Katselin tuossa Stormin luettelosta MRA:n pleksejä katettuun pyörään, alkuperäisen tilalle tavoitteeina saada enemmän suojaa ajoviimalta.
Onko tuplakupla paras suoja viimalta ns. touring ajossa vai sopisiko siihen paremmin esim. tuollainen spoilerpleksi joka muuten lähellä alkuperäistä mutta aivan yläreunassa jyrkemmin taivutettu lippa? Eli kumpi heittää ilman helpommin kuskin yli, tuplakupla vai spoileri jos puhutaan normaalista ajoasennosta, ei tankin päällä makaamisesta?
----------------------
Suzuki SV650S -06
Määränpäätöntä vaellusta ilman tuloksellista toimintaa...
Mulla ainakin tuplakupla nosti viiman suoraan kypärään norm. ajoasennossa, humisee siten enemmän. Alkuperäinen kun puski sen tuohon rintaan. Tietysti pääsee tuplalla helpommin kokonaan sinne "alle"! Pyörä 750 K5
Fun is not a straight line
Itellä MRA:n tuplakupla SV1000s:ssä. Sulla näköjään 650s.
Heittää tuulen juuri sopivasti yli, pituutta 178cm.
Pystyy ajamaan hyvin kovempiakin nopeuksia ettei tarvii mennä muna asentoon.
Tollanen.
![]()
Ainaski on tuplakupla nätimpiOtin uuteen -07 XX MRA tuplakuplan samal ku tilasin mopon
![]()
Vanhemmmassa Trumpassani ainakin tuplakupla oli ihan ehdoton, sille ääni.
Toki viime kädessä koko homma riippuu pyörästä ja kuskista. Yksinkertaista absoluuttista faktaa mahdoton antaa.
Suzukin TLR:ssä ainakin tuplakupla toimi oikein hyvin. Sateella hieman hankala kun ilma ei puhalla vettä pois visiiristä, joutuu pistämään päätä välillä vähän sivulle jotta viima puhaltaisi vedet pois. Kawan 12R kupla ei oikein istunut joten kaupanpäälle tuli pilli joka viheltää mukavasti tietyssä vauhdissa. Täytyy pistää tiiviste väliin ennen kun kevät taas koittaa![]()
Käynkö mä usein täällä?
Nykyiset mopot:
KTM Super Duke -07
KTM 520 EXC -02
Kawasaki ZX-12R -00
Kiitos vastauksista!
Juu SV650S mulla on, pituutta n. 187cm kuskilla. Pitää nyt vielä harkita tuon spoilerin ja tuplakuplan väliltä, jompikumpi joka tapauksessa tulee...
----------------------
Suzuki SV650S -06
Määränpäätöntä vaellusta ilman tuloksellista toimintaa...