Elikkäs onko kyseisen pyörän(vm 97) moottorissa miten paljon viritysvaraa. Vakionahan moottorissa on 136hp ni saakohan tuote kuinka nostettua ja kuinka helposti?
Suzuki RF 900R
Putkistolla ja suuttimilla joku 5-15 hummaa
God hates us all
By SLAYER
Suzuki Bandit 01 600n/Lunastettu 2002 autoilijan virheen takia
Suzuki Bandit 02 600s/Myyty 2003
Suzuki Bandit 03 1200s/Lunastettu 2008 autoilijan virheen takia.
Suzuki Bandit 06 1200 Fighteri
Juu, hevosmiesten tietotoimiston mukaan pelkällä putkistolla ja suuttimilla (säädettynä tietysti) tosiaan lähtee takapyörällä n. 130hp (vakiona vähän alle 120rwhp).
Jokunen aika sitten lueskelin RF-judansseja googletellessani yhden jenkkikaiffarin sivuilta että oli pelkästään noilla virityksillä ajanut ihan kunnioitettavan 10,2xx neljännesmailin (loppunopeus yli 220km/h)... Vakuutti ainakin kovasti sivuillaan ettei ollut muuta pyöräänsä muuttanut.
Kawasaki ZZR1400SP 2016
(Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
Itsekkin olen RF:stä lukenut, että vakio vaimennin "ahdistaa" paljon, ja pelkällä bolt-on:lla saa jo mukavasti tehoa/vääntöä lisää sekä 600 että 900:n![]()
Lahjattomat treenaa
Viime kesän on ollut vakiovaimennin hyllyllä ja paremmin virtaava 900 RF:ssä paikallaan. Mitään mahotonta tehonlisäystä ei nyt tuntunut tulevan mutta tuntuu jotenkin hieman kierrosherkemmältä. Ja äänet muuttui ihan moottoripyörän ääniksiTietysti vaimentimissa on varmasti eroja.
Suzuki RF 900R
olet tietysti tämän tarkistanut,mutta pistän sen silti myös(troope @ Helmi. 28 2007,13:03) kirjoitti
tiedoksi,kaveri hommas saksasta saman moisen pelin
ja sitä vähän ihmeteltiin,kun piti suurin piirtein testien mukaan
lähteä käsistä,mutta eipä näin tapahtunutkaan,syy moiseen
löytyi kaasarin kurkuista,jotka olivat puolikuun muotoisia,eli
puolet auki/kiinni,nuo kun kaiverrettiin pois niin lauloi paljon
iloisemmin.
Täytyy sanoa että 15 heppaa on mielestäni "vähän" turhan optimistinen lukema!(bandit @ Helmi. 28 2007,14:10) kirjoitti
Omasta lähti yoshimuran pöntöllä 120hp takarenkaalta.Penkki ei anna mitään veijo esson baari lukemia. Varmasti jostain muusta penkistä irtoaisi tuo 130-135. Esim. täältä Oulusta sais tuollaiset lukemat!
Vakio pöntöllä ei ole penkitetty, joten ei pysty sanomaan tuota tehon lisäystä pelkällä pöntöllä.
Käppyrä löytyy tuolta rf yhteisön sivulta.
Ens kesäksi olis tulossa kokonaan "uusi" moottori JE:n takomännillä ja muilla pikku mausteilla...
Lisäks hieron kauppaa parhaillaan micronin 4-2-1 putkistosta englannista. Putkistoja on vielä kolme jäljellä, eli kaks vielä jäis kuhan saan omat kaupat tehtyä. Näitähän ei varmaan enää valmisteta, joten halukkaat hox. ottakaa yhteyttä jos kiinnostaa.Nämä on siis uusia putkistoja ja hinta ON edullinen...
Näillä vermeillä pitäis saada se n.20 lisä heppaa. huom. pitäis...
Virityshän on onnistunu ku tehot ei vähene ainakaan huomattavasti.Saapuis vaan nuo osat maailmalta niin pääsis laittelemaan.
Itsehän ajoin viime kesänä elämäni ensimmäisen varttimailin aikaan 10,844(LaMasquerade @ Helmi. 28 2007,14:32) kirjoitti
Voihan se olla että ammattilainen vois ajaa 10,2xx mutta kuulostaa aikakovalta. Tiedä tuota. Ensi kesänä olis tarkoitus ajaa useita varttimaileja hieman piristetyllä rf:llä. Katotaan mihin saadaan kello pysähtymään! Tais vähän tarttua kipinä viime kesältä... Suosittelen kokeilemaan!
Jos muistat tuon jenkkilinkin niin pistä tulemaan.
Jenkeissä ois myytävänä RF dragbike turbolla ja muilla hömppeillä. Paras aika 8,07!!! Tuolla oli vaan hintaa vähän liikaa. Mutta jos jotaki kiinnostaa niin, olen ollu kaveriin yhteydessä ja pyörän saa tarvittaessa Suomeenki![]()
Mun mielestä on kyllä aika hyvä aika toi sun noin ensimmäiseksi vedoksi. Paljos tulee kuutioita JE:een männillä??(IGI @ Maalis. 03 2007,18:24) kirjoitti
Ja käykös tohon GSX-R:än nokat ym??
Performance Bikessa sanottiin hyvin:
RF900 is GSX-R 900 what Suzuki never made...
Juu Rf:än mottihan on melkein sama kuin gikserissä. 900:ssa käyttävät mm. 1100 kankia ja tässä minulle tulevassa koneessa on 750:kaan nokat. Männät on JE tasalakiset 13:1 rutistuksella! Aikamoinen nousu alkuperäisestä 11,3:1(Makkonen @ Maalis. 03 2007,20:10) kirjoitti
Konehan tulee valmiina,senkun nostan paikoilleen! Törmäsin ilmoitukseen tuolta rapakon takaa ja ku hinta oli kohdallaan niin pakko oli laittaa tilaukseen! Varmuudellahan tuosta ei voi sanoa mitään, liekkö saa edes käyntiin **Säätämistä ainaki on tiedossa!
Kaveri jolta kone tulee vaikuttaa kyllä pätevältä ja on paljon värkänny noita RF:iä rapakon takana.
Ja meinaatko pärjätä vakiokaasareilla vai tuleeko tilalle jotain muuta??
RF:iä ei varmaan ole Suomen maassa hirveästi ruuvailtu joten näin Suzuki miehenä hattua pitää nostaa
Muuten nettimotossa on myynnissä Tallinnassa oleva RF900. Hinta 2600 euroa tax-freenä!
Vakiokaasareilla mennään. Tosin tässä on ollut pari milliä isommat kaasuttimet, mutta ikävä kyllä oli kerennyt myydä ne pois. Meinas että vakioilla saa pelaamaan, aikamoinen suutin rumpa on varmaan tiedossa! Katotaan miten onnistuu.
Voiko sitä nyt ruuvailluks sanoa? Lähinnä osien vaihtoa tämä taitaa ollaMutta helpompi se näin on, kerran on mahdollisuus ja kyllä siinä oma homma on kuitenki!
RF on kyllä erittäin hyvä hinta/laatusuhteeltaan. Varsinki jos pitää vähän "vanhemmasta" kalustosta. Moni vaan ei välttämättä tiedä koko mallista. Johtuen varmaan lyhyestä valmistus ajasta ja lisäksi jääny gikserin varjoon.
Oli pakko kaivaa vanha bike lehti jossa oli RF:stä juttua:(LaMasquerade @ Helmi. 28 2007,14:32) kirjoitti
"kiihdytys nollasta sataan sujui 2,5 sekunnissa! Ja varttimaili seisovalla lähdöllä 10,4 sekuntiin! Tällaisia aikoja emme olleet ennen onnistuneet mittaamaan, eikä sen jälkeenkään.
Pitkässä kiihdytyksessä 0-1000 metriä, saimme ensi kertaa tulokseksi alle 20 sekuntia(19,9)"
"aikaan vaikuttaa tehokkaan moottorin lisäksi lyhyt ykkönen"
vaikuttaa hyvältä pyörältä 1/4 mailille. lehti oli vuodelta 2000.
-98 xx KTM 300 exc
TURHA tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
Taitaa tuo RF:n 0-100km/h:iin aika olla vieläkin lyömätön Bike-lehdessä?!Muistan tuota tulosta itsekin joskus ihmetelleeni.Mutta eikö tuon suorituksen yhdeksi syyksi todettu "sopivan pitkän" ykkösvaihteen?Vakiovälitteinen ykkösvaihde on juuri omiaan ko.kiihdytykseen.Ei siis liian pitkä,eikä liian lyhyt.Pyörän teho eikä paino muuten oli kovinkaan otollinen ennätyksellisiin kiihtyvyys-arvoihin.Toki hyvä aikahan tuo varttimailin aikakin on,mutta se on lyöty jo ajat sitten.(mika69 @ Maalis. 05 2007,19:08) kirjoitti
Vain turbo antaa kunnon voimaa!
Kiva ku pojat puhutte noista kiihytyksistä ku ei oo päässy vielä ees omaa pyörää koittamaaneile tuli haettua pyörä (siis RF) talliin ja siellä se nyt nököttää. Kaupan päälle tuli vielä Barracudan äänenvaimennin ni ihan kivat äänet tuo kone kyl kieltämättä antaa
![]()
Suzuki RF 900R
Ei valitettavasti löydy linkkiä enää tuohon 10,2x 1/4 mailiin.. Olen melko vakuuttunut että se oli nimenomaan 10,27 aika, mutta voipi olla että muisti tekee tepposet (ei olis ensimmäinen kerta).
Kuulostaa kyllä kieltämättä kovalta vaikka vähän olisikin tuunattu ja kunnon drag-strip:llä jenkeissä ajettu... Googlettamalla ajat tuntuu pyörivän enempikin tuolla 10,4...11,xx välillä riippuen tapauksista.
Kawasaki ZZR1400SP 2016
(Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)