Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
    Oiskohan joku minua viisaampi jolla olis kokemusta seuraavanlaisesta:
    Virrat kulkee, valot syttyy mutta startatessa startti naksahtaa vain kerran mutta mitään ei sen jälkeen sitten tapahdukkaan.
    on kokeiltu apuvirralla sama ilmiö.
    itse kun ei niin paljoa ole kokemusta noista että osais mahdollista vikaa paikallistaa.
    Mutu: Vois olla startin hiilet loppu.
    Pääseekö starttia koputtelemaan vaikkapa jakarilla tai pikku vasaralla, ja koita startata sen jälkeen.
    Alla kuva tyypillisestä startista.
    Lainaa (Nomad @ Huhti. 07 2010,20:30) kirjoitti
    Mutu: Vois olla startin hiilet loppu.
    Pääseekö starttia koputtelemaan vaikkapa jakarilla tai pikku vasaralla, ja koita startata sen jälkeen.
    Joo, jos solenoidi kerran napsahtaa, on joko hiilet startissa loppu, solenoidi ei yhdistä, tai koneen maadotus on irti/hapettunut.
    Solenoidin saa testattua, kun yhdistää tuon akulta tulevan paksun piuhan startille lähtevään piuhaan, jos startti pyörii, niin vika on solenoidissa, jos ei, niin startissa tai maadoituksessa.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

How far can you travel when you're six feet underground?
    Ekana mittaisin akun kuormituksessa, jos on paskana niin ei ota välttämättä edes apuvirtaa vastaan.

Toisena voisit kokeilla pyörittää konetta takafillarista vaihde päällä, ettei oo kone jumissa.

Mulla nimittäin oli yks kevät kone jumppasessa saman mallisessa pyörässä. Oli jääny öljyt vaihtamatta syksyllä *
    <p></p>
    Lainaa (Vapari @ Huhti. 07 2010,21:13) kirjoitti
    Mulla nimittäin oli yks kevät kone jumppasessa saman mallisessa pyörässä. Oli jääny öljyt vaihtamatta syksyllä *
    Koskaan ole syksyllä öljyjä vaihtanut, ja aina noi on keväällä pyörinyt.
    Tosin kun kyseessä GS, jos talven aikana on automaattihana valuttanut tankillisen bensaa öljyjen sekaan/männän päälle, voi olla parempikin ettei pyörähdä.

Tullut vastaan vanhojen traktoreiden starteissa sama vika. Eli solennoidi vetää kyllä, mutta startti ei pyöri. Lyökö startin päälle, kun yrittää useamman kerran peräkkäin, eli "naksuttaa" solennoidia? Auttaa myös asiaan jos samaan aikaan naputtelee startin kylkeen sopivan kokoisella vasaralla..... Syy ollut yleensa 1. huono akun varaus 2. paskanen startti, eli ei mekaanisesti liiku kunnolla 3. noi yllä mainitut hiilet 4. Sitten on vielä noi kärjet tossa solennoidissa, jotka vetää "ison virran" tonne starttiin. Jos ne on palaneet/paskaset. Eikös tämän pysty ohittamaan jakarilla??

Edit: Jakari taitaa ohittaa vain toin virtalukon...korjatkaa paremmin tietävät

Lainaa (Kane @ Huhti. 07 2010,22:20) kirjoitti
    Edit: Jakari taitaa ohittaa vain toin virtalukon...korjatkaa paremmin tietävät
    Tätä juuri tarkoitin tuolla solenoidin ohittamisella

Jees.. Kiitokset näistä. pitääpä koittaa paukutella vähän =) palaan aiheeseen jos ei onnaa.
    Joo.. itse asiassa ratkaisu ongelmaan olikin huomattavasti yksinkertaisempi.. avasin oikealta puolelta kiertokangen näkyviin ja tarjosin vähän jakaria siihen.. oli koko kone hieman jumissa ja sen kun sai vähän pyörimään ja koitti startata niin lähti startti pyörimään.. tosin akku loppu 3 yrittämän jälkeen vielä kesken. mutta eikun lataukseen ja sit uutta yritystä. toivottavasti tämä auttaa myöhemmin niitä joilla samantapaista ongelmaa ettei välttämättä tarvitse lähteä starttia ensimmäisenä aukomaan. =)
    Aikasten jumissa on ollut! Mulla ainut joka on jäänyt tuosta syystä pyörimättä, on joskus vuonna miekka ja kirves GT-500 Susna, joka seisoi ulkosalla pari vuotta. Männänrenkaat oli sen verran kiinni sylintereissä, että piti kansi avata ja näyttää koivuniemen herraa. Soiva peli siitä tuli kuitenkin, oli ajossa monta vuotta tuon episodin jälkeen.

Lainaa (Taaqe @ Huhti. 09 2010,20:46) kirjoitti
    .. oli koko kone hieman jumissa ja sen kun sai vähän pyörimään ja koitti startata niin lähti startti pyörimään..
    Kuinkas kauan toi oli ollut seisoksissa ja millaisissa olosuhteissa? Itellä ainakaan ole ollut minkäänlaisia ongelmia viimeisen kuuden vuoden aikana, vaikka onkin seisonut ei lämmitetyssä tallissa (ei kosteassa esim. kivirakennuksessa). Miten sylkyt on voineet jäädä noin paljon jumiin, onko mitään ideaa?
    Ei oo seisonu ku viime marraskuun alusta. ulkonahan tuo oli katoksen alla ja peiteltynä. luulen että päässyt vähän vettä kondensoimaan ja valunut sieltä sitten mäntien päälle. sepä se jo riittääkin.
  13.  
    Oman kokmuksen pohjalta voisin olla hiukan eri mieltä tuosta konejumista. * Startti sai todennäköisesti kopistelussa sen verran "herätettä" että, alkoi toimimaan. Solenoidi, jos ei pääse liikkumaan tarpeeksi niin startti naksuu startatessa mutta ei liiku niin paljoa, että pääsisi kytkemään startille päävirtaa. Suosittelisin startin huoltamista niin ei tarvitse jakarilla käynnistää. Ja eiku *
    Elämä on vaarallista, siihen kuolee