Elikkä elikkä. Tietäisikö joku pystyykö vaihteensiirtäjän käyttöakselin, vai millähän nimellä sitä pitäisi kutsua. (se akseli mikä menee lohkonkyljestä sisään ja jota polkimelta tuleva tanko kääntää) laakeriholkin vaihtamaan konetta kokonaan purkamatta.
Olipas päässyt koko välys unohtumaan alkutalven aikanavaikka, loppukesästä alkoi olla vaihteiden vaihto melkoista tuskaa. Tässävaiheessa talvea ei enään viitsisi koko konetta alkaa osiksi pistämään, kun siihen ei muuta tarvetta ole.
Sitten jos joku muistaa sen netti osoitteen josta löytyi ohjeita tuollaisen jammun kytkimen "modaamiseen", niin sille olisi myös tarvetta. Luultavasti tulee ensikesänä kytkimen suhteen ongelmia jos sille ei mitään tee.![]()
...Osoite löytyi. http://homepages.paradise.net.nz/lpg...tch/clutch.htm![]()
Elikkäs sain itse selvitettyä. Akselin pystyy irroittamaan, mutta sille ei ole erillistä laakeriholkkia, laakerointina toimii pelkkä lohkon reikä. Eli pitänee tyytyä tekemään eturattaan suojakoppaan pronssi holkki liukulaakeriksi ja tarkastella tuota lohkon päätä joskus myöhemmin.
-Suzuki SV1000S & TL1000R D.R. projekti.
-Yamaha FZR1000@1040 (ex)
http://www.facebook.com/SuperSpeedMotorsport
Noniin nyt on sitten etulätkän koppaan laitettu kunnon laakerointi tuolle akselilla. Meinasin aluksi pronssiholkkia, mutta päätinkin sitten laittaa neulalaakerin.
Herkistyi polkimen liike kummastieikä välyksistä ole tietoakaan.
-Suzuki SV1000S & TL1000R D.R. projekti.
-Yamaha FZR1000@1040 (ex)
http://www.facebook.com/SuperSpeedMotorsport