Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
    Ostin vakuutusyhtiöltä tollasen -00 vuosimallin CBR 600 F:n joka oli yritetty varastaa. Virtalukko oli onnistuttu rikkomaan ja joudun siis vaihtamaan tilalle uuden. Virtalukon ja muut lukot saan kätevästi Hondalta ja siellä väittivät että uudet avaimet täytyy koodata HISS- järjestelmään jonka pystyy tekeen tietysti vaan Bike World ja hintaan n.70 euroa. Minulla on kuitenkin se käsitys että sirun voi periaatteessa vain vaihtaa vanhoista avaimista uusiin joka kestää noin viis minuuttia ja onnistuu tehdä itse.. Onko kokemuksia tai tietoa?
    R6 -05
    Itse taistelin kyseisen ongelman kanssa menneenä suvena, kun olin hommaamassa uutta hissiä, vaikkakin vika oli loppujen lopuksi haputtuneessa maadoitus palikassa, mutta itse tosiaan voi koodauksen tehdä ohjeetkin mulla oli, mutta eipä niitä enään löydy, tai saattaa itseasiassa olla haynesin manuskassa, en ihan varma, mutta googlella joka tapauksella ohje löytyy kun jaksaa etsiä.
    Yksi keino olis kysellä käytettynä virtalukkoa, avaimia ja ohjausyksikköä.
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
    juu kattelin tuosta xxn manuskasta ja siinä oli selitetty kuinka toi immobilizer systeemi voidaan ohjelmoida jos pitää tehdä uusi avain tai jos virtalukko on rikki.

lyhykäisyydessään pitää hankkia uusi virtalukko ja siihen sopivat lähetinavaimet.. sitten tökätään virtaa sytytysjärjestelmään jollakin erikoistyökalulla jostakin reiästä jolloin tuo ecm boksi alkaa sykkimään. Viedään vanha lähetinavain pyörän vastaanottimen lähelle, jolloin vastaanotin tunnistaa koodin. Uuden virtalukon johdot paikalleen, ei siis vielä virtalukkoa, ja uusi avain sisään ja virrat päälle(uusi avain ei saa olla vielä yhteydessä pyörän vastaanottimeen, vanha avain on siellä sitä varten). Sitten menee vaikeaksi. Irroittamalla tuon erikoistyökalun joku vitun punainen klipsi kahdeksi sekunniksi ja kytkemällä se uudelleen, systeemi menee rekisteröintimoodiin.. Sen jälkeen uuden virtalukon avain pois ja asennetaan virtalukko paikoilleen.. Sitten uudella avaimella virrat päälle jolloin hiss valo taas näyttää jotakin koodia, jonka jälkeen eka avain on ajettu boxiin. Sitten jälleen virrat pois ja irroitetaan se vitun punainen klipsi. Virrat päälle ja ecm boxi on rekisteröinyt avaimen. ja sitä rataa..

maksaisin kyllä sen 70 euroa ihan suosiolla..
    Suomi on kukkahattujen terrorisoima maa, jossa muille ei jää kuin kasa kylttejä, joissa lukee "ei saa!"

Rakentavaa palautetta, eli konstruoivaa feetbackiä voit antaa: *Iisalmen OP 506806-43594
    Siis mulla on se kutina ettei ohjelmointia ole pakko tehdä lainkaan kunhan sen vanhan sirun vaihtaa uusiin avaimiin.. Koska sen vanhan sirunhan se systeemi jo tuntee. Kampe itseasiassa lähti käyntiin kun laitto vaan avaimen siihen kohti missä virtalukko on ollut, käänsi virtalukon piuhat yhteen ja starttas. Eli se systeemi ei kai ole sen älykkäämpi? virtalukko on tavallinen virtalukko ja siru kommunikoi ikään kuin erikseen sen hiss mötikän kans??
    R6 -05
    juu.. näin se vissiin kyllä on. Olisko siellä muovikuoren sisällä joku rfid siru joka antaa käskyjä. Sen kun teippaa kiinni uuteen avaimeen niin miksikäs se ei toimisi. En kyllä uskaltaisi lähteä aukaisemaan sitä avaimen muovikuorta, koska lienee valettu siihen sirun ympärille ja siru tuskin kestää kovin paljon.
    Suomi on kukkahattujen terrorisoima maa, jossa muille ei jää kuin kasa kylttejä, joissa lukee "ei saa!"

Rakentavaa palautetta, eli konstruoivaa feetbackiä voit antaa: *Iisalmen OP 506806-43594
    Sekä uusia että vanhoja avaimiahan on kaksi eli kokeilen varmaan toiseen.. Vanhasta ainakin siru irtosi aika helposti ja kai se nyt jotain kestää. senhän voi laittaa uuteen avaimeen tipalla pikaliimaa omalle paikalleen. Luultavasti siis toimii mutta ois hauska tietää jos joku ois jo testannu..
    R6 -05
    Lainaa (pehola @ Helmi. 25 2007,17:59) kirjoitti
    Sekä uusia että vanhoja avaimiahan on kaksi eli kokeilen varmaan toiseen.. Vanhasta ainakin siru irtosi aika helposti ja kai se nyt jotain kestää. senhän voi laittaa uuteen avaimeen tipalla pikaliimaa omalle paikalleen. Luultavasti siis toimii mutta ois hauska tietää jos joku ois jo testannu..
    no sitten.. kuullostaapa pirun yksinkertaiselta. Ei kai siinä muuta ole kuin se, että saa sen sirun siirrettyä ehjänä uuteen avaimeen. Ja jos se kerta käy ja kukkuu uudella avaimella niin silloinhan se toimii.

Ehkä siis kysyin vähän väärää asiaa.. lähinnä pelkään että kun uuden virtalukon lyö kiinni niin se keskusyksikkö reagoi siihen eikä anna enää käyttää vanhaa sirua. mene ja tiedä..
    R6 -05
    Lainaa (pehola @ Helmi. 25 2007,18:04) kirjoitti
    Ehkä siis kysyin vähän väärää asiaa.. lähinnä pelkään että kun uuden virtalukon lyö kiinni niin se keskusyksikkö reagoi siihen eikä anna enää käyttää vanhaa sirua. mene ja tiedä..
    En tiedä Hondan tekniikasta tarkemmin missä lähetin sijaitsee, avaimessa kuitenkin on taatusti vain passiivinen RFID-siru ilman älyä. Monessakin RFID-järjestelmässä lukijalle opetetaan hyväksyttävien sirujen sarjanumerot. Aiemmista viesteistä päättelin, että näin on tässäkin tapauksessa. Missä se lukija sitten sijaitsee, lukossa vai jossain muualla, määrää sen milloin pitää myös avain koodata uudelleen. Jos uusi lukko sisältää myös elektroniikan RFID:lle, niin vanhan avaimen siru on käyttökelvoton ilman, että lukolle opetetaan avaimet. Jos elektroniikka sijaitsee jossain muualla eli on lukosta riippumaton, niin silloin sirun vaihto avaimesta toiseen riittäisi. Sekin on mahdollista, että lukon ja muualla sijaitsevan elektroniikan välillä on vielä jotakin, elektroniikka saattaa tunnistaa vaihdetun lukon ja hylkää automaattisesti vanhat avaimet.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
    Lainaa (pehola @ Helmi. 25 2007,18:04) kirjoitti
    varsinaisesti virtalukolla ei ole merkitystä, se renkulä siitä päältä on erillinen lähetin vastaanotinosa, jolla tieto avaimeista kulkee ohjaukselle.
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
    Ok. niinkuin oletinkin.. Uskaltaapahan paremmin kokeilla. kiitti!
    R6 -05
  12.  
    Minulla oli aivan vastaava ongelma syksyllä kun ostin AVKlta varastetun hondan. Omastani oli tärvelty sekä HISS lukija ja virtalukko. Ostin puretusta XXstä sekä lukijan että lukon. CBR 954n molemmat sopivat semmoisenaan ja luulen että ovat kaikissa HISSeissä samat osat. Oman rikotun lukon purin ja laitoin siitä haitat XXn lukkoon ja hyvä tuli. Ei tarvinnu koodauksien kanssa ihmetellä. Lukon irrotus on hieman hankalaa koska siinä on semmoiset lukkopultit, mutta muuten hyvin suoraviivainen toimenpide. Varaosat kustansivat huikeat 5 EUR purkupyörästä..
    Uudenkin avaimen voi itse koodata jos on yksikin alkuperäinen avain tallella. Järjestelmään voi koodata max 4 avainta. Jos on vain yksi avain jäljellä kannattaa tehdä vara-avain. Jos viimeinenkin avain hukkuu tai tärveltyy on edessä ECUN vaihto ja se on kallis operaatio.