Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
    Mistäs löytyisi... sbkagella on mutta...
    Eli tahtoo tälläisen->Starlane

F = dp / dt
    Lähimmät myymälät on Ruotsissa

SWEDEN
    MOTORSHEJKEN
    Danagatan, 11
    28932 Knislinge - Sweden (Se)
    Tel +46.0734050251 - Fax +46.4460714

NISSES MC-SHOP
    Bjoerkgatan, 4
    75328 Uppsala – Sweden (Se)
    Tel. +46.18143434 Fax +46.18126756
    Fiksun näkönen vekutin. Meneekö tuo sekasin jos vaihtaa kytkin pohjassa vaikka 2 pykälää pienempää ?
    Kiva on kallista ja tosi kiva on tosi kallista
    zx-12r 02
    Mitenkäs ja mihin väliin tuo kytketään? Onko tuossa hinnassa jo kaikki tykötarpeet vai tartteeko vielä jotain antureita? Ei oikein tuo kieli taivu.
    Lainaa (kawa @ Helmi. 25 2007,17:06) kirjoitti
    Fiksun näkönen vekutin. Meneekö tuo sekasin jos vaihtaa kytkin pohjassa vaikka 2 pykälää pienempää ?
    Ei ainakaan nuo kilpailevat mallit mene.
    Nothing beats cubic inches. Except turbo.
    Lainaa (gold @ Helmi. 25 2007,18:51) kirjoitti
    Lainaa (kawa @ Helmi. 25 2007,17:06) kirjoitti
    Ei ainakaan nuo kilpailevat mallit mene.
    Kyllä ainakin tässä vanhemmassa topicissa olis kerrottuna että meneepi sekaisin... Kliks
    if i was in ww2 they'd call me spitfire
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muutokset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
    Itse ole etsinyt semmosta joka ois viisaampi siinä suhteessa että kun tulee aika monesti laitettua 2 pykälää pienempää ilman että käyttää vetoa päällä välillä niin se vieläkin ymmärtäisi mikä vaihde on päällä.
    zx-12r 02
    Lainaa (kawa @ Helmi. 25 2007,21:29) kirjoitti
    Itse ole etsinyt semmosta joka ois viisaampi siinä suhteessa että kun tulee aika monesti laitettua 2 pykälää pienempää ilman että käyttää vetoa päällä välillä niin se vieläkin ymmärtäisi mikä vaihde on päällä.
    Sillon pitää olla vaihteistossa anturi, joka kertoo mikä vaihde.

Ite duunasin tollanen 7-segment näytöllä. Finsquirt possen suunnittelema. Modasin orggis vaihteisto anturin, niin että näyttää kaikki vaihteet, kun normaalisti näyttää vaan vapaan.

DUCATI is just the Italian word for Harley.
    Tuohan siinä juuri on ongelmana kun ei taida mitenkään johtopelillä onnistua. Pakkohan sen jostakin on tieto saada joko jokin kytkin polkimeen tai sitten vaihteistosta. Minkälainen modi piti anturiin tehdä ?
    zx-12r 02
    Lainaa (kwak750 @ Helmi. 25 2007,21:57) kirjoitti

Ite duunasin tollanen 7-segment näytöllä. Finsquirt possen suunnittelema. Modasin orggis vaihteisto anturin, niin että näyttää kaikki vaihteet, kun normaalisti näyttää vaan vapaan.
    Itse kanssa väsäilin tuollaisen 7-segment näytön. Ei ole vielä pärrässä kiinni, joten toimii siis teoriassa Palikka tulee 1100W Gixxuun, joten olisi tarkoitus modata tuo vapaavaihdevalon anturi näyttämään jokainen vaihde erikseen.
    Liittyi Oct 2005
    Täällä etelässähän mää
    Lainaa (joonak @ Helmi. 25 2007,22:15) kirjoitti

Itse kanssa väsäilin tuollaisen 7-segment näytön. Ei ole vielä pärrässä kiinni, joten toimii siis teoriassa Palikka tulee 1100W Gixxuun, joten olisi tarkoitus modata tuo vapaavaihdevalon anturi näyttämään jokainen vaihde erikseen.
    Kertokaas tosiaan että millanen modaus pitää anturiin tehdä? Onko iso urakka?
    Antakaa määkin huudan määkin olen kännissä!!!
    Lainaa (HaveNoFear @ Maalis. 14 2007,10:46) kirjoitti
    Lainaa (joonak @ Helmi. 25 2007,22:15) kirjoitti

Kertokaas tosiaan että millanen modaus pitää anturiin tehdä? Onko iso urakka?
    Aika helppo homma..

Ensiks irrotat anturin, riippuu tietty vähän missä on.. mä jouduin avaamaan kytkinkruununkin, että pääsin käsiks siihen!

Sitten siinä itse anturissa näkyy vapaan kohdalla yks nasta. Ne muiden vaihteiden mestat näkyy heikosti siinä. Poraa reiä't niihin, laittaa vaikka naulat kontakti pinnoiks ja juottaa toiselta puolelta piuhat niihin.. simppeliä.

Jos on ihan pakasta vedetty laite, niin ei välttämättä näy ne muiden vaihteiden mestat kauheen hyvin.

EDIT: Tossa olis eaglen piirilevyt kuvat finsquirtista: Toi on 5 vaihteiselle + vapaa, mutta pystyy myös duunaa 6 vaihteiselle. Tossa on seq. vaihtovalo + speedo samassa, niin sen kamat voi karsia pois siitä.

http://njaa.pp.fi/7segv4_final_version.brd
    http://njaa.pp.fi/7segv4_final_version.sch

+ Osalista pelkästään vaihdenäytölle. Vaasasta saa noita.. paitsi pintaliitos komponentit.

4543BE
    Vastusverkko 4116R-680R
    Sharp 13CC-PU näyttö
    10K 1206 pintaliitoset ylösvedot
    100nF 1206 konkka
    1n4148 diodit

Tollanen siitä sitten tuli: http://njaa.pp.fi/syksy_2006_talvi_2..._indicator.jpg

DUCATI is just the Italian word for Harley.
    Oman vaihdenäyttöprojektin pohjaksi otin täältä löytyneen ohjeistuksen.

Vehlow’s digital gear display

Muutamia muutoksia omaani tulee verratuna tuohon. PIC:n vaihdan 16F84:een ja sen jälkeen softa tukee vaan 7-segmenttinäyttöä ja 6 vaihdetta.

Antureina on tarkoitus käyttää samoja tai vastaavia HAL antureita, jottei tarvi tiloja selvitellä rajakytkimillä. Niillä tunnistetaan ylös/alas polkaisu ja vivun paluu normaalitilaan. Vapaavalolta otetaan resetti, jolloin jos sekoamisia tapahtuu niin vapaalla ollessa softa pääsee taas kärrylle missä mennään.

Simulaattorissa softa pyörii kiltisti, mutta seuraavaksi pitäisi tehdä piirilevy ja koeponnistaa josko tää toimii ihan oikeastikin...

Kunhan viilaukset on saatu tehtyä ja homma pelittämään, niin voisin postailla omat schemat/leiskat ja PIC:n HEX:at tänne.

Kawasaki ZZR-1200 -04
    BMW K100 -83
  14.  
    Reilusti pari kuukautta on vierähtänyt ja siinä sivussa on tullut värkkäiltyä tuota projektia. Tyypillisesti nälkä kasvaa syödessä, joten tämäkin projekti paisui ja lisäominaisuutena siihen tuli mukaan omatekoinen hälytin.

Alla linkki sivuille missä projektista lisää.

Vaihdenäyttö ja hälytin

Samasta paikasta löytyy schemat, leiskat, softat ja muut tarpeelliset jos kiinnostaa lähteä tekemään vastaavaa.
    Muutaman päivän käyttökokemuksella olen hyvin tyytyväinen tuotokseen. Ei kaunis, mutta toimii kuin junan vessa

Ja nyt eikun

Muutaman kuvan lisäilen vielä sivuille kunhan vaan ehdin ottaa.
    Kawasaki ZZR-1200 -04
    BMW K100 -83