Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
    Nyt tarvitaan apua Yamaha-miehiltä (tai naisilta):

Tällä hetkellä alla oleva Kawasaki ER-6n kaipaa vaihtoa johonkin toiseen ja harkinnassa on ´04 tai uudempi Honda VFR800, Kawa Z750S tai Yamaha FZ-6. Ole hyvä ja myy minulle idea FZ-6:sta, joko nakuna tai S:nä. Syinä ulkonäkö ja n. 100 hv:n kaipuu sekä tarve (ainakin pienille) katteille.

Ajotarpeet ovat 1) lyhyttä duuniajoa jokapäivä 2) viikonloppureissuja joka toinen vkonloppu ja 3) ehkä 5 pidempää reissua kesässä, yksin ja kaksin. Niin ja vaimokin ajaa paljon...
    -¤- BMW F800 ST -¤-
    Kawasaki ER-6n
    Honda CB 500
    No niih löysit jonkun sortin asiantuntijan... *

Eli yhden kauden ajanut FZ6-N:lla ja kokemukset erittäin hyviä. Helppokulkuinen pyörä, joka liikkuu mielestäni ihan riittävästi, varsinkin kun antaa kierroksia kunnolla.

Jos olisin itse hankkimassa näillä kokemuksilla sitä pyörää, ottaisin S-version, syinä keskiseisontatuki ja kate. Ja lisäksi uudistuneessa S2:ssa on parempi mittaristo.

Kahdelle toi pyörä saattaa tuntua pian hieman pieneltä, mutta varmasti menettelee jos ei luule olevansa jossain RoadRage kilpailussa.

Voin suositella *

Takana useampi tyytyväinen kilometri. *

Jos budjetissa ei ole rajoitteita, hanki FZ1.
    FZ1-N -06, motoilua 10 500 km ja sekin olis myynnissä, kysy!

FZ6-N -04, motoilua 9050 km
    Ja täältä toinen kokemus. Ajelin kesän FZ6-F:llä kaksi päällä ja vaimo sitten sen toisen kesän yksinään. Itse laitoin FJR:n... Sitten vaimo vaihtoi ER-6F:ään. Syynä se, että hänen oli helpompi hallita matalampaa ja kevyempää pyörää ja vääntömomenttia haluttiin enemmän alakierroksille. Todella helppo ajaa. Jammu kun tahtoo olla kierroskone ja ehkä enemmän semmoiseen reiluun kaasunkäyttöön tottuneelle parempi. Ja muuten tuo F-malli on parempi matkailuun molemmissa prätkissä. Ja ABS on molempiin saatavana.
    Veturissa riittää kyllä vääntöä, se on noista suosikkini.
    Minun suositusjärjestys on: VFR, ER-6F, FZ6-F ja Kawa. Muuten, ootko käynyt BMW liikkeissä? Sieltä löytyy myös kelpo pelejä tuohon kuutiosarjaan.
    en o varsinaisesti yammu-mies enää mut sen verran oon FZ-6:sta ajanu et voin suositella (itellä ei o ulkonäkö syistä). todella mukava/hyvä ajaa.
    tosiaan jos katetta kaipaat pisemmille matkoille niin S-versio mut ei N:kään huono ole.
    suosittelen tän vuotista, koska mitaristo paljon parempi niin ulkonäön kuin selvyydenkin kannalta.
    eihän tuo varmastikaan oikeille matka vehkeille pärjää mutta kyllä sillä pisempääkin matkaa ajaa. onhan se kierroskone mut hyvin vetää alhaaltakin (no 600cc kone jne.).
    kaks päällä ei o kokemusta mut uskoisin siinä kyytiläisenkin viihtyvän. ainakin itelle kelpais peräpenkkikin.
    -- Kyllä sen kestää, kun tietää miten hyvää se mulle tekee

<s>Pappa Tunturi -76 -> Yamaha DT 125LC -84 -> Honda CB 500 -01 -> Honda CB 600F Hornet -06</s> -> Kawasaki Z1000 -09
    Lainaa (NNR @ Helmi. 19 2007,20:49) kirjoitti
    Honda VFR800
    Siinähän se on. Kun ei fyrkasta ole kyse.
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
    Viime kesä ja n.8000km takana. Meni ihan jokapäiväisessä ajossa, töihin, kauppaan, pi...köh...kaupunki ringit... Ajo-ominaisuuksia en oikein voi verrata mihinkään kun en ole muilla mopoilla hetkeen ajanut. Joka tapauksessa käytettävyys/ajettavuus ihan kohdallaan, suorastaan helppoa. Toiset valittaa ykköselle ja kakkoselle vaihdosta mutta itse en nähnyt siinä ongelmia. Kolahtaahan se mutta se on vaan kurkoo *. Teknisesti ihan ok peli, mm. R6:sen(kesytetty) kone ja ruisku. Kulutus ei paljoa yli 4.5l/100km noussut. Myös kelloa ja bensamittaria oppi heti arvostamaan. Ja ajoneston kanssa nukkuu paremmin. Iso asia itselle on se että 600:ista pystypyöristä FZ6 ei ainakaan ole se paskimman näköinen vekotin *.

Miinuspuolelle voisin mainita että aika rimpulalta tuntuu maantienopeuksissa jos tuuli painaa ikävästi *. Myöskään matkustajan kanssa en tykkää ajella. Ei vastaa kaasuun kunnolla sekä muuttuu kankeeks kääntää. Enemmän tai vähemmän taitaa kaikista kusiaisista kadota suorituskyky kaksi päällä .

Hetkeäkään en o katunu... no ehkä hiukan on harmittanut kun uusien hinnat laski tänä keväänä. Mutta ei ikinä mitään saa jos aina odottaa parempaa tarjousta.

Edit: joo, miinuksiin täytyy lukea myös lcd-näytöllinen kierroslukumittari. Ei todellakaan saa nopealla vilkaisulla mitään selvää. Tämä on korjattu ainakin 2007 mallissa, löytyy viisarikello.

FZ6S-05
    Sen verrran voisi itsekin mainostaa, että 2007-mallissa on matkustajan jalkatapit jonkun verran alempana kuin vanhemmassa versiossa. Tälläkin on omien FZ6 s -kokemusten perusteella merkitystä, jos nyt yhtään pidempiä lenkkejä aikoo kaksi päällä ajella.
    Kiitoksia kommentoineille jo tässä vaiheessa, lisää kommentteja toki vielä halutaan...
    Kävin muuten juuri Pariisissa. Siellä eräässä näyttelyssä oli ajamaton ´06 FZ-6N KAIKILLA mahd. lisäkilkkeillä+todella hienolla erikoismaalauksella myytävänä, hinta 6300 euroa! Potkin itseäni päähän kun en ostanut. Paljonkohan olisi veroja pitänyt vielä maksaa, onko tietoja/arvauksia? Lisäävätkö lisävarusteet veroja..?
    -¤- BMW F800 ST -¤-
    Kawasaki ER-6n
    Honda CB 500
    Minä olen kans yhden kesän S-versiolla ajellut ja olen kyllä ollut tosi tyytyväinen. Käsittely on tosi helppoa ja ulkonäkökin on ihan kiva. Ääntä toivoisin vähän enemmän, mutta sliparit on vähän harmillisen kalliit kun putki ei ole siinä sivulla niinku yleensä. Onhan tuo tietysti aivan älyttömän typerä syy laittaa slipari, mutta minkä sille voi kun haluaisi vähän enempi möykkää
    - Pessimismi on turhaa. Ei se auta kuitenkaan! -

Suzuki GSX 1300 R Hayabusa -01
    Ex. Yamaha FZ6-S Fazer -04
    Tällä hetkellä alla oleva Kawasaki ER-6n kaipaa vaihtoa johonkin toiseen ja harkinnassa on ´04 tai uudempi Honda VFR800, Kawa Z750S tai Yamaha FZ-6. Ole hyvä ja myy minulle idea FZ-6:sta, joko nakuna tai S:nä.

Ajotarpeet ovat 1) lyhyttä duuniajoa jokapäivä 2) viikonloppureissuja joka toinen vkonloppu ja 3) ehkä 5 pidempää reissua kesässä, yksin ja kaksin. Niin ja vaimokin ajaa paljon...
    Jos noi on vaihtoehdot ja tarkoitus myös ajaa matkaa kaks päällä ja vielä rompettakin mukaka, niin ei ole kuin yksi vaihtoehto HONDA VFR 800

Toi Jamppi on vähä sellanen sirittäjä ja on parhaimmillaan kyllä yksin ajettaessa. Konetta saa aikas lailla kierrättää että jaksaa kunnolla mennä varsinkin kaks päällä.

Kawa taas jo suunnittelullisilta kohdiltaan kaikkee muuta kuin matkapyörä...
  11.  
    myy minulle idea FZ-6:sta, joko nakuna tai S:nä. Syinä ulkonäkö ja n. 100 hv:n kaipuu sekä tarve (ainakin pienille) katteille.
    Tuossa on kyllä hieman ristiriitaa, kun N-malli on naku eikä siinä ole erskaa enempää tuulensuojaa...?

Ei sillä, en tuota jammua voi haukkua (enkä varsinkaan vanhempaa mallia) Pätevä yleispyörä moneen ajoon. Tuo uudempi malli on aavistuksen korkeampi kuin vanha, puhumattakaan Z750:sta (jos sillä on mitään merkitystä?)

Mites tuollainen tonninen V2:en, esim SV tai VTR 1000? Tehoja about kusiaisten verran, vääntöä enemmän, ulkonäkö OK?, paino kusiaisten luokkaa. Tuo vifferihän painiin hieman eri luokassa ja on reilusti kalliimpi (uutena kalliimpi kuin bläkkäri. )
    Huono tie, parempi mieli