Heiksun keiksun!
Meillon veturi vm-99. Ongelmana on nyt se, että tankin/polttoaineen varoitusvalo ei syty. Mistä kannattaisi aloittaa vian etsiminen...Niin tai onko tässä koko vehkeessä sitä lamppua/hehkua olemassakaan? Huvikseen vissiin möllöttää tuossa kojetaulussa
Toinen kysymys on sellanen että onkohan olemassakaan suomenkielistä huoltomanuskaa tähän mopottimeen? englanniksi oleva versio tuli pyörän mukana... Googlella ei löytynynnä tai sit oli huono haku
Kiitos jos viitsit vastata *![]()
CBR 600 --> VTR 1000F --> GSX R 1000
"Antaa kaikkien kukkien kukkia, myös kuukusten"
"Rakasta, kärsi ja kaadu"
"Minähän sanoin että mitä minä sanoin"
Kyllä se mun Veturissa tänäänkin syttyi, eli ei se kierroskellossa oleva pa-mittarin kuva ja merkkivalo onneksi hämäystä ole. Kyse siis vanhan mallisesta mittaristosta (97-00). Uudessa mittaristossahan on nestekidenäytössä ihan oikea bensamittari.
Anturin toiminta kannattaisi testata ensin. Satulan alta heti tankin takaa löytyy läpinäkyvän muovikortsun sisältä liittimiä. Pa-anturilta tulee 2 johtoa, orggis manuaalin sähkökaavion mukaan musta-ruskea ja musta-vihreä. Eli se 2-pinninen liitin irti ja hyppyjohto pinnien väliin (siis sinne mittaristolta tulevien johtojen päähän). Jos valo syttyy, on anturissa häikkää. Ja jos valo ei syty, vika löytyy piuhoista tai mittaristosta. Merkkivalo taitaa olla ledi, eli sen ainakin pitäisi olla aika pitkäikäinen.
Noilla ohjeilla sun pitäisi päästä alkuun ja toivottavasti myös vika löytyy.
![]()
<span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>
Kiitos paljon!
Anturissa näyttäisi olevan vika, kun valo syttyi nuo johdot yhdistämällä. Nyt sitten vain sen anturin kimppuun![]()
Minullakin varmaa jotain häikkää veturin bensavalossa (uudempi digimittari), kun alle 200 kilsan ajon jälkeen alkaa vilkkua. Prkl! Tai sitten häikkä löytyy ajotyylistä, mene ja tiedä?!?
Asenne ratkaisee AINA!!
Anturi vaihdettu, nyt syttyy valo!!!! *anturi maksoi sellaiset 50 euroa, työ 40 lisää, päästiin aika halvalla.
Vielä pitää kokeilla nuo kilometrit, missä kohden alkaa valo palamaan ja montako kilsaa voip ajella ennenkuin matkanteko tyssää kokonaan![]()
Näin ihan matka-ajon suunnittelua ajatellen, ettei olisi bensa-asemat liika kaukana toisistaan![]()