Tulokset 1:stä 24:een 24:sta
    Tämmöinen projekti olisi mielessä.

Alkuvuodesta 2006 iski paha moottoripyöräkuume ja ihastuin näihin uusiin todella laiskoihin papparaasereihin "power cruisereihin". Pari kuukautta pienimuotoista vertailua tehtyäni päätin ostaa vähän ajetun Kawasaki VN 1500 Mean Streakin, kun sen mainostettiin olevan kaikista laiskin mopedi uusien cruisereiden joukossa. Kesä 2006 tuli ja meni mopedilla pärtsäillessä. Kyllähän Mean Streak oli hieman tehokkaampi pärrä kuin se nuoruuden Honda Monkey, mutta silti olisin toivonut siltä hieman enemmän asennetta ja suorituskykyä...

Nyt sitten menin tilaamaan jenkkilästä pyörään Vance & Hines tehoputket ja ne olisi olisi tarkoitus laittaa paikalleen ennen ajokauden alkua. Eli tälläiset:

http://www.cruisercustomizing.com/detail.....ID=3723

Lisäksi olisi tarkoituksena laittaa pyörään uusi ilmanputsari mallia Kuryakyn ja Power Commander III eli tälläiset härvelit:

http://www.cruisercustomizing.com/detail.....ID=7840

http://www.cruisercustomizing.com/detail.....l_ID=46

Pakko myöntää tässä vaiheessa, että mekaanikon taidoiltani en ole kovinkaan taitava. Tehoputket varmasti itsekin saan asennettua paikalleen, mutta suositelkaapa Oulun alueelta sellaista firmaa joka laittaisi tuon putsarin ja power commanderin paikalleen ja saisi pyörän vielä säädätettyä siten, että se toimii optimaalisesti. Oulussahan Motorman on tunnetusti Kawasakin jälleenmyyjä ja sieltä kävinkin jo asiasta kyselemässä. Motormanilla sanottiin, että kyllä "palikat" saa laitettua paikalleen, mutta säädätys ei onnistu, koska ei ole penkkiä missä sen voisi tehdä.

Kuka Oulussa tekisi laadukkaasti kyseisen homman? Muita ajatuksia?

P.S. "Osta uusi pyörä/harrikka" ei ole oikea vastaus. Pyörää en vaihda ainakaan toistaiseksi. Mean Streak on juuri sopivan laiska minulle.

Kysäseppä TT-Motorsportista..040 5197726.. tuppuraisen teemulta
    Käytin omaa pyärää siellä penkissä ..oli asiallista ja asian tuntevaa toimintaa ...suosittelen
    Onko HONDAN jälkeen elämää?
    CBR 1000F-91. XX-00, XX-03
    "Power Cruiser"

Joo, onhan Oulussa penkit ainakin Bikefoxilla ja TT Motorsportilla. Noista löytyy varmaan juttua haulla.
    Huono tie, parempi mieli
    Älä vain mene laittamaan pyörääsi vain ulkonäkösyistä Kuryakin Superia....se on todettu jo moneen kertaan Amerikkalaisten kanssa jotta se laskee tehoja. Ulkonäöltään hieno mutta hengiyyävyys vähän kehoa. Tarkastappa jostakin ForceFinder tai Arlen Nessin Big Sucker superin tilalle.
    Okei, jakeluun meni. Kuryakynin hyperchargeria ei siis kannata asentaa, ellei halua parantaa pelkästään pyörän ulkonäköä. Lisäksi tuosta hyperchargerista näyttää olevan aika paljon negatiivista palautetta, että se tulee hankalasti "törröttämään" polven kohdalle.

Arlen Nessin Big Sucker löytyi helposti googlettamalla ja laitan sen harkintaan. Onko mielipiteitä K&N ilmanputsarista, kun näyttäisi siltä, että aika moni on sellaisen laittanut customiinsa (ainakin custom unionin puolella)? Olisi kiva jos joku custom-pyörän virittelyyn erikoistunut vähän avautuisi, niin saataisiin keskustelua aikaan. Vance & Hines Classic II tehoputket olen siis jo tilannut ja ne paikalleen laitan. Onko tuosta ilmanputsarin vaihdosta ja power commander III asennuksesta loppupeleissä suurta hyötyä vai ennemminkin haittaa? Kovasti tuntuu olevan ristiriitaista informaatiota liikkeellä erinäisillä foorumeilla. Mikäli tehoja customiin haluaa, niin onko järkevintä hakea kaupasta VTX 1800, VN 2000 tai joku muu vastaava?

Onko huomenna pouta?

Kyllä tosta VN1500 koneesta heposia saa, mutta joutuu pikkasen näkemään vaivaa. Perinteinen imun ja paon avartaminen tuo tullessan hieman lisää tehoja, mutta ei hurjasti. Jos niitä tehoja tahtoo niin kannet portattavaksi, uudet nokat ja isommat venat. Myös bigbore kittejä on kaupan, mutta ne ei konetta hirveesti suurenna. Ameriikasta kaikki tarvittava löytyy. Itse en ole viritellyt omaani, mutta netistä tuo kaikki tieto aikoinaan löytyi.
    Linkit olen jo varmasti vuosien varrella hävittänyt joten googlettamalla nuo löytyy.

Ai niin, powercommander oli joskus kiinni ja sen asentaminen ei suuria taitoja vaadi, on siis kohtalaisen helppoa. Netistä löytyy myös valmiiksi dynotettuja karttoja, joten penkkiin ei välttämättä tarvitse viedä, joskin se on suositeltavaa.

antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
    Kyllähän mä sen uskon, että 1500 koneesta pitäisi heposia saada helpostikin irti. Nimenomaan perinteinen imun ja paon avartaminen tässä nyt mua kiinnostaakin ja siihen vinkkejä kaipailenkin. Porauttamista en suunnittele ainakaan tällä hetkellä ja tuskinpa sitä lähden tekemäänkään. Olettaisin, että power commander on lähes pakollinen, jos putsarin menee vaihtamaan. Ja kyllä kai se pyörä pitää penkissä käyttää, mikäli siihen power commanderin asentaa...
    Lainaa (R@gdoll @ Maalis. 03 2007,21:56) kirjoitti
    "Power Cruiser"
    Power cruiser lisättynä modernin sporttisiin sai kyllä hymyilyttämään
    Joo, varsinaisia "voima risteilijöitä" nimen varsinaisessa merkityksessä. Lähtee liikkeelle kuin purkka tukasta. Tarkoitus ei olekaan pärjätä mean streakilla muoviluodeille, mutta voisi pyörässä nyt vähän enemmän rähinää olla...

K&N on ainakin toiminut omassa pyörässäni, ja olen siihen ollut tyytyväinen.

Mikäli laitat pyörään bigsuckerin tai Forcefinderin niin tilaa samaan rytäkkään kans sadesuojan sille filtterille niin murheet loppuvat vesisateenkin osalta.

Dynojettiä monet ovat laittaneet ja kai se iahan ok räplätin on, ei se ainakaan koneen toimivuutta haittaa mikäli ruisku toimii oikein ja seokset ovat kohdallaan. kumpikin mainitsemistani filsuista hengittää kuitenkin "riittävästi"

Kannattanee selailla jenkki-sivuja sieltä löytyy paremmin infoa kuin euroopasta.

M
    OK. Kiitti vinkeistä monsteri. Jospa mä sitten sitten asennan pyörään seuraavat härvelit:

- Vance & Hines Classic II
    - K&N
    - Power Commander 3
    + säädätys

Toivotaan, että toimii ja pärrä alkaa rähisemään vaimean ininän sijasta.
    Imuäänet tulee ainakin paraneen huomattavasti!
    Kannattaa samalla sit tuupata paikalleen iridium tulpat!

Pakoäänistä ja noista putkista en osaa sanoa mitään, ShortShotsit staggered päädyillä ovat ainakin todella asialliset kaikin puolin, paitsi naapureiden mielestä!

Näyttäis löytyvän ihan hyvin Custon roipettakin tohon pyörään euroopasta, joten päivitä ihmeessä myös ulkonäkö!

Onhan se kiva ajaa itse rakennetulla pyörällä!

M

Lainaa ("R" Sujari @ Maalis. 04 2007,14:47) kirjoitti
    "Power Cruiser" *
    Minua taas hymyilyttää ellei peräti naurata tuollainen kyykkymiesten autuas tietämättömyys muusta kuin pulunkakkimislautamopottimista.
    *

olipa tuossa jo jossain topikissa naureskelua WHC:n V koneillekkin...
    On se säälittävää spekuloida jos ei tiedä asioista mitään.

on se mukavaa että jotkut sentään jaksavat värkkäillä eikä aina työnnä mopoa pajlle kunetuvao on palanut.

Lainaa (MagnaMan @ Maalis. 04 2007,16:42) kirjoitti
    Lainaa ("R" Sujari @ Maalis. 04 2007,14:47) kirjoitti
    "Power Cruiser"
    Minua taas hymyilyttää ellei peräti naurata tuollainen kyykkymiesten autuas tietämättömyys muusta kuin pulunkakkimislautamopottimista.
    Mitäs mulla on jäänyt tässä tapauksessa tietämättä?
    Modernin sporttista ei tommosesta tule mun mielestä pc+putkistoasennuksella,eikä se ole sitä vakionakaan..
    "Modernin sporttista ei tommosesta tule mun mielestä pc+putkistoasennuksella,eikä se ole sitä vakionakaan"

Okei okei. Jokaisella on oikeus mielipiteeseen. Valitettavasti mielipiteet on kuin rectum; kaikilla on sellainen ja yleensä se haisee.

Perustele nyt vielä miksi näitä uusia customeita ei voisi kutsua modernin sporttisiksi. Otetaan esimerkiksi vaikka H-D:n Nightrod, Suzuki M109, Yamaha Warrior tai Kawasaki Mean Streak. Kyllä nuo "power cruiserit" on aika pahuksen sporttisia pyöriä verrattuna viime vuosituhannen custom-pyöriin. Vai voitko väittää vastaan?

Omasta mielestä myös nuo nykyiset "cruiserit" ovat "modernin sporttisia" ruiskuineen ..Verrattuna vanhempiin cruisereihin ..
    Kai tässä on taas tuommoinen "räksytys" provo taas menossa...
    Joidenkin mielestä kuin ei voi olla mitenkään mahdollista "modernin sporttinen" ilmaisua yhdistää muihin kuin *600RR pyöriin ja kilokyykkyihin.....

Lainaa (MeanStreak @ Maalis. 04 2007,20:11) kirjoitti
    "Perustele nyt vielä miksi näitä uusia customeita ei voisi kutsua modernin sporttisiksi. Otetaan esimerkiksi vaikka H-D:n Nightrod, Suzuki M109, Yamaha Warrior tai Kawasaki Mean Streak. Kyllä nuo "power cruiserit" on aika pahuksen sporttisia pyöriä verrattuna viime vuosituhannen custom-pyöriin. Vai voitko väittää vastaan?
    Mikä tekee mielestäsi pyörästä modernin sporttisen?

Nuo mainitsemasi pyörät ovat varmasti ihan täyttä kauraa leppoisaan kruisailuun, jonka ohessa tuppea käännettäessä tunne ei ole kuitenkaan ihan tukkoisin mahdollinen, sekä viime vuosituhannen customeihin verrattuna varmasti ainakin jarrut ja ajo-ominaisuudet ovat kehittyneet.

Mutta eivät nuo aikuisten oikeasti samassa kehässä ole minkään sporttiseen viittaavan asian kanssa, vai liittyykö nykyisellä modernilla aikakaudella sportin ominaisuuksiin samassa paketissa mm. 32 asteen ohjauskulma, n. 315kg:n elopaino ja 53kW:n teho?

GSXR1216TIC
    Eikös nyt tämänkin voisi lopettaa ja tähän.
    Tämä menee jälleen tälle paskan tärkeälle, minä olen oikeassa ja muut väärässä osiolle.

Power Custon nimitystä voi käyttää yhtä hyvin kuin Streetfighter nimitystä tehdaspyöristä puhuttaessa, kummassakin on sama asia joka vaivaa, kumpiakaan ei saa valmiina kaupasta.

piste
    Joo, olen aivan samaa mieltä. Meidän äiti tekee parempaa ruokaa kuin teidän äiti.
    "Modernin sporttista ei tommosesta tule mun mielestä pc+putkistoasennuksella,eikä se ole sitä vakionakaan"

Okei okei. Jokaisella on oikeus mielipiteeseen. Valitettavasti mielipiteet on kuin rectum; kaikilla on sellainen ja yleensä se haisee.

Perustele nyt vielä miksi näitä uusia customeita ei voisi kutsua modernin sporttisiksi. Otetaan esimerkiksi vaikka H-D:n Nightrod, Suzuki M109, Yamaha Warrior tai Kawasaki Mean Streak. Kyllä nuo "power cruiserit" on aika pahuksen sporttisia pyöriä verrattuna viime vuosituhannen custom-pyöriin. Vai voitko väittää vastaan?
    Tossa TopGunin kirjoituksessa tulikin kaikki oleellinen.
    Vertailemalla noita mainitsemiasi pyöriä viimevuosituhannen customeihin ei tee niistä sporttisia...
    Olen todella pahoillani, että käytin alkuperäisessä viestissäni sanoja "modernin sporttinen" kuvaillessani 2000-luvun customeita. Olen nyt editoinut alkuperäisen viestini sellaiseen muotoon, että sen luulisi miellyttävän muoviluotikuskeja.
    Lainaa (TopGun @ Maalis. 05 2007,01:09) kirjoitti
    "Perustele nyt vielä miksi näitä uusia customeita ei voisi kutsua modernin sporttisiksi. Otetaan esimerkiksi vaikka H-D:n Nightrod, Suzuki M109, Yamaha Warrior tai Kawasaki Mean Streak. Kyllä nuo "power cruiserit" on aika pahuksen sporttisia pyöriä verrattuna viime vuosituhannen custom-pyöriin. Vai voitko väittää vastaan?
    Mikä tekee mielestäsi pyörästä modernin sporttisen?

Nuo mainitsemasi pyörät ovat varmasti ihan täyttä kauraa leppoisaan kruisailuun, jonka ohessa tuppea käännettäessä tunne ei ole kuitenkaan ihan tukkoisin mahdollinen, sekä viime vuosituhannen customeihin verrattuna varmasti ainakin jarrut ja ajo-ominaisuudet ovat kehittyneet.

Mutta eivät nuo aikuisten oikeasti samassa kehässä ole minkään sporttiseen viittaavan asian kanssa, vai liittyykö nykyisellä modernilla aikakaudella sportin ominaisuuksiin samassa paketissa mm. 32 asteen ohjauskulma, n. 315kg:n elopaino ja 53kW:n teho?
    Kysymys ei ollut "sportin " ominaisuuksista kuten viestissäsi poikkeat aiheesta...Vaan "modernin" customin ominaisuuksista muodostaen tietyn mielikuvan ....

Tarkastelkaamme sanoja "moderni" ja "sporttinen"
    ja kuinka kuvaavassa kielessä näiden sanojen käyttö havannoi tämän kyseisen customin suorituskykyä verrattuna vanhoihin klassisempiin customeihin..
    "moderni"..Nykyaikainen,uutta aikakautta edustava .. ja
    "sporttinen"... Urheilullinen
    Ja alkuperäisessä viestissähän nämä oli liitettynä tämän vuosikymmenen customiin ja jos yhtään custom-pyöriä olet ajanut..varsinkin vanhempia .. ja niiden ominaisuuksiin verrattuna nämä nykyajan "power cruiserit" ovat varsin "modernin sporttisia"...
    Ja tämähän oli alkuperäisen viestin tarkoittama kirjoittajan omakohtaisesti havannoitu hyvin kuvaava ilmaisu....
    Mutta kyllähän aina löytyy "persoonia" jotka kokevat hyvin ylivoimaiseksi kuvaavien sanojen/sanontojen ja jopa kokonaisten lauseiden *käytön....
    Mitenkäs lauseet : " Viini oli jumalallista."
    "Ruoka oli taivaallisen hyvää.."....
    Ei irroiteta näitä sanoja "modernin sporttinen" sen kontekstista....

Mutta minä ymmärsin ainakin meanStreak:in tekstistä mitä hän kuvaa tällä ..

Mutta jatketaan nyt vielä tätä "argumenttien taistelua"

Ps. Mulla on isompi pippeli ku sulla....

24.  
    Aivan, juuri tätä tarkoitin. Alkuperäisessä viestissä käytin sanoja "modernin sporttinen" ja näillä sanoilla pyrin lähinnä kuvaamaan uusien customien ulkonäköä, en niinkään pyörän suorituskykyä, vaikka 2000-luvun cruiserit ovatkin selvästi tehokkaampia kuin vanhemmat klassikot. Mikäli olisin halunnut sellaisen pyörän, jossa on älyttömästi heppoja ja kiihtyy nollasta sataan välittömästi, niin en varmaankaan olisi ostanut Kawasaki Mean Streakia.

P.S. Tästähän kehkeytyi ihan hjuva keskustelu. Mullakin on ihan keskikokoinen pippeli...