94' vfr:ään pitäisi katsella laukkuja ja työjärjestyksenä olisi hommata ensihätään takalaukku ja sitten sivulaukut vähän ajan päästä. Olen ymmärtänyt että molemmille saa telineet erikseen ostettua mutta mitä pitää ottaa huomioon ettei takalaukkutelineellä ryssi koko hommaa. Muutamaa esimerkkiä kun olen katsonut niin telineissä on omia vilkkuja mukana tai sitten not. Selviääkö lopulta pyörän omilla vilkuilla vai ostaako vilkulliset telineet suoraan? Laukut varmaan olis Kappaa tai Giviä. Ja hyviä esimerkkejä otetaan vastaan. Sen verran kokoa takalaukkuun ainakin olisi hyvä saada että se potta sinne väljästi menee mutta ei kauheaa mokkulaa kuitenkaan ilmanvastukseksi...
no, itse tietysti suosittelen sitä mihin olen itsekin päätynyt. Osta siis Givin wingrack kolmelle laukulle. oma telineeni on vilkuilla ja riippunee pyörästäsi jääkö omille vilkuille tilaa vai tarvitko vilkulisen telineen. vilkullinen teline ei ainakaan mene pieleen, toisinpäin voi mennä pieleen...
laukuksi jokin givin uudemmista, niin ei tarvi heti vaihtaa "muodin" takia. E360 on mun arvauksen mukaan pienin mihin menee yksi kypärä ja vastaavasti vanhin malli, jonka itse ostaisin. muut mallit, jotka itse kelpuuttaisin: E460, keyless E41 (sivulaukut, pitää ostaa pari), V46, E52, E50 (tätä en ole nähnyt, vanhempi maxia)
Jos haluat kypärän sisään, mutta et suurta laukkua, niin tuossa on sitten heti ristiriita. jos aiot ajaa joskus matkoja pidemmälle, niin tulet huomaamaan, että laukut pitää mieluummin olla isoja. omassa ajossa en huomaa eroa että laukkuja on edes mukana. alpeillakin tuntui mun ajotyylillä, että on ihan sama onko kaikki kolme laukkua kiinni täytenä vai vaan takalaukku puolillaan.
ulkonäkökysymyksiin en ota kantaa
jussi
2 x E41 + E52
Minulla Kappan vastaava kolmen laukun teline kuin Giwillä. Giwin takalaukun aluslevy on metallinen, Kappalla kovamuovia. Kuulemani mukaan molemmat toimivat ja kestävät yhtä hyvin.
Kappan ja Giwin sivulaukkutelineet ovat saman tyylisiä rakenteeltaan. Mielestäni kuitenkin Kappalla sivutelineet ovat tyylikkäämpiä koska ovat pinnaltaan sileät. Giwi:llä taas lukee sivutelineessä isolla "WingRack" (tai jotain).
Olen ollut erittäin tyytyväinen 3x44L Kappan laukkuihin. Kolmessa samanlaisessa laukussa on se hyvä puoli, että niitä voi käyttää reissussa vaihtelevasti 1-3 laukkua kerrallaan mukana. Useamman reissun olen käyttänyt pelkästään kahta sivulaukkua ilman takalaukkua. Suurin osa ajosta on kuitenkin pelkällä takapaksilla.
Jos välttämättä tarvitsee saada kaksi kokokypärää samaan takalaukkuun, niin sitten ei 44L Kappa riitä, vaan tarvitaan isompi kahdelle kokokypärälle suuniteltu takalaukku. Muussa tapauksessa kolme samanlaista toimii hyvin.
Kolmen aiemmin hankkimani laukun lisäksi hankin viime kesänä tankkilaukun.Tankkilaukku on ihan sitä varten, että siihen saa TomTomONE autonavin sisälle. Ergonomisesti ei mitenkään paras systeemi, mutta toimii. Latausvirta naviin on vedetty penkin alta kaapelilla ja tupakansytytin-plugilla.
- "VFR kehrää ja paukkuu" -
Sekä kappa että Givi tekee nykyään telineet aluminivalusta. Vanhat kapat oli niitä muovisia ja tuppasivat täriseen ja vemppuun. Sen takia varmaan tosta materiaalista luopuivatki !
Givin wingrack on ihan jees teline. Jos haluat siromman, niin putkiteline. Saksasta voi vielä saada Lousislta tilaamalla Five Stars putkitelinettä, joka on vielä sirompi!
Ja kyllä Kapan 44 litraseen laukkuun menee kaks integraalikypärää, kun asettelee ne oikeeseen asentoon. On ainakin itellä aina menny, vaikka on ollu erimerkkisiä kypäriäkin.
Ja en ole yhdessäkään Vihverössäni ( 4 kpl) laittanu telineisiin mitään vilkkuja, on sitte Wingrack tai muu hässäkkä