit 1200 N -> Yamaha FZS 1000 -> Yamaha MT-01 -> Yamaha FZ1N -> Kawasaki Z 1000 SX -> Yamaha MT-09 -> Kawasaki Versys 1000 -> Suzuki Katana 1000
Ok, pitää forwata maili tuohon myynti@ osoitteeseen.
Kyselin tarjousta suoraan ko henkilön mailiosoitteesta.
Kawasaki KMX 125 -> Honda CB 350 Twin -> Suzuki GSX 750 -> Suzuki Bandit 1200 N -> Yamaha FZS 1000 -> Yamaha MT-01 -> Yamaha FZ1N -> Kawasaki Z 1000 SX -> Yamaha MT-09 -> Kawasaki Versys 1000 -> Suzuki Katana 1000
Nyt kyllä täytyy oikeasti kehua Tampereen Heinoa.
Ostin, tai siis oikeasti vaihdoin siellä vanhan pikkubemarini astetta isompaan, eli F700:seen.
Jaken kanssa kauppa tehtiin hyvässä hengessä.
Kauppaan sisältyi muutamien lisävarusteiden asennuksia ja Jakke informoi minua pitkin viikkoa aina missä mennään ja koska pyörä on noudettavissa.
Kun olin pyörää noutamassa, niin totesi vielä, että tekivät pyörään vuosihuollon veloituksetta, kun oli sen aika.
Samalla käytiin kaikki nippelit ja nappelit läpi. Tuppaa muuten nykyään unohtumaan aika monelta auto- ja pyöräkauppiaalta.
Kuullostaa hypetykseltä, mutta tähän ikään ja näihin kilometreihin, niin noin 50 autoa ja reilut 50 moottoripyörää omistaneena voin rehellisesti sanoa, että vastaavaa palvelua olen saanut vain Lexus Kaivokselasta.
Rosenlund teki minunkin kanssa edelliset pyöräkauppani, ja hoiti asiat todella hyvin. Eikä jättänyt pelkän spostin varaan kuten henkilö joka hoiti kontaktin minuun Jaken ollessa lomalla. Edellisen kaupan yhteydessä Jakke soitti muutaman kerran ja kauppaa tehtiin hyvässä hengessä molemmin puolin tinkien.....Ja kauppaan päästiin molempien ollessa tyytyväisiä. Siksi jäi vituttamaan kun nyt olisin halunnut tehdä taas kauppaa heidän kanssaan ja vain spostin kanssa keskustelin asioista. On aika tylsää veivata pyöränvaihtoa kun toinen osapuoli vain lähettää sähköpostin jossa sanoo että väliraha on x euroa, siihen vastaan että se ei johda kauppaan, niin tulee uusi posti jossa on nimellinen muutos välirahassa. Siinä vaiheessa oli jo halu tehdä kauppaa mennyt. Jos olisi tullut henkilökohtainen kontakti puhelimitse, olisi lopputulos saattanut olla toinen. Ei myöskään muuta vaihtoehtoista tuotetta tarjottu kaupan kohteeksi, hyvin samankaltainen ajopeli olisi (uusi) ollut hyllyssä heillä. Kysyin alun perin vaihtoa n. 1 tkm ajettuun esittelypyörään. Olinhan hyvin kiinnostunut ostamaan kyseisen pyörän koska tein aloitteen heille vaihtokaupasta, ja samalla asiakassuhteen jatkamisesta heidän kanssaan.
Se vaan on niin että Suomessa asiakkuudenhallinta on monessa yrityksessä aika lapsenkengissään edelleen.
Tein Espoon Heinolla tänään pyöräkaupat, menen kyllä seuraavankin kerran jos sieltä sopiva löytyy. Ainoa ongelma mielestäni oli, että mopomyyjiä tuntuu olevan liian vähän, mun aikanani tehtiin kauppaa ainakin kolmesta pyörästä ja kaikki joutuivat jonottamaan... Yllättävää näinä aikoina kun "vanhaa" pyöräliikettä tuntuu menevän nurin kuin heinää. Sain vaihdokista suunilleen sen mitä halusinkin ja ostoskohteen puutteet kirjattiin kauppakirjaan, joten uskoisin että niistäkin huolehdihtaan. Ellei, niin raportoin kyllä...
(Mulla kolmas pyöräkauppa Heinon kanssa, nyt 2 Espoosta ja 1 Lahdesta, pakko sanoa että Heinon kanssa asiointi on vaan helppoa verrattuna moneen muuhun. Faija asioinut Tampereen Heinolla ja sanonut samaa.)
Kahtena perättäisenä vuonna olen tehnyt pyöräkaupat Heinolla Espoossa. Kaupat ovat sujuneet mallikkaasti.
Huoltopalveluja olen käyttänyt monena vuonna useamman kerran ja palvelu on ollut erinomaista.
![]()
BMW R1200GSA LC
BMW R1150GS
ex: K1600GT, K1200GT
Noh, nyt ostoskohteen puutteet on korjattu kauppakirjan mukaan... Lisäksi kaupan jälkeen tuli huomattua myös nypytysvika etujarrussa, minkä vuoksi vein pyörän huoltoon tsekattavaksi. Huollon kaverit todensivat ongelman, tutkivat mahdolliset syyt ja vika korjattiin annetun takuun piiriissä, tuloksena pyörässä uusi eturengas ja 2 kpl uusia jarrulevyjä. Koko homman aikana ei tullut mitään mutinaa, vaan pyörä hoidettiin kuntoon, aivan kuin tarkoituksena olisi ollut saada asiakas tyytyväiseksi? Sinällään hämmentävää kun olen joskus nuorna poikana tehnyt kauppaa myös sellaisten toimijoiden kanssa, jotka tilisiirron jälkeen aktiivisesti unohtivat mitä kauppakirjassa luki (onneksi tällä hetkellä nämä omat "tuttavani" ovat pääasiallisesti poistuneet markkinoilta).
Mitä tässä voi sanoa, Heino on kyllä ansainnut ainakin minun luottamukseni ja heidän kanssaan on helppo asioida jatkossakinn... Ja jatkoa varmasti seuraa![]()