Elikkäs ens kesänä pitäs lähtee Via Baltican kautta eurooppa turneelle. Parituhatta kilsaa tulee ajeltua "itämaissa" (Viro, Latvia, Liettua, Puola, Tsekki ja Slovakia) Tuskin joka kylästä saa 98 oktaanista, jota minun pyörä janoaa?! Onko kokemuksia minkä merkkisistä "boostereista" kannattaa käyttää? Pitäs olla myös helppo annotella (esim. selkee asteikko kyljessä, ja/tai esim. puoli pulloo/tankkaus), että reissussa helppoo käyttää. Täältä foorumista en haulla oikeen löytänyt aiheesta, ja googlen puoleltakin pääosin autopuolen juttuja. Kiitti jo etukäteen!
![]()
![]()
100m/s mopolla
100mp/h kelkalla
100km/h veneellä
Itse ajettuna, omilla kulkineilla....
Liqui Moly nimistä tuotetta oon käyttäny. Ja mitään lisätehoja sillä on turha odottaa vaikka purkin kyljessä kuinka lukis,mutta ala/keskikierrosten nakutusta se kyllä tuntuis rauhoittavan.Taitaa olla muuten ihan Suomessakin myytävissä 98 liemissä eroja ton nakutusherkkyyden suhteen.
mopoton
Silkoleneltä löytyy ProBoost nimistä litkua joka korottaa oktaania, pullossa on asteikko ja kaikki.
Tuota ainakin RR ja enduro kuskit hakivat laatikko tolkulla kun tekivät kisa bensaa, koskaan en ole mitään valituksia kuullu.
Viimekesäne tuli jokuseen kertaan sattuneesta syystä leikittyä ko. aineen kanssa.
Tuota löytynee ainakin Snellmanracingilta Espoosta hyllykamana riittävästi.
M
Silkoleneltä löytyy myös oktaanin korottaja.
*KLIKS*
*Vanha ja väsynyt, laiska ja lihava* , *Have a Prozac and smile!*
Ite käytän tota http://www.x1r.com/racing12.htm
muutaman korkillisen heittää aina tankkiin, niin se on siinä.
DUCATI is just the Italian word for Harley.
Painu sinne Baltiaan ja ent. itään rauhallisin mielin ilman mitään sen kummempaa.Ikäni oon siellä reissaillut eikä siellä ainakaan p.aine ongelmia tuota.Tiuhemmassa siellä tuntuu olevan asemiakin kuin täällä tundralla.Ainakin kaikilla japsipyörillä siellä pärjää mainiosti,tuskimpa sinun suomessakaan tarvitsee 98 enää enempää huonontaa oktaanin kohottajalla.
"Se joka väitti ettei rahalla saa onnea ja rakkautta oli unohtanut koiranpennut..."
----------------------------------------------------------------------------------
http://www.moottoripyora.org/kuva-al....pos=230
Tuntuu kyllä erikoiselta, että muutama korkillinen riittäisi. Tuossa X1:ssä oli sellaisia ainesosia, että niistä ei saanut tolkkua. POWR-X, mitä mahtaa olla?(kwak750 @ Maalis. 04 2007,23:36) kirjoitti
Tolueenia saa lykätä joukkoon 5 - 15 % tai enemmän riippuen lähtötilanteesta. Tolueenin oma oktaaniluku on 112.
Tolu ei ole tolueenia, älkää vain sitä lykätkö tankkiin.![]()
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Toi oli ihan hyvä.Hyvä muistaa myös että tolueeni on erittäin epäterveellistä sekin muiden bensahöyryjen lisäksi.(NOx @ Maalis. 05 2007,00:28) kirjoitti
"Se joka väitti ettei rahalla saa onnea ja rakkautta oli unohtanut koiranpennut..."
----------------------------------------------------------------------------------
Muistaakseni Silkolenen vaikuttava aine osa on Typpioksidi.
Typen oksidit = NOx.(Monsteri @ Maalis. 05 2007,01:06) kirjoitti
Syntyvät ilmakehän typestä poltettaessa korkeassa lämpötilassa.
Typpioksidi = NO. Syntyy mm. bensiiniä polttaessa.
Typpidioksidi = N02. Syntyy mm bensiiniä polttaessa. Kiehumispiste 21,2 astetta. Syövyttää ihon.
Sitten on vielä:
Dityppioksidi = N2O eli ilokaasu.
Typpitetraoksidi = N2O4 eli rakettipolttoaine.
Tuntuu tolueeni helpommalta ja turvallisemmalta käsitellä. Tosin pitemmällä reissulla kuljettaminen voi muodostua ongelmalliseksi.
No, nykymopot osaavat sopeutua alhaisempiinkin oktaanilukuihin, joten oikeastaan mukana ei tarvitse kuljettaa mitään.
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Sorry tosiaan.. mulla on vain 7L tankki.(NOx @ Maalis. 05 2007,00:28) kirjoitti
Mutta ei sitä pal sinne joudu jokatapauksessa laittamaan.
Tossa olis jotain speksejä.. tota on vissiin muutettu nykyään, joten noi vanhemmat taitaa täsmätä ton alemman pdf spekseihin.
http://www.x1r.com/msds/DOSNitrousOc...ster-US.MS.pdf
http://www.x1r.com/msds/LiquidNitrou...ster-US.MS.pdf
DUCATI is just the Italian word for Harley.
Tuosta selvisi, että vaikuttava ainesosa on Methylcyclopentadienyl manganese tricarbonyl eli MMT. Se on kyllä oikeastikin juuri tähän tarkoitukseen kehitetty. En nyt heti löytänyt ohjeita kuinka paljon MMT:tä pitäisi joukkoon sotkea. Siis ihan perusohjetta. Pari korkillista kuullostaa kovin vähältä. Tai sitten aine on todella jytyä.(kwak750 @ Maalis. 05 2007,10:16) kirjoitti
Kovin positiivisesti MMT:n pitkäaikaiseen käyttöön ei suhtauduta tässä testissä:
http://www.idavette.net/hib/fuel/index.htm
Testi ei kyllä ole "pro", vähän sinnepäin sutaisu.
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Mitäs on sitten NO5??
Kun kovat jätkät puhuu "Nossista" käsittääkseni tarkoittaen ilokaasua, mut joku tossa sano et ilokaasu on NO2 (?)
Säälin saa lahjaksi, kateus pitää ansaita!
Ketjun aloittajan pyörä kenties ei toimi standardipolttoaineella kelvollisesti, vaikuttaa hieman 'laitetulta'(yammu1 @ Maalis. 04 2007,23:39) kirjoitti
Do you have premonitions of déjà vu?
Ja minä kun luulin että matkaan mennään vain sutsukilla joka janoaa 98:a.Ainakin tuolla tieopohjalla siellä pärjää mainiosti ilman mitään lisäaineita.Luulisin sen lusan menevän 95:kin tarvittaessa.(motometu @ Maalis. 05 2007,16:10) kirjoitti
Ihan tavallinen etanolikin nostaa puristuskestävyyttä, ks. TM 4/07.
Tankkiin reipaasti tiukkaa viinaa ja 15 % bensaa blandikseksi, heti on 104 oktaanista ja taas mennään.
Pitäs 98 minimissään olla. 95 en laita, kun pakon edessä. Jos JOKA huoltikselta saa 98, se riittää. Muutoin varuilta jonkun purkin lisäainetta otan mukaan. Ja nakutuksen "pelko" syynä, mix boosteria kyselen. En uskokaan sen tehoja antavan lisää! Joo "laiteltu" vähän on mopoo, ei ihan vakio.......(yammu1 @ Maalis. 05 2007,18:16) kirjoitti
![]()
![]()
100m/s mopolla
100mp/h kelkalla
100km/h veneellä
Paljos tuossa oli ruttua?
jonkunverran......(jarim @ Maalis. 05 2007,19:49) kirjoitti
pm:ää laitettu....
![]()
![]()
100m/s mopolla
100mp/h kelkalla
100km/h veneellä
kaasutinexpertti
Niin huonoa bensaa ei ole kaupan, etteikö Jammu kestäisi matka-ajossa, joten en käytä. Säästän illan rientoihin nekin sentit..![]()
No eiköhän tuo menis ilman mitään lisäaineitakin, veteleehän ne paikallisetkin kai paikallisella bensalla!?! Kuhan vaan pitää huolen, ettei kukaan kuse tankkiin (ei edes ite kännipäissään!). Ite en oo ku 98:ia ja sillointällöin V-Poweria tankkiin tuikannu.
Pitäsköhän sittenkin enskesänä tota CVL:ää laittaa..
Viisas pääsee vähemmällä!
No tuo bussijussin peli onkin vähän korkeemmilla puristuksilla ku vakio (ymmärtääkseni), siinä syy miksi vähintään 98.(nöpö @ Maalis. 05 2007,21:49) kirjoitti
Nothing beats cubic inches. Except turbo.
Ihan vaan mielenkiinnosta,meneekö yli 13,5 ?(BussiJussi @ Maalis. 05 2007,19:56) kirjoitti
mopoton
Matkabemarikin näyttäisi jo vaativan 98-oktaanista, mutta kun siinä kerran on "markkinoiden edistyksellisin moottorinohjausjärjestelmä", niin uskoisin että pystyy kompensoimaan sen oktaanivajeen säätämällä sytytystä.
Saas nähdä, jos joskus joutuu "huonon" polttoaineen maihin.
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Ei mee yli.......(Carlos13r @ Maalis. 06 2007,12:02) kirjoitti
![]()
![]()
100m/s mopolla
100mp/h kelkalla
100km/h veneellä
Hmm.. Onko tää joku salaisuus?(BussiJussi @ Maalis. 06 2007,16:42) kirjoitti
Nothing beats cubic inches. Except turbo.
EI! 13 "vakio" Muzzyssa. Palotiloja pikkasen "siistitty", eli vähän alle 13.(gold @ Maalis. 06 2007,17:15) kirjoitti
![]()
![]()
100m/s mopolla
100mp/h kelkalla
100km/h veneellä
Kun tässä matkaillaan ns itäpuolta ja bentsiinistä on kyse niin mitkähän ne "huonon" polttoaineen maat mahtaisivat olla?Haluan vastauksia joissa todellakin on todellisia totuuksia,enkä mitään olen lukenut tai vain kuullut.