XX vaihtui sitten talven pähkäilyn jälkeen busaan. Ei ole mitään syytä moittia bläkkäriä, mutta nyt tulee "värikkäämpi" laite punaisena. Kiitos kommenteista. Enimmäkseen asiallisia.![]()
Ei loppunut. Teho ei ollenkaan loppunut kesken mutta kuskilta loppui taidot. Osaava vetää pyörällä kuin pyörällä todella kovaa mutta taidoton ei pääse kovaa uusimmalla ja nopeimmallakaan tykillä.(Ghostos @ Helmi. 20 2007,09:20) kirjoitti
Busassa on niin paljon taidottomankin helposti ulos saatavaa voimaa, että sillä paikkaa suorilla ne "hitaammat" *mutkanopeudet. Vääntökin on niin laajaa, että se antaa anteeksi väärän vaihteenkin.
Suoralla moottoritiellä saa voimanpuutteen tuntumaan joka pyörällä viimeistään silloin kun peiliin tulee oikea urheiluauto esim. Bugatti Veyron tai Lambo Murcielago... *![]()
Uskoisin että hyvä valinta. Itte meinasin myös hommata busan mutta K1 Gixxeri tuli vastaan ja samalla välirahalla mutta vähemmän ajettuna. Vähän toi bussin paino mietitytti myös.(4444 @ Maalis. 10 2007,17:49) kirjoitti
And the Road Warrior?
That was the last we ever saw of him.
He lives now only in my memories.
Olet jo hankintasi näköjään tehnyt, mutta pisti silmään tuossa sinun alotusviestissäsi yllä oleva teksti. varsinaiset matkapyörät ei enää sytytä. no eikös se busakin ole kuitenkin enemmän matkapyörä kun hypersportti tai naku??(4444 @ Helmi. 19 2007,17:14) kirjoitti
No eikös tuo kuvaamasi ajo ole enemmänkin matka-ajoa!?kirjoitti
En tiedä mutta mun silmään tuo sinun aloitus viestisi sisälsi varsin ristiriitaista tekstiäTuon valossa olisin olettanu että hakusessa olis ollu joku naku tai vaikka joku enska tms... mutta onnea uudelle busalle kuitenkin!
ja väärinkäsitysten välttämiseksi tällä viestillä ei ole mitään tekemistä busan_hyvyyden_tai_huonouden kanssa![]()
Yamaha FZS 600 -02
"Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
MP-Maailman kuvaston mukaan se on superpyörä..(666F @ Maalis. 13 2007,15:12) kirjoitti
![]()
![]()
Exät:
Yamaha DT 125 R -89
Husqvarna WR 250 -92
Honda CB 750 -73
Honda CBR 1000 f -90
Suzuki Bandit 1200 -02
GSX1300R Hayabusa K5
M1800r -09
Nyxä: H-D Electra Glide Standard 2019
Kuulin taannoin lähes 'legendaarisen' kuvauksen tuosta busan olemuksen muuttumisesta...ulkonäköön verrattuna.
-Kun ensimmäisen kerran ajat busalla,se lyhenee 50cm(siis mopo) ja kevenee 100kg.-
Onnea 4444 uuden mopon myötä.Olkoon reittisi turvallinen ja antoisa busallasi.
kesä on motoristin kulta-aikaa
Noinhan se asia menee!(jummijammi @ Maalis. 13 2007,19:03) kirjoitti
![]()
Honda CBR 600 -93, Suzuki GSX-R 750, Suzuki GSX 1300R -03, Honda CBR 1000rr -04 (lunastettu)
Kyllä busalla voi varmaan matkaa tehdä ja on tarkoituskin. Varsinaisilla matkapyörillä tarkoitin kuitenkin Honda Pannari -tyyppisiä. Ovat mukavia matkapyöriä, mutta kalliita eikä sytytä, kuten totesin. Kun voi hankkia vain yhden pyörän, pitää tehdä kompromissi, joka kattaa erilaiset ajot mahdollisimman hyvin. Olen ajan myötä siirtynyt yhä sporttisempaan. Kaikki pyörät ovat kuitenkin olleet omalla tavallaan hyviä.![]()
Mores vaa pohojanmaan Nistit jarim & co. !
Täällä vasta riemu repee kun lueskellee "oikeita" Busakommentteja !
"REPS"![]()
Tää on melki viiskybänen ukkeli hämeestä, joka on "MELKEIN" joka merkkii kokkeillu !
"Harrit" on kieltämäti hienoja nahkoineen, hapsuineen jne. ei vaan sovi Skolioosi seljälle, eikää muutkaan "pystymopot" . Kokkeilin Alicanten Provinssissa 15 päevee ! Jykeviä ja paljon mainettaan parempia uudet HD:t kuin vanhat HD:t .
Mutta Haukka.........................
Sehän on elämä ?!?!
Ajelutin 1200 Bandiittia 21.000km viimekeväänä ja meinasin lopettaa koko motohomman?! No se onkin täällä jossain jo kerrottu .
Elikkä Busakyytiä se 300km ja olin TOTAALISESTI myyty .
Joskin tämähän sopii minulle, ei VÄLTTÄMÄTTÄ kaikille !
Nyt takana Bussin kyytiä, 16.000km...............
Ja kahta asiaa en elämässäni vaihtaisi, Hayabusa ja .................
Etteikö teho riitä ??
Eikä keulikkaan ??
Voe Voe ! Ihan vakio vaparikin on tappavan tehokas väärissä käsissä .
Toi oli totta Suomessa, että lain sallimalla nopeudella nautinnosta saapi vuan puolet.
Kohta lähtenen Autobahnille naattimaan KOKO Busasta. Se kun on MOOTTORIPYÖRÄ joka paranee kokoajan mitä lujempaa sillä ajetaan, eikä ihan kaaheesti ees tarrte virittää, jotai pikkunipsuja, ni ei taia Kadulla liikkuvista kaxpyöräsistä kovin montaa "voittajaa" löytää ? 300km/h piis of keikki !
Mitees tuo nyt menikää......................
Travesta Alpeille 4,5 tuntii, kokeilkaa ihan millä tahansa alittaa .
Edelleenkin pahimmat morkkaajat on korkeintaan kuvista kattoneet tai naapurin Busaa kadehtien kytänneet.
Yosin sliparit ilman Holkkeja, Desipelit aikas matalat, mutta silloin kuuluu se murina, se voima, se tulisuus ( jopa välillä liekehtien ) mitä busan koneen kuorien alta löytyy .
Joskin ei todellakaan ainoa pakokaasun poisto vaihtoehto, parempiakin on. Mutta itellä nyt sattuu oleen .
Ellekee "poijaat", morkatko ennen kun ootta kokkeillu ja KUNNOLLA .
En sorru moittimaan esim. Hontaa, vaikka Bläckkärii oon vääntänny jonkin verran -70 luvun CB:stä "seventuutista" puhumattakaan, se ol sillon kova juttu .
Enkä vaikkapa 1200 Bemua, vaikka äänet on kuin -69 mallin Solifer 4 speedissä. Ja ei kule, vaikka kui kaasuu kääntäs ? Joku tykkää . MÄ en .
En myöskään viitti arvostella mitään muutakaan kaksipyöräistä, vaikka kokeillut oon laiasta laitaan kaiken maaliman motot. Koska nää asiat on täysin yksilöllisii valintoja.
Aikanaan Turbo Katana oli KOVA JUTTU, siitä vaan puuttu se yksi...................... AJOMUKAVUUS . Sitä ei puutu Hayabusasta, eikä puutu tehojakaan, eikä vääntöjäkään kaikkea ON RIITÄVÄSTI .
Keulii muuten ihan vähän "viri" vaparikin vielä kolmosellakin vaikka YMPÄRI jos ossaa ajaa. Mutta toi oli mulle tärkeetä vuonna 1975, kun ekan Suizan osti Pakasta revittynä 125 GT MP-liike Värinen.
Mutta tänä pänä tärkeempää on räjähtävä kiihtyvyys, esim. kapeilla mutkateillä rekan takaa, loistava aerodynamiikka, ajettavuus vaikkapa pitäen matkavauhtina 200 - 250 km/h.......
Eipäs tietenkään Suomesa, mutta muolimalla jonne lähen lähipäivinä Haukkani kanssa, megessä on vaan menolippu, palailen kun kyllästyn, viimeistään Juhannukseksi Leville..............
ps. Vastaan saapi väittää ja PITÄÄKIN, mutta perustellen .
Ja perusteeksi ei kelepaa, että naapurin poijjaan kummin kälyn kaima sano että Busa on huono ?!
Ajoterveisin ja hyvää kesää IHAN KAIKILLE MOTORISTEILLE .
terguin. Orguille bp2
Viimoset 7 tauon jälkeen.
1200 GSF *Bandit *-02
Suzu GS 500 E *-99 *( Mimmalle )
Suzu Hayabusa -04 ( Liekkari )
Suzu Hayabusa -08 ( Valkkari )
HD *V - ROD * -06 *( Street )
HD *Electra Glide 1600*-09
HD XL 1200 Low Sportster -10
V-Strom on kyllä ylläolevien kirjoitusten mukaan täysin erilainen pyörä kuin Busa ( mitä en ole ajanut ). Strommi on katuenska, jolla on hauska ajaa mutkateitä ja huonommalla asfaltilla. Ei siis mikään KTM Adventure. Moottori on SV:n koneesta muokattu matka-ajoon sopivaksi, vääntäväksi v-koneeksi. Tonninen kulkee ja kiihtyy kuten tonnisen pyörän kuuluukin, mutta Busa se ei ole lähimainkaan. Ajo-ominaisuudet ovat hyvät ja kuskille ja takanaistujalle loistavat tilat. Pyörä on ruma kuin synti ja katu-uskottavuutta siihen on vaikea saada. Luotettava peli, jolla jenkeissä on ajettu ilman ongelmia yli 100 000 mailin matkoja. Mutta niin on Busakin luotettava pyörä. Otat kumman tahansa, niin hyvän valinnan teet.
Monster M695 > Triumph Sprint ST
Busaan meikäläinenkin sitten päätyi pähkäilyssä kahden täysin erilaisen pyörän välillä. Hieno laitehan se on, mutta en minä sitä nyt vielä niin paljon ylistä, ettenkö voisi kuvitella vaihtavani sitä vielä johonkin muuhun pyörään (ehkä jo ensi kesäksi?) Saas nyt kuitenkin nähdä mitkä on mietteet pidemmän kokemuksen jälkeen syksyllä. Varmasti tulee joskus vielä joku matkaendurokin hommattua, joko kakkospyöräksi tai sitten vallan ykköspyöräksikin.
https://www.youtube.com/@OnhanVielaPitkaMatka
https://www.tiktok.com/@onhanvielapitkamatka
Nii just..... ei taia ihan olla vertailukelposia tuo enduro vs muoviluoti?? Oot ilmeisesti vasta hakemassa mikä sun juttus on, hehee. Omasta kokemuksesta voin sanoo että entinen pyörä oli zzr1100 kawa ja vaihdoin busaa ja kun ton tyylisistä pyöristä puhutaan nii omalla kohalla ei oo paluuta entiseen(tosin en oo koeajanu zzr1400 =) )! Mut jos haluaa maastoon/huonoille metsäteille nii busa ei ehkä oo paras mahdollinen valinta(jonyman @ Huhti. 18 2007,22:56) kirjoitti
![]()
Suzuki GSX1300R -05
* * * * * * * * *
Kawasaki ZZR 1100 -93
Aivan, kuten "Pappa" bp2, eli MINÄ totesin, niin en tosiaankaan Sienimehtään lähtisi Busalla . MUTTA kuten edelliset 2 kirjoittajaa ( Varsin tutun tuntuisia), OMASSA luokassaan HINTA / LAATU / AJETTAVUUS, on Busa mun kokeilemissa JAPSEISSA aivan ylivertainen . Italoja olen ajannu vähemmän, joten niistä en sano vähääkään . mutta Muut Europa pyörät ja Japsit ovatten Hyvinkin tuttuja. Muuten GSX 750 F, on myös ajettavuudeltaan huippuhyvä, eikä kalliskaan pyörä, Aerodynamiikka on huikea . Tuntuu, kun ei TUULTA tuntisikaan ?! Mutta Bussin jälkeen liian ponneton, vaikka silläkin hengestään tahi kortistaan päsee varsin heleposti eroon .
Ja ZZR Kawa olis muuten vertailukelpoinen peli Busan kanssa, mutta EUROJA joutuu laittaan käsittääkseni jonoon aikas paljon enämpi kuin Busaan, ja MILLÄÄN osa-aluiella vrt. usempi täystesti eri maissa, ei Kawa ole hakannut Bussia muutakuin Jarrujen paremmuudessa . Itse olen laitetta koeajanut, joskin hyvin lyhyesti, mutta näppituntumalta ei sopinut laisingan mun persuksilleni SITEN kuin Busa .
Muuten Uuskiva Jawasaki on ihan HYVÄ meno peli, mutta Fyrgga erotuksella varustelee Busaa hiton paljon, jopa niin paljon "viri" puolellekkin, että ei tartte kauaa peileissään Kawaa katsoa .
Mitä tulee GIGsereihin, niin jos ajaisin RADALLA, mitä en tällä iällä ja terveyden tilalla tee, on toki Suzukeista notkein ratapyörä, mutta Matkalla ja muuten ajossa jää HYVIN, HYVIN kauas taakse.
Jälleen törmäämme ajoneuvon käyttäjän TARPEISIIN . Omani k4 Bussi ERITTÄIN vähä viritteisenäkin jättänee ainakin vakio GIGSERIT mennen tullen kaikkialla muualla kuin JUURI siellä radalla ? Ja kunhan kesä etenee Suomen niemellä onpi Muutama Bussi, joille Gigserit ei pärjää edes Radalla . Ko. vempaimella ajavat voivat rauhassa koittaa ajaa vaikka putkeen 250km/h vaikka sen 250 km............
No ni sitähän ei Suomessa voi tehä, Mutta autobahnilla harvoin näkee LUJAA ajavien kaistalla muita kuin "Busseja" ja mainitsemaani "Jawasakia", SEKÄ joitain Italoja. Nuilla kun pystyt haastamaan tai ottamaan haasteen vastaan IHAN miltä tahansa nelipyörä kotilolta, mitä minä nyt en yleensä tee, koska jos joku haluaa ajaa lujempaa autolla kun mä esim. n.200 - 250 km/h ni menkööt .
Mutta kuten todettu KOEAJAKAA kunnolla PYÖRÄ ja kaikissa käytettävissä olevissa olosuhteissa missä tulette sillä MAHDOLLISESTI ajamaan, nii siten löytyy se OMA juttu paljon paremmin, kuin sen Nappurin Enska, tai Bemu, Tai HD, jne jne Kuljettajan väittämistä.
Nyt koitan päästä kesälaitumille kunhan Bikedoctor saa TÄNÄÄN huollettua, säädettyä, penkitettyä, ja vaihedettua kuluneet osat uusiin, OLEN TAAS valmis pitkään taipaleeseen . Pappaterkuin :
raikuli, alias busapappa2
Viimoset 7 tauon jälkeen.
1200 GSF *Bandit *-02
Suzu GS 500 E *-99 *( Mimmalle )
Suzu Hayabusa -04 ( Liekkari )
Suzu Hayabusa -08 ( Valkkari )
HD *V - ROD * -06 *( Street )
HD *Electra Glide 1600*-09
HD XL 1200 Low Sportster -10