eli ongelmana pääni koko...??? eli 56cm ympärysmitta. Olen ostamassa netistä umpikypärää (vemar) Auttakaa mikä koko??
![]()
* ZX-9R
jos yhtään auttaa... shoie M (57-58 cm) on passelin kokoinen vemar L koko on iso. Varmaan mallin istuvuus vaikuttaa, mutta tohon suuntaan.
Sulle varmaan sit S-M -koko vemarista?![]()
Who is this clown? Unfortunately no one can be told, you have to see him for your self...
kotisivuräpellys
Parasta mennä johonkin em. kypäärää myyvään liikkeeseen ja olla ostavinaan.Kokeilla eri kokoja että löytyy ihan oikee.Voihan se olla ettei se em. kypärä edes tunnu hyvältä vaan joku toinen malli/merkki.Kypärän pitää olla juuri oikea eikä jotain sinnepäin.
"Se joka väitti ettei rahalla saa onnea ja rakkautta oli unohtanut koiranpennut..."
----------------------------------------------------------------------------------
http://www.moottoripyora.org/kuva-al....pos=230
Samaa mieltä yammu1:n kanssa. Ehdottomasti käy sovittamassa kypärä jossain ja tilaa vasta sitten. Pään ympärysmitta ei kerro kaikkea: päät ovat erimuotoisia ja niin ovat potatkin sisuksiltaan. Kesän ajot jäävät lyhyiksi, jos "sopivankokoinen" potta esim. puristaa otsalohkoa jatkuvasti ajossa tai repii korvat päästä pois otettaessa.
Yhdyn edellisiin... Eli en kyllä ite uskaltais ostaa kypärää kokeilematta ensin! Sit vaan vatuttaa kun ei ollutkaan sopivan kokoinen...![]()
Mulla GSX-R1000 -08 (valkohopea)
Pikku-Broidilla CBR1000RR -08 (valkomusta)
Näin on, älä osta kypärääkään säkissä.
All you´ve got is time - living is takin´ it.
Peesaan edellisiä...
ÄLÄ HYVÄ MIES OSTA KYPÄRÄÄ KOKEILEMATTA! *
Tärkein henkivakuutuksesi, kuitenkin... Kokeile eri malleja ja ole nirso... Se voi joskus kannattaa... *
Kun kyvytön käskee halutonta tekemään tarpeetonta, on epäonnistumisen vaara erityisen suuri...
Ei vain voi olla vähän raskaana tai puolineitsyt... Sitä vaan joko on tai ei ole...
kannattaa tosiaan käydä kokeileen niitä kypäriä niin saa mitä haluaa. Nyt talvikaudella noista umpikypäristä saa muuten hyviä alennuksia kauppiaalta joten kannattaa vähän käydä tinkaileen ennekuin ostaa. Itse olin tilaamassa kypärää netistä mutta kun kävin paikallisessa kokeileen että mikä on sopiva niin hinta oli alennusten jälkeen niin pieni ettei siinä tarvinu enää harkita tilaamistaostin siis paikallisesta liikkeestä sen kypärän.
No on tämäkin hommaa...juu
- Suzuki gsx1300r K10
- ex: KTM 690 enduro R 2010
- ex: Suzuki gsx1300r K4
- ex: Kawasaki zx-6r 2005
Osta vaan tarpeeksi suuri niin saat pipoilla kasvatettua pääsi juuri sopivaksi kypärän sisään. Ja jos nuppi on turvoksissa syystä tai toisesta, niin vähennät vaan kypärän alla olevien pipojen määrää.
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Eihän se kypärä niitä korvia revi muuta kuin ensimmäisellä kerralla.(safar @ Helmi. 23 2007,17:43) kirjoitti
jamaha 02 --> riumppi 11
Blue's brother
Minulla on kaksi Shoei:n kypärää, saman kokoisia kumpikin. Ei näytä kokomerkinnät pitävän kutiaan edes saman valmistajan kypärissä, sillä umpipotta on (vähän liiankin) väljä ja Syncrotec on tiukka!!!
Ajelet Hattulasta reippaasti Tamppereelle testaamaan 4mc liikkeeseen Vemaria, ei tarvii ostaa sikaa säkissä ;)(jammu xt @ Helmi. 23 2007,16:09) kirjoitti
HD Electra Glide Ultra Limited
Tempore Nihil Sanat
Ei nupin koko ole mikään ongelma. Itsekin tossa Tammikuussa haeskelin pottaa. Liikkeessä sovittelin ja ei toi kokonumeroita vertailemalla olisi löytyny. Tuskainen sovittelukierros ja sitten löytyi se yksi, ainut ja oikea. Eli omaan johtokeskuksen umpärille sopiva.
Ei muuta kuin reippaasti paikalliselle "vaatehuoneelle". Simo avuksi ja onnellisena uuden kypärän omistajana kotiin. Ja tietysti eka yö kuherrellaan se uusi heila päässä. Tuli uni tai ei...
Herrasmies ei juokse dösään, eikä suutele savuke suussa...